Die had ik ook vroeger! Geen idee wat er mee gebeurd is...quote:Op vrijdag 16 september 2016 15:36 schreef Ludwig. het volgende:
[ afbeelding ]
Mijn Philips Discoverer uit 1981 wordt nog dagelijks gebruikt.
hahaquote:Op vrijdag 16 september 2016 15:42 schreef Juup© het volgende:
Een staande ventilator van zo'n 30 jaar oud, is superstil en werkt nog steeds perfect.
een Vibo een handmixer noemenquote:Op vrijdag 16 september 2016 15:26 schreef Flippiee het volgende:
Een handmixer uit de begin jaren 90. Merk is niet meer zichtbaar.
quote:Op vrijdag 16 september 2016 16:42 schreef Bart2002 het volgende:
[ afbeelding ]
Deze Philips Bi-Ampli uit 1955.
Hier ook een boormaschiene maar dan van Metabo minstens 40 jaar oud en dat voel je want erg zwaar omdat bijna alles van ijzer is ipv plastic.quote:Op vrijdag 16 september 2016 16:29 schreef DeTolk het volgende:
[ afbeelding ]
Broertje van deze, weet typenr niet uit mn hoofd.
Deze dus.
Is van 1978, volgens het boekje en doet het nog steeds. Beter dan moderne variant
hee, die heb ik volgens mij ook. Sinds vorig jaar, erfenisje van mijn oom. Ik wist niet dat het zo oud was.quote:Op vrijdag 16 september 2016 16:29 schreef DeTolk het volgende:
[ afbeelding ]
Broertje van deze, weet typenr niet uit mn hoofd.
Deze dus.
Is van 1978, volgens het boekje en doet het nog steeds. Beter dan moderne variant
Awesome! Heb zelf nog een oranje en een groene. Wilde zelfs ooit een verzameling starten. 🙈quote:Op vrijdag 16 september 2016 15:36 schreef Ludwig. het volgende:
[ afbeelding ]
Mijn Philips Discoverer uit 1983 wordt nog dagelijks gebruikt.
Verder een werkende T65 DeLuxe uit de jaren '70 als decoratie.
[ afbeelding ]
Maar dat telt dus niet. Het gaat hier om oude apparaten die je nog normaal in gebruik hebt, niet om oude spullen die je in de kast hebt liggen.quote:Op zaterdag 17 september 2016 11:24 schreef Rewimo het volgende:
[ afbeelding ]
Ik gebruik hem niet meer maar hij doet het nog steeds
Deze heb ik ook nog gehad. Topapparaat. Het vlaggeschip van Dual. Was best duur indertijd.quote:Op zaterdag 17 september 2016 01:27 schreef Pokkelmans het volgende:
[ afbeelding ]
Een Dual 704 uit '77.
Oorspronkelijk van mijn vader geweest, gekregen toen ik als echte pretentieuze lul wat lp's ging verzamelen.
Doet het ook nog prima. Heeft de nodige jaren op zolder gestaan, maar even een nieuwe naald er op en hij kon weer goed mee.quote:Op zaterdag 17 september 2016 11:48 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Deze heb ik ook nog gehad. Topapparaat. Het vlaggeschip van Dual. Was best duur indertijd.
Dat is wel bijzonder. Een zwak puntje was (en dat had de mijne ook) dat de regelelectronica voor het juiste toerental ging verlopen door veroudering zodat ie ging jengelen. Ik heb hem toen weggegeven en diegene heeft het gerepareerd en er nog jaren plezier van gehad. Bijzonder legendarische draaitafel die standaard met een erg goed element kwam. Wat altijd een pluspunt van dit sympathieke merk was. Veel later maakten ze de populaire 505 serie, ook uitstekend maar helaas geen hout en metaal meer.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb ook nog een pioneer platenspeler maar die is later in de jaren 70 schat ik, ook nog een tangentiale en die is zeker jonger.Die heb ik denk ik ook nog ergens liggen, maar dan met het kleurenschema andersom. Die gebruik ik echter niet meer. Ik heb ook nog warmhoudplaatjes die ontzetten jaren 70 zijn.quote:
Mooi man, spul dat het gewoon blijft doen.Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
Die had mijn oma ook! Lekker tulbandjes bakken op zondag.quote:Op zaterdag 17 september 2016 10:24 schreef Zolderkamer het volgende:
Philips hr1170
[ afbeelding ]
Bose 901 series 1
Passen mooi bij die Dual hierboven(staat hier ook nog wel ergens eentje, maar niet meer in gebruik)
[ afbeelding ]
Denk dat ze qua leeftijd niet veel verschillen.. eind 60 begin 70er jaren
quote:Op zaterdag 17 september 2016 16:06 schreef Weltschmerz het volgende:
Audio-apparatuur.Oh geen idee dat ze ook zo geleverd zijn..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb ook nog een pioneer platenspeler maar die is later in de jaren 70 schat ik, ook nog een tangentiale en die is zeker jonger.
[..]
Die heb ik denk ik ook nog ergens liggen, maar dan met het kleurenschema andersom. Die gebruik ik echter niet meer. Ik heb ook nog warmhoudplaatjes die ontzetten jaren 70 zijn.
Mooi man, spul dat het gewoon blijft doen.
Ja echt.. ik heb dat spul het liefst ook..
Koop je een nieuwe Philips sapcentrifuge van fucking 100 euro, breekt er eerst een stuk plastic uit en begeeft de motor het binnen een paar jaar af en toe gebruik..
Doe mij maar dat oude spul.. daar ben ik echt wel achter nu..
Hifi spul net zo.. er is zoveel gebouwd in die tijd wat vreselijk goed was is..
Niet dat er nu geen kwaliteit meer gebouwd word, maar die is dun gezaaid en goed aan de prijs..
Wat voor keyboard heb je?quote:Op zaterdag 17 september 2016 00:38 schreef Mr.Ping het volgende:
Mijn trouwe Yamaha studio monitoren.
25 jaar geleden gekocht voor mijn keyboard en nu doen ze dienst als tv luidsprekers.
[ afbeelding ]
Deze komt van oma... toen ik geboren werd, was die mixer al wel een jaar of tien oud.. En hij mengt nog steeds gewoon mn pizzadeeg..quote:Op zaterdag 17 september 2016 16:13 schreef Drankster het volgende:
[..]
Die had mijn oma ook! Lekker tulbandjes bakken op zondag.![]()
Puik topic deze.
Die pioneer was gewoon een heel degelijk apparaat voor een redelijke prijs. Maar voor die versterker mocht je destijds meerdere bovenmodale maandsalarissen meenemen en mijn Revox van begin jaren 80 was ook niet te geef.quote:Op zaterdag 17 september 2016 16:13 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Oh geen idee dat ze ook zo geleverd zijn..
Ja echt.. ik heb dat spul het liefst ook..
Koop je een nieuwe Philips sapcentrifuge van fucking 100 euro, breekt er eerst een stuk plastic uit en begeeft de motor het binnen een paar jaar af en toe gebruik..
Doe mij maar dat oude spul.. daar ben ik echt wel achter nu..
Hifi spul net zo.. er is zoveel gebouwd in die tijd wat vreselijk goed was is..
Niet dat er nu geen kwaliteit meer gebouwd word, maar die is dun gezaaid en goed aan de prijs..
Klopt helemaal.. het is ook prijzig spul geweest.. maar als ik nu een mixer van dezelfde prijs haal, weet ik zeker dat ie eerder stuk is...quote:Op zaterdag 17 september 2016 16:32 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Die pioneer was gewoon een heel degelijk apparaat voor een redelijke prijs. Maar voor die versterker mocht je destijds meerdere bovenmodale maandsalarissen meenemen en mijn Revox van begin jaren 80 was ook niet te geef.
Verschil is dat ze toen dingen maar zo stevig mogelijk maakten omdat ze nog niet wisten hoe ze het zo konden maken dat het een geplande tijd meeging, maar daarna in een vervangingsmarkt voorzag. Dus ook eenvoudige huishoudelijke apparatuur zat goed in elkaar, al was Philips destijds ook geen goedkoop merk en had een reputatie te verliezen. Miele bouwt waarschijnlijk nog steeds stofzuigers die een halve eeuw mee kunnen, alleen is dat een echte uitzondering geworden. Zo een hebben wij thuis ook nog gehad trouws, maar dan in het... oranje, ik denk dat mijn moeder hem te zwaar vond en hij in het studentenhuis van mijn broer door onoordeelkundig gebruik gesneuveld is.
Het is ook allemaal echt vormgegeven, en niet door goedkope talentlozen. Het is hoogwaardig plastic, en zo'n standenschakelaar op die mixer voelt goed, daar zit een mooie klik in. Dat liefdeloze, die onverschillige besparing op en in materiaal ergert misschien nog wel meer dan dat het stuk gaat. Het zijn gebruiksvoorwerpen, daar moet je vaak naar kijken, die heb je vaak in je handen, dan moet het er goed uitzien en goed aanvoelen.
Ik denk dat als je een Miele koopt die wel 25 jaar meegaat. Die zijn ook gewoon te repareren, nieuwe schokbrekers voor 70 euro incl. arbeidsloon, dat soort dingen. Ik vond het destijds te duur en ik heb verder ook niks met wasmachines anders dan dat ik graag schone kleren draag, maar ik ga dan toch voor AEG en niet voor meuk. Daarvoor had ik een Zanussi met allerlei fancy elektronica, daar stond 'fuzzy logic' op het frontje als aanprijzing, ik weet nog dat ik toen zei dat ik liever boolean logic in een wasmachine had, en jawel hoor, 5 jaar later geeft hij allerlei raadselachtige storingsmeldingen.quote:Op zaterdag 17 september 2016 16:40 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Klopt helemaal.. het is ook prijzig spul geweest.. maar als ik nu een mixer van dezelfde prijs haal, weet ik zeker dat ie eerder stuk is...
Ik koop dan ook gewoon de goedkoopste wasmachine, want ze gaan allemaal toch wel in dezelfde periode stuk... en ze zijn ook zo gebouwd dat je ze niet meer kan repareren..
Of je zit aan een professionele machine vast, maar daar durfde ik niet meer naar te kijken toen ik zag dat zoiets 7000 euro kostte..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |