quote:
Op woensdag 21 september 2016 06:35 schreef Agius1990 het volgende:Hallo,
Allereerst wil ik vermijden dingen zoals; mijn broer of mijn zus. Ik hoop ook niet dat ik afgebrandt word; want ik heb een aantal stomme keuzes gemaakt en ik wil deze goed maken.
14 jaar geleden heb we een huis gekocht in Nederland; 10 jaar geleden zijn we halsoverkop naar een niet EU-land verrokken en we hebben geen adres achtergelaten oid; en we hebben geen idee wat met ons huis in NL gebeurd is; op gegeven moment zijn we 'gewoon' gestopt met betalen van hypotheek. Huis is verkocht met een restschuld van 50K-55K ; die we nooit betaald hebben; we hebben ook geen deurwaarder gezien of aanmaningen ontvangen ik denk dat ze ons niet kunnen vinden -
Inmiddels hebben we -wat ik denk- het bedrag bij elkaar gespaard en kunnen we onze schuld afbetalen. Ik heb proberen te bellen maar over te de telefoon word geen informatie gegeven.
Wij gaan met de kerst naar NL toe -voor de eerste keer sinds dat we emigeerd zijn.
Een van onze doelstellening is dat we dingen willen recht doen; schuld afbetalen zonder dat we op schiphol worden afgevoerd; we bezitten allemaal twee passporten; ik heb mijn NL paspoort net vernieuwd. Dus we kunnen op ons niet-NL passpoort reizen. Nogmaals ik wil benadrukken dat we dingen op een keurig manier oplossen; maar
Wat ik wil voorkomen is dat ik mijn paspoort laat zien op schiphol; en sirenses gaan af een we in de boeien wordt geslagen (dat wellicht zou eigenlijk een goede straf voor ons asociale gedrag).Niet dat een welkom is waarop ik gehoopt had.
Advies graag,...
Ga dan eerst naar de ambassade in dat land en leg het voor misschien geven ze je een visum voor korte tijd,
je bent waarschijnlijk geen nederlander meer
Je mag denk ik helemaal niet naar Nederland , je hebt geen visum in je Thaise paspoort
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels