abonnement Unibet Coolblue
pi_165762728
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 00:02 schreef Synovia het volgende:

[..]

Toen mijn levenspartner en ik onze relatie net openden hadden we wel wat regeltjes, maar inmiddels hebben we die afgeschaft. Ik wil echt vrij gelaten worden en hem vrij laten, die regels waren er vooral als een soort van houvast in het begin maar eigenlijk waren ze niet nodig.
Dat zij zich vragen stelt bij regels snap ik wel een beetje, ik was de eerste die iets buiten onze relatie deed en regeltjes voelden als een manier voor hem om me toch onder controle te houden. Dat begon te schuren bij mij, ik vond dat ik me uit mezelf wel zo zou gedragen dat ik geen misbruik zou maken van m'n vrijheid en regels opgelegd krijgen voelde als niet vertrouwen of niet gunnen.
Je kunt wel grenzen hebben, dus dingen die je echt niet zou trekken als ze die zou doen, en het is natuurlijk wel fijn als een partner daar rekening mee houdt, maar vraag je bij regels af wat voor doel ze dienen.

We doen meer aan polyamorie dan aan een open relatie, dus het is prima als we ook verliefd worden op iemand anders en er een relatie mee beginnen. Doen alsof die andere relaties en partners niet bestaan zou niet werken voor mij, die andere relaties betekenen ook iets en daar moeten we gewoon over kunnen praten. Dat betekent niet dat we elkaar elk detail vertellen, maar wel de basics. Ik weet dus met wie, wanneer en waar. Ik ontmoet de andere partners van m'n partners. Ik hoef niet te raden of me allerlei dingen in m'n hoofd te halen. We kunnen onderling gewoon over elkaars partners praten en dat is heel fijn.

Ik ben ook wel eens jaloers, maar dat is niet erg. Aan jaloersheid ga je niet dood.Ik vraag me dan vooral af waarom ik jaloers ben. Als ik jaloers ben omdat ik me onzeker voel dan vraag ik bevestiging. En m'n partners geven me die dan, en ik geloof ze. Dat helpt. Doet een partner iets met persoon X wat ik ook wil, dan moet ik laten merken dat ik dat ook wil. Ben ik jaloers omdat ik vind dat ik iets te kort kom, dan moet ik daar zelf iets over zeggen.
Hoeveel partners heb je dan?

Polyseksueel kan ik mij wat bij voorstellen, verliefdheid ook, maar echt een tweede of derde relatie erbij lijkt mij praktisch onhandig.
Relaties kosten tijd en die kan je net als geld maar 1x uitgeven.

Ik steek ook graag nog tijd in hobbies en dergelijke, met meerdere partners wordt dat lastig lijkt mij??
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_165784996
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 21:02 schreef Zehlambal het volgende:
Hoi allen,

Ik lees hier wel eens mee en heb zelf ook een vraag.
Ik heb sinds iets langer dan een half jaar een relatie die we o.a. vanwege de afstand open hebben gegooid (er zit op dit moment zelfs een oceaan tussen). Onervaren als we beiden zijn hiermee hebben we het vanaf het begin niet goed doorbesproken waardoor er nu een (vanaf mijn kant althans) wat onhandige situaties is ontstaan.

Zij gaf aan het niet van mij te willen weten en ik vertel mijn avontuurtjes dan ook niet aan haar. Ik was echter wel nieuwsgierig en heb het zo nu en dan eens gevraagd. Het antwoord leverde bij mij jaloezie op, maar het haar gunnen en het vertrouwen dat ik heb in de relatie won het hiervan.

Zij gaf echter als reden om het niet te willen weten aan dat ze niet wou dat het voor haar zeer deed, en ze het dus daarom maar beter niet weet. Ik denk echter dat dit een verkeerde reden is en ik merk bovendien bij mezelf dat door het er over te hebben pijnlijke gevoelens weg worden genomen. Bovendien denk ik dat wanneer één van de twee iets doet wat de ander doet emotioneel niet aan kan, je het beter kan laten. Je kunt ieder geval concessies sluiten; zo heeft zij een tijd terug verteld dat ze het regelmatig (plusminus eens per week/2 weken) met iemand deed. We hebben toen een gesprek hierover gehad omdat dit bij mij over een grens ging. Zij gaf toen aan dat ze niet inzag hoe je regels kan hebben in een open relatie; ik vond dat je best rekening met elkaars emoties kan houden, waardoor zij dit nu niet meer doet. Punt is; zij weet de dingen niet van mij, en ik weet dus ook niet of ik over een grens ga.

Ik vind het zelf een wat vreemde situatie waarin de één het wel weet en de ander niet, en ben ook van mening dat haar motivatie om het niet te willen ongezond is, en ben bang dat dit in de toekomst tot problemen kan leiden. Echter ben ik benieuwd naar de mening van wat 'open relatie veteranen' hierover; zijn mijn zorgen terecht of zie ik spoken? Ik heb ook een meer praktische vraag: als er geen 'don't ask, don't tell' regeling is, hoe hebben jullie het er dan over? Ik heb weinig zin om elke keer dat zij naar een vriend gaat te vragen welk geslacht dit is (bovendien is zij niet nederlands en 'friend' is genderneutraal i.t.t vriend & vriendin) en wat voor ontmoeting het is. Of hebben jullie het er eens in de zoveel tijd eens een keer over?

Excuses voor het gebrek aan een echt duidelijke vraagstelling. Het lijkt me echter wel de moeite waard om mijn gedachten eens tegenover anderen die er wat ervaring mee hebben te zetten (in mijn sociale kring zijn er vrijwel alleen monogame relaties).
Lijkt mij ook een hele vervelende situatie. Don't ask don't tell Zou ook niet mijn manier zijn, hoewel ik mensen ken die er juist blij mee zijn. Praten praten praten, maakt eigenlijk niet uit wat andere vinden, wat wil jij? En wil je vriendin hetzelfde? 'Regels' in de zin van dit mag niet/wel hebben wij ook niet echt. Maar we hebben er regelmatig gesprekken over en kijken dan hoe en wat.
pi_165878290
Vriend vorige week ging niet door. Te druk van beide kanten.

Maar zo grappig, vriend heeft een nieuwe scharrelisch, vriendin van een vriend en ze begonnen beetje te Appen enzo. Ze was er vrijdag voor een wijntje. Leuk meisje, niet m'n typ en ze is ook niet zo into me, allemaal prima. En nu is ze helemaal nieuwsgierig en weet ik het. En helemaal de hots voor elkaar dus ze komt van de week als ik er niet ben. Priemaaa.
Dus vriend en ik weer vet aan het praten over de relatie en alles er omheen. Zooo verliefd haha, zulke dingen kunnen zo'n goede invloed hebben op je relatie. <3 Gewoon heel open en eerlijk en fijn om er zo over te kunnen praten enzo.

^^
pi_165887410
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2016 19:38 schreef Koettie het volgende:
Vriend vorige week ging niet door. Te druk van beide kanten.

Maar zo grappig, vriend heeft een nieuwe scharrelisch, vriendin van een vriend en ze begonnen beetje te Appen enzo. Ze was er vrijdag voor een wijntje. Leuk meisje, niet m'n typ en ze is ook niet zo into me, allemaal prima. En nu is ze helemaal nieuwsgierig en weet ik het. En helemaal de hots voor elkaar dus ze komt van de week als ik er niet ben. Priemaaa.
Dus vriend en ik weer vet aan het praten over de relatie en alles er omheen. Zooo verliefd haha, zulke dingen kunnen zo'n goede invloed hebben op je relatie. <3 Gewoon heel open en eerlijk en fijn om er zo over te kunnen praten enzo.

^^
Leuk dat jullie daar beiden ok mee zijn.

Maar je weet dat mensen, als ze verliefd zijn, heel vaak een relatie willen.

Wat als dat meisje gaat appen, claimerig wordt en meer wil dan alleen scharrelen?
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 08:01:46 #55
449693 clixplicity
Pics or it didn't happen
pi_165888657
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2016 19:38 schreef Koettie het volgende:
Vriend vorige week ging niet door. Te druk van beide kanten.

Maar zo grappig, vriend heeft een nieuwe scharrelisch, vriendin van een vriend en ze begonnen beetje te Appen enzo. Ze was er vrijdag voor een wijntje. Leuk meisje, niet m'n typ en ze is ook niet zo into me, allemaal prima. En nu is ze helemaal nieuwsgierig en weet ik het. En helemaal de hots voor elkaar dus ze komt van de week als ik er niet ben. Priemaaa.
Dus vriend en ik weer vet aan het praten over de relatie en alles er omheen. Zooo verliefd haha, zulke dingen kunnen zo'n goede invloed hebben op je relatie. <3 Gewoon heel open en eerlijk en fijn om er zo over te kunnen praten enzo.

^^
Cool hoe jullie daar mee omgaan. Verliefd worden op een ander is bij ons ooit aan de orde geweest, en als ik toch gevoelens heb die die kant op gaan trap ik meteen op de rem.
pi_165889414
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 00:08 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Leuk dat jullie daar beiden ok mee zijn.

Maar je weet dat mensen, als ze verliefd zijn, heel vaak een relatie willen.

Wat als dat meisje gaat appen, claimerig wordt en meer wil dan alleen scharrelen?
Oh met dat zo verliefd bedoel ik en m'n vriend. En wij hebben al een relatie. ^^ Dat meisje niet, die staat daar verder buiten. En dat weet ze ook, vindt ze ook niet erg. (Zegt ze iig) Als ze meer wil heeft ze gewoon pech. En ook dat weet ze.

[ Bericht 1% gewijzigd door Koettie op 11-10-2016 12:55:24 ]
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 12:21:38 #57
446591 Norma_Jeane
Some like it hot!
pi_165892125
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 08:01 schreef clixplicity het volgende:
Verliefd worden op een ander is bij ons ooit aan de orde geweest, en als ik toch gevoelens heb die die kant op gaan trap ik meteen op de rem.
Ik neem aan dat je nooit bedoelde?

De enige keer dat het mij overkwam realiseerde ik het met pas toen ik in de luduvudu-fase zat. :@
Lekker blond dus. Nu waak ik er wel voor. Hoop ik.
It's great to be a blonde. With low expectations it's very easy to surprise people.
If someone shows you who they are, believe them the first time.
The best part of being blonde is forgivable momentary lapses of common sense.
pi_165892941
Hier nog nooit gebeurd, bij beide niet. Wel crush/interessant vinden van iemand maar altijd best oppervlakkig.
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 13:26:34 #59
449693 clixplicity
Pics or it didn't happen
pi_165893043
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 12:21 schreef Norma_Jeane het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je nooit bedoelde?

De enige keer dat het mij overkwam realiseerde ik het met pas toen ik in de luduvudu-fase zat. :@
Lekker blond dus. Nu waak ik er wel voor. Hoop ik.
Goed gezien en een typfout die de strekking van wat ik wilde zeggen precies omkeert... Nee, verliefd worden op een ander hoort er niet bij!
pi_165894061
Kende het topic nog niet maar gaan we zeker volgen! Interessant. 😉

Meteen ontopic. Ik (m) ben wel eens vol verliefd geweest. Dat zet toch een andere sfeer en thuis wordt je met argusogen in de gaten gehouden. Dus dat doen we niet meer. Als er liefde bij komt wordt het te link.
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 15:47:49 #61
449693 clixplicity
Pics or it didn't happen
pi_165895145
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 14:33 schreef AirC het volgende:
Kende het topic nog niet maar gaan we zeker volgen! Interessant. 😉

Meteen ontopic. Ik (m) ben wel eens vol verliefd geweest. Dat zet toch een andere sfeer en thuis wordt je met argusogen in de gaten gehouden. Dus dat doen we niet meer. Als er liefde bij komt wordt het te link.
:)
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 22:05:04 #62
446591 Norma_Jeane
Some like it hot!
pi_165902239
Mijn man vond het geloof ik nogal grappig allemaal.
Andersom zou ik lichtelijk freaken. Denk ik. :@
It's great to be a blonde. With low expectations it's very easy to surprise people.
If someone shows you who they are, believe them the first time.
The best part of being blonde is forgivable momentary lapses of common sense.
pi_165906264
Ik zou niet zo freaken denk ik. Maar goed, dat is op voorhand niet te zeggen natuurlijk. :p
pi_165907809
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 08:17 schreef Koettie het volgende:
Ik zou niet zo freaken denk ik. Maar goed, dat is op voorhand niet te zeggen natuurlijk. :p
Ik vond het ook Ok. Maar je merkt toch dat je ook op een andere manier aandacht wil besteden aan die persoon die niet je 'echte' partner is.

In ons geval werd het bijvoorbeeld vervelend gevonden als ik een weekendje weg ging doen met haar en niet mijn eigen partner. En dan met name om de tijd en het geld die daar in gingen.

Je moet erg sterk in je relatie staan om dan niet te willen gaan concurreren.

Ik had een mooie tijd. Achteraf had mijn vrouw er veel meer moeite mee dan ze ogenschijnlijk liet zien toen. Dat is wel opgelost maar heeft wel wat energie gekost.
  woensdag 12 oktober 2016 @ 12:10:45 #65
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_165909432
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 21:02 schreef Zehlambal het volgende:
Hoi allen,

Ik lees hier wel eens mee en heb zelf ook een vraag.
Ik heb sinds iets langer dan een half jaar een relatie die we o.a. vanwege de afstand open hebben gegooid (er zit op dit moment zelfs een oceaan tussen). Onervaren als we beiden zijn hiermee hebben we het vanaf het begin niet goed doorbesproken waardoor er nu een (vanaf mijn kant althans) wat onhandige situaties is ontstaan.

Zij gaf aan het niet van mij te willen weten en ik vertel mijn avontuurtjes dan ook niet aan haar. Ik was echter wel nieuwsgierig en heb het zo nu en dan eens gevraagd. Het antwoord leverde bij mij jaloezie op, maar het haar gunnen en het vertrouwen dat ik heb in de relatie won het hiervan.

Zij gaf echter als reden om het niet te willen weten aan dat ze niet wou dat het voor haar zeer deed, en ze het dus daarom maar beter niet weet. Ik denk echter dat dit een verkeerde reden is en ik merk bovendien bij mezelf dat door het er over te hebben pijnlijke gevoelens weg worden genomen. Bovendien denk ik dat wanneer één van de twee iets doet wat de ander doet emotioneel niet aan kan, je het beter kan laten. Je kunt ieder geval concessies sluiten; zo heeft zij een tijd terug verteld dat ze het regelmatig (plusminus eens per week/2 weken) met iemand deed. We hebben toen een gesprek hierover gehad omdat dit bij mij over een grens ging. Zij gaf toen aan dat ze niet inzag hoe je regels kan hebben in een open relatie; ik vond dat je best rekening met elkaars emoties kan houden, waardoor zij dit nu niet meer doet. Punt is; zij weet de dingen niet van mij, en ik weet dus ook niet of ik over een grens ga.

Ik vind het zelf een wat vreemde situatie waarin de één het wel weet en de ander niet, en ben ook van mening dat haar motivatie om het niet te willen ongezond is, en ben bang dat dit in de toekomst tot problemen kan leiden. Echter ben ik benieuwd naar de mening van wat 'open relatie veteranen' hierover; zijn mijn zorgen terecht of zie ik spoken? Ik heb ook een meer praktische vraag: als er geen 'don't ask, don't tell' regeling is, hoe hebben jullie het er dan over? Ik heb weinig zin om elke keer dat zij naar een vriend gaat te vragen welk geslacht dit is (bovendien is zij niet nederlands en 'friend' is genderneutraal i.t.t vriend & vriendin) en wat voor ontmoeting het is. Of hebben jullie het er eens in de zoveel tijd eens een keer over?

Excuses voor het gebrek aan een echt duidelijke vraagstelling. Het lijkt me echter wel de moeite waard om mijn gedachten eens tegenover anderen die er wat ervaring mee hebben te zetten (in mijn sociale kring zijn er vrijwel alleen monogame relaties).
Heb zelf geen relatie of open relatie gehad, maar wou toch even meedenken

Wat voor jou werkt / fijn voelt (erover praten bv) hoeft niet voor haar te werken.
Al klinkt het idd niet zo lekker dat ze het niet wilt weten omdat het dan misschien pijn gaat doen / ze spijt krijgt of wat dan ook.

Mbt je angst dat je misschien over haar grenzen heen gaat. Kan je jouw voorbeeld eens aangeven (dat je het niet fijn vond dat zij zo vaak bij die jongen was) en vragen of zij misschien ook van dergelijke zaken niet fijn vindt.
Jij moet dan natuurlijk niet reageren van dat je het wel of neit doet (want momenteel wil ze daar nog niets over weten), maar je kan er wel naar vragen. Of voorbeelden geven en kijken hoe ze reageert. Al is het enkel met "fijn"/ "niet fijn"
Misschien krijg je toch een idee dan van waar haar grenzen liggen.
pi_165912144
quote:
1s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 10:36 schreef AirC het volgende:

[..]

Ik vond het ook Ok. Maar je merkt toch dat je ook op een andere manier aandacht wil besteden aan die persoon die niet je 'echte' partner is.

In ons geval werd het bijvoorbeeld vervelend gevonden als ik een weekendje weg ging doen met haar en niet mijn eigen partner. En dan met name om de tijd en het geld die daar in gingen.

Je moet erg sterk in je relatie staan om dan niet te willen gaan concurreren.

Ik had een mooie tijd. Achteraf had mijn vrouw er veel meer moeite mee dan ze ogenschijnlijk liet zien toen. Dat is wel opgelost maar heeft wel wat energie gekost.
Oh, daar zou ik dan weer wel om freaken. Zolang het een 'inschuldige' verliefdheid is, prima. Weekendjes weg enzo, Nope. Dat is iets van ons samen. Hoewel ik poly in de toekomst niet perse uitsluit. Merk toch dat het blijft ontwikkelen.
pi_165962356
Bij ons is het ook wel eens mis gegaan, dat mijn vriendin verliefd is geraakt. uiteindelijk heb ik het toen opgelost. Helaas niet op de meest nette manier.

Laatst out of the blue opeens weer een leuke avond gehad, had een feestje/verjaardag bij iemand en er kwam op een gegeven moment een vriendin binnen van de gastvrouw en toen we oogcontact maakte wist ik het eigenlijk al.
Zij blijkt alleen al een aantal jaar getrouwd en onze directe omgeving weet niets van wat voor relatie wij hebben, voorzichtigheid geboden dus, maar het was geslaagd ;)
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
pi_165984671
Leuke wilde avond gehad. Wakker worden tussen twee mannen en nu aan 't ontbijt.
  zondag 16 oktober 2016 @ 10:10:47 #69
449693 clixplicity
Pics or it didn't happen
pi_165984717
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2016 10:05 schreef Koettie het volgende:
Leuke wilde avond gehad. Wakker worden tussen twee mannen en nu aan 't ontbijt.
Lekker! Eet smakelijk :)
pi_166007306
Thanks, beetje laat haha.

Zo. Ik lul dit topic in m'n eentje vol volgens mij. Gister goed gesprek gehad met vriend. Hij heeft een date (weer er nog steeds geen beter woord voor) met een meisje. Ze heeft heel subtiel z'n nummer met een smoesje gekregen en lekker flirten enzo. Ze is hier ook geweest en vond het allemaal helemaal prima.
Tot ze opeens begon te Appen dat ze de hele dag aan hem moest denken en hem zo leuk en lekker vond. Nu heeft ze groot gelijk natuurlijk maar het zat mij niet helemaal lekker. Vooral omdat ze maar bleeeeef appen. Gister aangegeven dat ik het rationeel gezien nul issue vind. Want ze is geen bedreiging en hij is duidelijk geweest hoe onze relatie werkt. En toch vond ik het emotioneel gezien niet prettig. Kan het nog steeds niet helemaal plaatsten, misschien ben ik wel voor het eerst ooit een beetje jaloers. :p

Fijn gesprek gehad gister en hij heeft het ook gewoon tegen haar gezegd. Dat we even kijken hoe en wat. Ze ging er goed mee om en snapte het allemaal wel, waardoor mijn gevoel nu al veel beter is eigenlijk. We gaan zien hoe het loopt. Heel fijn dat ik dit gewoon kan bespreken zonder dat het stom of ongemakkelijk is oid. Nu gaan we zien hoe 't loopt. Vind 't grappig dat het altijd als een soort experiment blijft voelen, steeds weer nieuwe dingen enzo.
pi_166008156
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2016 10:00 schreef Koettie het volgende:
Thanks, beetje laat haha.

Zo. Ik lul dit topic in m'n eentje vol volgens mij. Gister goed gesprek gehad met vriend. Hij heeft een date (weer er nog steeds geen beter woord voor) met een meisje. Ze heeft heel subtiel z'n nummer met een smoesje gekregen en lekker flirten enzo. Ze is hier ook geweest en vond het allemaal helemaal prima.
Tot ze opeens begon te Appen dat ze de hele dag aan hem moest denken en hem zo leuk en lekker vond. Nu heeft ze groot gelijk natuurlijk maar het zat mij niet helemaal lekker. Vooral omdat ze maar bleeeeef appen. Gister aangegeven dat ik het rationeel gezien nul issue vind. Want ze is geen bedreiging en hij is duidelijk geweest hoe onze relatie werkt. En toch vond ik het emotioneel gezien niet prettig. Kan het nog steeds niet helemaal plaatsten, misschien ben ik wel voor het eerst ooit een beetje jaloers. :p

Fijn gesprek gehad gister en hij heeft het ook gewoon tegen haar gezegd. Dat we even kijken hoe en wat. Ze ging er goed mee om en snapte het allemaal wel, waardoor mijn gevoel nu al veel beter is eigenlijk. We gaan zien hoe het loopt. Heel fijn dat ik dit gewoon kan bespreken zonder dat het stom of ongemakkelijk is oid. Nu gaan we zien hoe 't loopt. Vind 't grappig dat het altijd als een soort experiment blijft voelen, steeds weer nieuwe dingen enzo.
Wist dat meisje van jouw bestaan af?
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_166008411
Ja, absoluut. Ze is hier ook geweest vorige week toen ik er was. Zit ook geen opzet in denk ik, ze heeft gewoon een mega crush op 'm. :P
pi_166012252
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2016 10:00 schreef Koettie het volgende:
Thanks, beetje laat haha.

Zo. Ik lul dit topic in m'n eentje vol volgens mij. Gister goed gesprek gehad met vriend. Hij heeft een date (weer er nog steeds geen beter woord voor) met een meisje. Ze heeft heel subtiel z'n nummer met een smoesje gekregen en lekker flirten enzo. Ze is hier ook geweest en vond het allemaal helemaal prima.
Tot ze opeens begon te Appen dat ze de hele dag aan hem moest denken en hem zo leuk en lekker vond. Nu heeft ze groot gelijk natuurlijk maar het zat mij niet helemaal lekker. Vooral omdat ze maar bleeeeef appen. Gister aangegeven dat ik het rationeel gezien nul issue vind. Want ze is geen bedreiging en hij is duidelijk geweest hoe onze relatie werkt. En toch vond ik het emotioneel gezien niet prettig. Kan het nog steeds niet helemaal plaatsten, misschien ben ik wel voor het eerst ooit een beetje jaloers. :p

Fijn gesprek gehad gister en hij heeft het ook gewoon tegen haar gezegd. Dat we even kijken hoe en wat. Ze ging er goed mee om en snapte het allemaal wel, waardoor mijn gevoel nu al veel beter is eigenlijk. We gaan zien hoe het loopt. Heel fijn dat ik dit gewoon kan bespreken zonder dat het stom of ongemakkelijk is oid. Nu gaan we zien hoe 't loopt. Vind 't grappig dat het altijd als een soort experiment blijft voelen, steeds weer nieuwe dingen enzo.
Ik herken dat laatste ook wel. Iedere keer is de situatie net even anders. Ik merk dat ik me daar soms moeilijk op kan instellen. Het gaat dan om dat ze af wil spreken met een jongen waar ik niet zo'n van van ben omdat hij bij een eerdere date (waar overigens niets gebeurde) aangaf coke te gebruiken soms.

Nou ben ik wellicht wat ouderwets maar dat is dan een No-GO voor mij. Terwijl mijn partner het probleem niet zo ziet. Ik vind het dan moeilijk om aan te geven waarom ik dat vind.

Maar zou het ook niet zo moeten zijn dat daar niet per see een grondslag voor hoeft te zijn?

De laatste tijd ebt de aandacht van vrouwen een beetje weg bij mij terwijl het bij haar onverminderd door blijft lopen. Dat irriteert me ook soms. Sommige mannen zullen dat wel herkennen dat er onevenredig veel aandacht gaat zitten in een date regelen voor jezelf. Terwijl mijn vrouw ze in rijen van 4 op kan stellen.

Frustrerend is dat wel en ook wel een tikkie jaloersmakend.
pi_166012464
quote:
1s.gif Op maandag 17 oktober 2016 14:26 schreef AirC het volgende:

[..]

Ik herken dat laatste ook wel. Iedere keer is de situatie net even anders. Ik merk dat ik me daar soms moeilijk op kan instellen. Het gaat dan om dat ze af wil spreken met een jongen waar ik niet zo'n van van ben omdat hij bij een eerdere date (waar overigens niets gebeurde) aangaf coke te gebruiken soms.

Nou ben ik wellicht wat ouderwets maar dat is dan een No-GO voor mij. Terwijl mijn partner het probleem niet zo ziet. Ik vind het dan moeilijk om aan te geven waarom ik dat vind.

Maar zou het ook niet zo moeten zijn dat daar niet per see een grondslag voor hoeft te zijn?

De laatste tijd ebt de aandacht van vrouwen een beetje weg bij mij terwijl het bij haar onverminderd door blijft lopen. Dat irriteert me ook soms. Sommige mannen zullen dat wel herkennen dat er onevenredig veel aandacht gaat zitten in een date regelen voor jezelf. Terwijl mijn vrouw ze in rijen van 4 op kan stellen.

Frustrerend is dat wel en ook wel een tikkie jaloersmakend.
Is ook zo hoor, ik heb ook aangegeven dat ik het niet fijn vond en dat niet kon uitleggen. Hij heeft daar geen seconde raar over gedaan en nam me ook gewoon serieus. Soms is het gewoon niet chill, gevoelsmatig en kan je dat niet uitleggen. Wel nog even over gepraat en we snappen van elkaar hoe en wat.

En dat laatste herken ik zeker. Mijn vriend heeft heel veel dates en aanspraak, zowel irl als op datingsite's. Ik ook wel, maar bij mij zijn het echt precies de types die ik echt niet wil ontmoeten. Oudere mannen, of kaal of gewoon echt niet mn ding qua uiterlijk of interesses. Terwijl hij echt leuke gesprekken heeft enzo. Hij geeft dan aan dat hij er misschien meer voor open staat en daarom leukere gesprekken/dates heeft. Zou kunnen, ik weet het niet precies. Ik vind mensen gewoon niet zo snel (meer) boeiend.
Soms vind ik dat ook lastig als ik niets heb lopen, maar aan de andere kant besef ik mij ook dat dat gewoon kan gebeuren.En hij betrekt me er ook bij als dat mogelijk is, voor een 3date maar lang niet iedereen staat daarvoor open, vindt mij aantrekkelijk of andersom. :P Vriend snapt dat en geeft ook altijd aan dat ik altijd op de rem mag trappen. Anderzijds vind ik het ook weer sexy als hij zoveel sjans heeft, beetje een kink van me. :P
pi_166012892
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2016 14:36 schreef Koettie het volgende:

[..]

Is ook zo hoor, ik heb ook aangegeven dat ik het niet fijn vond en dat niet kon uitleggen. Hij heeft daar geen seconde raar over gedaan en nam me ook gewoon serieus. Soms is het gewoon niet chill, gevoelsmatig en kan je dat niet uitleggen. Wel nog even over gepraat en we snappen van elkaar hoe en wat.

En dat laatste herken ik zeker. Mijn vriend heeft heel veel dates en aanspraak, zowel irl als op datingsite's. Ik ook wel, maar bij mij zijn het echt precies de types die ik echt niet wil ontmoeten. Oudere mannen, of kaal of gewoon echt niet mn ding qua uiterlijk of interesses. Terwijl hij echt leuke gesprekken heeft enzo. Hij geeft dan aan dat hij er misschien meer voor open staat en daarom leukere gesprekken/dates heeft. Zou kunnen, ik weet het niet precies. Ik vind mensen gewoon niet zo snel (meer) boeiend.
Soms vind ik dat ook lastig als ik niets heb lopen, maar aan de andere kant besef ik mij ook dat dat gewoon kan gebeuren.En hij betrekt me er ook bij als dat mogelijk is, voor een 3date maar lang niet iedereen staat daarvoor open, vindt mij aantrekkelijk of andersom. :P Vriend snapt dat en geeft ook altijd aan dat ik altijd op de rem mag trappen. Anderzijds vind ik het ook weer sexy als hij zoveel sjans heeft, beetje een kink van me. :P
Jij weinig interesse? Je bent toch hartstikke jong? Dan zouden de mannen een nummertje moeten trekken (voor ze een nummertje maken harhar :') )?
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_166012948
quote:
5s.gif Op maandag 17 oktober 2016 14:57 schreef Godshand het volgende:

[..]

Jij weinig interesse? Je bent toch hartstikke jong? Dan zouden de mannen een nummertje moeten trekken (voor ze een nummertje maken harhar :') )?
Weinig interesse waar ik iets mee wil. Ik krijg genoeg 50plussers op m'n profiel die meteen van wal steken over hun jarenlange ervaring en blabla. :P Ik moet gewoon wat meer in real life rondkijken denk ik. :P
  maandag 17 oktober 2016 @ 15:00:37 #77
449693 clixplicity
Pics or it didn't happen
pi_166012959
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2016 14:59 schreef Koettie het volgende:

[..]

Weinig interesse waar ik iets mee wil. Ik krijg genoeg 50plussers op m'n profiel die meteen van wal steken over hun jarenlange ervaring en blabla. :P Ik moet gewoon wat meer in real life rondkijken denk ik. :P
a.s. zaterdag Party40down in Bananas! Is dat niks voor jou?
pi_166013005
Nah, heb nu niet echt zin in een feestje. Komt allemaal wel, wil gewoon eens een leuke date die niet daarna besluit om een maand een kuisheidsgordel te dragen. :+
  maandag 17 oktober 2016 @ 15:08:43 #79
449693 clixplicity
Pics or it didn't happen
pi_166013121
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2016 15:03 schreef Koettie het volgende:
Nah, heb nu niet echt zin in een feestje. Komt allemaal wel, wil gewoon eens een leuke date die niet daarna besluit om een maand een kuisheidsgordel te dragen. :+
Ik snap het. Ik ben zelf geen 50+ maar zo heel erg veel scheelt het niet... en in een kuisheidsgordel zul je mij nooit van mijn leven aantreffen!
pi_166013249
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2016 15:08 schreef clixplicity het volgende:

[..]

Ik snap het. Ik ben zelf geen 50+ maar zo heel erg veel scheelt het niet... en in een kuisheidsgordel zul je mij nooit van mijn leven aantreffen!
Ja was niet bedoelt van pff oude mannen maar gewoon m'n types niet. Maar ik hou ook van spontaan en casual en dat is misschien dan ook niet echt Okcupid materiaal. Kan allemaal, ik zie t wel. Geen gebrek aan spannende avonden iig, helemaal niet als m'n vriend me bij dingen betrekt. :P
  maandag 17 oktober 2016 @ 15:21:33 #81
449693 clixplicity
Pics or it didn't happen
pi_166013368
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2016 15:15 schreef Koettie het volgende:

[..]

Ja was niet bedoelt van pff oude mannen maar gewoon m'n types niet. Maar ik hou ook van spontaan en casual en dat is misschien dan ook niet echt Okcupid materiaal. Kan allemaal, ik zie t wel. Geen gebrek aan spannende avonden iig, helemaal niet als m'n vriend me bij dingen betrekt. :P
Ik snap spontaan en casual, dat heeft absoluut iets extra ten opzichte van gezocht en ver van tevoren gepland. Op OKCupid zie ik trouwens interessante mensen, sapiosexual, pansexual, open relaties, polyamoreus enz. met vaak hele interessante bezigheden. Ik zie voor mezelf de komende weken ook een paar leuke ontmoetingen langskomen.
pi_166013416
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2016 15:21 schreef clixplicity het volgende:

[..]

Ik snap spontaan en casual, dat heeft absoluut iets extra ten opzichte van gezocht en ver van tevoren gepland. Op OKCupid zie ik trouwens interessante mensen, sapiosexual, pansexual, open relaties, polyamoreus enz. met vaak hele interessante bezigheden. Ik zie voor mezelf de komende weken ook een paar leuke ontmoetingen langskomen.
Zeker, qua gesprekken vind ik het ook echt heel leuk en ook veel mensen ook door leren kennen. Maar de meeste zijn nu gewoon vriendschappelijk geworden. Ben nu ook een turkse jongen nederlands aan het leren via Okcupid. :+
  maandag 17 oktober 2016 @ 15:26:23 #83
449693 clixplicity
Pics or it didn't happen
pi_166013465
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2016 15:24 schreef Koettie het volgende:

[..]

Zeker, qua gesprekken vind ik het ook echt heel leuk en ook veel mensen ook door leren kennen. Maar de meeste zijn nu gewoon vriendschappelijk geworden. Ben nu ook een turkse jongen nederlands aan het leren via Okcupid. :+
Ha, wat leuk! Zoiets bedenk je ook niet van tevoren. Ik heb de laatste weken via Tinder trouwens ook een paar leuke contacten opgedaan. Maar die komen dan vooral omdat ze iets met foto's hebben... dat helpt! :-)
pi_166013478
Er zou een overzicht moeten komen van fokkers met een open relatie en wat ze zoeken. Super handig :p
  maandag 17 oktober 2016 @ 15:32:10 #85
449693 clixplicity
Pics or it didn't happen
pi_166013556
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2016 15:27 schreef AirC het volgende:
Er zou een overzicht moeten komen van fokkers met een open relatie en wat ze zoeken. Super handig :p
Dat zou best handig zijn inderdaad! Er zullen er heel wat zijn...
pi_166013605
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2016 15:27 schreef AirC het volgende:
Er zou een overzicht moeten komen van fokkers met een open relatie en wat ze zoeken. Super handig :p
Dat wordt in leuke gesprekken toch wel gedeeld?
pi_166014403
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2016 15:27 schreef AirC het volgende:
Er zou een overzicht moeten komen van fokkers met een open relatie en wat ze zoeken. Super handig :p
Zou je in de OP kunnen zetten, mits de mods er mee eens zijn. Anders idd het DM/PM festijn laten los barsten :+
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_166014473
Nouja, ik zoek geen dates via fok dus voor mij niet echt nodig.
pi_166014474
quote:
1s.gif Op maandag 17 oktober 2016 16:09 schreef Godshand het volgende:

[..]

Zou je in de OP kunnen zetten, mits de mods er mee eens zijn. Anders idd het DM/PM festijn laten los barsten :+
Ik maak mijn box alvast leeg... ;)
pi_166018202
Haha, dat zou zeker geen slecht idee zijn.

Zelf lijk ik op zowel Tinder als OkCupid steeds de verkeerde personen te treffen.
Ze hebben dan of iets tegen open relaties (of weten er niet mee om te gaan) of zoeken alleen maar "gezelligheid en vrienden"...
  dinsdag 18 oktober 2016 @ 09:42:30 #91
446591 Norma_Jeane
Some like it hot!
pi_166031009
quote:
1s.gif Op maandag 17 oktober 2016 14:26 schreef AirC het volgende:
De laatste tijd ebt de aandacht van vrouwen een beetje weg bij mij terwijl het bij haar onverminderd door blijft lopen. Dat irriteert me ook soms. Sommige mannen zullen dat wel herkennen dat er onevenredig veel aandacht gaat zitten in een date regelen voor jezelf. Terwijl mijn vrouw ze in rijen van 4 op kan stellen.
Die rijen van 4 herken ik niet hoor, maar het kan wel eens helpen wat vaker onder mijn steen vandaan te komen. :+
Ik had het meer andersom. Mijn man doet eigenlijk niets met zijn vrijheden en ondanks dat zeg 90% van mijn contacten hooguit digitaal zijn begon dat hier te schuren. Ik voelde me een beetje een legale vreemdganger worden.
Daar is goed over gesproken en ondanks dat dat vervelende gevoel wel weg is ben ik het leuke gevoel voor daten ook wel kwijt geraakt. Misschien ben ik wel door mijn midlife crisis heen. :P
Het scheelt ook wel dat ik hier een druk gezin heb. Mijn kop staat meer naar de huis tuin en keuken dingen. :@

quote:
5s.gif Op maandag 17 oktober 2016 14:57 schreef Godshand het volgende:
Jij weinig interesse? Je bent toch hartstikke jong? Dan zouden de mannen een nummertje moeten trekken (voor ze een nummertje maken harhar :') )?
Wat een aparte conclusie. Jong is per definitie aantrekkelijk?
It's great to be a blonde. With low expectations it's very easy to surprise people.
If someone shows you who they are, believe them the first time.
The best part of being blonde is forgivable momentary lapses of common sense.
pi_166031210
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 09:42 schreef Norma_Jeane het volgende:

[..]

Die rijen van 4 herken ik niet hoor, maar het kan wel eens helpen wat vaker onder mijn steen vandaan te komen. :+
Ik had het meer andersom. Mijn man doet eigenlijk niets met zijn vrijheden en ondanks dat zeg 90% van mijn contacten hooguit digitaal zijn begon dat hier te schuren. Ik voelde me een beetje een legale vreemdganger worden.

Ik doe er zelf ook minder mee dan mijn vriendin, maar ik kan me wel vinden in die 4 rijen. Bij mijn vriendin blijven ze maar komen, soms tot op het irritante toe!
pi_166067525
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 09:42 schreef Norma_Jeane het volgende:

Wat een aparte conclusie. Jong is per definitie aantrekkelijk?
Jong is al een goed begin ja...

Overigens, je hebt jong en jong. Als je zelf 30 plus bent, is een 17 jarige dame voor een hoop mensen geen serieuze optie meer. Maar tussen 25 en 30 zeker wel :) De meeste heteroseksuele mannen blijven een voorkeur voor jong houden, zie oa Hugh Heffner, Paul McCartney, Peter Jan Rens, Herman Brood (zijn vriendin was 19 vlak voor hij overleed op zijn 50e :P ) etc.

Maarrr... zoveel mensen zoveel wensen, er zijn ook mannen met een voorkeur voor oudere dames :) Patricia Paay schijnt het zeer naar haar zin te hebben met een jonge god.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_166067628
Jawel, maar als je niet op oudere mannen valt valt die hele groep al weg. :P Dus leuk dat ze mij leuk vinden maar dat is dus niet echt wederzijds.
pi_166069101
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2016 21:03 schreef Koettie het volgende:
Jawel, maar als je niet op oudere mannen valt valt die hele groep al weg. :P Dus leuk dat ze mij leuk vinden maar dat is dus niet echt wederzijds.
Jawel, maar de vraag van Norma is of jong per definitie aantrekkelijk is. Jonge vrouwen voor een hoop heteroseksuele mannen wel. En veel heteroseksuele vrouwen vinden dan oudere mannen aantrekkelijker.

Uiteraard is de uiteindelijke smaak individueel bepaald.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  woensdag 19 oktober 2016 @ 21:44:23 #96
446591 Norma_Jeane
Some like it hot!
pi_166069340
quote:
2s.gif Op woensdag 19 oktober 2016 21:37 schreef Godshand het volgende:

[..]

Jawel, maar de vraag van Norma is of jong per definitie aantrekkelijk is. Jonge vrouwen voor een hoop heteroseksuele mannen wel. En veel heteroseksuele vrouwen vinden dan oudere mannen aantrekkelijker.

Uiteraard is de uiteindelijke smaak individueel bepaald.
Hoho dat was jouw conclusie. Jij zei dat ze in de rij bij haar zouden moeten staan omdat ze jong is.
Ik vond dat nogal kort door de bocht. ;)
It's great to be a blonde. With low expectations it's very easy to surprise people.
If someone shows you who they are, believe them the first time.
The best part of being blonde is forgivable momentary lapses of common sense.
pi_166069573
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2016 21:44 schreef Norma_Jeane het volgende:

[..]

Hoho dat was jouw conclusie. Jij zei dat ze in de rij bij haar zouden moeten staan omdat ze jong is.
Ik vond dat nogal kort door de bocht. ;)
Valt wel mee

Zelfs jong en lelijke vrouwen hebben meer aanspraak dan oud en lelijk. Uiteindelijk heb je altijd aanspraak hoor, maar als je een grafiek maakt, met aantallen benaderingen van mannen naar vrouwen (en zeker op datingsites) afgezet tegen de leeftijd, dan zal je een dalende trend zien in de loop van de jaren bij vrouwen. Maak je een grafiek bij mannen, dan heb je een stijgende lijn, tot ca 35-37 jaar en daarna zet de daling pas in (ik geloof dat een dergelijk onderzoek ook gedaan is, door Lexa of een andere datingsite).

Je kan het hier natuurlijk niet mee eens zijn, maar het is wel de realiteit.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  woensdag 19 oktober 2016 @ 22:27:41 #98
446591 Norma_Jeane
Some like it hot!
pi_166071125
quote:
2s.gif Op woensdag 19 oktober 2016 21:49 schreef Godshand het volgende:
Je kan het hier natuurlijk niet mee eens zijn, maar het is wel de realiteit.
Nou ja het zou wel verklaren waarom een type als Barbie een vent aan de haak heeft kunnen slaan. :')

Het zal wel iets met voortplantingsmogelijkheden te maken.
It's great to be a blonde. With low expectations it's very easy to surprise people.
If someone shows you who they are, believe them the first time.
The best part of being blonde is forgivable momentary lapses of common sense.
  donderdag 20 oktober 2016 @ 09:45:39 #99
449693 clixplicity
Pics or it didn't happen
pi_166076321
quote:
2s.gif Op woensdag 19 oktober 2016 21:49 schreef Godshand het volgende:

[..]

Valt wel mee

Zelfs jong en lelijke vrouwen hebben meer aanspraak dan oud en lelijk. Uiteindelijk heb je altijd aanspraak hoor, maar als je een grafiek maakt, met aantallen benaderingen van mannen naar vrouwen (en zeker op datingsites) afgezet tegen de leeftijd, dan zal je een dalende trend zien in de loop van de jaren bij vrouwen. Maak je een grafiek bij mannen, dan heb je een stijgende lijn, tot ca 35-37 jaar en daarna zet de daling pas in (ik geloof dat een dergelijk onderzoek ook gedaan is, door Lexa of een andere datingsite).

Je kan het hier natuurlijk niet mee eens zijn, maar het is wel de realiteit.
Heb je dat onderzoek of weet je waar het terug te vinden is?
pi_166076771
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 22:50 schreef Fukushima het volgende:
Bij ons is het ook wel eens mis gegaan, dat mijn vriendin verliefd is geraakt. uiteindelijk heb ik het toen opgelost. Helaas niet op de meest nette manier.
Nu ben ik heel benieuwd hoe...?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')