abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_166110725
Haha ja nagels, ik kon in het begin echt niet voeden voordat ze wantjes en sokjes aan had.
pi_166111528
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 14:16 schreef onomatopee het volgende:
Ah, fijne geruststelling dit, bedankt! :) Op de één of andere manier dringt het niet echt tot me door dat we die beginperiode nu echtechtecht wel uit zijn en dat ik ook gewoon rustig kan experimenteren met dit soort dingen of dat een derde keer heus niet per se móet :@ :')

Svane, mijn dochter is nu ook ongeveer 7,5 maand. Goed om te lezen dat het zelfs zonder kolven goed ging! Ook een optie om te onthouden, dat zou eea best veel makkelijker maken natuurlijk op termijn. Kolfde je dan aan het einde van die dag, of maakte het qua voorraad voor kdv/oppas enzo niet uit? En dronk je dochter dat dan gewoon allemaal weg? Of viel het wel mee qua stuwing? (Vragenvuur *))
Dochter dronk dan wel echt veel bij thuiskomst, ja. En ik moest ook wel echt goed m'n koffiepads in doen tegen lekkage :+ want m'n borsten zaten dan goed vol, maar dat leek zich ook steeds sneller uit te balanceren zeg maar. Volgens mij is het ook zo dat op een gegeven moment, rond de 9 maanden gemiddeld, je niet meer per se snel stuwing krijgt maar echt vooral melk aanmaakt zodra de baby gaat drinken.

Mn dochter dronk toen op de opvang opeens best matig uit de fles, waardoor ik met voorraad en incidenteel wel extra kolven (en op een gegeven moment ook yoghurt en incidentele fles kv) heel ver kwam.

Ik denk serieus als je sowieso de optie van 1 of zelfs 2 keer kolven op een dag hebt, de borstvoeding iig niet snel ophoudt na 7,5 maand voeden.
pi_166111575
Oh en zelf heb ik alweer de vier maanden aangetikt, ondanks dat ik met 11 weken al ging werken, wat ik bij dochter niet deed enwat kolfkamerstrubbelingen dus was heel benieuwd of dat allemaal goed zou lopen. Jee! *O*
  vrijdag 21 oktober 2016 @ 20:05:23 #279
171422 LadyBlack
paint it black
pi_166111880
Fijn Svane!

En idd, rond 9 maanden ligt dat punt geloof ik, dat je minder stuwing krijgt. Ik probeerde vandaag even 1x te kolven ipv 2x, maar dat was toch niet zo prettig :')
  vrijdag 21 oktober 2016 @ 20:52:53 #280
409579 LuDann
All the way
pi_166113277
Gefeliciteerd cinnamongirl! Knap dat je het ondanks de moeilijkheden toch hebt doorgezet. Dat trillen met de onderkaak doet mijn dochter ook, ik vind het erg vertederend om de een of andere reden. O+

Wolk is nu 14 maanden en echt stuwing heb ik niet meer maar ik krijg rond 14 uur wel een soort pijnlijk gevoel in mijn borsten en dan is kolven wel fijn. Ik kolf nog 1 keer per dag (ik ben weg van 7 tot 18:30). Ik ben echt pas net anderhalve week over op 1 keer kolven, daarvoor nog 2 keer. Ik heb tot Wolk een maand of 11 was 3 keer per dag gekolfd, geloof ik (ik weet het niet precies meer).
  vrijdag 21 oktober 2016 @ 21:09:34 #281
327807 Mariposas
יה&#14
pi_166113866
Ik krijg nog steeds wel stuwing (15 maanden borstvoeding), maar alleen als er echt lang tussen zit. Zo had ik laatst 36 uur niet gevoed, ik werd wakker van de pijnlijk gestuwde borst. Borst, ja, want de andere borst heeft het opgegeven, met die kant voed ik ook nog maar iets van 2 keer per week. Krijg aan die kant echt totaal geen stuwing.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_166114448
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 11:13 schreef Mies_poes het volgende:

[..]

Een glaasje alcohol mag best he, als je nadien maar twee uur wacht met voeden. Kolven is dan ook niet nodig.
En tja, verder is het idd veel rekening houden met.
Klopt.. Maar van 1 wijntje worden er het bij mij al gauw 2... :@ Enzo...
:)
pi_166121133
Hier ook geen stuwing meer maar voel wel dat het voller is. Ik ben gestopt met overdag kolven, werd gek van dat meeslepen van die kolf en zoeken naar manieren/plekken/momenten om te kunnen kolven. Hij is nu bijna 1, nog 2 weken :o , dus ik vind het wel prima zo. Overdag bij B. drinkt hij water. Met de gastouder moet ik nog even kijken wat ze overdag wil gaan geven.
pi_166121169
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 21:09 schreef Mariposas het volgende:
Ik krijg nog steeds wel stuwing (15 maanden borstvoeding), maar alleen als er echt lang tussen zit. Zo had ik laatst 36 uur niet gevoed, ik werd wakker van de pijnlijk gestuwde borst. Borst, ja, want de andere borst heeft het opgegeven, met die kant voed ik ook nog maar iets van 2 keer per week. Krijg aan die kant echt totaal geen stuwing.
Oh wat bijzonder! Mijn rechterborst doet ook niet goed mee en het duurt heel lang voor ik daar stuwing krijg. Ben benieuwd of die ook in staking gaat ooit :)
  zaterdag 22 oktober 2016 @ 14:08:31 #285
171422 LadyBlack
paint it black
pi_166125041
Ik heb PIJN ;(

Mijn tepel is kapot, er zit echt een open wondje. Drinken doet superzeer, kolven iets minder. Maar nu zit ik op mn werk en ik krijg de ene pijnscheut na de andere :'(

Borst is niet rood of warm, maar damn.... Ik hoop maar dat pcm wat gaat helpen.
pi_166125427
Spruw? ;(
  zaterdag 22 oktober 2016 @ 14:58:53 #287
171422 LadyBlack
paint it black
pi_166125985
O god daar had ik nog niet aan gedacht maar dat hoop ik niet :X
pi_166127079
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 18:08 schreef Burdie het volgende:
Awwww, mini's aan de borst O+.
En gefeliciteerd cinnamongirl! Wat leuk :D.
Het is nog een officiële Fok!baby ook :)

Hier gister een kleine barracuda die verhit ongeveer elk uur mijn borsten opeiste. Gevolg de volgende ochtend: plofborsten waar ik in 10 minuten 300 cc uitkolfde :')
Dat zal dan wel een zgn. clusterdag zijn geweest.
pi_166127205
Ha, goed om te weten van die 9 maanden. En fijn Svane dat het toch allemaal goed loopt nu! *O*

LB, argh dat klinkt niet fijn ;( Hopelijk geen spruw!

cinnamongirl, wow :D Gefeliciteerd met je kleintje, fijn dat het allemaal zo goed loopt zeg!
pi_166129551
Oh Lady, ruk zeg :{ Hoop dat de pcm een beetje werkt.

Cinnamon, godsamme wat veel :D Ik merk als ik de vriezer open doe en al mijn voorraadjes zie, dat ik dan trots ben op mijn melk :') Ik kolf nog steeds elke dag twee keer. En dat is goed voor 1-1,5 portie.
pi_166130021
Verschonen liep net even anders dan verwacht (poepen op het aankleedkussen en je kleren ftw *O*) waardoor het voeden ook net wat later begon. Ik was al wel startklaar en begon gewoon spontaan te druppen! Hele rare gewaarwording 8)7
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
pi_166130681
Jeutje wat een hoop melk Cinnamon!

Lb, hoe gaat het nu?
pi_166131752
Ah fijne info weer hier over 7/9mnd!

Mijn niet meer zo mini drinkt nog steeds heel netjes om de 3/4u overdag. Eten vind hij maar matig interessant dus blij dat hij goed drinkt
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_166134035
Het lukt niet altijd om zoveel te kolven, meestal is het zo'n 180 cc per keer. Ik gebruik wel een dubbele electronische kolf! Hm LB dat klinkt pijnlijk! Hopelijk gaat het snel beter!
pi_166134151
Ik wou hier nog even terugkomen op hoe het nou gaat met het 'afbouwen'. Ik werd ziek, kreeg nog minder melk, R. werd verkouden en kon de ochtenden niet meer liggend drinken en was er meteen al klaar mee. Nu wou hij nog een slokje, maar hij drinkt niet goed door en gisteren in bad even een slok. Maar je merkt dat het na drie slokken oid echt op is. Hij taalt er ook niet meer na. Wonderbaarlijk, na twee jaar, zo natuurlijk einde. Net nog net wat foto's gemaakt ervan, heb ik toch nog iets van een afscheid. Echt prettig voelt het nu ook niet meer en het kan nog wel even zo doorkabbelen maar ik zie dit nu een beetje als het einde en ik geef alleen maar als hij het vraagt en dat is nu echt sporadisch.
  zondag 23 oktober 2016 @ 17:28:21 #296
171422 LadyBlack
paint it black
pi_166150247
Fijn als het zo loopt Hilmo! ^O^

Hier nog steeds veel pijn, maar wel voornamelijk als S drinkt. Dat probeer ik dus zo efficiënt mogelijk te laten doen, maar gisteravond/vannacht ging dat toch ff te snel en lag ik ineens met een keiharde vierkante tet :X :')

Maargoed, ik probeer mijn tepel nu elke keer met een flinke druppel melk even aan de lucht te laten drogen, en hoop dan dat daarmee het wondje wat sneller geneest.

En dat dan die tandjes maar zo snel mogelijk doorkomen, want er zitten overal geschrijnde plekjes op mn tepels ;(
pi_166150888
Ah, maar tandjesspuug kan je tepels ook flink pijnlijk maken. En als je kind net ff anders aanhapt door een gevoelige mond, heb je zo wondjes te pakken. Dus misschien hopelijk dan toch geen spruw?
  zondag 23 oktober 2016 @ 20:10:45 #298
171422 LadyBlack
paint it black
pi_166154410
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 18:03 schreef WupWup het volgende:
Ah, maar tandjesspuug kan je tepels ook flink pijnlijk maken. En als je kind net ff anders aanhapt door een gevoelige mond, heb je zo wondjes te pakken. Dus misschien hopelijk dan toch geen spruw?
Ik denk het inderdaad niet. Die pijn kan ik me ook nog wel herinneren van 3,5 jaar terug :X Maar dit is echte huidpijn lijkt het.

Ik moet me iig elke keer vermannen om hem aan die kant te laten drinken :') Met name 's nachts, want dan is hij soms te slaperig en dan slobbert ie die tepel als het aan hem ligt zo naar binnen ;(
pi_166163842
LB smeer je ook iets anders dan melk? Lanoline bijvoorbeeld? Dat kan ook nog een beetje als barrière werken bij het voeden.
pi_166163853
Ik wil heel graag een foto delen, maar het topic is bijna dicht, dus ik denk dat ik 'm even dichtspam :@
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')