abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 3 december 2002 @ 21:40:04 #1
26048 Sneakie
what goes around comes around
pi_7129676
Mijn vraagje is, mogen ze bij je sollicitatie je afkeuren ivm je uiterlijk?
Ik heb bv een kleine hanekam lol zouden ze je hierdoor af mogen keuren???
.. The truth is already writen, so lies are obvious to read
  dinsdag 3 december 2002 @ 21:41:48 #2
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_7129715
Nee dat mag niet. Maar: Het beeld wat iemand over een ander iemand vormt gebeurt in de 1e 7 à 10 seconde. Behalve op een stevige handdruk en het aankijken is uiterlijk dus ook een belangrijk criterium.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
pi_7129726
mag niet maar doen ze wel
Boeit wel, ach ja, boeien....
  dinsdag 3 december 2002 @ 21:42:40 #4
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_7129732
Overigens als je uiterlijk relevant is voor een bepaalde functie, dan mogen ze je er wel op afkeuren.

Dus welke functie is het?

Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  dinsdag 3 december 2002 @ 21:44:10 #5
18438 thedon
*SirSimon Fan*
pi_7129769
Dat mag oficieel niet, maar dat schuiven ze dan bij het kopje algemene representatieve vaardigheden in
Gekloond: ♫
pi_7129781
quote:
Op dinsdag 3 december 2002 21:40 schreef Sneakie het volgende:
Je krijgt nooit een tweede kans voor een eerste indruk
  dinsdag 3 december 2002 @ 21:47:07 #7
9977 Vibromass
A Fistful of Boomstick
pi_7129826
Natuurlijk mag dat. Zo'n hanekam beperkt je inzetbaarheid voor veel dingen. Maar als je bijvoorbeeld nooit klanten te zien krijgt zou het geen bezwaar hoeven te zijn. Het is natuurlijk wel een beetje respectloos om zo aan te komen bij een sollicitatie.
Zo kunt u gemasseerd worden terwijl u lekker TV kijkt.
  dinsdag 3 december 2002 @ 22:03:15 #8
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_7130201
quote:
afscheren die handel, ze mogen het niet maar doen het wel... ik zou ook niemand aannemen met een hanenkam voor mijn bedrijf; zat 'normale' mensen op deze arbeidsmarkt

en idd respectloos om zo aan te komen, zoals iemand voor mij al zei.

Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
pi_7130245
quote:
Op dinsdag 3 december 2002 22:03 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

afscheren die handel, ze mogen het niet maar doen het wel... ik zou ook niemand aannemen met een hanenkam voor mijn bedrijf; zat 'normale' mensen op deze arbeidsmarkt

en idd respectloos om zo aan te komen, zoals iemand voor mij al zei.

fakking bullshit. marrokanen moeten zich intergreren maar de rest van nederland mag lekker in het jaar 1930 hangen.

ze mogen je niet vanwege uiterlijk afkeuren maar ze doen het wel en verzinnen een ander smoesje.
kvind het achterlijk. wat de fuck heeft stijl van haar te doen met op de manier bv waarop je verkoopt.
mensen toch

dinsdag 3 december 2002 @ 23:03:25 #10
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_7131594
quote:
Op dinsdag 3 december 2002 22:06 schreef SilentSinner het volgende:

[..]

fakking bullshit. marrokanen moeten zich intergreren maar de rest van nederland mag lekker in het jaar 1930 hangen.

ze mogen je niet vanwege uiterlijk afkeuren maar ze doen het wel en verzinnen een ander smoesje.
kvind het achterlijk. wat de fuck heeft stijl van haar te doen met op de manier bv waarop je verkoopt.
mensen toch

een marokkaan die er netjes en beschaafd uitziet, maakt bij mij meer kans om het werk te krijgen dan een Nederlander met een hanenkam, ook al spreekt die marokkaan niet helemaal accent- en vlekkeloos Nederlands; heel simpel
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
pi_7131882
Zoals de rest al zegt het mag niet, maar het gebeurt wel. Ik ben zelf werkzaam op een uitzendbureau en dan let je er wel op of dat je zo iemand wel kan uitzenden. Vaak willen bedrijven ook redelijk representatief personeel in dienst hebben/nemen. En al laat je iemand op geprek gaan met een hanenkam dan zeggen veel bedrijven al snel dat ze toch naar een andere kandidaat opzoek zijn.
Tevens elk bedrijf heeft een eigen identiteit en daar moet je wel bij passen. Non-profit organisaties letten over het algemeen minder op het uiterlijk.

[Dit bericht is gewijzigd door fleshie op 03-12-2002 23:24]

dinsdag 3 december 2002 @ 23:21:02 #12
19105 Noayla_
Love me tender
pi_7132060
Ik voer zelf beroepsmatig veel sollicitatiegesprekken met mensen.
En ik let wel degelijk op het uiterlijk...

Niet omdat ik mensen met een niet-standaard uiterlijk minder aardig of minder competent acht, maar omdat iedere werknemer fungeert als visitekaartje van ons bedrijf.

Ik werk in de commerciele sector en daar is het nu eenmaal zo dat de werknemer hoort uit te stralen waar het bedrijf voor staat. In ons geval is dat nette zakelijke kleding en een bijbehorend kapsel.

In mijn jongere jaren had ik ook piercings, liep op kisten en had paars haar etc. Ik werkte toen bewust bij non-profit organisaties omdat ik m'n uiterlijk niet wenste aan te passen
.
Toen ik wat ouder werd ambieerde ik een carriere en vond het ook wat minder belangrijk dat ik m'n kleding en uitstraling daarvoor moest aanpassen.

Ik heb nog steeds wel m'n eigen stijl, zie er nog steeds niet uit als de proto-typische kantoortrut maar manoevreer een beetje tussen de grenzen die mijn werkgever heeft gesteld.

Wat ik met mijn lange verhaal wil zeggen is: je hebt je aan te passen aan het bedrijf waar je voor wilt werken. Dit is een eis die een werkgever mag stellen aangezien jij als werknemer het bedrijf naar buiten toe vertegenwoordigt.

For every graveyard in the moonlight, there's a junkyard in the sun...
  dinsdag 3 december 2002 @ 23:27:19 #13
9977 Vibromass
A Fistful of Boomstick
pi_7132220
quote:
Op dinsdag 3 december 2002 22:06 schreef SilentSinner het volgende:

[..]

Er netjes uitzien is tijdloos. Wat hebben de marokkanen hier nu weer mee te maken?
quote:
Sorry hoor maar als verkoper vertegenwoordig je het bedrijf. Het is super onrechtvaardig maar er zijn genoeg mensen die een afkeer hebben van punkhaar en neuspiercing. Dat doe je dus maar in je vrije tijd.
Zo kunt u gemasseerd worden terwijl u lekker TV kijkt.
  woensdag 4 december 2002 @ 20:34:43 #14
36718 ghettoman
In the ghetto .....
pi_7148100
quote:
Ze doen het toch wel, of het nu mag of niet.

Ik dacht dat het wel mag als je er representatief uit moet zien.

Tsja .....
  donderdag 5 december 2002 @ 10:35:48 #15
22456 zrski
schildpadje...
pi_7155922
Als je op sollicitatie gesprek gaat dan zou ik even kijken met wat voor bedrijf je gaat babbelen. Als je bij een creativelingen club terecht komt waar jij verantwoordelijk bent voor supahfunky designs enzo, dan zou ik kerstlampjes in je hanekam doen (je moet wel origineel blijven).

Voor functies waar jij het visitekaartje moet zijn voor een bedrijf wordt je met een hanekam 99.9% zeker niet aangenomen.

Met andere woorden, kleed je zoals je denkt dat je doelgroep je wilt zien.

Er is maar 1 actief discussieforum in Nederland voor ondernemers! http://www.higherlevel.nl
  donderdag 5 december 2002 @ 10:58:11 #16
545 dop
:copyright: dop
pi_7156321
quote:
doet het er toe
9 van de 10 keer zeggen ze dat het een van de andere kanidaten is geworden die betere referenties had als jij

vraag jezelf dus af hoe JIJ denkt dat je het beste jezelf kunt presenteren
als dat met hanenkam is prima

Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')