Nassaucam deed het net nog wel... aardige wind en regenquote:Op donderdag 6 oktober 2016 12:26 schreef Drugshond het volgende:
[ afbeelding ]
Ben een Live webcam op de Bahama's aan het zoeken.
http://www.portnassauwebcam.com/quote:Op donderdag 6 oktober 2016 12:26 schreef Drugshond het volgende:
[ afbeelding ]
Ben een Live webcam op de Bahama's aan het zoeken.
Ik heb eens een tyfoon meegemaakt met windsnelheden tot 210 km/h en eigenlijk is het gewoon een fikse zuidwesterstorm, maar dan waait het twee keer zo hard. Heel, heel veel regen in hele korte tijd en dat was het wel. Maar de bevolking was goed voorbereid, alles werd gezekerd en naar binnen gehaald en een dag na de storm was het, op wat geknakte bomen na, alsof er niets gebeurd was.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 12:20 schreef Drugshond het volgende:
Klinkt raar maar ik zou het wel graag eens een keer willen meemaken.
quote:Op donderdag 6 oktober 2016 12:19 schreef Peter het volgende:
Over een uur of 9-10 ligt Matthew voor Florida, schat ik.
Dus binnen nu en 2 uurtjes maar vertrekken hier
Das 228 km/u...quote:Latest HRRR has 142MPH wind gusts approaching Fort Lauderdale FL by 8/9PM tonight.
Is Matthew bij de tweede ronde 'gewoon' nog ongeveer net zo sterk?quote:Op donderdag 6 oktober 2016 12:35 schreef Frutsel het volgende:
[ afbeelding ]
als dit scenario van GFS zou uitkomen
Dan nog moet je iets stevigs voor je ramen zetten ander kan het alsnog gebeuren dat er iets door een ruis vliegt en binnen de hel los breekt.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 12:29 schreef Mystikvm het volgende:
Natuurlijk, in een land waar de bouwkwaliteit goed is (dus geen hout en gevonden materialen) blijf je gewoon binnen en wacht je tot het over is.
Daarom hebben veel landen waar voldoende geld is en dergelijke stormen normaal zijn ook stormluiken.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 12:43 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dan nog moet je iets stevigs voor je ramen zetten ander kan het alsnog gebeuren dat er iets door een ruis vliegt en binnen de hel los breekt.
Dat kan maar zo... or worse...quote:Op donderdag 6 oktober 2016 12:36 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Is Matthew bij de tweede ronde 'gewoon' nog ongeveer net zo sterk?
quote:Florida Price Gouging Hotline at 1-866-9-NO-SCAM.
Verstandige mensen die gisteren al vertrokken bedoel je lijkt me?quote:Op donderdag 6 oktober 2016 13:18 schreef Hyperdude het volgende:
Radar op county niveau Floriduh:
http://www.mynews13.com/c(...)ml/SouthFlorida.html
Watjes die gisteren al vertrokken.I-26 E. Charleston SC
[ afbeelding ]
Kan inderdaad maar zo dat de naam Matthew na 2016 niet meer gebruikt gaat wordenquote:Op donderdag 6 oktober 2016 12:49 schreef Drugshond het volgende:
Tot Katrina was Andrew op twee na de orkaan met de laagste luchtdruk bij landing in de Verenigde Staten. Andrew was de kostbaarste orkaan tot de komst van Katrina in 2005. Ook bij Andrew klaagden de slachtoffers dat de hulpverlening maar langzaam op gang kwam. Andrew eiste 26 levens en veroorzaakte een schade van $26.500.000.000,-.
Matthew heeft ook alle potentie om hoog te scoren.
Apart. Is dit al eens eerder gebeurd? En, theoretisch, hoe vaak zo je zo'n loop kunnen hebben achter elkaar? Zolang het zeewater maar de goede temperatuur heeft?quote:Op donderdag 6 oktober 2016 12:35 schreef Frutsel het volgende:
[ afbeelding ]
als dit scenario van GFS zou uitkomen
Ai, ai.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 13:42 schreef Frutsel het volgende:
[ afbeelding ]
Nassau heeft echt een heel groot probleem... aan de verkeerde (en dus zwaarste kant) van de orkaan
quote:Nassau [năs'ô']? is de hoofdstad van de Bahama's. Met zijn 210.832 inwoners (volkstelling van 2000) is het de grootste stad van het land, waar 70% van de inwoners van de Bahama's woont.
Het belangrijkste vliegveld van de Bahama's, Lynden Pindling International Airport, ligt op 16 kilometer ten westen van het centrum van Nassau. Vandaaruit zijn er dagelijkse verbindingen met de grootste steden van de Verenigde Staten, Canada, het Verenigd Koninkrijk en het Caraïbisch gebied.
Ophelia deed het zelfs twee keer in 2000zoveel... verder kan ik me ze niet herinnerenquote:Op donderdag 6 oktober 2016 13:54 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Apart. Is dit al eens eerder gebeurd? En, theoretisch, hoe vaak zo je zo'n loop kunnen hebben achter elkaar? Zolang het zeewater maar de goede temperatuur heeft?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |