Idd met de totale benodigde GFLOPS zal het allemaal wel meevallen.quote:Op woensdag 21 september 2016 21:50 schreef halfway het volgende:
Als ik zie hoeveel mensen tegenwoordig in trance naar hun telefoon staren.
Wat precies niet?quote:Op woensdag 21 september 2016 21:54 schreef hugecooll het volgende:
Ik vind de uitleg bij de conclusie wat karig. Komt niet heel logisch op me over
Bijvoorbeeld hiero:quote:
Hoezo wordt 'posthuman existence and simulating evolutionary history' eruit gelaten? Lijkt me net zo (of meer) plausibel als (dan) al in de matrix zitten.quote:BAML also notably highlights Nick Bostrom's three probable scenarios for the human race, which are
1. extinction before reaching a "posthuman" stage,
2. reaching posthuman existence but not simulating evolutionary history, and
3. we are in the matrix already.
Als we niet nu al in de matrix zitten, dan komt ie er waarschijnlijk ook niet. Wat is dat voor raar verhaal dan? Het is (voor mij) logischer om, zonder tegenbewijs, aan te nemen dat je de eerste bent. Dan ben je dus de groep die de matrix gaat ontwikkelen.quote:"Unless we are now living in a simulation, our descendants will almost certainly never run an ancestor-simulation."
Jaaa als je uitgaat van wat we nu al kunnen, dan zou je kunnen zeggen dat een toekomstige samenleving zo'n simulatie had kunnen uitvoeren. Je kan toch gewoon zeggen dat wij dat in de toekomst zouden kunnen doen? Hoezo zou dat met terugwerkende kracht in de toekomst gebeurd moeten zijn en waarom zouden wij dan degenen moeten zijn die in die matrix zouden zitten?quote:The argument is that we are already approaching photorealistic 3D simulations that millions of people can simultaneously participate in. It is conceivable that with advancements in artificial intelligence, virtual reality, and computing power, members of future civilizations could have decided to run a simulation of their ancestors.
Dat is idd gewoon bizar. Echt iedereen is helemaal verdiept in zijn mobiel. Waar je ook komt.quote:Op woensdag 21 september 2016 21:50 schreef halfway het volgende:
Als ik zie hoeveel mensen tegenwoordig in trance naar hun telefoon staren.
Had er goed bij gekund inderdaad.quote:Op woensdag 21 september 2016 22:09 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld hiero:
[..]
Hoezo wordt 'posthuman existance and simulating evolutionary history' eruit gelaten? Lijkt me net zo (of meer) plausibel als (dan) al in de matrix zitten.
Je hebt een punt.quote:En
[..]
Als we niet nu al in de matrix zitten, dan komt ie er waarschijnlijk ook niet. Wat is dat voor raar verhaal dan? Het is (voor mij) logischer om, zonder tegenbewijs, aan te nemen dat je de eerste bent. Dan ben je dus de groep die de matrix gaat ontwikkelen.
En dan vooral om dit stukje:
[..]
Jaaa als je uitgaat van wat we nu al kunnen, dan zou je kunnen zeggen dat een toekomstige samenleving zo'n simulatie had kunnen uitvoeren. Je kan toch gewoon zeggen dat wij dat in de toekomst zouden kunnen doen? Hoezo zou dat met terugwerkende kracht in de toekomst gebeurd moeten zijn en waarom zouden wij dan degenen moeten zijn die in die matrix zouden zitten?
Ik vind het iig maar een raar verhaal dat wij nu in de matrix zouden moeten zitten als we die ooit zouden kunnen maken. Een beetje alsof we nu al op een nieuwe planeet zouden zitten als we daar ooit naartoe zouden kunnen gaan
Ja lekker veilig hè. Mensen houden zich zo lekker met hun eigen omgevinkje bezig en hebben 'wat te doen' de hele tijd.quote:Op woensdag 21 september 2016 22:18 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat is idd gewoon bizar. Echt iedereen is helemaal verdiept in zijn mobiel. Waar je ook komt.
Het is simpel. we vinden simulaties maar wat interessant. Niet alleen in ontspanning zoals spelletjes maar we gebruiken het continu in de wetenschap of bedrijfsleven. En het wordt met de dag realistischer en complexer en misschien komt er een tijd dat we het nodig hebben om überhaupt te overleven. Anyway:quote:Op woensdag 21 september 2016 22:09 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld hiero:
[..]
Hoezo wordt 'posthuman existance and simulating evolutionary history' eruit gelaten? Lijkt me net zo (of meer) plausibel als (dan) al in de matrix zitten.
En
[..]
Als we niet nu al in de matrix zitten, dan komt ie er waarschijnlijk ook niet. Wat is dat voor raar verhaal dan? Het is (voor mij) logischer om, zonder tegenbewijs, aan te nemen dat je de eerste bent. Dan ben je dus de groep die de matrix gaat ontwikkelen.
En dan vooral om dit stukje:
[..]
Jaaa als je uitgaat van wat we nu al kunnen, dan zou je kunnen zeggen dat een toekomstige samenleving zo'n simulatie had kunnen uitvoeren. Je kan toch gewoon zeggen dat wij dat in de toekomst zouden kunnen doen? Hoezo zou dat met terugwerkende kracht in de toekomst gebeurd moeten zijn en waarom zouden wij dan degenen moeten zijn die in die matrix zouden zitten?
Ik vind het iig maar een raar verhaal dat wij nu in de matrix zouden moeten zitten als we die ooit zouden kunnen maken. Een beetje alsof we nu al op een nieuwe planeet zouden zitten als we daar ooit naartoe zouden kunnen gaan
Ik ken verschillende mensen die niet eens meer echt contact kunnen leggen maar alleen met anderen kunnen communiceren via hun smartphone. Ze vinden echt contact eng en telefoneren ook liever niet.quote:Op woensdag 21 september 2016 23:05 schreef Villas__Rubin het volgende:
[..]
Ja lekker veilig hè. Mensen houden zich zo lekker met hun eigen omgevinkje bezig en hebben 'wat te doen' de hele tijd.
Heel begrijpelijk dat zulke dingen ontstaan. Dat zal spoedig een groeiend maatschappelijk probleem blijken ben ik bang..quote:Op woensdag 21 september 2016 23:13 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik ken verschillende mensen die niet eens meer echt contact kunnen leggen maar alleen met anderen kunnen communiceren via hun smartphone. Ze vinden echt contact eng en telefoneren ook liever niet.
Heb je enig bewijs dat wij hier niet de eersten zijn?quote:Op woensdag 21 september 2016 23:06 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Het is simpel. we vinden simulaties maar wat interessant. Niet alleen in ontspanning zoals spelletjes maar we gebruiken het continu in de wetenschap of bedrijfsleven. En het wordt met de dag realistischer en complexer en misschien komt er een tijd dat we het nodig hebben om überhaupt te overleven. Anyway:
Als je ziet wat de technologische ontwikkeling is geweest de laatste paar decennia, zie Pong (ik praat gewoon Elon Musk na) en wat kunnen we nu, zie een Cern, zie een...? Wat kunnen wij over honderd jaar? Dan kunnen we over een paar duizend jaar toch wel realistische simulaties runnen? Tienduizend jaar? Maar als het zo ver is, dan gaan we simulaties runnen, zoals wij nu proberen op de computer of tv.
Als we simulaties kunnen runnen, is het dan niet realistisch dat we het allang een realistische simulatie kunnen creëeren en dus zelfs in een simulatie leven? Misschien wel een simulatie in een simulatie... Maar die simulatie komt er en hoe groot is de kans dat wij, nu, echt de allerallereersten zijn...!?
Daar ben ik ook bang voor.quote:Op woensdag 21 september 2016 23:15 schreef Villas__Rubin het volgende:
[..]
Heel begrijpelijk dat zulke dingen ontstaan. Dat zal spoedig een groeiend maatschappelijk probleem blijken ben ik bang..
Goede post.quote:Op woensdag 21 september 2016 23:06 schreef opgebaarde het volgende:
en wat kunnen we nu, zie een Cern, zie een...? Wat kunnen wij over honderd jaar? Dan kunnen we over een paar duizend jaar toch wel realistische simulaties runnen? Tienduizend jaar? Maar als het zo ver is, dan gaan we simulaties runnen, zoals wij nu proberen op de computer of tv.
Als we simulaties kunnen runnen, is het dan niet realistisch dat we het allang een realistische simulatie kunnen creëeren e
We kunnen zeker de eerste zijn, als het er überhaupt ooit al van komt. Klopt. Jammer van je laatste zinquote:Op woensdag 21 september 2016 23:19 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Heb je enig bewijs dat wij hier niet de eersten zijn?
Hoezo is 'als we het ooit kunnen maken dan moeten we er al in zitten' logischer dan 'als we het ooit kunnen maken, dan gaan we dat misschien nog wel doen'?
Ik vind het echt overkomen alsof voor het gemak even wordt uitgesloten dat we de eerste kunnen zijn, omdat het verhaal anders nergens meer over gaat.
hoezo? Dat komt toch ook nergens in het verhaal terug, alsof die mogelijkheid is uitgesloten. Je gaat me niet vertellen dat het niet in ze op is gekomenquote:Op woensdag 21 september 2016 23:25 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
We kunnen zeker de eerste zijn, als het er überhaupt ooit al van komt. Klopt. Jammer van je laatste zin
Ik ben al bezig een smartphone afkickcentrum op te zetten. Een plek waar mensen in de natuur en volledig elektronica vrij weer leren met elkaar om te gaan.quote:Op woensdag 21 september 2016 23:15 schreef Villas__Rubin het volgende:
[..]
Heel begrijpelijk dat zulke dingen ontstaan. Dat zal spoedig een groeiend maatschappelijk probleem blijken ben ik bang..
Techniek zal eerder evolueren dat staren naar schermpjes overbodig word.quote:Op woensdag 21 september 2016 23:27 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ik ben al bezig een smartphone afkickcentrum op te zetten. Een plek waar mensen in de natuur en volledig elektronica vrij weer leren met elkaar om te gaan.
www.futuretimeline.com is wel geinig om wat over (onderbouwde) voorspellingen over technologische vooruitgang en zo te lezenquote:Op woensdag 21 september 2016 23:29 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Techniek zal eerder evolueren dat staren naar schermpjes overbodig word.
Haha, geweldigquote:Op woensdag 21 september 2016 23:31 schreef hugecooll het volgende:
[..]
www.futuretimeline.com is wel geinig om wat over (onderbouwde) voorspellingen over technologische vooruitgang en zo te lezen
In het artikel staat toch ook geen bewijs dat we wel in een simulatie leven? Heck, volgens artikel is er tot 80% kans dat wij niet in een simulatie leven... Het gaat over redenen, logicaquote:Op woensdag 21 september 2016 23:27 schreef hugecooll het volgende:
[..]
hoezo? Dat komt toch ook nergens in het verhaal terug, alsof die mogelijkheid is uitgesloten. Je gaat me niet vertellen dat het niet in ze op is gekomen
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |