quote:Ik zou daar niet mee accoord gaan. 10% is heel slecht voor de economie, in deze sombere tijden moeten we de broekriem aantrekken en allemaal wat inleveren en niet meer vragen dan maximaal inflatieniveau, maar het liefst minder, of een loondaling voorstellen.
Op dinsdag 3 december 2002 21:26 schreef bruut het volgende:
hoorde ik toevallig vandaag: 10%
quote:Ha, die 10% van mijn salaris kan de economie nog wel hebben hoor. Bovendien geef ik het ook weer allemaal uit: dat is weer een stimulans!
Op dinsdag 3 december 2002 21:28 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Ik zou daar niet mee accoord gaan. 10% is heel slecht voor de economie ....
Daarbij, mijn werkgever zou zwaar aan mijn inhoudelijke capaciteiten twijfelen als ik een loonsverhoging zou weigeren.
Daarbij moet ik wel zeggen dat ik in mei bij dat bedrijf ben gaan werken en sinds kort een vast contract heb en heb nu van 2 (onslagen) mensen het werk op me genomen, dus helemaal raar is het niet.. maar ik had zelf inderdaad niet meer gerekend dan 2 à 3% verhoging..
quote:Da's een behoorlijke daling, hoe krijg je dat zo voor elkaar?
Op woensdag 4 december 2002 15:16 schreef honesty het volgende:
Ik vrees dat ik 30% minder ga verdienen na 31 December
Mijn loonsverhoging per 1 januari? Ik zou het niet weten, daar is nog niets over bekend gemaakt..
Ga waarschijnlijk in maart een Traineeship beginnen bij een nieuwe werkgever. De contacten zijn al gelegd, 1e fase van de sollicitatie al voorbij!
quote:Inflatie correcties zijn niet wettelijk geregeld ofzo. Dus als de werkgever je geen salaris verhoging geeft heb je pech. Tenzij je onder eea CAO valt waarin dergelijke verhogingen zijn vastgelegd.
Op dinsdag 3 december 2002 20:21 schreef Charys het volgende:[..]
Het is wel normaal dat je een loonsverhoging krijgt van een aantal procent aangezien ze ook rekening moeten houden met de inflatie ed ed, ook al werk je er nog maar net..
quote:Wat een onzin. Loonminderingen zijn helemaal slecht. Zeker voor de werknemer, die raakt gedemotiveerd, dus doet z'n werk slechter, dus heeft de baas minder inkomsten maar de kosten blijven gelijk. Werknemer heeft ook minder te besteden, zijn consumptie gedrag neemt af dus bedrijven krijgen minder inkomsten. Minder inkomsten geen investeringen, ergo viceuze cirkel.
Ik zou daar niet mee accoord gaan. 10% is heel slecht voor de economie, in deze sombere tijden moeten we de broekriem aantrekken en allemaal wat inleveren en niet meer vragen dan maximaal inflatieniveau, maar het liefst minder, of een loondaling voorstellen.
Nu hij er 10% bij krijgt, zal hij het ook weer lekker uitgeven, want die mooie TV kan ie nu wel kopen. Meer inkomsten voor een bedrijf. En bedrijf kan weer investeren (en dus de werknemers 10% extra salaris geven) Etc..
maar jah ga dan ook van stagevergoeding naar afstudeervergoeding
quote:De overgang van afstudeervergoeding naar normaal salaris is nog leuker
Op maandag 9 december 2002 15:32 schreef henkalex het volgende:
15%,maar jah ga dan ook van stagevergoeding naar afstudeervergoeding
quote:
Op woensdag 4 december 2002 12:51 schreef Charys het volgende:
Heb mijn gesprek nou ook gehad en ik ga er maar liefst 10 % (bruto wel te verstaan) op vooruit.. Toch aardig, had nergens op gerekend..
2003 : waarschijnlijk ook 0,0
Werk al 13 jaar in de IT branche maar heb nog nooit zulke slechte jaren meegemaakt. Qua geld dan, qua werk heb ik geen klagen: opdrachten zat.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |