abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_165633436
Mijn vriendin is nu officieel begin dit jaar in de overgang. En ik vind dat lastig.

Ze heeft moodswings, opvliegers en is veel moe. Mede door de opvliegers. Door opvliegers wordt ze ook wakker van, dus gebroken nachten.
Wij hebben 2 kids van 3 en 4 jaar. De vermoeidheid is al een lange klacht, om verscheidende en valide redenen. Nu dus de overgang.

En er zijn helaas avonden waarbij ik dus alleen op de bank zit. Zo nu ook.

Gisteren hadden we ruzie, over wat eigenlijk wat ik bestempel als 'drama'. Er ligt dus niets serieus aan ten grondslag. Alleen een donkere bui van haar kant. Dan ziet ze alles somber in.

Voel mij alleen en heb behoefte aan contact met haar. Maar door die oneindige vermoeidheid van haar ligt ze nog wel eens vroeg op bed. Als ze eenmaal in slaap is gevallen en er dan toch uit komt, dan is ze gegarandeerd een uur wakker voordat ze weer in slaap kan vallen. Dus snap ook dat ze er dan veelal voor kiest om toch maar te blijven liggen.

Weg gaan speelt wel eens door mijn hoofd. Maar hoop dat het toch een keer veranderd en wil diep van binnen dat wij gelukkig zijn met z'n 4en.. Zie dat ze er veel aan probeert te doen. Echter lukt het haar dus niet om nu het tij te keren. Merk dat ik nu dit zo opschrijf gewoon behoefte heb aan iemand die er voor mij is. En op haar kan ik niet altijd rekenen.

Heeft iemand tips hoe ik als man, met mijn vrouw in de overgang om kan gaan?
  woensdag 28 september 2016 @ 21:23:23 #2
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_165634085
Zo dan, even gebezemd. Reageer normaal of reageer niet :).
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  woensdag 28 september 2016 @ 21:26:26 #3
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_165634240
quote:
Weg gaan speelt wel eens door mijn hoofd. Maar hoop dat het toch een keer veranderd en wil diep van binnen dat wij gelukkig zijn met z'n 4en.. Zie dat ze er veel aan probeert te doen. Echter lukt het haar dus niet om nu het tij te keren.
Het valt me op dat je de oplossing wel enkel bij haar legt. Zo van: zij is in de overgang, dus zij moet het ook oplossen, hoe ik me voel.
pi_165634354
De overgang is een moeilijk proces, je hormonen slaan op hol en ja dan wordt je als vrouw zijnde niet vrolijk van.
En soms gebeurd het dat de vrouw als een kat reageert maar dit helemaal niet wilt op dat moment.
Het beste is om haar dan maar even te laten, vat de kattige reacties niet persoonlijk op.
Wat ook vooral belangrijk is , laat haar weten dat je nog steeds van haar houd ondanks de nukken die ze nu heeft, laat haar vrouw voelen, want door die overgang kan ze zich heel onaantrekkelijk en onvrouwelijk gaan voelen.

En dat ze moe is.....tja niet gek met twee kleine kinderen plus de overgang.
Life is a highway...let's ride it!
pi_165634384
Het lijkt me heet moeilijk voor een partner, dat vooropgesteld. Ik denk dat dingen bestempelen als 'drama' sowieso niet constructief werkt. Probeer haar gevoel te erkennen, er te laten zijn, en niet weg te relativeren.

Dat gezegd hebbende, je kunt als vrouw ook wat doen. Steeds vaker geven artsen bepaalde hormonen als het echt heel zwaar is voor de vrouw en haar omgeving. Daarnaast kan ze ook zelf proberen te werken aan haar vermoeidheid, zoals bijvoorbeeld door te sporten. Met name krachttraining kan een positieve uitwerking hebben; niet alleen krijg je van sporten energie, maar kennelijk produceer je door krachttraining te doen ook meer testosteron, wat dan weer goed is tegen de overgang. Althans, dat heb ik gelezen en het klinkt me niet onlogisch in de oren.

Succes! En bedenk, dit is niet alleen haar ding, of alleen jouw ding. Overgang of niet, zij draagt net zo goed verantwoordelijkheid voor dit alles.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 28 september 2016 @ 21:30:34 #6
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_165634388
Gezien de leeftijd van de kinderen is ze nog niet zo oud. Of heb ik het mis.
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
pi_165634424
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 21:30 schreef Curiosity het volgende:
Gezien de leeftijd van de kinderen is ze nog niet zo oud. Of heb ik het mis.
Dat wil ik ook weleens weten.
5 Ferrari's op videoband!
pi_165634552
Misschien eens erover hebben samen met een huisarts.
I solemnly swear i'm up to no good
  woensdag 28 september 2016 @ 21:41:55 #9
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_165634786
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 21:30 schreef miss_sly het volgende:
Het lijkt me heet moeilijk voor een partner, dat vooropgesteld. Ik denk dat dingen bestempelen als 'drama' sowieso niet constructief werkt. Probeer haar gevoel te erkennen, er te laten zijn, en niet weg te relativeren.

Dit ja.
  woensdag 28 september 2016 @ 23:46:01 #10
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_165638496
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 21:26 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Het valt me op dat je de oplossing wel enkel bij haar legt. Zo van: zij is in de overgang, dus zij moet het ook oplossen, hoe ik me voel.
Ja, is toch logisch! Als je een griepje hebt moet je het toch ook zelf uitzieken!
Je kunt hooguit een beetje haar tegemoet komen, een glaasje water of bouillon brengen.

Zou voor haar eens goed in het internet snuffelen, er zijn tips, ik meen bv soja produkten eten, die zouden helpen. Het fenomeen "ovegang" komt in Azie nauwelijks voor. Hee, alweer een reden om een Aziatische vrouw te preferen. Want helaas ts ´er, die overgang duurt minimaal 5 jaren, en al gauw 8-10, sommigen wel 13 jaar! Heeft ze ook last van "opvliegingen"? Dat haar gewoon van het ene op het andere moment gigantisch het zweet uitbreekt. Is allemaal een hormonale kwestie!

Sterkte jongen!
^O^

[ Bericht 0% gewijzigd door LeesFoknl op 30-09-2016 05:12:38 ]
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
pi_165638595
Het is in ieder geval een tijdelijk probleem. Ga sporten, neem een hobby of duik de kroeg in. Over een paar jaar is het weer rustig.
pi_165638816
Doe eens normaal zeg...
Ja doei.
pi_165639091
Als het voor haar ook als problematisch wordt ervaren dan is er volgens mij redelijk wat aan te doen met hormoonafbouw regulatie etc. Via huisarts of homeopathie.
pi_165639140
En hoe denk je dat het voor haar is? Denk je niet dat zij (juist nu ze het zo zwaar heeft) iemand nodig heeft die er voor háár is? Iemand die haar en haar gevoelens serieus neemt?

Ik lees alleen maar 'ikke, ikke, ikke', denk je überhaupt weleens aan hoe het voor haar is? Wat zij misschien nodig heeft?

Begrijp me niet verkeerd, ik begrijp best dat het voor jou niet altijd makkelijk is maar kom op zeg verplaats je eens in haar..
pi_165639844
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 23:46 schreef LeesFoknl het volgende:

[..]

Het fenomeen "ovegang" komt in Azie nauwelijks voor.

Je kunt je ook afvragen waarom de overgang daar nauwelijks voorkomt. Verschil in leefstijl? Voeding? Andere rolverdeling waardoor vrouwen minder gestrest zijn?
Hoewel er geen leeftijd genoemd is lijkt je vriendin er inderdaad vroeg bij te zijn.
pi_165639915
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 23:46 schreef LeesFoknl het volgende:

[..]

Ja, is toch logisch! Als je een griepje hebt moet je het toch ook zelf uitzieken!
Je kunt hooguit een beetje haar tegemoet komen, een glaasje wat er of bouillon brengen.

Zou voor haar eens goed in het internet snuffelen, er zijn tips, ik meen bv soja produkten eten, die zouden helpen. Het fenomeen "ovegang" komt in Azie nauwelijks voor. Hee, alweer een reden om een Aziatische vrouw te preferen. Want helaas ts ´er, die overgang duurt minimaal 5 jaren, en al gauw 8-10, sommigen wel 13 jaar! Heeft ze ook last van "opvliegingen"? Dat haar gewoon van het ene op het andere moment gigantisch het zweet uitbreekt. Is allemaal een hormonale kwestie!

Sterkte jongen!
^O^
I beg to differ. :D

pi_165640156
Zij is niet verantwoordelijk voor jouw geluksgevoel. Als jij je ongelukkig voelt in de huidige context moet je proberen je geluk op een andere manier te beleven of een andere context zoeken.
  donderdag 29 september 2016 @ 07:12:05 #18
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_165640162
Heb je er al eens goed met haar over gepraat?
The love you take is equal to the love you make.
pi_165640181
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 21:03 schreef I14027 het volgende:

Mijn vriendin is nu officieel begin dit jaar in de overgang.

Wij hebben 2 kids van 3 en 4 jaar.

Goeie planning wel :P
  donderdag 29 september 2016 @ 07:46:12 #20
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_165640297
Respectloze post verwijderd, meteen ook de (overigens nette) reacties daarop :).
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_165640356
Daar kun je bij de huisarts wel iets voor krijgen en verkijk je niet hoe kleine kinderen iemand kunnen afpeigeren.
pi_165640393
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 00:29 schreef madam-april het volgende:
En hoe denk je dat het voor haar is? Denk je niet dat zij (juist nu ze het zo zwaar heeft) iemand nodig heeft die er voor háár is? Iemand die haar en haar gevoelens serieus neemt?

Ik lees alleen maar 'ikke, ikke, ikke', denk je überhaupt weleens aan hoe het voor haar is? Wat zij misschien nodig heeft?

Begrijp me niet verkeerd, ik begrijp best dat het voor jou niet altijd makkelijk is maar kom op zeg verplaats je eens in haar..
Wat een kutreactie :r. TS is hier om zijn probleem van zich af te schrijven en een oplossing te krijgen. Deze reactie draagt 0,0 bij hier aan..

Ts kan ook weinig voor haar betekenen als ze alleen maar ligt te slapen is het niet ;)
pi_165640404
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 08:03 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Wat een kutreactie :r

* Dat ben ik niet met je eens, want ....
pi_165640406
quote:

[..]

Wat een kutreactie :r
Misschien is ze in de overgang :+
  donderdag 29 september 2016 @ 08:18:04 #25
446591 Norma_Jeane
Some like it hot!
pi_165640463
quote:
Ts kan ook weinig voor haar betekenen als ze alleen maar ligt te slapen is het niet ;)
Moet je eens kijken wat er allemaal in het huishouden is te doen om haar te ontlasten als zij ligt te slapen. ;)
It's great to be a blonde. With low expectations it's very easy to surprise people.
If someone shows you who they are, believe them the first time.
The best part of being blonde is forgivable momentary lapses of common sense.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')