abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_7132227
Ik heb vandaag een artikel over tv-verslaving gelezen en toen leek het mij wel een leuk idee om zelf een week geen tv te kijken. Ik begin volgende week maandag en eindig als het goed is de zondag erna, dus van 9 december tot 16 december.

Zijn er Fokkers die mee willen doen om te kijken of ze het vol kunnen houden? Het leek mij iig wel leuk om dat met een groepje te doen en vervolgens hier je ervaringen te plaatsen

Wie doet er mee?

pi_7132243
Ik niet...ik zou beter een internetloze week kunnen doen in dat geval. Maarja...ze hebben me nodig hier
"Some of the world's greatest feats were accomplished by people not smart enough to know they were impossible."
Alle GSM aanbiedingen overzichtelijk bij elkaar.
pi_7132256
Zodra Idols en Expeditie Robinson afgelopen zijn, wil ik meedoen
  dinsdag 3 december 2002 @ 23:29:02 #4
22700 F1908
MASTERDETECTIVE
pi_7132262
geen animo voor hier
852002IWASTHERE
pi_7132270
quote:
Op dinsdag 3 december 2002 23:28 schreef Lortnoc het volgende:
Ik niet...ik zou beter een internetloze week kunnen doen in dat geval. Maarja...ze hebben me nodig hier
Tja, je kunt je verantwoordelijkheden niet verwaarlozen natuurlijk
pi_7132276
nee ik probeer een fokloze week.. moet nog een compleet sinterklaas cabaret schrijven voor donderdag....
Bij Disneykand sluit alles, behalve de souvenirwinkels
pi_7132277
ik stel voor dat je een week niet aan fok meedoet, ik las laatst dat dat verslavend was
Het leven is wat je gebeurt terwijl je andere plannen maakt - Jonh Lennon
pi_7132295
Ik zou het in principe wel kunnen, en zo lang ik dat weet hoef ik het ook niet te doen.
Internetloos daarentegen...
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_7132304
Ik zou graag mee willen doen, maar ja: idols en barend van dorp zorgen ervoor dat ik minsten 3 uur per week tv kijk en dat ga ik niet missen
pi_7132317
quote:
Op dinsdag 3 december 2002 23:29 schreef MrCaBLeGuY het volgende:
ik stel voor dat je een week niet aan fok meedoet, ik las laatst dat dat verslavend was
Misschien ook een idee om een Fokloze week te houden, maar ik houd het voorlopig bij mijn tv-week iig.
  dinsdag 3 december 2002 @ 23:31:59 #11
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_7132345
Hm, een TV-loze weekhoud ik wel vol... een internetloze week wordt een stuk moeilijker.
(ja, verslaafd...)
If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
pi_7132347
quote:
Op dinsdag 3 december 2002 23:30 schreef detulp050 het volgende:
Ik zou graag mee willen doen, maar ja: idols en barend van dorp zorgen ervoor dat ik minsten 3 uur per week tv kijk en dat ga ik niet missen
Kun je opnemen en de week erop kijken
pi_7132357
quote:
Op dinsdag 3 december 2002 23:27 schreef Navelpluisje het volgende:
Ik heb vandaag een artikel over tv-verslaving gelezen en toen leek het mij wel een leuk idee om zelf een week geen tv te kijken. Ik begin volgende week maandag en eindig als het goed is de zondag erna, dus van 9 december tot 16 december.

Zijn er Fokkers die mee willen doen om te kijken of ze het vol kunnen houden? Het leek mij iig wel leuk om dat met een groepje te doen en vervolgens hier je ervaringen te plaatsen

Wie doet er mee?

you've got me in your team, ik doe mee dus, haha, ik begin onderhand echt een schijthekel te krijgen aan die tv... hoewel we wel sinds 7 jaar volgende week kabel krijgen!!! dus moeilijk moeilijk (we wonen namelijk nogal afgelegen, maar das meteen een goeie test!!) dus ik doe mee!!!
Unbanned :)
  dinsdag 3 december 2002 @ 23:32:57 #14
37252 Miwe
Wat mot je?
pi_7132370
[quote].....en toen leek het mij wel een leuk idee om zelf een week geen tv te kijken.....[/quote/
pi_7132386
quote:
Op dinsdag 3 december 2002 23:32 schreef questionmark het volgende:

[..]

you've got me in your team, ik doe mee dus, haha, ik begin onderhand echt een schijthekel te krijgen aan die tv... hoewel we wel sinds 7 jaar volgende week kabel krijgen!!! dus moeilijk moeilijk (we wonen namelijk nogal afgelegen, maar das meteen een goeie test!!) dus ik doe mee!!!

Deelnemers:

Navelpluisje
questionmark

pi_7132423
maar we gaan maar uit van onze eerlijkheid? mij is wel te vertrouwen hoor! het is namelijk meteen een test voor mezelf, maar mag ik nog wel naar livestreams kijken op me comp? (van optredens enzo??)
pi_7132450
quote:
Op dinsdag 3 december 2002 23:32 schreef Navelpluisje het volgende:

[..]

Kun je opnemen en de week erop kijken

Denk je dat dat de manier is om minder verslaafd te worden ?
pi_7132455
Heb ik al een keer gedaan toen de kabel ons afsloot. Ik moet zeggen dat ik het niet eens echt gemist heb
pi_7132459
quote:
Op dinsdag 3 december 2002 23:34 schreef questionmark het volgende:
maar we gaan maar uit van onze eerlijkheid? mij is wel te vertrouwen hoor! het is namelijk meteen een test voor mezelf, maar mag ik nog wel naar livestreams kijken op me comp? (van optredens enzo??)
Ik denk dat we wel te vertrouwen zijn

een livestream is een randgeval. Ik keur hem nog goed

pi_7132501
quote:
Op dinsdag 3 december 2002 23:36 schreef detulp050 het volgende:

[..]

Denk je dat dat de manier is om minder verslaafd te worden ?

Ik zeg niet dat ik verslaafd ben en dat ik evt van die verslaving af wil. Maar ik was gewoon benieuwd hoe het was om het een week vol te houden zonder tv.
pi_7132571
2 maanden geleden ben ik verhuisd, ik heb de tv nog niet eens aangesloten! zo belangrijk vind ik de tv nou
een week zonder internet, computer en fok, dat zou wel moeilijk worden denk ik.
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_7132592
quote:
Op dinsdag 3 december 2002 23:36 schreef Navelpluisje het volgende:

[..]

een livestream is een randgeval. Ik keur hem nog goed

okay, daar kan ik eigenlijk niet zonder.... dus ja, toch nog bewegende beeldjes verslaafd he!
pi_7132956
Hmm zou voor mij niet erg zijn
Ik kijk haast geen tv
"If i think, it all seems absurd to me; if i feel, it all seems strange; if i desire, he who desires is something inside of me." Fernando Pessoa - The Book of Disquiet
Wandelen in Noorwegen
  woensdag 4 december 2002 @ 00:18:58 #24
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_7133304
Het gaat echt om het kijken?

Want mijn tv moet wel aan voor mijn nintendo...

The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  woensdag 4 december 2002 @ 01:18:00 #25
36657 macabre
slikken kreng!
pi_7133992
ik kijk al ruim een jaar geen tv meer

alles wat ik wil zien staat op het internet

pi_7138731
quote:
Op woensdag 4 december 2002 00:18 schreef Notorious_Roy het volgende:
Het gaat echt om het kijken?

Want mijn tv moet wel aan voor mijn nintendo...

Tsja dit kan ook nog wel denk ik De moeilijkheidsgraad is er wel af dan, maar ik keur het goed
  woensdag 4 december 2002 @ 13:47:47 #27
39905 williehewes
Between Goth and Flowerchild
pi_7139993
Yay, ik doe ook mee! TV rots your brains.

Wanneer beginnen we ook al weer? Hm, ik moet trouwens eigenlijk ook mijn huisgenoten even overtuigen dan... we eten altijd bij de tv. Ik neem wel farscape op hoor! Heb die van vorige zondag ook al gemist.

Chestwounds suck
pi_7140057
quote:
Op woensdag 4 december 2002 13:47 schreef williehewes het volgende:
Yay, ik doe ook mee! TV rots your brains.

Wanneer beginnen we ook al weer? Hm, ik moet trouwens eigenlijk ook mijn huisgenoten even overtuigen dan... we eten altijd bij de tv. Ik neem wel farscape op hoor! Heb die van vorige zondag ook al gemist.

Goed man!!!

De week loopt van 9 december tot 16 december.

pi_7140993
quote:
Op dinsdag 3 december 2002 23:27 schreef Navelpluisje het volgende:
Wie doet er mee?
NEE.
[url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/208153/1/25] Mag je het melden als je iemand rond uit lelijk vindt?[/url] [url=http://specs.tweak.to/4567] -= Mijn system specs =-[/url]
pi_7211670
Morgen is het zover. Een week geen tv. Ik heb er alle vertrouwen in dat het gaat lukken.

Nog nieuwe deelnemers, of oude deelnemers die nog iets ervor kwijt willen?

pi_7212883
*skupje*

Helemaaaaaal niemand? Kom op jongens. Tsjakka enzo. Zie het als een uitdaging die zijn weerga niet kent

Je kunt nu nog meedoen. Als je straks ziet wat voor een lol wij hebben krijg je spijt hoor

pi_7213048
Als ik wel teletekst mag kijken doe ik wel mee
Maar dan durf ik het ook wel een maand aan
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_7213136
quote:
Op zondag 8 december 2002 20:05 schreef Dr_Flash het volgende:
Als ik wel teletekst mag kijken doe ik wel mee
Maar dan durf ik het ook wel een maand aan
Dus vanaf morgen doe jij gezellig mee

Teletekst mag

pi_7213189
quote:
Op zondag 8 december 2002 20:09 schreef Navelpluisje het volgende:

[..]

Dus vanaf morgen doe jij gezellig mee

Teletekst mag

Fine Count me in
pi_7213836
hahahah nee.
[url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/208153/1/25] Mag je het melden als je iemand rond uit lelijk vindt?[/url] [url=http://specs.tweak.to/4567] -= Mijn system specs =-[/url]
pi_7213922
ik wil wel meedoen.

Een uitdaging is het niet echt, want veel tv kijken doe ik toch al niet.

Hebben we het hier trouwens over absolute geheel onthouding? Dit betekent dus niet je oog werpen op een strategisch opgestelde tv ergens in een winkelcentrum. Of is het enkel en alleen het er (on)bewust voor gaan zitten en kijken van een programma?

now get busy! am i paranoid? YES you're paranoid!
pi_7214042
quote:
Op zondag 8 december 2002 20:44 schreef MrWilliams het volgende:
ik wil wel meedoen.

Een uitdaging is het niet echt, want veel tv kijken doe ik toch al niet.

Hebben we het hier trouwens over absolute geheel onthouding? Dit betekent dus niet je oog werpen op een strategisch opgestelde tv ergens in een winkelcentrum. Of is het enkel en alleen het er (on)bewust voor gaan zitten en kijken van een programma?

Incidenten kun je niet vorkomen natuurlijk. Gewoon de tv thuis laten voor wat het is

pi_7214078
quote:
Op zondag 8 december 2002 20:49 schreef Navelpluisje het volgende:

[..]

Incidenten kun je niet vorkomen natuurlijk. Gewoon de tv thuis laten voor wat het is

Mooi, dan ga ik de hele week bij de buren kijken!
pi_7214086
Ik doe mee!

Of iig, ik ga het proberen.. Wordt moeilijk, omdat we elke dag bij het eten Ally McBeal kijken.. opnemen dus!!

Hoe zit het trouwens met het bij-vrienden-thuis-komen-die-tv-aan-het-kijken-zijn?

Daaag!
pi_7214285
quote:
Op zondag 8 december 2002 20:51 schreef MrWilliams het volgende:

[..]

Mooi, dan ga ik de hele week bij de buren kijken!

We gaan uit van elkaars eigen eerlijkheid
quote:
Op zondag 8 december 2002 20:51 schreef Noenoe het volgende:
Ik doe mee!

Of iig, ik ga het proberen.. Wordt moeilijk, omdat we elke dag bij het eten Ally McBeal kijken.. opnemen dus!!

Hoe zit het trouwens met het bij-vrienden-thuis-komen-die-tv-aan-het-kijken-zijn?

Je kan vragen om de tv uit te laten zetten. Dat praat ook een stuk makkelijker, of ga naar de kroeg met z'n allen

Als je er ruzie om krijgt, nah dan kun je er niets aan doen, natuurlijk

pi_7214347
quote:
Op zondag 8 december 2002 21:01 schreef Navelpluisje het volgende:

[..]

Als je er ruzie om krijgt, nah dan kun je er niets aan doen, natuurlijk

Dan zeg ik wel dat jij de schuldige bent.
  zondag 8 december 2002 @ 21:13:26 #42
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_7214482
Ik doe mee, alleen dinsdag zal ik niet meedoen, aangezien ik dan net-in-de-bus gevallen playstationspellen zal moeten checken op werkendheid, dat is even een kwestie van aan, en checken, en uit.
voor de rest zal ik mij geheelonthouden.
Bij tweakers zitten er constant 20 kutnerds hun vinger blauw te hengsten aan de F5 knop, om vervolgens alleen maar binnen 30 seconden "deze vraag is ooit al gesteld, UTFS, slotje" te kunnen antwoorden... - Creativemind
pi_7214525
quote:
Op zondag 8 december 2002 21:05 schreef MrWilliams het volgende:

[..]

Dan zeg ik wel dat jij de schuldige bent.

Zolang je mijn adres maar niet geeft vind ik alles best
quote:
Op zondag 8 december 2002 21:13 schreef Piro het volgende:
Ik doe mee, alleen dinsdag zal ik niet meedoen, aangezien ik dan net-in-de-bus gevallen playstationspellen zal moeten checken op werkendheid, dat is even een kwestie van aan, en checken, en uit.
voor de rest zal ik mij geheelonthouden.
[ontroerd]
Koel, Hartstikke tof dat jullie allemaal mee doen
[/ontroerd]
pi_7217153
Okee als ik het goed heb begrepen is dit de deelnemerslijst:

* Dr_Flash
* MrWilliams
* MSXUser (?)
* Navelpluisje
* NoeNoe
* Piro
* questionmark
* williehewes

Ik hoop dat de mensen die zich een tijdje geleden hebben aangemeld er nog aan denken.

Ten slotte wil ik ons alvast heel veel succes wensen

Je kunt je tot vannacht 12 uur nog aanmelden

maandag 9 december 2002 @ 13:41:43 #45
39905 williehewes
pi_7221712
Hee, wat zijn wij TV-loos. Was het vanmorgen vergeten, heb de muziekkanalen aangehad tijdens het lezen van de krant. Oeps. Nou ja, beetje valse start, dat geeft toch niet? Ik keek toch niet eens, het is alleen geluidsbehang.

Wij eten ook vaak bij Ally mc Beal. (Wat is ze dun in deze afleveringen zeg!) Maar mijn moeder is er vast wel van te overtuigen dat eten zonder TV beter is. Hoeven we ook niet op de uitgezakte bank te zitten. *ploink*

Ahem. beetje wazig ge***, maar we moesten ervaringen delen, toch? Bij deze.

Willie - Slave to Television

Chestwounds suck
  maandag 9 december 2002 @ 18:07:50 #46
23258 WdU
Eindhovuhdegekste.nl
pi_7228163
Ik doe wel mee! Ik vind dat er maar weinig goeds op is ...
pi_7232584

Ik had vanorgen ook in een reflex de tv aangezet. Na 4 minuten ofzo had ik door dat ik tv-loos hoorde te zijn, dus heb ik het maar uitgezet. Verder weinig in contact gekomen met televisie. Ik ben de hele dag niet thuis geweest dus.

Ik ben nu van plan om nog 2 uur door te brengen met huiswerk maken en dan zien we morgen wel verder.

williehewes, leuk om iets te lezen. Is het nog gelukt met avondeten? Ik heb gegeten met een studieboek erbij

WdU, leuk dat je meedoet

pi_7232695
quote:
Op zondag 8 december 2002 22:56 schreef Navelpluisje het volgende:
Okee als ik het goed heb begrepen is dit de deelnemerslijst:

* Dr_Flash
* MrWilliams
* MSXUser (?)
* Navelpluisje
* NoeNoe
* Piro
* questionmark
* williehewes

Ik hoop dat de mensen die zich een tijdje geleden hebben aangemeld er nog aan denken.

Ten slotte wil ik ons alvast heel veel succes wensen

Je kunt je tot vannacht 12 uur nog aanmelden

Gaat iemand proberen mij in te halen?

Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_7232847
quote:
Op maandag 9 december 2002 21:07 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Gaat iemand proberen mij in te halen?

Wat is je record?
pi_7233093
quote:
Op maandag 9 december 2002 21:12 schreef Navelpluisje het volgende:
Wat is je record?
Ik heb al ruim 3 jaar geen TV meer . De laatste keer dat ik serieus (via een videorecorder als tuner aan een beamer) iets heb gevolgd is met de aanslagen in de VS geweest. Verder hooguit wanneer ik ergens op bezoek ben waar de TV aanstaat.
pi_7233344
quote:
Op maandag 9 december 2002 21:20 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Ik heb al ruim 3 jaar geen TV meer . De laatste keer dat ik serieus (via een videorecorder als tuner aan een beamer) iets heb gevolgd is met de aanslagen in de VS geweest. Verder hooguit wanneer ik ergens op bezoek ben waar de TV aanstaat.

Wauw

Als je er ook over nadenkt heeft het helemaal geen toegevoegde waarde in je leven een tv. Het is gewoon een gewoonte om dat ding aan te flippen en ernaar te kijken.

Daarom was ik ook wel nieuwsgierig hoe ik (en medefokkers) het zouden ervaren als dit patroon doorbroken wordt. Welke activiteiten komen ervoor in de plaats en krijgen we het gevoel alsof we iets missen.

Maar is er bij jou vanuit geloofsoverwegingen of andere motieven geen tv in huis?

pi_7235303
quote:
Op maandag 9 december 2002 21:28 schreef Navelpluisje het volgende:
Maar is er bij jou vanuit geloofsoverwegingen of andere motieven geen tv in huis?
De TV die ik had begaf het op een gegeven moment. Ik bedacht me toen dat ik eigenlijk verdomd weinig dingen echt keek, op journaals na. En om aan je nieuws te komen voldoet een internetverbinding en een krant eigenlijk uitstekend.

Gevolg: Ik heb gewoon nooit een nieuwe TV gekocht. En ik kan niet zeggen dat ik dat ding mis.

dinsdag 10 december 2002 @ 14:20:02 #53
39905 williehewes
pi_7244986
Een grote overwinning voor de anti-TV lobby! (bij mij thuis dan, hè?) We hebben NIET bij de TV gegeten, maar aan de tafel! Woepee!

Het is best moeilijk eigenlijk, om geen TV te kijken als andere gezinsleden het wel doen. Heb in een hoekje creatief zitten doen (december he?) terwijl zus en mam Prince of Thieves keken. Ik kon hem al, dus wist aan het geluid precies wat er gebeurde. "Because it's dull you idiot, it'll hurt more!" hihi.

Wist je trouwens dat de sheriff van Nottingham in Prince of Thieves ook Sneep speelt in Harry Potter? Ja ja, had ik ontdekt, en dat zonder naar de televisie te kijken!

Zo, al met al had de TV toch nog een aardig grote rol in mijn avond, al heb ik er strikt gezien niet naar gekeken. Later als ik groot ben neem ik lekker geen TV. (Behalve als beeldscherm voor de PS dan, natuurlijk.)

Dus: dag één: Geen TV gezien, wel gehoord. Positieve ervaring, wel. Hoest bij jullie gegaan?

Chestwounds suck
pi_7252100
Nog steeds tv-loos. Gaat eigenlijk vrij makkelijk. Ik ben vandaag alleen thuis, dus ik zal me vnl. tot Fok moeten wenden ben ik bang

Ik merk wel dat ik de dingen die gedaan moeten worden eerder doe. Afwassen, hond uitlaten, opruimen. Dit zijn eigenlijk alleen nog maar voordelen

quote:
Op dinsdag 10 december 2002 14:20 schreef williehewes het volgende:
Een grote overwinning voor de anti-TV lobby! (bij mij thuis dan, hè?) We hebben NIET bij de TV gegeten, maar aan de tafel! Woepee!
Fok krijgt steeds meer invloed in Nederland Hoe beviel je familie het eten zonder tv?
quote:
Wist je trouwens dat de sheriff van Nottingham in Prince of Thieves ook Sneep speelt in Harry Potter? Ja ja, had ik ontdekt, en dat zonder naar de televisie te kijken!
Weer wat geleerd.

* Navelpluisje voelt zich tv-loos nog steeds mens

pi_7256793
Ik ben het helemaal vergeten!! Count mij dus maar weer uit..

Gister heelniet-goed zonder erbij na te denken Ally McBeal gekeken, net zoals vandaag.. en de Gilmore Girls, is in totaal 3 uur ofzo!!

STOM!!!

Daaag!
pi_7256844
hmm wanneer begint het?

tv-loze maand zou voor mij nog een eitje zijn
pc-loze week is andere koek

pi_7256856
ow, vandaag begonnen?
ik heb perongeluk 1 minuut tv gezien...
is dat erg?
pi_7256885
Altijd minder erg dan mijn serie-verslaving..
Daaag!
pi_7257906
Ik heb al 36 uur geen TV meer gekeken.....
pi_7266331
quote:
Op dinsdag 10 december 2002 22:23 schreef Noenoe het volgende:
Ik ben het helemaal vergeten!! Count mij dus maar weer uit..

Gister heelniet-goed zonder erbij na te denken Ally McBeal gekeken, net zoals vandaag.. en de Gilmore Girls, is in totaal 3 uur ofzo!!

STOM!!!

Jammer. Misschien een keer in de herkansing.
quote:
Op dinsdag 10 december 2002 22:26 schreef ZixS het volgende:
ow, vandaag begonnen?
ik heb perongeluk 1 minuut tv gezien...
is dat erg?
Het is eigenlijk maandag begonnen Maar je kunt gewoon met ons de week afmaken
quote:
Op dinsdag 10 december 2002 23:04 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik heb al 36 uur geen TV meer gekeken.....
En hoe bevalt het? Tot nog toe vind ik het wel meevallen. Ik merk wel dat ik me beter kan concentreren, maar dat kan ook gewoon toeval zijn.
  woensdag 11 december 2002 @ 13:21:31 #61
39905 williehewes
pi_7267476
Haha! Weer een dag. De fam blijkt soms heel wat te bespreken hebben als de TV niet aanstaat. Vrij lang nagetafelt. Best gezellig eigenlijk, beetje over de bijbel gehad enzo... (dit is geen standaard onderwerp, we zijn niet zo gelovig)

Als je stopt met TV kijken krijg je ineens veel meer tijd. Ik mis het echt niet, ik keek niet eens echt ergens naar. Alleen Allie McBeal, en dat vind ik eigenlijk niet eens echt leuk. En farscape, maar das maar een keer in de week. Verder hang ik eigenlijk alleen maar voor de TV om 'even een rondje te zappen'. We hebben zoveel zenders dat tegen de tijd dat het rondje om is er al weer wat anders op TV kan zijn. En zo kun je blijven zitten.

Wat een tijdverspilling eigenlijk! Ik geloof dat ik de TV-loosheid maar in zijn algemeenheid in ga voeren. Niet zo heel streng, maar in ieder geval niet kijken in de hoop dat er misschien iets komt.

Hoe dan ook, vandaag vlieg ik naar mijn vriendje in Wales. Yay! Ben erg happy. En hij heeft geeneens TV. Wel dvd. Telt dat eigenlijk ook?

Chestwounds suck
  vrijdag 13 december 2002 @ 13:14:00 #62
39905 williehewes
pi_7311506
Wat is er? hebben jullie het opgegeven?
Chestwounds suck
pi_7312077
* Schorpioen heeft al bijna 2 jaar geen tv meer

En het bevalt prima! Heel af en toe kijk ik nog wel eens op mijn computer of via inet maar er gaan vaak weken voorbij dat ik geen tv zie. Je houdt een tijd over! De tijd dat je normaal hersenloos zit te zappen is toch grotendeels verloren tijd.
Enige nadeel is dat je niet mee kan lullen met de tv gesprekken op het werk enzo. Maar die gaan toch nooit ergens over.

Unox, the worst operating system.
  vrijdag 13 december 2002 @ 14:38:20 #64
24184 speedfreakssj
Bryan Adams- Run to you :9~
pi_7313372
kijk eik alleen op vrijag en zaterdag.
pi_7320860
keihard mislukt... dinsdag 2 uur tv gekeken, woensdag 1 film gekeken en vandaag ook 2 uur tv gekeken.

Sue me.

vrijdag 13 december 2002 @ 21:20:32 #66
19431 Dwan
Likken als lassie
pi_7321704
weekje geen tv zal nog wel lukken maar een week geen internet, whaaaaaaaaaaaa.

Ik zal mijn avonden gewoon naast het internet in de kroeg moeten door brengen heheheh wat een ramp.

Gelukkig ben ik nog niet zo verslaafd dat ik naar een internet cafe ga want daar vind ik geen fluit aan.

Dwannie is like god is rubbing your tummy
  vrijdag 13 december 2002 @ 23:14:57 #67
12750 Hrun
Special Obedience
pi_7323997
ik heb al zeker 6 maanden geen tv meer gekeken....

dus ik heb/doe ook automagisch mee denk ik.

Anything that contributes to depopulating earth, is good.
pi_7421183
quote:
Op vrijdag 13 december 2002 20:27 schreef MrWilliams het volgende:
keihard mislukt... dinsdag 2 uur tv gekeken, woensdag 1 film gekeken en vandaag ook 2 uur tv gekeken.

Sue me.

Ja, topickick.

En een sidenote:
Kijk.. Dat je zelf een film in je videorecorder of DVD-speler ramt en die film gaat kijken telt *wat mij betreft* niet mee. Dat is namelijk in mijn ogen geen onderdeel van het "ik pleur die TV aan, zak neer op de bank en zap een paar uur rond"-idee. Een film willen kijken is een bewuste keuze. En corrigeer me gerust als ik het mis heb, maar waar het de topicstarter volgens mij vooral om ging is juist het 'gewoontegedrag'.

Dus de gewoonte van de TV aanzetten en er voor gaan hangen, rondzappend tot je iets tegenkomt wat je bezig kan houden. En niet het bewust zeggen 'ik wil dat-en-dat zien', expliciet dat kijken en daarna de TV weer uitzetten.

De uitdaging ligt niet in het helemaal niets kijken, de uitdaging ligt in het bewust kijken. Of je een film nou in de bioscoop gaat kijken, je de video/DVD huurt en hem op je fantastische home-theater installatie kijkt, of dat je hem kijkt omdat die film op NL1,2,3, BBC, BRT of weet ik veel wat wordt uitgezonden is niet het punt. Je kijkt die film omdat je hem wilt kijken, niet omdat je hem toevallig tijdens je gezap tegenkomt.

Dus: Eerst beslissen te kijken, dan TV aan en kijken, en na het programma wat je wilde kijken de TV weer uit. En of dat nou een film op TV is of een video/DVD die je gekocht, gehuurd, geleend of eerder opgenomen hebt is niet het punt.

(en nogmaals, Als ik het mis heb, laat het me gerust weten, maar ik denk dat dat het idee is wat de topicstarter bedoelde.)

pi_7421196
ding staat al een maand uit. Geen tijd voor tv.
pi_7421206
*mee doet
Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
pi_7421897
Ik doe helaas niet mee

Ik wacht nog op mijn Cistron Maxx abbo en zolang dat nog niet is kan ik niet weggehaald worden van mijn schotel.

...
  donderdag 19 december 2002 @ 10:48:25 #72
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_7423047
Ik zit al ruim vier en een halve maand zonder tv

Telt het kijken van films op je pc ook mee

"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
pi_7423753
De kabel mag er rustig uit maar mijn dvd speler blijft aangesloten moet natuurlijk wel een filmpje kunnen kijken
pi_7481316
Ik ben dit topic eik helemaal vergeten Was ook erg druk

Maar goed persoonlijk is mij die tv-loze week goed bevallen. Ik moet toegeven dat ik de zaterdag en zondag twee films heb gekeken, maar goed dat moet kunnen Ik heb zelf erg veel tijd gevuld met lezen en schoolwerk.

In het begin werd ik wel gek van de stille kamers. Normaal heb ik namelijk de tv als achtergrondgeluid aanstaan. Met een cd kom je ver maar dat is toch anders. Maar na 3 dagen gaat dat zelfs wennen. Ik kan het iedereen eigenlijk aanraden, je merkt dart je heel veel tijd nutteloos besteedt

quote:
Op vrijdag 13 december 2002 13:14 schreef williehewes het volgende:
Wat is er? hebben jullie het opgegeven?
Ik ben het topic vergeten
quote:
Op vrijdag 13 december 2002 20:27 schreef MrWilliams het volgende:

Sue me.

Je zal van mijn advocaten horen
quote:
Op donderdag 19 december 2002 03:40 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

Ja, topickick.

...

(en nogmaals, Als ik het mis heb, laat het me gerust weten, maar ik denk dat dat het idee is wat de topicstarter bedoelde.)

Je hebt helemaal gelijk Het tv-kijken was voor mij iig een slechte gewoonte geworden als roken. Echt plezier kon ik er ook niet meer aan beleven. Met bewust kijken houdt je meer tijd over en beleef je ook nog eens meer plezier aan het kijken.
  zondag 22 december 2002 @ 16:32:09 #75
23170 WebForce
Kijk mij nou!
pi_7481322
quote:
Op woensdag 4 december 2002 01:18 schreef macabre het volgende:
ik kijk al ruim een jaar geen tv meer

alles wat ik wil zien staat op het internet

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: