abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_165467406
TS zit in Thailand :')
Cuore Sportivo
  woensdag 21 september 2016 @ 11:16:16 #77
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_165467803
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 08:30 schreef Agius1990 het volgende:

[..]

mijn plan is: of was

Bank binnen gaan en geld geven
ik zou zoals anderen ook zeggen beginnen met de ambassade.
Vliegen op België of Duitsland kan een optie zijn. Dat is niet vluchten, maar een mogelijk probleem ontlopen. En je kan altijd nog via Schiphol weer vertrekken.

Dat zorgt er in elk geval voor dat je in Nederland bent en "zonder problemen" naar een vestiging van de bank in kwestie kunt gaan.

Ik had een oom die ook om zijn redenen geëmigreerd was en ook altijd via alternatieve routes naar Nederland kwam op bezoek.
Maar hij had wel wat problemen met bepaalde rechterlijke uitspraken.
Dus voorlopig is het niet helemaal vergelijkbaar met jouw situatie.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_165467916
quote:
7s.gif Op woensdag 21 september 2016 10:14 schreef Waterdrinker het volgende:
Eventuele vorderingen zijn toch gewoon verjaard?
Tenzij ze zijn gestuit natuurlijk.
Zolang de schuldenaar geen nieuw GBA adres heeft achtergelaten, hoeft de schuldeiser slechts 1X per 5 jaar een schrijven te sturen naar het laatst bekende adres om de vordering niet te laten verjaren. Dat de schuldenaar het bericht dan niet heeft ontvangen, is niet relevant. Je wordt immers geacht om je inschrijvingsadres actueel te houden, ook wanneer je emigreert.
  woensdag 21 september 2016 @ 11:25:39 #79
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_165467969
Ik zou overigens eerst alleen naar nederland komen en je shit regelen, alvorens je je gezin meeneemt. Dan kan je dat gefocust doen, anders wordt het een nog stressvollere situatie
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  woensdag 21 september 2016 @ 11:28:14 #80
431030 BlackEyedAngel
Allergic to morons and idiots.
pi_165468023
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 06:35 schreef Agius1990 het volgende:
Allereerst wil ik vermijden dingen zoals; mijn broer of mijn zus. Ik hoop ook niet dat ik afgebrandt word; want ik heb een aantal stomme keuzes gemaakt en ik wil deze goed maken.
Fouten maken is niet leuk, maar fouten erkennen en het beter willen doen daarna is natuurlijk wle iets goeds, dus daarvoor ^O^
It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.
  woensdag 21 september 2016 @ 11:29:24 #81
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_165468044
quote:
12s.gif Op woensdag 21 september 2016 08:29 schreef nikky het volgende:

Edit: zou je ook betalen wanneer je nooit meer in Nederland zou komen?
'Zou willen komen' denk ik.
pi_165468137
Heel belangrijk voor de verjaring is de vraag wanneer de executieverkoop was en dus de restschuld is ontstaan.
De restschuld verjaart nml. al na vijf jaar....
  woensdag 21 september 2016 @ 11:41:08 #83
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_165468236
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 11:34 schreef paardendokter het volgende:
Heel belangrijk voor de verjaring is de vraag wanneer de executieverkoop was en dus de restschuld is ontstaan.
Ja, dat zou mooi zijn. Je vertrekt met de noorderzon en na vijf jaar ben je schuldenvrij omdat er geen adres van je bekend is.
The love you take is equal to the love you make.
  Moderator woensdag 21 september 2016 @ 11:42:48 #84
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_165468274
quote:
1s.gif Op woensdag 21 september 2016 11:41 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ja, dat zou mooi zijn. Je vertrekt met de noorderzon en na vijf jaar ben je schuldenvrij omdat er geen adres van je bekend is.
jep. Maar een beetje slimme gerechtsdeurwaarder heeft daar software voor.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_165468311
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 11:34 schreef paardendokter het volgende:
Maar daar was sprake van een faillissement als ik het goed lees.
pi_165468468
quote:
17s.gif Op woensdag 21 september 2016 11:44 schreef Juup© het volgende:

[..]

Maar daar was sprake van een faillissement als ik het goed lees.
Dat maakt geen r**t uit, lees punt 4.4 van de overwegingen er maar op na...
  woensdag 21 september 2016 @ 12:11:42 #87
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_165468821
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 11:53 schreef paardendokter het volgende:

[..]

Dat maakt geen r**t uit, lees punt 4.4 van de overwegingen er maar op na...
En denk je dat het ook na vijf jaar verjaart als degene met de schuld met de noorderzon is vertrokken?
pi_165468860
quote:
1s.gif Op woensdag 21 september 2016 12:11 schreef Lienekien het volgende:

[..]

En denk je dat het ook na vijf jaar verjaart als degene met de schuld met de noorderzon is vertrokken?
Zodra de bank de executieverkoop uitgevoerd heeft begint die vijf jaar te lopen. Ongeacht de overige omstandigheden. Normaal verjaart een hypotheekvordering pas na 20 jaar, maar zodra het hypotheekrecht is uitgewonnen geldt de normale verjaringstermijn voor geldvorderingen en die is vijf jaar <O) 8}
  woensdag 21 september 2016 @ 12:17:25 #89
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_165468909
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 12:14 schreef paardendokter het volgende:

[..]

Zodra de bank de executieverkoop uitgevoerd heeft begint die vijf jaar te lopen. Ongeacht de overige omstandigheden. Normaal verjaart een hypotheekvordering pas na 20 jaar, maar zodra het hypotheekrecht is uitgewonnen geldt de normale verjaringstermijn voor geldvorderingen en die is vijf jaar <O) 8}
En die termijn schuift normaal gesproken op als de schuldeiser schriftelijk sommeert tot betaling. En hoe gaat dat als de schuldenaar is verdwenen?
pi_165468928
quote:
1s.gif Op woensdag 21 september 2016 11:42 schreef Renesite het volgende:

[..]

jep. Maar een beetje slimme gerechtsdeurwaarder heeft daar software voor.
En wat doet die software dan?
pi_165469016
quote:
1s.gif Op woensdag 21 september 2016 12:17 schreef Lienekien het volgende:

[..]

En die termijn schuift normaal gesproken op als de schuldeiser schriftelijk sommeert tot betaling. En hoe gaat dat als de schuldenaar is verdwenen?
Dan moet de deurwaarder in twee landelijke dagbladen een advertentie zetten.
Maar dat gebeurt nauwelijks. Nu snappen jullie ook gelijk waarom een hypotheekrente nooit gelijk zal zijn aan de marktrente omdat er altijd een risico-opslag op zit voor gevallen als dit.
Nu vertelt TS waarschijnlijk maar de helft van het verhaal en kennen we niet alle feiten maar de kans is dus groot dat zijn schuld is vervallen....
pi_165469047
quote:
1s.gif Op woensdag 21 september 2016 12:18 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

En wat doet die software dan?
Die houdt termijnen in de gaten en maakt correspondentie aan...
pi_165469084
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 12:23 schreef paardendokter het volgende:

[..]

Die houdt termijnen in de gaten en maakt correspondentie aan...
Renesite gaf dat als reactie als iemand die zei dat het adres onbekend was. Lijkt me dat die software daar weinig aan kan doen.
pi_165469117
quote:
1s.gif Op woensdag 21 september 2016 12:17 schreef Lienekien het volgende:

[..]

quote:
Stuiting van de verjaringstermijn

Telkens als de termijn dreigt te verlopen, en de verjaring verjaart, kan de schuldeiser er een nieuwe termijn aan vastplakken, door de zogenaamde stuiting.

Stuiten doet men door vóór het einde van de verjaringstermijn de schuldeiser in kennis te stellen dat de vordering nog bestaat bijvoorbeeld via een aangetekende betalingsherinnering of aanmaning of een dagvaarding.
Is het adres van de schuldenaar niet bekend, dan kan de stuiting geschieden via een openbaar advertentie in een regionaal of landelijk dagblad.

Essentieel is dat de schuldeiser moet kunnen bewijzen dat de termijn is gestuit, indien de schuldenaar het verweer van de verjaring inroept. Heeft hij geen bewijs, en doet de schuldenaar dus een beroep op de verjaring dan kan de vordering niet worden meer afgedwongen.

De verjaringstermijn gaat overigens ook opnieuw in op het moment dat de schuldenaar de vordering erkent door bijvoorbeeld te vragen om uitstel of een termijnbetaling te doen.

De nieuwe termijn gaat vervolgens voor dezelfde termijn als voorheen lopen.
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
pi_165469187
quote:
De verjaringstermijn gaat overigens ook opnieuw in op het moment dat de schuldenaar de vordering erkent door bijvoorbeeld te vragen om uitstel of een termijnbetaling te doen.
TS wil betalen. :)
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_165469242
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 12:30 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

TS wil betalen. :)
Omdat hij denkt dat dat móet...
pi_165469259
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 12:33 schreef paardendokter het volgende:
Omdat hij denkt dat dat móet...
Nee hoor. OP:
quote:
Een van onze doelstellening is dat we dingen willen recht doen; schuld afbetalen
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_165469329
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 12:34 schreef spijkerbroek het volgende:
schuld afbetalen
omdat hij denkt dat hij een schuld heeft....
pi_165469384
TS: je wordt echt niet opgepakt op schiphol. Geen reden voor angst dus. Of het lukt om dingen uit te zoeken / recht te zetten in de kerstperiode betwijfel ik, maar wel een mooi streven.

Ik zou als stap 1 contact opnemen met het BKR. Deze hebben een overzicht van al je schulden bij banken ed. Dit kan ook online, maar weet niet of je hiervoor je Digid nodig hebt - die je waarschijnlijk niet hebt?
  woensdag 21 september 2016 @ 12:52:01 #100
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_165469514
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 12:41 schreef TwinkleStar001 het volgende:
TS: je wordt echt niet opgepakt op schiphol. Geen reden voor angst dus. Of het lukt om dingen uit te zoeken / recht te zetten in de kerstperiode betwijfel ik, maar wel een mooi streven.

Ik zou als stap 1 contact opnemen met het BKR. Deze hebben een overzicht van al je schulden bij banken ed. Dit kan ook online, maar weet niet of je hiervoor je Digid nodig hebt - die je waarschijnlijk niet hebt?
Aanvragen kan in principe digitaal, toesturen gaat alleen per post binnen Nederland waarbij je je altijd zelf moet identificeren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')