abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_165465828
quote:
1s.gif Op woensdag 21 september 2016 08:44 schreef valentijn101 het volgende:
Voor hypotheekschulden en andere schulden pakken ze je niet op. Voor belastingschulden kan dat een ander verhaal zijn. (Al zijn dat meestal acties waarbij ze mensen aanhouden die op vakantie willen gaan, jullie staan niet actief in de GBA dus waarschijnlijk triggeren jullie niets)
Mochten jullie toch aangehouden worden is er geen probleem. Je hebt het geld om te betalen. Dan gebeurt er dus het volgende:

Meneer Agius, ik zie hier dat u nog een vordering van de belasting open heeft staan van ¤******,- Ik wil u verzoeken deze direct te betalen.

En dan zeg jij: maar natuurlijk kan ik pinnen.

Openstaande vordering is voldaan en je kunt rustig je weg vervolgen. Klaar.
Wij hebben geen belastingsschuld! dat hebben we voldaan dat was iets van 1300 euro, dat was ook van te veel gekregen kinderdag vergoeding oid,....
pi_165465843
Je wilt de gemaakte fouten herstellen en hebt daarvoor de benodigde middelen, althans, zo lees ik het.
Waarom wil je dan gaan reizen op een niet NL paspoort? Dan begint de rit naar de oplossing toch eigenlijk al verkeerd?
Wees eerlijk tegenover jezelf en je gezin en bijt door de zure appel waar je tegenaan zult gaan lopen heen.
pi_165465851
quote:
15s.gif Op woensdag 21 september 2016 08:48 schreef Prowl het volgende:
kerst tvp
Laten we robert bellen...

Sterkte ts. goede tips en adviezen hierboven.
Misschien een advokaat om uit te zoeken? wat je kunt verwachten...
En heb je wel contact met de familie?
pi_165465855
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 08:49 schreef Agius1990 het volgende:

[..]

Wij hebben geen belastingsschuld! dat hebben we voldaan dat was iets van 1300 euro, dat was ook van te veel gekregen kinderdag vergoeding oid,....
Dan hoef je nergens bang voor te zijn. Deurwaarders hebben geen bevoegdheid om je staande te houden.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  Moderator woensdag 21 september 2016 @ 09:04:44 #55
45833 crew  Fogel
pi_165465943
Vreemd verhaal, maar mooi dat je je schulden wil wegwerken ^O^
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_165465981
Wat een onzinnige reacties. Ik gok dat je hoogstens een flinke schuld hebt staan, dat is toch niet strafbaar? De enige schulden waarvoor ze je daadwerkelijk vast kunnen houden zijn schulden aan de overheid zelf (CJIB, belastingdienst, noem het maar).

Als de bank mensen mocht laten vastzetten i.v.m. schulden zou het heel fraai worden allemaal 8)7
  woensdag 21 september 2016 @ 09:09:51 #57
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_165465996
Die schuld bij die bank zal nergens bij de douane staan, de gemeente en andere belastingen die je waarsch. niet betaalt hebt waarvan je geen weet hebt zal ook wel los lopen.

Maar je kan gewoon bellen vanaf waar je nu zit toch ... internetten lukt ook blijkbaar. Je hoeft niet te zeggen dat je naar NL komt, je kan gewoon naar je schuld informeren zonder te zeggen waar je nu zit. Zeggen waar je nu woont is natuurlijk minder handig als je onvindbaar wilt blijven.

Kan je in ieder geval vragen hoe hoog die woningschuld nu is en of er iets bekend is van je bij de belastingdienst.
Dum de dum
pi_165466035
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 09:09 schreef Fe2O3 het volgende:
Die schuld bij die bank zal nergens bij de douane staan, de gemeente en andere belastingen die je waarsch. niet betaalt hebt waarvan je geen weet hebt zal ook wel los lopen.

Maar je kan gewoon bellen vanaf waar je nu zit toch ... internetten lukt ook blijkbaar. Je hoeft niet te zeggen dat je naar NL komt, je kan gewoon naar je schuld informeren zonder te zeggen waar je nu zit. Zeggen waar je nu woont is natuurlijk minder handig als je onvindbaar wilt blijven.

Kan je in ieder geval vragen hoe hoog die woningschuld nu is en of er iets bekend is van je bij de belastingdienst.
Als TS hier 10.000km vandaan zit maakt het niet veel uit of hij "vindbaar" is. Dan hoef je echt niet bang te zijn dat ze het geld bij je komen halen
pi_165466077
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 08:44 schreef MPC60 het volgende:
Ik zou gewoon via België vliegen en dan eenmaal in Nederland je zaken uit gaan zoeken.
Dit inderdaad.
Op Schiphol ga je opgepakt worden.
pi_165466108
Hoe heb je de zaken in het niet EU-land achtergelaten? Heb je er daar ook zo'n troep van gemaakt?
pi_165466120
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 08:49 schreef Agius1990 het volgende:

[..]

En tot hoelang na die betaling heeft het geduurd voor de woning geveild/verkocht was? Zo'n traject duurt op zijn minst enkele maanden.
pi_165466234
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 09:19 schreef 44rdbei het volgende:
Hoe heb je de zaken in het niet EU-land achtergelaten? Heb je er daar ook zo'n troep van gemaakt?
hij gaat daar niet weg he ;)

@TS: begin inderdaad eens met je emigratie te melden bij je gemeente en raadpleeg de ambassade voor te volgen vervolgstappen, het lihkt mij onwaarschijnlijk dat ze je oppakken als je alleen een hypotheekschuld hebt;
mocht je een andere schuld hebben waar ze je voor kunnen oppakken zullen ze eerst vragen om direct even een schuld te voldoen.

en ja reizen op je niet Nederlandse paspoort is wel apart, reis dan gewoon op je Nederlandse paspoort

welk land woon je nu?

en ik ben inmiddels ook wel benieuwd hoe het afloopt :P
  woensdag 21 september 2016 @ 09:33:49 #63
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_165466257
Geen advies maar wil wel zeggen dat ik het netjes vind dat je alsnog het geld bij elkaar gehaald hebt en moeite doet om het tóch netjes op te lossen al is het ietwat laat.

Een bekende van mij heeft zich ooit (12 jaar geleden) ingelaten met een beetje een onguur personage en samen met die persoon in een EU land gewoond en een creditcard geplunderd (10000 euro oid), na het plunderen snel teruggegaan naar Nederland en er nooit meer iets mee gedaan. Nu is die persoon jaren later weer teruggegaan naar dat land (vakantie, vrienden bezoeken) en er helemaal niets meer over gehoord, het lijkt wel afgeboekt te zijn.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_165466280
Ik zou als eerste de ambassade contacten, die kunnen ook wel uitzoeken of je in NL geregistreerd staat om opgepakt te worden neem ik aan?

De bank kan natuurlijk aangifte hebben gedaan, geen idee hoe dat werkt.

Succes iig, goede stap om je zonden onder ogen te zien en goed te willen maken.
Even a broken clock is right twice a day.
pi_165466342
Kan het kadaster ook niet helpen? Dat gaat gewoon per mail.

Hier kan je achterhalen wie nu de eigenaar is en in welk jaar het voor het laatst verkocht is.
https://www.kadaster.nl/web/Particulier/Woning/Eigendom.htm
Heb je niet heel veel aan, maar weet je iig dat het niet meer van jou is, en als de nieuwe eigenaren het in de tussentijd niet nog een keer hebben verkocht, wanneer het is verkocht door de bank.

Hier informatie over de hypotheek die er op ingeschreven staat:
https://www.kadaster.nl/w(...)otheekinformatie.htm
Staat ook bij van welke aanbieder het is. Al zal er bij jou wel Florius staan zoals je aangeeft.

Rest mij nog een complimentje. Je hebt een goede eerste stap gezet in het afwikkelen van dit probleem. Succes met het oplossen.
Denk dat de Nederlandse Ambassade eens bellen ook wel kan helpen. Die kunnen wellicht nog ergens naar doorverwijzen.
pi_165466374
Mag ik vragen waarom je zo alles in de steek laat?

Neem aan dat als je je huis zelf had verkocht je een betere prijs had gekregen en de zaakje goed had kunnen regelen.

Zoals jij het beschrijft. Vertrekken en hypo niet meer betalen is je huis in een executieveiling verkocht en dat levert veel minder op. Soms minder dan de helft van de marktwaarde.

Denk niet dat je de belasting achter je aan krijgt. Die weten je wel te vinden.
Denk restschuld rente en incassokosten.
pi_165466380
Je kunt ook op je niet-nl paspoort binnen komen. Dan op een werkdag bij je melden bij je bank en daar je verhaal doen. Daar helpen ze je verder waar de schulden nu lopen. Kan zijn dat je op verschillende kantoren je verhaal moet doen en door het halve land moet rijden maar het is een oplossing.
  woensdag 21 september 2016 @ 09:47:18 #68
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_165466436
Halsoverkop geëmigreerd? Lijkt meer op vluchten. Werd je al verdacht van criminaliteit?
  Moderator woensdag 21 september 2016 @ 10:04:54 #69
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_165466670
Via belgie gaan, even juridisch loket bellen in Nederland en navragen wat zij adviseren. Of een advocaat mailen/bellen en consulteren met deze vraag. Zoek ene willekeurige insolventieadocaat in de buurt van je familie. Die weet allicht iets van termijnen en mogelijkheden. De kans is immers dat het verjaard is. En schrijf je nieuwe adres inderdaad in voor het BRP
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_165466723
En zo lang je niet uitgeschreven bent uit nederland, toch nog 'mooi' 10 jaar aow rechten opgebouwd. w/
pi_165466799
Eventuele vorderingen zijn toch gewoon verjaard?
Tenzij ze zijn gestuit natuurlijk.
pi_165466822
Bij welke hypotheekbank had je je hypotheek 14 jaar geleden afgesloten?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_165466893
Heb je de informatie bij het BKR al opgevraagd?
  woensdag 21 september 2016 @ 10:43:03 #74
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_165467287
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 10:20 schreef Wespensteek het volgende:
Heb je de informatie bij het BKR al opgevraagd?
Dat sturen ze niet naar een adres in het buitenland.
The love you take is equal to the love you make.
pi_165467341
:? op Schiphol KAN je evt alleen staande gehouden worden als je boetes of bedragen hebt openstaan bij de belastingdienst/overheid of cjib. Hypotheekschulden en andere achterstanden hoef je niet bang voor te zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')