Binnen ons bedrijf (financieel dienstverlenend <25 pers) verschilt dit nog al, stijgt de loon van 1 persoon met 2 procent, zo komt het ook voor dat de ander 11% meer loon gaat krijgen..
Morgen heb ik mijn eigen gesprek, ben erg benieuwd wat eruit zal komen, ik verwacht niet echt veel aangezien we niet te maken hebben met een groot bedrijf met enorm buget...
Hoeveel heb jij dit jaar dr bij gekregen procentueel? (Want dat klinkt natuurlijk wel zo interessant )
quote:Het is wel normaal dat je een loonsverhoging krijgt van een aantal procent aangezien ze ook rekening moeten houden met de inflatie ed ed, ook al werk je er nog maar net..
Op dinsdag 3 december 2002 20:19 schreef indahnesia.com het volgende:
ben pas sinds september aan het werk, dus dat wordt 0 % voor mij
quote:Why?
Op dinsdag 3 december 2002 20:20 schreef otisclub het volgende:
Helemaal niks. Ik heb vandaag het fantastische bericht gehoord dat mijn contract niet wordt verlengd..
Maar da's mijn eigen schuld hoor, ik heb een vaste baan opgezegd om slecht betalende uitzendbaantjes te gaan doen.
quote:Oftewel, je vergelijkt appels nu met peren
Op dinsdag 3 december 2002 20:25 schreef Fogerty het volgende:
Meer?
Minder!Maar da's mijn eigen schuld hoor, ik heb een vaste baan opgezegd om slecht betalende uitzendbaantjes te gaan doen.
Met andere woorden: ik zie het wel verschijnen
[Dit bericht is gewijzigd door Tijn op 03-12-2002 20:32]
quote:nah, het zal wel heel weinig zijn, maar ik heb tenminste nog een leuke baan
Op dinsdag 3 december 2002 20:21 schreef Charys het volgende:[..]
Het is wel normaal dat je een loonsverhoging krijgt van een aantal procent aangezien ze ook rekening moeten houden met de inflatie ed ed, ook al werk je er nog maar net..
quote:ik wil je geld wel hebben hoor, geen probleem om het voor je uit te geven
Op dinsdag 3 december 2002 20:31 schreef Tijn het volgende:
Ik heb werkelijk geen flauw idee, kben allergisch voor alles wat met papieren en geld te maken heeft.Met andere woorden: ik zie het wel verschijnen
quote:reorganisatie.. k ben de enige die Novell gecertificeerd is, maar moet er toch uit.
Why?
quote:Tja, volgens mij mag je je bijna gelukkig prijzen als je je baan houdt, hoor zoveel mensen om me heen die er uit-gereorganiseerd worden..
Op dinsdag 3 december 2002 20:36 schreef otisclub het volgende:[..]
reorganisatie.. k ben de enige die Novell gecertificeerd is, maar moet er toch uit.
quote:Is ook zo.. ben nu ook op zoek naar een andere baan. Er zal met een CNE certificaat toch wel ergens werk te vinden zijn ???
Op dinsdag 3 december 2002 20:41 schreef Charys het volgende:[..]
Tja, volgens mij mag je je bijna gelukkig prijzen als je je baan houdt, hoor zoveel mensen om me heen die er uit-gereorganiseerd worden..
quote:In jouw omgeving... ben geen intercedent en kom ook niet uit die regio.. maar dat moet me toch geen probleem lijken....
Op dinsdag 3 december 2002 20:44 schreef otisclub het volgende:[..]
Is ook zo.. ben nu ook op zoek naar een andere baan. Er zal met een CNE certificaat toch wel ergens werk te vinden zijn ???
quote:En toch reageer je in alle geldtopcs..
Op dinsdag 3 december 2002 20:31 schreef Tijn het volgende:
Ik heb werkelijk geen flauw idee, kben allergisch voor alles wat met papieren en geld te maken heeft.Met andere woorden: ik zie het wel verschijnen
sorry Tijn, het viel me gewoon op!
quote:Ik zou daar niet mee accoord gaan. 10% is heel slecht voor de economie, in deze sombere tijden moeten we de broekriem aantrekken en allemaal wat inleveren en niet meer vragen dan maximaal inflatieniveau, maar het liefst minder, of een loondaling voorstellen.
Op dinsdag 3 december 2002 21:26 schreef bruut het volgende:
hoorde ik toevallig vandaag: 10%
quote:Ha, die 10% van mijn salaris kan de economie nog wel hebben hoor. Bovendien geef ik het ook weer allemaal uit: dat is weer een stimulans!
Op dinsdag 3 december 2002 21:28 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Ik zou daar niet mee accoord gaan. 10% is heel slecht voor de economie ....
Daarbij, mijn werkgever zou zwaar aan mijn inhoudelijke capaciteiten twijfelen als ik een loonsverhoging zou weigeren.
Daarbij moet ik wel zeggen dat ik in mei bij dat bedrijf ben gaan werken en sinds kort een vast contract heb en heb nu van 2 (onslagen) mensen het werk op me genomen, dus helemaal raar is het niet.. maar ik had zelf inderdaad niet meer gerekend dan 2 ā 3% verhoging..
quote:Da's een behoorlijke daling, hoe krijg je dat zo voor elkaar?
Op woensdag 4 december 2002 15:16 schreef honesty het volgende:
Ik vrees dat ik 30% minder ga verdienen na 31 December
Mijn loonsverhoging per 1 januari? Ik zou het niet weten, daar is nog niets over bekend gemaakt..
Ga waarschijnlijk in maart een Traineeship beginnen bij een nieuwe werkgever. De contacten zijn al gelegd, 1e fase van de sollicitatie al voorbij!
quote:Inflatie correcties zijn niet wettelijk geregeld ofzo. Dus als de werkgever je geen salaris verhoging geeft heb je pech. Tenzij je onder eea CAO valt waarin dergelijke verhogingen zijn vastgelegd.
Het is wel normaal dat je een loonsverhoging krijgt van een aantal procent aangezien ze ook rekening moeten houden met de inflatie ed ed, ook al werk je er nog maar net..
quote:Wat een onzin. Loonminderingen zijn helemaal slecht. Zeker voor de werknemer, die raakt gedemotiveerd, dus doet z'n werk slechter, dus heeft de baas minder inkomsten maar de kosten blijven gelijk. Werknemer heeft ook minder te besteden, zijn consumptie gedrag neemt af dus bedrijven krijgen minder inkomsten. Minder inkomsten geen investeringen, ergo viceuze cirkel.
Ik zou daar niet mee accoord gaan. 10% is heel slecht voor de economie, in deze sombere tijden moeten we de broekriem aantrekken en allemaal wat inleveren en niet meer vragen dan maximaal inflatieniveau, maar het liefst minder, of een loondaling voorstellen.
Nu hij er 10% bij krijgt, zal hij het ook weer lekker uitgeven, want die mooie TV kan ie nu wel kopen. Meer inkomsten voor een bedrijf. En bedrijf kan weer investeren (en dus de werknemers 10% extra salaris geven) Etc..
maar jah ga dan ook van stagevergoeding naar afstudeervergoeding
quote:De overgang van afstudeervergoeding naar normaal salaris is nog leuker
Op maandag 9 december 2002 15:32 schreef henkalex het volgende:
15%,maar jah ga dan ook van stagevergoeding naar afstudeervergoeding
quote:
Op woensdag 4 december 2002 12:51 schreef Charys het volgende:
Heb mijn gesprek nou ook gehad en ik ga er maar liefst 10 % (bruto wel te verstaan) op vooruit.. Toch aardig, had nergens op gerekend..
2003 : waarschijnlijk ook 0,0
Werk al 13 jaar in de IT branche maar heb nog nooit zulke slechte jaren meegemaakt. Qua geld dan, qua werk heb ik geen klagen: opdrachten zat.
quote:2/3 dacht ik zo ongeveer...
Op donderdag 12 december 2002 11:04 schreef CloudBox het volgende:
Hoeveel hou je over van 1580 bruto?
Mij hoor je niet klagen, en de komende 2 jaren ga ik zowiezo minstens 10% per jaar meer krijgen, is al vastgelegd. Toch leuk zo'n CAO bij DE bank
Daarnaast hogere lease catagorie, en wordt vanaf 1-1-2003 mijn ADSL betaald door mijn baas...
kortom: Ik ben tevreden...
P.S. ik ga wel naar een andere functie toe, dat telt natuurlijk ook mee!
Desalniettemin niets te klagen bij m'n werkgever
Cheers,
Zimmer
Welke sector? de IT
Een paar maandjes later hebben ze besloten iedereen er toch 2.5% bij te geven. Volgend jaar hopelijk weer.
Ik werk in de IT... en baal een beetje. Met mijn 1e bedrijf ging het ook al slecht. Ben in 4 jaar tijd van Fl. 3800,- naar Fl.4600,- gegaan. Dat vind ik best wel weinig eigenlijk
De rest van mijn inkomensverhoging is nog niet "communicabel".
Mag ik vrijdagmiddag pas verklappen.
Bedrijf verkeert in Chp. 11 (Amerikaanse versie van sureance van betaling), dus mag zo'n beetje nergens geld aan uitgegeven worden
Dat heb je in de IT (de mooie jaren zijn duidelijk voorbij)...
Euro 43266,- komt ie nu (bruto)
("Leidinggevende" "ergens" in de zorg, 33 Jr)
Ik klaag niet!
-=BH=-
[Dit bericht is gewijzigd door Breadhead op 25-12-2002 15:26]
quote:Staat tegenover dat je nu ook in Engelse ponden meer uitgeeft dan wat je aan euro's in 2002 uitgaf
Op woensdag 1 januari 2003 04:08 schreef Aernout het volgende:
Ik verdien nu ongeveer in Engelse ponden wat ik in 2002 in Euro's verdiende
( Ŗ1=€1.53 )
quote:Je denkt toch niet dat het leven in Engeland anderhalf keer zo duur is
Op woensdag 1 januari 2003 17:18 schreef HiZ het volgende:[..]
Staat tegenover dat je nu ook in Engelse ponden meer uitgeeft dan wat je aan euro's in 2002 uitgaf
quote:Nee,
Op woensdag 1 januari 2003 18:47 schreef Mikrozacht het volgende:[..]
Je denkt toch niet dat het leven in Engeland anderhalf keer zo duur is
met anderhalf keer red je het niet.. Ik ken mensen die meer dan 1000 pond per maand voor een 2-kamer appartement betalen
quote:Je brabbelt maar wat onzin. Een huis is in Engeland nog altijd goedkoper dan hier in Nederland.
Op woensdag 1 januari 2003 20:53 schreef Makkinen het volgende:[..]
Nee,
met anderhalf keer red je het niet.. Ik ken mensen die meer dan 1000 pond per maand voor een 2-kamer appartement betalen
Volgens cijfers van de Land Registry, het Engelse Kadaster, kostte een huis in Engeland en Wales in de eerste drie maanden van dit jaar gemiddeld bijna 122.000 pond sterling, oftwel 191381,40 euro. Dat is een stijging van 10,23 procent ten opzichte van dezelfde periode van vorig jaar. Ter vergelijking: in Nederland kost een koophuis volgens de Nederlandse Vereniging van Makelaars gemiddeld twee euroton.
Het leven zal daar in Engeland ongeveer net zo duur zijn als hier.
quote:- Ik betaal 625 pond huur (= ongeveer 1000 euro) voor een huis(je) met 2 slaapkamers in stadscentrum.
Op woensdag 1 januari 2003 17:18 schreef HiZ het volgende:[..]
Staat tegenover dat je nu ook in Engelse ponden meer uitgeeft dan wat je aan euro's in 2002 uitgaf
Al met al is het wel een stuk duurder leven maar door het hogere salaris kan ik nog altijd meer geld naar de bank brengen dan in NL of Belgie. Over een paar jaar emigreer ik met een dikke bankrekening en dan heb ik goed geboerd
euro 8,08 (uurloon) maal 36 (uren per week) maal 46 (werkweken) = 13380,48 euro verdienen dit jaar. (bruto).
Waar kom ik toch mijn bed voor uit......
quote:uhmm voor 13380.48 Euro....
Op donderdag 2 januari 2003 01:40 schreef MaoTseTung het volgende:
Ik ga zo'n (ja ik ben niet zo'n rare Nederlander die beinvloed wordt door het "wat verdien jij-taboe")euro 8,08 (uurloon) maal 36 (uren per week) maal 46 (werkweken) = 13380,48 euro verdienen dit jaar. (bruto).
Waar kom ik toch mijn bed voor uit......
Branche: industriele dienstverlening.
Functie: Manager New Business
Mensen moeten niet huilen over de "slechte economie" maar gewoon harder werken.
quote:Gaaf dat jij mijn vrienden kent
Op donderdag 2 januari 2003 00:35 schreef Mikrozacht het volgende:[..]
Je brabbelt maar wat onzin.
Nu kan persoon in kwestie het makkelijk opbrengen, met zijn dik betaalde baan in de City, maar ik vind het erg veel geld.
34 jaar
systeemheer
15 jaar erk ervaring waarvan 6 in de IT
maar daar heb ik het zelf naar gemaakt
het bleek na eigen onderzoek dat ik veel minder betaald kreeg dan mijn collegae. dit is dan ook met terugwerkende kracht gecorrigeerd.
wat een beetje rondvraag niet al kan doen he!
(student-werkzoekende-werknemer)
Ik ga vanmiddag mijn contracten tekenen.
Op zoek naar goed betalende baan dus..!
quote:Jij bent ook nog zo'n persoon die denkt dat in het huidige bedrijfsleven hard werken wordt beloond?
Op donderdag 2 januari 2003 11:09 schreef Michaeltjuh het volgende:
Michaeltjuh gaat er 17,5% procent op zijn vaste salaris op vooruit.Branche: industriele dienstverlening.
Functie: Manager New BusinessMensen moeten niet huilen over de "slechte economie" maar gewoon harder werken.
quote:Helemaal gelijk in! Kan zo tig voorbeelden noemen van " managers " die vet geld vangen en zelf geen verantwoordelijkheden nemen en bijna niks uitvoeren daar
Op donderdag 6 maart 2003 11:51 schreef Cliffie het volgende:[..]
Jij bent ook nog zo'n persoon die denkt dat in het huidige bedrijfsleven hard werken wordt beloond?
quote:-offtopic-
Op donderdag 6 maart 2003 11:04 schreef Snoetje het volgende:
de vergoeding voor (af)studeren is niet helemaal dat je zegt van lekker ruim..![]()
Op zoek naar goed betalende baan dus..!
Maar het voordeel van een studiebeurs is dat je heel veel kunt bijverdienen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |