abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_165573255
quote:
7s.gif Op maandag 26 september 2016 10:56 schreef k_man het volgende:

[..]

Het gaat natuurlijk niet alleen om stelen. Je kleren kunnen ook verbranden. Je laptop kan stuk gaan door waterschade.
Ik woon natuurlijk gewoon in een huur studentenflat, als de boel in de fik vliegt is de huisbaas toch aansprakelijk?

En tsja, die kleren waren bij aanschaf wel wat waard, maar is inmiddels ook compleet niks meer waard natuurlijk. En het is ook niet zo alsof ik allemaal merkkleding heb of zo. Dus dat zou vervelend zijn maar geen ramp.

En mijn laptop is de helft van de tijd uit huis, als ik die laat vallen buitenshuis krijg ik dan wat uitgekeerd?

En waterschade is nogal onwaarschijnlijk in een flat hè, zit ook niet onder een badkamer dus kan eigenlijk bijna niet of het water meot tot op de 2e verdieping staan en dan heb je wel andere problemen.
quote:
[..]

Geen AVP hebben is m.i. verkeerde zuinigheid. Dat is nou echt een verzekering die kan voorkomen dat je de rest van je leven je schulden aan het afbetalen bent.
Een AVP is gewon WA toch?

Dat ik het niet heb is niet uit zuinigheid maar simpelweg omdat mijn ouders me nooit iets erover hebben verteld toen ik 18 werd eigenlijk.Ik denk dat het typisch zoiets is dat toch niet gaat uitkeren als puntje bij paaltje komt. Als je iets sloopt van een ander heb je dat toch gewoon zelf te betalen? Vind het raar om daar een verzekering voor te nemen.
En doe eens een linkje naar een levensverhaal van iemand die door het niet hebben van een avp in de in de problemen kwam.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_165573510
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 12:44 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ik woon natuurlijk gewoon in een huur studentenflat, als de boel in de fik vliegt is de huisbaas toch aansprakelijk?
Als-ie het zelf heeft aangestoken wel ja. Maar anders... Zou een beetje bizar zijn hè? Dat de huisbaas ervoor aansprakelijk is als een huisgenoot in bed rookt.

quote:
En mijn laptop is de helft van de tijd uit huis, als ik die laat vallen buitenshuis krijg ik dan wat uitgekeerd?
Hangt van je verzekering af. Bij sommige wel.

quote:
En waterschade is nogal onwaarschijnlijk in een flat hè, zit ook niet onder een badkamer dus kan eigenlijk bijna niet of het water meot tot op de 2e verdieping staan en dan heb je wel andere problemen.
Waterschade komt waarschijnlijk meer voor in flats dan in eengezinswoningen. Gesprongen waterleidingen / verstoppingen op de verdiepingen boven je kunnen lekker doorsijpelen.
quote:
Nee, WA is voor je auto.

quote:
Dat ik het niet heb is niet uit zuinigheid maar simpelweg omdat mijn ouders me nooit iets erover hebben verteld toen ik 18 werd eigenlijk.Ik denk dat het typisch zoiets is dat toch niet gaat uitkeren als puntje bij paaltje komt. Als je iets sloopt van een ander heb je dat toch gewoon zelf te betalen? Vind het raar om daar een verzekering voor te nemen.
Moet je het wel kunnen betalen. Als door jouw onvoorzichtigheid iemand levenslang invalide raakt, kun jij dan de kosten dragen?
pi_165573809
quote:
7s.gif Op maandag 26 september 2016 12:51 schreef k_man het volgende:

[..]

Als-ie het zelf heeft aangestoken wel ja. Maar anders... Zou een beetje bizar zijn hè? Dat de huisbaas ervoor aansprakelijk is als een huisgenoot in bed rookt.

[..]

Hangt van je verzekering af. Bij sommige wel.

[..]

Waterschade komt waarschijnlijk meer voor in flats dan in eengezinswoningen. Gesprongen waterleidingen / verstoppingen op de verdiepingen boven je kunnen lekker doorsijpelen.

[..]

Nee, WA is voor je auto.

[..]

Moet je het wel kunnen betalen. Als door jouw onvoorzichtigheid iemand levenslang invalide raakt, kun jij dan de kosten dragen?
Ik heb er net naar gekeken bij mijn bank kan ik voor 3,07 per maand aansprakelijkheid en inboedel regelen.

MAar het is alleen geldig voor een woonadres in Nederland. En de kans zit er best wel in dat ik over niet al te lange tijd naar het buitenland ga. Dus dan zit ik daar weer aan vast :(
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_165584074
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 13:01 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ik heb er net naar gekeken bij mijn bank kan ik voor 3,07 per maand aansprakelijkheid en inboedel regelen.

MAar het is alleen geldig voor een woonadres in Nederland. En de kans zit er best wel in dat ik over niet al te lange tijd naar het buitenland ga. Dus dan zit ik daar weer aan vast :(
Dan zeg je hem op als je verhuist.... Hoe kan jij nou studeren.... :N :?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_165584128
Mijn inboedelverzekering is 5,89 p/m voor een gezin van 6 personen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_165585293
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2016 22:23 schreef LXIV het volgende:
Op grond van dezelfde beredenering (alleen verzekeren wanneer je de schade niet kunt betalen) heb ik ook geen inboedelverzekering.
Ik heb alleen een opstalverzekering, een WA-verzekering voor de auto en een algemene aansprakelijkheidsverzekering.
Ik denk dat ik wel 250 euro minder per maand betaal dan mensen die 'alles' verzekeren. over de afgelopen 20 jaar heeft mij dat dan al zo'n 60.000 euro opgeleverd. Als ik nu ergens voor moet betalen, heb ik het er allang uit.
250 euro per maand? :D
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_165585671
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2016 22:40 schreef LXIV het volgende:

[..]

Hier dan een gemiddeld gezin:

[..]

http://gemiddeldgezien.nl/gemiddelde-kosten-huishouden

Jij bent niet oververzekerd, maar de gemiddelde Nederlander is dat dus blijkbaar wel.
Tussen de 250 en 300 euro is voor twee personen, dus 125-150 euro per maand. Daarvan is ongeveer 100 euro voor de zorg"verzekering" die je verplicht moet betalen.

Verder dus 25-50 euro per persoon aan echte verzekeringen. En daar zit voor iedereen die auto rijdt nog een verplichte autoverzekering en WA-verzekering bij.

Ik heb (naast de zorgverzekering) een inboedelverzekering, AVP, uitgebreide rechtsbijstandsverzekering en een doorlopende reisverzekering, totale kosten 35 euro per maand.

Verder heb ik ook mijn telefoon verzekerd, kosten heb ik er al uit gehaald. ( Ik ben nogal onhandig en haal de kosten er altijd uit. _O- )
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_165587521
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 20:03 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dan zeg je hem op als je verhuist.... Hoe kan jij nou studeren.... :N :?
Tegenwoordig is mbo ook al studeren hè? :P
  dinsdag 27 september 2016 @ 07:46:49 #109
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_165595130
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 12:44 schreef sirdanilot het volgende:
Dat is maar de vraag.
De huurbaas is verantwoordelijk voor de verzekering van het onroerend goed, niet voor jouw spullen.

quote:
Dat ligt aan de voorwaarden van je verzekering :)

quote:
Dat je huis in brand vliegt door een vuurpijl is ook onwaarschijnlijk.
Maar de schade is waarschijnlijk wel heel groot áls het gebeurt.

quote:
Nee, een WA verzekering is een (verplichte, vandaar de 'W') verzekering voor als je een motorvoertuig bestuurt.

quote:
Dat ik het niet heb is niet uit zuinigheid maar simpelweg omdat mijn ouders me nooit iets erover hebben verteld toen ik 18 werd eigenlijk.
Dat kan, maar dan is nu het goede moment om er eens over na te denken. Je woont in een studentenhuis dus ik neem aan dat je meerderjarig bent. Dat komt met verantwoordelijkheden.

quote:
Ik denk dat het typisch zoiets is dat toch niet gaat uitkeren als puntje bij paaltje komt. Als je iets sloopt van een ander heb je dat toch gewoon zelf te betalen? Vind het raar om daar een verzekering voor te nemen.
Ga jij maar eens letselschade uit eigen pot betalen. Dat zijn ook dingen die je niet altijd kunt voorkomen.

quote:
En doe eens een linkje naar een levensverhaal van iemand die door het niet hebben van een avp in de in de problemen kwam.
Die zul je niet eenvoudig vinden, want vrijwel iedereen heeft er één. Juist omdat de premie zó laag is (letterlijk enkele euro's per maand) dat je er het risico er níet één te hebben gewoon niet moet willen lopen.
Wel dit voorbeeldje gevonden: https://kassa.vara.nl/vra(...)ard-geen-verzekering
Hier gaat om slechts 400 euro. Maar voor 400 euro is al méér dan een jaar of 10 aan premie voor een normale AVP.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_165622961
Ik heb een all-risk inboedelverzekering, maak er best vaak gebruik van. Toevallig 2 weken geleden mijn tablet laten stuiteren op de tegels, ook dat wordt gewoon vergoed. Ik zit gelukkig in een positie dat ik niet op de kleintjes hoef te letten, dus 10 euro meer of minder in de maand merk ik niet en kan ik me niet druk om maken, daar wil ik niet het risico voor lopen dat ik alles kwijt ben als mijn huis afbrandt..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')