quote:
Op dinsdag 3 december 2002 21:23 schreef draadnagel het volgende:
leeftijd? ervaring? oplijding?
quote:zo erg zal t vast niet zijn geweest
Op dinsdag 3 december 2002 21:23 schreef draadnagel het volgende:
oplijding?
quote:mmm dan lijkt et me een beetje weinig... wat doe je precies..?!
Op dinsdag 3 december 2002 21:24 schreef CloudBox het volgende:
31, ervaring, communicatie.
quote:klopt, ong. min een derde en dan iets naar boven afronden toch?
Op dinsdag 3 december 2002 21:25 schreef Rewimo het volgende:
Ga er maar van uit dat je tweederde van je brutosalaris overhoudt.
Maar over die auto, daarvoor moet je wel oppassen. Je krijgt nl. een behoorlijke fiscale bijtelling door de auto!
En ik ben daarvoor veel van huis. Dagen dus.
quote:Gulden? Dit wordt wel heel ingewikkeld...
Op dinsdag 3 december 2002 21:29 schreef CloudBox het volgende:
2300 gulden netto.
Komt een gsm en een auto van de zaak bij. Die ik beiden prive kan gebruiken.
quote:Ja, ik ga als ik de baan krijg woon-werk verkeer doen. Zit een blackbox in de auto dus niks zelf bijhouden.
Op dinsdag 3 december 2002 21:31 schreef Madelonie het volgende:
Ik wil niet lullig zijn, maar ik vind het een beetje weinig!Maar over die auto, daarvoor moet je wel oppassen. Je krijgt nl. een behoorlijke fiscale bijtelling door de auto!
En hoewel ik geen verkoper wordt/ben krijg ik wel 5% provisie voor alles wat ik de klant meer laat afnemen.
[Dit bericht is gewijzigd door RaymanX op 03-12-2002 21:35]
quote:das 10 euro per uur.. dat verdien je als 18e jarige scholier op dit moment ook als je een redelijk betaald baantje hebt (restaurant...)
Op dinsdag 3 december 2002 21:32 schreef CloudBox het volgende:
Ik verdien nu 1150 netto voor 36 uur maar daar dat is incl. avond en weekendtoeslag.En ik ben daarvoor veel van huis. Dagen dus.
quote:Hoezo? Ik verreken het gewoon ff.
Op dinsdag 3 december 2002 21:33 schreef I.R.Baboon het volgende:[..]
Gulden? Dit wordt wel heel ingewikkeld...
quote:eh 10 euro per uur in een restaurant? als je 18 bent? yeah right
Op dinsdag 3 december 2002 21:35 schreef mabit het volgende:[..]
das 10 euro per uur.. dat verdien je als 18e jarige scholier op dit moment ook als je een redelijk betaald baantje hebt (restaurant...)
quote:weet dat et aan de hoge kant is, maar als je connecties hebt, meehelpt in de keuken.. ken genoeg mensen die dat vangne
Op dinsdag 3 december 2002 21:36 schreef RaymanX het volgende:[..]
eh 10 euro per uur in een restaurant? als je 18 bent? yeah right
quote:en toch geloof ik het niet
Op dinsdag 3 december 2002 21:37 schreef mabit het volgende:[..]
weet dat et aan de hoge kant is, maar als je connecties hebt, meehelpt in de keuken.. ken genoeg mensen die dat vangne
quote:ik ben 20, werk bij de appie, heb enkel mijn VWO diploma....en verdien bijna net zo veel als jij...ik denk dat je word afgezet.
Op dinsdag 3 december 2002 21:29 schreef _Flash_ het volgende:
Zo ongeveer wat ik krijg, ik hou ongeveer 1150 netto over en dan nog vakantiegeld, 13e maand en bonus.
(Ben sinds augustus aan het werk en 23 jaar oud, geen ervaring)
Dit verdient dus net zoveel als die andere baan, waar ik dus 32 uur betaakd krijg (geen 36, foutje) maar in de praktijk werk ik veel 's avonds en weekends en dat zit er dus al bij.
Nu kan ik dus elke avond 17.30 uur thuis zijn en vrijdags 16.15.
Deze baan is precies dat wat ik wil doen.
En ik voel me zwaar genaaid kwa salaris.
hou maar 1100 euro over, maar dit kan je terugvragen bij de belasting.
quote:Dan moet je het gewoon doen natuurlijk
Op dinsdag 3 december 2002 21:43 schreef CloudBox het volgende:
Ik heb niet gestudeerd maar 12 jaar ervaring. Ik zeg vrijdag wel wat het is als ik een tweede gesprek heb gehad.Deze baan is precies dat wat ik wil doen.
quote:En dat is het belangrijkste. Kijk een leuk salaris is mooi meegenomen, maar het gaat erom dat je met plezier naar je werk gaat anders houdt het snel op!
Op dinsdag 3 december 2002 21:43 schreef CloudBox het volgende:
Ik heb niet gestudeerd maar 12 jaar ervaring. Ik zeg vrijdag wel wat het is als ik een tweede gesprek heb gehad.Deze baan is precies dat wat ik wil doen.
Suc6 met je tweede gesprek!
quote:Achja, ieder z'n meug heh
Op dinsdag 3 december 2002 21:38 schreef Gaatjeniksan het volgende:[..]
ik ben 20, werk bij de appie, heb enkel mijn VWO diploma....en verdien bijna net zo veel als jij...ik denk dat je word afgezet.
Ik werk 36 uur, ervaring aan het opdoen zodat ik over een jaartje of wat kan gaan klimmen :-)
In de ICT nog wel... (per afgelopen augustus in dienst getreden)
Ik wil alleen niet als een lul overkomen door met te weinig tevreden te zijn. Dat komt ook niet altijd positief over.
quote:Is dat zo? krijg je een relevant deel terug??? Ik dacht juist dat dat niet zoveel zou zijn (ik verdien vergelijkbaar)
Op dinsdag 3 december 2002 21:45 schreef Aneurism het volgende:
Ik ben 21, verdien ongeveer 1500 euro bruto voor 40 uurtjes werken tussen 9 en 6.En ik voel me zwaar genaaid kwa salaris.
![]()
hou maar 1100 euro over, maar dit kan je terugvragen bij de belasting.
quote:waar haal je die info vandaan?
Op dinsdag 3 december 2002 21:53 schreef OneSoul het volgende:
1932 bruto is gemiddeld voor een communicatiemedewerker, de range is 1620 t/m 2400 ongeveer en 10 % verdient minder dan 1620, 25 % minder dan 1764
quote:alles > dan 35 km enkel woon-werk == privé-km's
Op dinsdag 3 december 2002 21:34 schreef CloudBox het volgende:[..]
Ja, ik ga als ik de baan krijg woon-werk verkeer doen. Zit een blackbox in de auto dus niks zelf bijhouden.
En hoewel ik geen verkoper wordt/ben krijg ik wel 5% provisie voor alles wat ik de klant meer laat afnemen.
quote:Salariskompas
Op dinsdag 3 december 2002 21:54 schreef cptmarco het volgende:[..]
waar haal je die info vandaan?
[Dit bericht is gewijzigd door OneSoul op 03-12-2002 22:03]
quote:Als ik dagelijks minder dan 35 km rij voor ww-verkeer hoef ik niet te betalen?
Op dinsdag 3 december 2002 21:55 schreef OneSoul het volgende:[..]
alles > dan 35 km enkel woon-werk == privé-km's
[Dit bericht is gewijzigd door CloudBox op 03-12-2002 21:58]
Als ik van school af kom kan ik zonder ervaring rekenen op een basissalaris van zo'n 2500 euro en dan ben ik 24
quote:1500? ik kom er niet voor mijn bed uit,
Op dinsdag 3 december 2002 21:23 schreef CloudBox het volgende:
En hoeveel hou je over?
maar ja, wat voor branche>
quote:Als je naast je werk-woonverkeer wat minder dan 35 km enkel geen enkele km privé rijdt niet.
Op dinsdag 3 december 2002 21:57 schreef CloudBox het volgende:[..]
Als ik dagelijks minder dan 35 km rij voor ww-verkeer hoef ik niet te betalen?
quote:Dat had ik ook net gezien op die site.
Op dinsdag 3 december 2002 21:53 schreef OneSoul het volgende:
1932 bruto is het gemiddelde basissalaris voor een communicatiemedewerker, de range is 1620 t/m 2400 ongeveer en 10 % verdient minder dan 1620, 25 % minder dan 1764
quote:je mag er toch 500 prive p/j?
Op dinsdag 3 december 2002 22:00 schreef OneSoul het volgende:[..]
Als je naast je werk-woonverkeer wat minder dan 35 km enkel geen enkele km privé rijdt niet.
Ik woon trouwens binnen die 35 km. Is dat een EN terug?
Is er een site waar ik km kan uitrekenen?
quote:wat wil je uitrekenen? je km's?
Op dinsdag 3 december 2002 22:03 schreef CloudBox het volgende:[..]
je mag er toch 500 prive p/j?
Ik woon trouwens binnen die 35 km. Is dat een EN terug?
Is er een site waar ik km kan uitrekenen?
quote:ja ww-verk
Op dinsdag 3 december 2002 22:04 schreef OneSoul het volgende:[..]
wat wil je uitrekenen? je km's?
quote:kijk je ff op www.routenet.nl
Op dinsdag 3 december 2002 22:04 schreef CloudBox het volgende:[..]
ja ww-verk
quote:idd, mijn kleine broeder is 20 en beunt bij in een restaurant, hij krijgt ¤6,85... is toch fl 15,10, damn 3 jaar geleden was dat ook mijn bijbaantje, toen kreeg ik fl 12,50.... (refund....aaargh)
eh 10 euro per uur in een restaurant? als je 18 bent? yeah right
quote:Mwaah, als ik dat bekijk mag ik niet klagen met m'n MBO diploma... hahaha (2406,92 bruto)
Salariskompas
Maar ja, je leeft naar wat je hebt... in deze tijden mag je weer eens blij zijn als je werk hebt / kunt krijgen
[Dit bericht is gewijzigd door MSXUser op 03-12-2002 22:27]
quote:Helemaal mee eens. En die baan die ik krijg is de perfecte baan voor mij, en ik kan er in groeien. Ik weet ook wel dat ik viermaal zoveel kan verdienen als ik de offshore in ga. Maar dit is echt een hele mooie baan.
Op dinsdag 3 december 2002 22:25 schreef Perfect_Survivor het volgende:
in deze tijden mag je weer eens blij zijn als je werk hebt / kunt krijgen
quote:Mag ik dat erg laag vinden
Op dinsdag 3 december 2002 22:26 schreef MSXUser het volgende:
Tsja, ik ben 30 en zit iets boven de ¤1700 bruto per maand (baan in de ICT, 40 uur per week). Auto van de zaak komt er nog overheen en met m'n mobiele telefoon mag ik maximaal 25 euro per maand vrij bellen. Met zo'n laag bruto salaris houd je netto natuurlijk wel iets meer over (in verhouding). Al met al krijg ik elke maand zo'n ¤1275 op m'n rekening gestort. Daar zijn zaken als spaarloon en dergelijke ook al van af.
De ene werkgever betaalt nu eenmaal meer dan de andere.
quote:In het noorden liggen de lonen gemiddeld een stuk lager. Daar staat tegenover dat woonruimte ook een goedkoper is dan in de rest van Nederland. Ook ik heb wel eens interessante aanbiedingen gehad, maar ik moest dan wel richting de randstad. Op zich geen probleem, maar na alles goed te hebben uitgerekend moest ik tot de conclusie komen dat ik er financieel niet op vooruit zou gaan (in sommige gevallen zelfs achteruit).
Op woensdag 4 december 2002 09:06 schreef Wokschotel het volgende:Mag ik dat erg laag vinden
Ik ben net begonnen met werken en krijg bijna 2300 bruto per maand + leaseauto. Dan heb ik het blijkbaar niet zo heel slecht
Maar 1700 vind ik zelf wel een mooi bedrag. Om te beginnen.
quote:300 tot 400 euro heeft mijn liefie uitgerekend.
Op dinsdag 3 december 2002 21:49 schreef _Flash_ het volgende:[..]
Is dat zo? krijg je een relevant deel terug??? Ik dacht juist dat dat niet zoveel zou zijn (ik verdien vergelijkbaar)
quote:Jij leeft in het verleden! Wake up.
Op dinsdag 3 december 2002 21:57 schreef Archie het volgende:
LOL heeeeeel erg weinig....Als ik van school af kom kan ik zonder ervaring rekenen op een basissalaris van zo'n 2500 euro en dan ben ik 24
quote:whahaha, sukkel....moet jij eens opletten dan!!
Op woensdag 4 december 2002 13:57 schreef Oliver het volgende:
Jij leeft in het verleden! Wake up.
quote:hallo, da's een andere functie morph
Op woensdag 4 december 2002 13:56 schreef morpheus_at_work het volgende:
2450 bruto , 23 jaar , R&D afdelinghou er 1500 euro netto van over
quote:ligt uiteraard een beetje aan waar je voor leert, en welke richting je gaat werken. Maar denk toch dat jij straks op je neus kijkt......de salarissen zijn geen bergen meer, en zowieso is het best lastig een baan te vinden, en zeker 1 die goed betaald
Op woensdag 4 december 2002 22:50 schreef Archie het volgende:[..]
whahaha, sukkel....moet jij eens opletten dan!!
En een blackbox != niks meer hoeven bijhouden; aangezien je nog altijd moet bijhouden WAAR je heen gaat en niet alleen hoeveel km je aflegt ...
Reken er dus maar op dat je een fikse fiscale bijtelling krijgt ... en voor een beetje auto betaal je dan netto al gauw 200 euro per maand ... trek dat af van je loon en kijk hoe je genaaid wordt ...
Voor communicatie-business moet je naar lokale overheden kijken ... startsalaris 5000 gulden bruto 36 urige werkweek.
mzzl
quote:Mee eens. Hoewel ik jouw salaris voor iemand van 31 jaar met 12 jaar ervaring heel erg laag vind. Het gaat er natuurlijk om dat je lol hebt in het werk wat je doet (redakteur, was het niet?) maar ik denk dat je toch ook leuke banen kan vinden waar je makkelijk 500 euro meer kan verdienen...
Op donderdag 5 december 2002 10:30 schreef skyhigh het volgende:[..]
ligt uiteraard een beetje aan waar je voor leert, en welke richting je gaat werken. Maar denk toch dat jij straks op je neus kijkt......de salarissen zijn geen bergen meer, en zowieso is het best lastig een baan te vinden, en zeker 1 die goed betaald
Ter vergelijking: ik ben 28, 2 jaar ervaring als webdeveloper, en ik verdien op dit moment 2850 euro bruto per maand (voorheen in de goede tijden kreeg ik 3800 euro(!) bruto per maand, en dat na 1 jaar na mijn afstuderen)
Bovenop deze 2850 euro krijg ik een auto van de zaak, mobi dick (semi-onbeperkt gebruik), laptop, en verder dingen als een pensioen volledig premievrij met gratis pensioengatdekking, en nog wat secundair grut die ik niet allemaal ga opnoemen.
Mijn ervaring is dat je over het algemeen hogere salarissen kan krijgen bij kleinere bedrijven die niet aan een CAO gebonden zijn.
Maar nogmaals, het gaat erom of je het werk dat je doet bevredigend vind! De beloning staat m.i. pas op de tweede plaats
quote:Been there... done that. Maar zie eerst maar eens af te studeren en dan met zo'n arrogantie een goede baan te vinden. De gouden bergen bestaan niet meer en ze zoeken nu goede, slimme werknemers die voor een cariere bij hun organisatie kiezen (en terecht!) en niet iemand die alleen veel wil verdienen.
Op woensdag 4 december 2002 22:50 schreef Archie het volgende:[..]
whahaha, sukkel....moet jij eens opletten dan!!
Maar goed... je leert het vanzelf... ooit als je groot bent waarschijnlijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |