abonnement Unibet Coolblue
pi_165728665


WO Rechtsgeleerdheid
natuurlijk ook voor fiscaal recht & notarieel recht

De mooiste studie verdient het mooiste topic van dit forum. Logisch! Hier verder keuvelen over je scriptie, je tentamens, de JB, de UB en niet te vergeten: SOGgen!

De afgestudeerde arbeiders van dit topic
• Maharbal (2x: Fiscaal, Notarieel. Tevens advocaat)
• Eriksd
• Ryon
• Sideshowbobbie (Emeritus Novietenhoeder II)
• Ansu
• Phaelanx_NL
• Actaeon (Emeritus Novietenhoeder I)
• IkeDubaku99

Ook leuk: de studenten. De lijst met universiteiten is gestorteerd op tofheid:
Rijksuniversiteit Groningen
• Valid
• Etsu (Novietenhoeder II)
• Paxcon
• Ties02 (Novietenhoeder I)
• Joosie200
• Accursius
• underground1009
• IPA35

Open Universiteit
• SpotlessMind00 (ook wel Floormanager)

Universiteit van Amsterdam
• Yreal (laatste horde Rechtsgeschiedenis!)
• Tchock

Erasmus Universiteit Rotterdam
• Keyos

Universiteit Leiden
• Monnet
• DoubleDip
• KetchupFTW

Universiteit Utrecht
• Blistering

Radboud Universiteit
• Boterbartje

Maastricht University
• GeneraalAdmiraal



Dit is WO rechten: geen cursisten gaarne!

Sluit je het topic, dan open je een nieuwe. Zorg dat de TT de titel van een arrest is. Controleer of het arrest dat je in gedachten hebt nog niet is geweest! De TS typt een korte samenvatting van het gebruikte arrest.
pi_165728671
Zeg maar, wat 1000 had moeten zijn.
  Moderator maandag 3 oktober 2016 @ 15:03:49 #3
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_165728674
quote:
7s.gif Op zondag 2 oktober 2016 03:51 schreef Ahmad1nejad het volgende:

[..]

pff master enzo, zowel rechten als bestuurskunde. Dat omgevingsrecht is maar een vaag vak, wel interessant though. Hoeveel heb je al gezien van de USA? Want dr is echt zoveel te zien, je kan zelfs gewoon makkelijk naar bv Canada gaan. Dat is allemaal toch imo wel redelijk one in a lifetime.
:W vanuit Canada :D

Etsu er is zat te zien bij jou in de buurt voor een paar dagen. Baltimore, New York, Boston of plaatsen als Getysburg als je geïnteresseerd bent in Amerikaanse geschiedenis.

Over 2 weken kan ik tips over boston en New York geven ;)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  maandag 3 oktober 2016 @ 15:16:27 #4
165633 eriksd
The grand facade...
pi_165728850
quote:
9s.gif Op maandag 3 oktober 2016 15:03 schreef Yreal het volgende:
Zeg maar, wat 1000 had moeten zijn.
Slappe moderator he. Beetje aan het rollebollen met Rezania, maar ingrijpen ho maar.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_165729007
quote:
9s.gif Op maandag 3 oktober 2016 15:16 schreef eriksd het volgende:

[..]

Slappe moderator he. Beetje aan het rollebollen met Rezania, maar ingrijpen ho maar.
Vroeger. Toen de mods nog keihard hun macht misbruikte...
  maandag 3 oktober 2016 @ 15:25:19 #6
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_165729033
quote:
9s.gif Op maandag 3 oktober 2016 15:16 schreef eriksd het volgende:

[..]

Slappe moderator he. Beetje aan het rollebollen met Rezania, maar ingrijpen ho maar.
Hohoho, dat was supergeheim enzo.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_165729091
Fiscalisten, waarom is het zo vervelend om bij de overdrachtsbelasting economisch eigendom te verkrijgen? Wat is de reden om dit uit te stellen / te bemoeilijken (?). Is de voornaamste reden om uitstel van belasting te bewerkstelligen?
pi_165729578
Weet iemand ergens waar ik inspiratie op kan doen voor een scriptieonderwerp mbt omgevingsrecht? ik probeer via kluwer navigator dat tijdschrift milieu & recht in te kijken maar dat lukt om de een of andere reden niet :') weet iemand nog wat toonaangevende sites/tijdschriften?
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
pi_165729592
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 15:28 schreef Accursius het volgende:
Fiscalisten, waarom is het zo vervelend om bij de overdrachtsbelasting economisch eigendom te verkrijgen? Wat is de reden om dit uit te stellen / te bemoeilijken (?). Is de voornaamste reden om uitstel van belasting te bewerkstelligen?
Sorry man, ik heb ooit honderd jaar geleden een keer BTW en Overdrachtsbelasting gehad en dat ging voornamelijk over de BTW. Dus kan je helaasch niet helpen. Enige wat wij zo'n beetje kregen uit de BRV was de samenloopvrijstelling.
pi_165729617
quote:
7s.gif Op maandag 3 oktober 2016 15:52 schreef Ahmad1nejad het volgende:
Weet iemand ergens waar ik inspiratie op kan doen voor een scriptieonderwerp mbt omgevingsrecht? ik probeer via kluwer navigator dat tijdschrift milieu & recht in te kijken maar dat lukt om de een of andere reden niet :') weet iemand nog wat toonaangevende sites/tijdschriften?
Geen Vakstudie Nieuws/De Vakstudie o.i.d.?

Ik ontvang zelf altijd de nieuwsbrief van Rechtennieuws.nl, die hebben een heel scala aan rechtsgebieden.

EDIT: klik!
  maandag 3 oktober 2016 @ 16:01:46 #11
165633 eriksd
The grand facade...
pi_165729777
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 15:28 schreef Accursius het volgende:
Fiscalisten, waarom is het zo vervelend om bij de overdrachtsbelasting economisch eigendom te verkrijgen? Wat is de reden om dit uit te stellen / te bemoeilijken (?). Is de voornaamste reden om uitstel van belasting te bewerkstelligen?
Meest waardevolle component van eigendom en een zelfstandig belastbaar feit voor de overdrachtsbelasting.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_165729804
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 15:54 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Geen Vakstudie Nieuws/De Vakstudie o.i.d.?

Ik ontvang zelf altijd de nieuwsbrief van Rechtennieuws.nl, die hebben een heel scala aan rechtsgebieden.

EDIT: klik!
thanks, ik was daar al aan het kijken ja :) . Helaas zijn dat bijna alleen maar nieuwsberichten, er zitten niet echt beschouwingen/opiniestukken over nieuwe ontwikkelingen bij.
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
pi_165729836
quote:
7s.gif Op maandag 3 oktober 2016 16:02 schreef Ahmad1nejad het volgende:

[..]

thanks, ik was daar al aan het kijken ja :) . Helaas zijn dat bijna alleen maar nieuwsberichten, er zitten niet echt beschouwingen/opiniestukken over nieuwe ontwikkelingen bij.
Je hebt toch ook het Tijdschrift voor Omgevingsrecht? Ik meen me daar iets van te herinneren althans.
  maandag 3 oktober 2016 @ 16:06:33 #14
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_165729882
quote:
7s.gif Op maandag 3 oktober 2016 16:02 schreef Ahmad1nejad het volgende:

[..]

thanks, ik was daar al aan het kijken ja :) . Helaas zijn dat bijna alleen maar nieuwsberichten, er zitten niet echt beschouwingen/opiniestukken over nieuwe ontwikkelingen bij.
http://www.omgevingsweb.nl/

Dit was en is nog steeds de leidende website binnen het vakgebied.

Maar pro-tip: als je oprecht interesse hebt in een masterscriptie onderwerp op dit gebied neem dan contact op met één van de (grote) advocatenkantoren die actief zijn op dit gebied, waarbij ik in het bijzonder Pels Rijcken kan aanraden:

https://www.pelsrijcken.nl/rechtsgebieden/omgevingsrecht/

Zij hebben letterlijk een bak vol met relevante onderwerpen liggen. Er is nu superveel te doen op dit gebied (want.. De Omgevingswet) en studenten die scripties willen schrijven worden met open armen ontvangen.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_165730686
Windmill _O_
Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Ben ik de enige die steeds Sideboobie leest ipv van Sideshowbobbie
  maandag 3 oktober 2016 @ 17:05:22 #16
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_165730885
Eindbaas Yreal.
pi_165730886
Een stage met een scriptie combineren? Gaat men dan uit van een vol half jaar of bijvoorbeeld de standaard 8 weken en dan daarna gewoon buiten het kantoor om afmaken? Of meer van dat je af en toe op kantoor bent maar niet vast?
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_165730935
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 17:05 schreef IPA35 het volgende:
Een stage met een scriptie combineren? Gaat men dan uit van een vol half jaar of bijvoorbeeld de standaard 8 weken en dan daarna gewoon buiten het kantoor om afmaken? Of meer van dat je af en toe op kantoor bent maar niet vast?
Tvp. Ben ik ook benieuwd naar. Moet inmiddels maar wat kantoren gaan bezoeken of aanschrijven.
mag het weten
pi_165731258
Zuidas hanteert volgens mij 3 maanden voor een scriptiestage. Zit er zelf ook over na te denken.

Gewoon kantoortijden dat je daar in de bieb of op een kamer kan zitten, van alles gebruik kan maken en je vragen stellen.
pi_165731328
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 16:04 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Je hebt toch ook het Tijdschrift voor Omgevingsrecht? Ik meen me daar iets van te herinneren althans.
thanks, die kan ik wel inzien :)
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 16:06 schreef Ryon het volgende:

[..]

http://www.omgevingsweb.nl/

Dit was en is nog steeds de leidende website binnen het vakgebied.

Maar pro-tip: als je oprecht interesse hebt in een masterscriptie onderwerp op dit gebied neem dan contact op met één van de (grote) advocatenkantoren die actief zijn op dit gebied, waarbij ik in het bijzonder Pels Rijcken kan aanraden:

https://www.pelsrijcken.nl/rechtsgebieden/omgevingsrecht/

Zij hebben letterlijk een bak vol met relevante onderwerpen liggen. Er is nu superveel te doen op dit gebied (want.. De Omgevingswet) en studenten die scripties willen schrijven worden met open armen ontvangen.
Dank, "probleem" is wel dat ik nu de master recht & bestuur doe. Ik kan het dus niet houden bij een juridisch verhaal over x onderwerp uit de Omgevingswet, er moet ook een bestuurskundig element in zitten. Ik vraag me daarom af in hoeverre zij daar in geïnteresseerd zijn, en of ik wat met hun onderwerpen kan :P . Maar kan het natuurlijk altijd proberen.
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
  maandag 3 oktober 2016 @ 17:48:01 #21
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_165731688
quote:
7s.gif Op maandag 3 oktober 2016 17:29 schreef Ahmad1nejad het volgende:
Dank, "probleem" is wel dat ik nu de master recht & bestuur doe. Ik kan het dus niet houden bij een juridisch verhaal over x onderwerp uit de Omgevingswet, er moet ook een bestuurskundig element in zitten. Ik vraag me daarom af in hoeverre zij daar in geïnteresseerd zijn, en of ik wat met hun onderwerpen kan :P . Maar kan het natuurlijk altijd proberen.
Dat is geen probleem :P Je kan natuurlijk ook even mailen met afdeling wetgeving van I&M als zij bij de kantoren echt niets interessant hebben liggen. Bij I&M zijn ze er ook fulltime mee bezig. Als je echter op hoog niveau een omgevingsrechtelijk onderwerp wil behandelen (taaie materie) dan helpt het erg om een onderwerp vanuit de praktijk aangereikt te krijgen.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  maandag 3 oktober 2016 @ 17:50:06 #22
165633 eriksd
The grand facade...
pi_165731716
quote:
1s.gif Op maandag 3 oktober 2016 17:25 schreef Ties02 het volgende:
Zuidas hanteert volgens mij 3 maanden voor een scriptiestage. Zit er zelf ook over na te denken.

Gewoon kantoortijden dat je daar in de bieb of op een kamer kan zitten, van alles gebruik kan maken en je vragen stellen.
En naar de feesten en partijen.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_165731758
quote:
6s.gif Op maandag 3 oktober 2016 17:50 schreef eriksd het volgende:

[..]

En naar de feesten en partijen.
Daar doe je het allemaal voor natuurlijk
  maandag 3 oktober 2016 @ 17:53:16 #25
165633 eriksd
The grand facade...
pi_165731776
quote:
1s.gif Op maandag 3 oktober 2016 17:52 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Daar doe je het allemaal voor natuurlijk
Uiteraard, werk zelf is een noodzakelijk kwaad.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')