quote:
Op vrijdag 21 oktober 2016 14:16 schreef onomatopee het volgende:Ah, fijne geruststelling dit, bedankt!

Op de één of andere manier dringt het niet echt tot me door dat we die beginperiode nu echtechtecht wel uit zijn en dat ik ook gewoon rustig kan experimenteren met dit soort dingen of dat een derde keer heus niet per se móet
Svane, mijn dochter is nu ook ongeveer 7,5 maand. Goed om te lezen dat het zelfs zonder kolven goed ging! Ook een optie om te onthouden, dat zou eea best veel makkelijker maken natuurlijk op termijn. Kolfde je dan aan het einde van die dag, of maakte het qua voorraad voor kdv/oppas enzo niet uit? En dronk je dochter dat dan gewoon allemaal weg? Of viel het wel mee qua stuwing? (Vragenvuur

)
Dochter dronk dan wel echt veel bij thuiskomst, ja. En ik moest ook wel echt goed m'n koffiepads in doen tegen lekkage

want m'n borsten zaten dan goed vol, maar dat leek zich ook steeds sneller uit te balanceren zeg maar. Volgens mij is het ook zo dat op een gegeven moment, rond de 9 maanden gemiddeld, je niet meer per se snel stuwing krijgt maar echt vooral melk aanmaakt zodra de baby gaat drinken.
Mn dochter dronk toen op de opvang opeens best matig uit de fles, waardoor ik met voorraad en incidenteel wel extra kolven (en op een gegeven moment ook yoghurt en incidentele fles kv) heel ver kwam.
Ik denk serieus als je sowieso de optie van 1 of zelfs 2 keer kolven op een dag hebt, de borstvoeding iig niet snel ophoudt na 7,5 maand voeden.