abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_165780850
quote:
1s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 22:27 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Die snap ik wel.. stel er zou een vogel schijten op het raam en je kunt het niet weghalen..

Zou het idioter vinden als ik zou worden beboet omdat 1 van de 6 achterlichten is overleden..

En genoeg auto's met 4 achterlichten waarvan maar 2 werken (en dat komt ook gewoon door de APK).. heel veel eigenaren van een Peugeot 106 schijnen niet te weten dat het ding eigenlijk 4 achterlichten heeft..
Ik snap hem ook wel. Maargoed vaak genoeg gehad dat dat ding eens leeg is.
Ik ga er niet speciaal de weg voor af of ik moet helemaal niks kunnen zien.

Bovendien is het bedrag ook wel extreem hoog

Do what you love, love what you do!
pi_165780951
Ik heb de ruitensproeier nooit leeg. Auto geeft het ruim op tijd aan... Qua verlichting geeft ie zover ik weet alleen de nummerplaatverlichting en de sidemarkers vóór (hebben de meeste auto's niet) niet aan ..
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
  donderdag 13 oktober 2016 @ 00:22:30 #28
53151 T42
Pinball Wizard
pi_165923914
quote:
1s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 19:06 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Euh, hoe kunnen lampen versleten zijn? Ze doen het, of ze doen het niet. De behuizing kan bv wel verkleurd zijn..

Richtingaanwijzers snap ik nog, die hebben vaak echt een oranje lamp, en dan kan de oranje verf loslaten
LED verlichting is geen gloeilamp

Dan gaan ze minder fel branden. Heb opgelost door meer lampen te plaatsen op het dak
  donderdag 13 oktober 2016 @ 00:25:56 #29
53151 T42
Pinball Wizard
pi_165923938
quote:
1s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 19:07 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Er zijn wel meer auto's met 4remlichten.. ik zag laatst een kia picanto 1st gen ermee..

Mijn auto heeft wel gewoon 2 remlichten. Maar bij een noodstop kunnen dat er 8 worden :P
Maar die zitten naast elkaar? Bij bus zitten er 2 in achterlichten en 2 op rand van dak bij kenteken verlichting
pi_165934805
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 00:25 schreef T42 het volgende:

[..]

Maar die zitten naast elkaar? Bij bus zitten er 2 in achterlichten en 2 op rand van dak bij kenteken verlichting
Die Kia Picanto was eigenlijk een Hyundai Atos:

Zowel het bovenste als het onderste rondje waren remlichten.

Mijn eigen auto is een Volvo C30
en om het 'vroege' effect van een lintlamp (zoals nu standaard is met led) te krijgen zitten er in beide units 3 lampen:

De remlichten zitten een uitsteeksel daarboven (op het onderste plaatje links, en daar zit maar 1 van)

Bij een noodstop gaan ook de gewone achterlichten een remsignaal uitgeven (Alle 6 zijn P21/5W lampen, dus alle 6 hebben 2 gloeidraden).
Zoals bij deze noodstop:
(Deze persoon heeft de binnenste van 3 achterlichten aan de linkerkant duidelijk kapot :P )
  donderdag 13 oktober 2016 @ 20:46:20 #31
53151 T42
Pinball Wizard
pi_165938993
quote:
19s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 17:56 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Die Kia Picanto was eigenlijk een Hyundai Atos:
[ afbeelding ]
Zowel het bovenste als het onderste rondje waren remlichten.

Mijn eigen auto is een Volvo C30
en om het 'vroege' effect van een lintlamp (zoals nu standaard is met led) te krijgen zitten er in beide units 3 lampen:
[ afbeelding ]

De remlichten zitten een uitsteeksel daarboven (op het onderste plaatje links, en daar zit maar 1 van)
[ afbeelding ]

Bij een noodstop gaan ook de gewone achterlichten een remsignaal uitgeven (Alle 6 zijn P21/5W lampen, dus alle 6 hebben 2 gloeidraden).
Zoals bij deze noodstop:
(Deze persoon heeft de binnenste van 3 achterlichten aan de linkerkant duidelijk kapot :P )
boven en onder ;)
pi_165940571
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 20:46 schreef T42 het volgende:

[..]

boven en onder ;)
[ afbeelding ]
Wel vreemd dat dat niet mag. Als ik foto's bekijk van moderne ambulances en brandweerbusjes hebben die volgens mij ook vaak extra remlichten aan de bovenzijde.
  donderdag 13 oktober 2016 @ 21:33:25 #33
53151 T42
Pinball Wizard
pi_165941098
quote:
19s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 21:19 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Wel vreemd dat dat niet mag. Als ik foto's bekijk van moderne ambulances en brandweerbusjes hebben die volgens mij ook vaak extra remlichten aan de bovenzijde.
mag wel 4 gewoon licht hebben en 2x2 knipper maar niet 4 remlichten... mijn nissan mag dat dus ook niet (heb ik remlichten op dak staan (van die vrachtwagen lampjes)
pi_165944491
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 19:51 schreef kree het volgende:
Tijdje terug nog op wegmisbruikers. Tankje van de ruitesproeiers leeg.
Honderd nog wat boete :')
Inprincipe kan je dat tankje toch gewoon vol pissen? Dan zit er ook vloeistof in.
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_165947657
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 22:00 schreef -niemand- het volgende:
Vreemd genoeg kun je dus gewoon bij de andere het stekkertje er af pakken en dan is het plotseling goedkeur
En zo werkt het volgens mij bij een heleboel lampjes :P. Stekker eruit of afplakken en het is ineens wel goed.
Ooit komt er een tijd en dan bestaat de APK enkel nog uit de auto uitlezen en dan werkt het afplakken of een stekkertje ergens uithalen niet meer :o.

Denk ik.
pi_165957463
quote:
3s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 09:45 schreef Anne het volgende:

[..]

En zo werkt het volgens mij bij een heleboel lampjes :P. Stekker eruit of afplakken en het is ineens wel goed.
Ooit komt er een tijd en dan bestaat de APK enkel nog uit de auto uitlezen en dan werkt het afplakken of een stekkertje ergens uithalen niet meer :o.

Denk ik.
Ik bedenk met net ineens dat mistlichten voor niet verplicht zijn, en als ze beide niet werken heb je geen mistlicht voor. en dan is het goedkeur.

Dus zo vreemd is het eigenlijk niet, ik was alleen aan het slapen :') :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')