abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 30 september 2016 @ 00:30:10 #1
69191 Varr
Hier ben ik, hierzo!!
pi_165662441
Ik heb op dit moment al laminaat opgeslagen staan in mijn huis voor wanneer ik ga verhuizen, op kamertemperatuur dus. Moet ik in mijn nieuwe huis het laminaat alsnog laten acclimatiseren? Er staat ook overal dat dit in een dichte verpakking moet, maar laminaatpakken blijven zelden heel tijdens een levering dus dit is niet echt mogelijk..
pi_165662589
Uiteraard moet dat want in nieuwe huis is vast de luchtvochtigheid en temperatuur anders dan in je oude huis.
pi_165663354
Het beste laat je laminaat een beetje acclimatiseren met een lekkere Cubaanse en een glas cognac. Vergeet vooral niet foto's te maken van de omstanders en deze te posten op KLB.
pi_165663383
[quote]0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 07:27 schreef zeer het volgende:
Het beste laat je laminaat een beetje acclimatiseren met een lekkere Cubaanse en een glas cognac. Vergeet vooral niet foto's te maken van de omstanders en deze te posten op KLB.
[/quote?]
Haha.. o nee is niet grappig.

Of de pakken open of dicht zijn maakt weinig uit volgens mij.

Ik zal ze wel zsm naar je nwe huis brengen.. en vergeet niet dat ze per ruimte moeten acclimatiseren.
pi_165663577
Als ze een dag of 2 in je nieuwe huis liggen is het prima hoor..
Of de pakken wel/niet open zijn, maakt niet zo heel veel uit.
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_165663654
Paar dagen moet genoeg zijn. Zorg wel dat de thermostaat op een beetje normale temperatuur staat.
Whatever...
pi_165758551
Nog nooit gedaan en nog nooit problemen mee gehad... Al ziet 10 vloertjes direct uit de winkel gelegd
  Moderator dinsdag 4 oktober 2016 @ 21:58:39 #8
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_165759243
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 08:02 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Als ze een dag of 2 in je nieuwe huis liggen is het prima hoor..
Of de pakken wel/niet open zijn, maakt niet zo heel veel uit.
Lijkt mij dat een dag of twee dan ook wel voldoende moet zijn :)
pi_165763134
Dat de pakken dicht moeten blijven is om het kromtrekken tegen te gaan.
Ze hoeven dus niet helemaal dicht te zijn, als het er maar nog zoveel mogelijk strak omheen zit.
En plat leggen tijdens het acclimatiseren.

(alhoewel ik nog nooit echt krom laminaat heb gehad, maar dat terzijde)
  roze woensdag 5 oktober 2016 @ 01:50:37 #10
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_165763170
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 07:27 schreef zeer het volgende:
:D
Your beauty never ever scared me.
  woensdag 5 oktober 2016 @ 02:09:54 #11
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_165763245
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 08:10 schreef Spanky78 het volgende:
Paar dagen moet genoeg zijn. Zorg wel dat de thermostaat op een beetje normale temperatuur staat.
Normaal is relatief. 2 dagen op de temperatuur van je omgeving wordt aangeraden.

Oftewel, welke temperatuur in de ruimte waar het komt te liggen zou je hebben als je over 2 dagen gaat leggen? Hou dat 3 dagen aan (in zijn eigen verpakking, beschadiging van de verpakking is niet heel relevant, zolang het nog maar als verpakt te beschouwen valt).
pi_165764048
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 01:36 schreef FFnog het volgende:
(alhoewel ik nog nooit echt krom laminaat heb gehad, maar dat terzijde)
Ik heb een tijd geleden 80m2 uit een appartement gehaald, waar het 7 jaar in gelegen had (was bijna nieuw, bewoner was er nooit). Eerst een tijdje in een vochtige schuur gelegen, en toen een maand of 2 op zolder neergelegd (opgestapeld), en daarna ben ik het pas gaan leggen.

Nergens last van gehad, en nu mooi 2 verdiepingen gelegd en een konijnenhok gemaakt van wat restmateriaal. Dat konijnenhok heeft overigens 2 jaar in weer en wind gestaan, en was nog steeds niet rot of krom.. Laminaat kan echt wel wat hebben volgens mij :D
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_165764329
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 07:43 schreef PerryVogelbekdier het volgende:

[..]

Ik heb een tijd geleden 80m2 uit een appartement gehaald, waar het 7 jaar in gelegen had (was bijna nieuw, bewoner was er nooit). Eerst een tijdje in een vochtige schuur gelegen, en toen een maand of 2 op zolder neergelegd (opgestapeld), en daarna ben ik het pas gaan leggen.

Nergens last van gehad, en nu mooi 2 verdiepingen gelegd en een konijnenhok gemaakt van wat restmateriaal. Dat konijnenhok heeft overigens 2 jaar in weer en wind gestaan, en was nog steeds niet rot of krom.. Laminaat kan echt wel wat hebben volgens mij :D
Laminaat is van MDF gemaakt. 2 jaar in weer en wind kan onmogelijk waar zijn. MDF is een zeer vochtgevoelig materiaal, een paar druppels er op en het zwelt al op.

Alleen de toplaag van laminaat kan tegen vocht.
pi_165764440
quote:
1s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 08:23 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Laminaat is van MDF gemaakt. 2 jaar in weer en wind kan onmogelijk waar zijn. MDF is een zeer vochtgevoelig materiaal, een paar druppels er op en het zwelt al op.

De zij+achterkant van het hok waren van laminaat, en deze waren regelmatig nat.. En aan de binnenkant van het hok plaste ze gewoon tegen de onderkant van het laminaat :')

En na 2 jaar stond het nog als een huis..
Prrrrttt
pi_165805136
quote:
14s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 02:09 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Normaal is relatief. 2 dagen op de temperatuur van je omgeving wordt aangeraden.

Oftewel, welke temperatuur in de ruimte waar het komt te liggen zou je hebben als je over 2 dagen gaat leggen? Hou dat 3 dagen aan (in zijn eigen verpakking, beschadiging van de verpakking is niet heel relevant, zolang het nog maar als verpakt te beschouwen valt).
Het gaat meer om de vochtgraad dan om de temperatuur.
pi_165807227
Laminaat hier is rechtstreeks uit het busje gelegd en ligt er na 3,5 jaar nog exact hetzelfde bij. Nooit problemen mee gehad. Wel een wat duurder merk dan gemiddeld maar volgens mij is dat met een beetje redelijke kwaliteit niet nodig te acclimatiseren.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_165807270
quote:
1s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 08:23 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Laminaat kan ook van HDF gemaakt zijn. Mijn laminaat is ook van HDF. Ik heb een paar stukjes over, die liggen al 3,5 jaar in een vochtige schuur waar niet eens een deur in zit en ziet er nog als nieuw uit.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')