abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_165363294
Niet alleen een pracht om naar te luisteren qua taalgebruik maar ook ontzettend wijs, zelfverzekerd, slim en ervaren in de psychedelische mind states, wat het een zeer unieke spreker maakt. Zelf ben ik overtuigd van vele van zijn views door persoonlijke ervaringen.

Een paar van zijn kern punten:
-Er is veel meer dan wat we denken dat er bestaat (andere dimensies, bewoond door intelligenties waar we gemakkelijk contact mee kunnen maken), niet zo'n opmerkelijke gedachte voor mensen met ervaringen in de psychedelische realms en we zien tenslotte ook maar 0,0035% van het electromagnetische spectrum.

-We zijn deel van een grotere intelligentie/bewustzijn, waar we dus contact mee kunnen maken, met of zonder psychedelica (vooral met) wat zich ook toont via synchroniteit

-DMT is belachelijk

Over de DMT, een molecule wat in ons eigen lichaam gemaakt wordt, een neurotransmitter is en wat zich in veel organismes in de natuur bevindt, plant en dier, wat verdampt/gerookt kan worden, of gesnoven (niet doen, doet pijn), of via ayahuasca (hoewel dat niet helemaal het zelfde is) en in de paddos/truffels zit ook een andere maar toch soort gelijke samenstelling waardoor je het ook oraal kan toenemen.

pi_165375796
Ik ben ook fan van McKenna. Als tripper kan ik me ook vinden in veel van wat hij gezegd heeft. En zijn praatjes zijn prachtig om naar te luisteren als je knetter stoned bent.

Een paar van mijn favorieten:

(kijk naar het gezicht van de man op 3:52)

(vanaf 3 minuten)

Waarom zeg je dat DMT belachelijk is? Het is de ultieme drug...
pi_165375990
"Transcend and mistrust ideology. Go for direct experience. What do you think when you face the waterfall? What do you think when you have sex? What do you think when you take psilocybin? Everything else is unconfirmable rumor" - Terence McKenna
pi_165379252
DMT is belachelijk- goed, bijzonder, astonishing etc.
  zaterdag 17 september 2016 @ 17:43:31 #5
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_165385809
Ik ken wel wat van McKenna, maar hij heeft me nooit kunnen overtuigen. Sowieso twijfel ik hevig aan het kennis-scheppende vermogen van drugstrips.
pi_165386310
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2016 17:43 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Ik ken wel wat van McKenna, maar hij heeft me nooit kunnen overtuigen. Sowieso twijfel ik hevig aan het kennis-scheppende vermogen van drugstrips.
Het gaat dan eigenlijk ook om de directe ervaring zelf te ervaren, heb je dat wel eens gehad? Met een hoge dosis, terwijl je echt open staat voor wat het is en wat het je kan laten zien?
Als er iets niet teleurstelt zijn het deze middelen, je hoeft niks te geloven, maar je mist wel een groot deel van het plaatje zonder zelf een tocht gemaakt te hebben.

Zoals Terrence ook zei en wat ik ook geloof, de grens van diepte ervaren we vooral omdat we zelf vaak niet zo veel durven te handelen, maar er is geen grens van mogelijkheden van wat er te ervaren valt. 'Psychedsubstance' had bijvoorbeeld een whammy van een trip na z'n zo veelste DMT ervaring, iets wat wel eens vaker voor komt:

Terrence Mckenna: 'People ask me what's the danger of DMT. And the real answer is only if you fear death by astonishment, And you deliver that line and the people in the audience always laugh, except the people who've done DMT don't laugh.'
pi_165386518
DMT is illegaal in Nederland?
pi_165387216
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2016 18:35 schreef Cockwhale het volgende:
DMT is illegaal in Nederland?
Ja, hoewel een kleine hoeveelheid bij je dragen is gedoogd (grappig genoeg draagt iedereen altijd een kleine hoeveelheid DMT bezig omdat het ook ergens in het lichaam geproduceerd wordt).

Hoewel wortels met een hoge waarde DMT wel legaal is, en waar je DMT uit kan halen met een niet al te moeilijk scheikundig proces*, of wat je met andere plant middelen kan mixen om ayahuasca te maken, wat een lange DMT trip geeft (waardoor een (ervaren) sitter wel erg aan te raden is).

*(https://wiki.dmt-nexus.me/Q21Q21's_Vinegar/Lime_A/B_Extraction_Tek)

Ook schijn je vrij makkelijk en veilig online en niet te duur via the dark web gewoon wat te kunnen bestellen.
pi_165387298
Is dat DMT niet gewoon een middel wat een psychose opwekt?

Je hoeft er wat mij betreft niet tegenin te gaan, want dat komt overeen met wat er als eerste symptoom omschreven wordt :+
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  zaterdag 17 september 2016 @ 19:22:58 #10
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_165387321
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2016 17:43 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Het kunnen wel indrukwekkende ervaringen zijn. Misschien dat je zelfs iets wijzer wordt over de werking van je brein en het onder invloed ontsporen van die werking.

Waarheden over het universum nadat je als mens een beetje of behoorlijk van het padje raakt, zou ik enigszins sceptisch benaderen :P
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  zaterdag 17 september 2016 @ 19:25:32 #11
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_165387370
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2016 19:22 schreef Perrin het volgende:

[..]

Het kunnen wel indrukwekkende ervaringen zijn. Misschien dat je zelfs iets wijzer wordt over de werking van je brein en het onder invloed ontsporen van die werking.
Ja, het zal vast indrukwekkend zijn. Maar het idee dat je er wijzer van wordt, vind ik een beetje raar. Ik heb dat tenminste nog nooit gehad.
  zaterdag 17 september 2016 @ 19:29:14 #12
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_165387416
Goed topic om vanavond even door te spitten als ik stoned ben.

btw, Terrence is idd leuk om naar te luisteren. Geweldige verteller. Grote kennis, en goede humor ook nog eens.

Niet voor nieuts een veel gesampelde stem in veel psychedelische muziek ook trouwens. :P
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
  zaterdag 17 september 2016 @ 19:31:23 #13
38496 Perrin
pi_165387457
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2016 19:25 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ja, het zal vast indrukwekkend zijn. Maar het idee dat je er wijzer van wordt, vind ik een beetje raar. Ik heb dat tenminste nog nooit gehad.
Ik ben erdoor denk ik wel iets wijzer over mezelf geworden :P
pi_165387483
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2016 19:21 schreef Resistor het volgende:

Je hoeft er wat mij betreft niet tegenin te gaan, want dat komt overeen met wat er als eerste symptoom omschreven wordt :+
Psychoses zijn niet meer dan speculatie over de geest en wat ervaringen zijn, bedacht door vaak onervaren (reductionistische) psychiaters.

Het enige wat je kan weten is dat jij bestaat, de rest is onzeker. En dus weten we niet wat de realiteit is, wat onze geest is, misschien is dit wel een hallucinatie, we zijn nu ten slotte ook high op andere neurotransmitters zonder DMT.

Bovendien zit het bewijsmateriaal aan de kant van een non-physieke ziel, maar los daarvan kan het ook bewezen worden, dat de psychedelische head space echt is, door een gedeelde ervaring te creëren, hoewel iedereen sowieso al verbluft en extreem onder de indruk uit een DMT trip komt en daar vaak al geen behoefte aan is.

Persoonlijk ben ik ervan overtuigd dat psychoses zoals: 'Ik ben specialer dan anderen' of andere fantasieën, komen uit een gefrustreerde geest doordat de geest beschadigd is door de maatschappij, die zich dan graag niet meer inadequaat wil voelen, of wilt dat het moment bijzonderder wordt omdat men het moment ook niet goed genoeg vindt.
Er zijn trouwens een aardig aantal psychiaters te vinden die het hier mee eens zijn, alleen heerst er nog een paradigma gecreëerd door de farmaceutische industrie die ons graag wil geloven dat het puur te maken heeft met het lichaam en de genen.
Terwijl er nog nooit iemand een diagnose heeft gekregen met een lichamelijk test en ook van het genen verhaal weten we dat het geen oorzaak kan zijn, er ongeveer een correlatie van schizophrenia van eeneiige tweelingen van ongv. 25% tegenover 5% niet eeneiige tweelingen.

Maar het is sowieso moeilijk te bestuderen omdat ze alle symptomen (waaronder dus hallucinaties en waanideeën) allemaal onder een kap gegooid worden.

Maar we weten dus niks van hallucinaties echt af, bovendien zien we ook maar 0.0035% van het elektromagnetische spectrum.

[ Bericht 2% gewijzigd door alwaysbenice op 17-09-2016 19:37:54 ]
  zaterdag 17 september 2016 @ 19:34:17 #15
38496 Perrin
pi_165387512
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2016 19:32 schreef alwaysbenice het volgende:

Maar we weten dus niks van hallucinaties echt af, bovendien zien we ook maar 0.0035% van het elektromagnetische spectrum.
Voor de rest hebben we allerhande apparatuur ontwikkeld.. En dan te bedenken dat enkel onze ogen het elektromagnetische spectrum gebruiken. We hebben nog veel meer zintuigen..
  zaterdag 17 september 2016 @ 22:22:13 #16
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_165391321
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2016 19:21 schreef Resistor het volgende:

Als je verkeerd gaat (bad trip) dan is het inderdaad als een psychose.
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_165391795
quote:
4s.gif Op zaterdag 17 september 2016 22:22 schreef Villas__Rubin het volgende:

[..]

Als je verkeerd gaat (bad trip) dan is het inderdaad als een psychose.
En dat klopt ook wel, maar het komt altijd uit je eigen geest, uit je eigen ideeën waar je in mee kan gaan of niet, op de zelfde manier dat mensen padje af kunnen raken als ze opeens wereld beroemd worden of iets anders heftigs mee maken.
Vaak is het tijdelijk en ik ben ervan overtuigd dat het altijd geheeld kan worden, omdat de onderliggende oorzaak bij ontwikkelde mentale stoornissen (vrijwel) altijd trauma is (zie doctors zoals Charles Whitfield, Colin Ross, Gabor Mate voor meer info).
  zaterdag 17 september 2016 @ 23:28:28 #18
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_165392967
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2016 22:43 schreef alwaysbenice het volgende:

[..]

En dat klopt ook wel, maar het komt altijd uit je eigen geest, uit je eigen ideeën waar je in mee kan gaan of niet, op de zelfde manier dat mensen padje af kunnen raken als ze opeens wereld beroemd worden of iets anders heftigs mee maken.
Vaak is het tijdelijk en ik ben ervan overtuigd dat het altijd geheeld kan worden, omdat de onderliggende oorzaak bij ontwikkelde mentale stoornissen (vrijwel) altijd trauma is (zie doctors zoals Charles Whitfield, Colin Ross, Gabor Mate voor meer info).
Jawel, dat is zo. Maar psychedelics zijn in die zin wel extra risico, omdat ze een type bewustzijn genereren dat het gewone dagelijkse bewustzijn doet vervagen. Als alles lekker gaat kan het uiteindelijk tot een spirituele extase leiden, maar als het allemaal ff wat minder in je lichaam landt, en je gaat helemaal geloven in al die (verregaande) psychedelische gedachtestromen en waarnemingen, dan kan je jezelf ook de hel in dromen... personen die mentaal al wat kwetsbaarder zijn kunnen dan in het ergste geval in een psychose terechtkomen.

Dat is verder niet de schuld van het middel; simpelweg niet alle mensen op aarde kunnen dergelijke ervaringen met die lagen van bewustzijn goed aan. Niets mis mee verder. Volkomen begrijpelijk zelfs.
pi_165393204
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2016 23:28 schreef Villas__Rubin het volgende:

[..]

Jawel, dat is zo. Maar psychedelics zijn in die zin wel extra risico, omdat ze een type bewustzijn genereren dat het gewone dagelijkse bewustzijn doet vervagen. Als alles lekker gaat kan het uiteindelijk tot een spirituele extase leiden, maar als het allemaal ff wat minder in je lichaam landt, en je gaat helemaal geloven in al die (verregaande) psychedelische gedachtestromen en waarnemingen, dan kan je jezelf ook de hel in dromen... personen die mentaal al wat kwetsbaarder zijn kunnen dan in het ergste geval in een psychose terechtkomen.

Dat is verder niet de schuld van het middel; simpelweg niet alle mensen op aarde kunnen dergelijke ervaringen met die lagen van bewustzijn goed aan. Niets mis mee verder. Volkomen begrijpelijk zelfs.
Ben ik met je eens hoor. Hoewel ik niet denk dat het ons dient als we het 'in een psychose terecht komen' noemen, want de enige manier waarom iemand er vast in blijft zitten is omdat die persoon denkt dat hij machteloos is en niet bewust is van de tools om los te laten en weer positief/heel te worden. :)
  zondag 18 september 2016 @ 00:54:18 #20
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_165395073
  zondag 18 september 2016 @ 09:39:40 #21
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_165398237
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2016 18:20 schreef alwaysbenice het volgende:

[..]

Het gaat dan eigenlijk ook om de directe ervaring zelf te ervaren, heb je dat wel eens gehad? Met een hoge dosis, terwijl je echt open staat voor wat het is en wat het je kan laten zien?
Als er iets niet teleurstelt zijn het deze middelen, je hoeft niks te geloven, maar je mist wel een groot deel van het plaatje zonder zelf een tocht gemaakt te hebben.

Zoals Terrence ook zei en wat ik ook geloof, de grens van diepte ervaren we vooral omdat we zelf vaak niet zo veel durven te handelen, maar er is geen grens van mogelijkheden van wat er te ervaren valt. 'Psychedsubstance' had bijvoorbeeld een whammy van een trip na z'n zo veelste DMT ervaring, iets wat wel eens vaker voor komt:

Terrence Mckenna: 'People ask me what's the danger of DMT. And the real answer is only if you fear death by astonishment, And you deliver that line and the people in the audience always laugh, except the people who've done DMT don't laugh.'
Ik heb genoeg drugs genomen om een en ander te kunnen inschatten, hoewel ik nooit DMT heb gehad. Drugs fucken met je redenerings- en waarnemingsvermogen, dus het idee dat ze op de een of andere manier juist meer gelegenheid geven om de werkelijkheid in te zien, lijkt me heel sterk.
pi_165398707
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 09:39 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ik heb genoeg drugs genomen om een en ander te kunnen inschatten, hoewel ik nooit DMT heb gehad. Drugs fucken met je redenerings- en waarnemingsvermogen, dus het idee dat ze op de een of andere manier juist meer gelegenheid geven om de werkelijkheid in te zien, lijkt me heel sterk.
Ik betwijfel dat, no offense. Niet omdat ik niet geloof dat je ervaring hebt met drugs, maar omdat het gros van de mensen niet in de buurt komt van wat er te halen valt, omdat men in sociale setting een niet al te hoge dosis neemt en of nooit naar binnen treedt/mediteert op dit soort middelen en ook niet de intentie hebben om echt een diepe reis te maken.

Niet dat daar wat mis mee mis, maar dan heb je in feite nog niks gezien.
Met bijv. een DMT break through zijn mensen wel in een keer weg, naar 'de andere kant', 'hyperspace', 'het onmogelijke', overigens nog helemaal helder en kunnen ze bij terugkomen moeilijk bevatten wat er gebeurd is en hoewel er genoeg sceptici in gaan zijn er eigenlijk geen mensen die eruit kunnen komen en denken te kunnen beweren dat het hoogst waarschijnlijk maar iets gehallucineerd was.
Je ervaart dan ook iets zo perfects, zo complex, zo out of this world, zo anders, zo intelligent, zo echt.
  zondag 18 september 2016 @ 14:33:44 #23
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_165403238
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 10:30 schreef alwaysbenice het volgende:

[..]

Ik betwijfel dat, no offense. Niet omdat ik niet geloof dat je ervaring hebt met drugs, maar omdat het gros van de mensen niet in de buurt komt van wat er te halen valt, omdat men in sociale setting een niet al te hoge dosis neemt en of nooit naar binnen treedt/mediteert op dit soort middelen en ook niet de intentie hebben om echt een diepe reis te maken.

Niet dat daar wat mis mee mis, maar dan heb je in feite nog niks gezien.
Met bijv. een DMT break through zijn mensen wel in een keer weg, naar 'de andere kant', 'hyperspace', 'het onmogelijke', overigens nog helemaal helder en kunnen ze bij terugkomen moeilijk bevatten wat er gebeurd is en hoewel er genoeg sceptici in gaan zijn er eigenlijk geen mensen die eruit kunnen komen en denken te kunnen beweren dat het hoogst waarschijnlijk maar iets gehallucineerd was.
Je ervaart dan ook iets zo perfects, zo complex, zo out of this world, zo anders, zo intelligent, zo echt.
Je serotoninereceptoren worden gestimuleerd en daardoor voel je je super. Maar wil dat ook zeggen dat je iets van waarheid waarneemt waar anderen niet bij kunnen? Ik heb daar nog nooit bewijs voor gezien.
pi_165404070
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2016 19:32 schreef alwaysbenice het volgende:

[..]

Psychoses zijn niet meer dan speculatie over de geest en wat ervaringen zijn, bedacht door vaak onervaren (reductionistische) psychiaters.

Duidelijk geen kaas gegeten van wat zich binnen de psychiatrie afspeelt. Slechte of verkeerd ingenomen psychedelische drugs kunnen wel degelijk zorgen voor een definitieve hersenbeschadiging of voor een zich steeds herhalend psychisch trauma.

Het zijn natuurlijk niet allemaal succes en inzichtverhalen. Helaas niet.
pi_165404485
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 15:02 schreef Elzies het volgende:

[..]

Duidelijk geen kaas gegeten van wat zich binnen de psychiatrie afspeelt. Slechte of verkeerd ingenomen psychedelische drugs kunnen wel degelijk zorgen voor een definitieve hersenbeschadiging of voor een zich steeds herhalend psychisch trauma.

Het zijn natuurlijk niet allemaal succes en inzichtverhalen. Helaas niet.
Onzin. Bronnen graag.

quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 14:33 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Je serotoninereceptoren worden gestimuleerd en daardoor voel je je super. Maar wil dat ook zeggen dat je iets van waarheid waarneemt waar anderen niet bij kunnen? Ik heb daar nog nooit bewijs voor gezien.
Het is er ook niet, maar iedere gebruiker zou gewoon verwijzen naar de directe ervaring.

Het is een beetje het zelfde als niet geloven dat je de ruimte in kan vliegen, terwijl je zelf nog niet het ruimteschip in bent gegaan terwijl die wel voor je klaar ligt.
En echte proof kan je zelf creëren door ervoor te zorgen een gedeelde vlucht te creëren met iemand die ook ervaren is en waar je bloot bij durft te zijn. Maar dat is vaak nogmaals al vrij irrelevant voor mensen die de vlucht genomen hebben en vaak al overtuigd genoeg zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')