Dus welke functie is het?
quote:Je krijgt nooit een tweede kans voor een eerste indruk
Op dinsdag 3 december 2002 21:40 schreef Sneakie het volgende:
Mijn vraagje is, mogen ze bij je sollicitatie je afkeuren ivm je uiterlijk?
Ik heb bv een kleine hanekam lol zouden ze je hierdoor af mogen keuren???
quote:afscheren die handel, ze mogen het niet maar doen het wel... ik zou ook niemand aannemen met een hanenkam voor mijn bedrijf; zat 'normale' mensen op deze arbeidsmarkt
en idd respectloos om zo aan te komen, zoals iemand voor mij al zei.
quote:fakking bullshit. marrokanen moeten zich intergreren maar de rest van nederland mag lekker in het jaar 1930 hangen.
Op dinsdag 3 december 2002 22:03 schreef dr.dunno het volgende:[..]
afscheren die handel, ze mogen het niet maar doen het wel... ik zou ook niemand aannemen met een hanenkam voor mijn bedrijf; zat 'normale' mensen op deze arbeidsmarkt
en idd respectloos om zo aan te komen, zoals iemand voor mij al zei.
ze mogen je niet vanwege uiterlijk afkeuren maar ze doen het wel en verzinnen een ander smoesje.
kvind het achterlijk. wat de fuck heeft stijl van haar te doen met op de manier bv waarop je verkoopt.
mensen toch
quote:een marokkaan die er netjes en beschaafd uitziet, maakt bij mij meer kans om het werk te krijgen dan een Nederlander met een hanenkam, ook al spreekt die marokkaan niet helemaal accent- en vlekkeloos Nederlands; heel simpel
Op dinsdag 3 december 2002 22:06 schreef SilentSinner het volgende:[..]
fakking bullshit. marrokanen moeten zich intergreren maar de rest van nederland mag lekker in het jaar 1930 hangen.
ze mogen je niet vanwege uiterlijk afkeuren maar ze doen het wel en verzinnen een ander smoesje.
kvind het achterlijk. wat de fuck heeft stijl van haar te doen met op de manier bv waarop je verkoopt.
mensen toch
[Dit bericht is gewijzigd door fleshie op 03-12-2002 23:24]
Niet omdat ik mensen met een niet-standaard uiterlijk minder aardig of minder competent acht, maar omdat iedere werknemer fungeert als visitekaartje van ons bedrijf.
Ik werk in de commerciele sector en daar is het nu eenmaal zo dat de werknemer hoort uit te stralen waar het bedrijf voor staat. In ons geval is dat nette zakelijke kleding en een bijbehorend kapsel.
In mijn jongere jaren had ik ook piercings, liep op kisten en had paars haar etc. Ik werkte toen bewust bij non-profit organisaties omdat ik m'n uiterlijk niet wenste aan te passen
.
Toen ik wat ouder werd ambieerde ik een carriere en vond het ook wat minder belangrijk dat ik m'n kleding en uitstraling daarvoor moest aanpassen.
Ik heb nog steeds wel m'n eigen stijl, zie er nog steeds niet uit als de proto-typische kantoortrut maar manoevreer een beetje tussen de grenzen die mijn werkgever heeft gesteld.
Wat ik met mijn lange verhaal wil zeggen is: je hebt je aan te passen aan het bedrijf waar je voor wilt werken. Dit is een eis die een werkgever mag stellen aangezien jij als werknemer het bedrijf naar buiten toe vertegenwoordigt.
quote:Er netjes uitzien is tijdloos. Wat hebben de marokkanen hier nu weer mee te maken?
Op dinsdag 3 december 2002 22:06 schreef SilentSinner het volgende:[..]
fakking bullshit. marrokanen moeten zich intergreren maar de rest van nederland mag lekker in het jaar 1930 hangen.
quote:Sorry hoor maar als verkoper vertegenwoordig je het bedrijf. Het is super onrechtvaardig maar er zijn genoeg mensen die een afkeer hebben van punkhaar en neuspiercing. Dat doe je dus maar in je vrije tijd.
quote:Ze doen het toch wel, of het nu mag of niet.
Ik dacht dat het wel mag als je er representatief uit moet zien.
Voor functies waar jij het visitekaartje moet zijn voor een bedrijf wordt je met een hanekam 99.9% zeker niet aangenomen.
Met andere woorden, kleed je zoals je denkt dat je doelgroep je wilt zien.
quote:doet het er toe
vraag jezelf dus af hoe JIJ denkt dat je het beste jezelf kunt presenteren
als dat met hanenkam is prima
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |