abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 10 december 2002 @ 16:55:03 #176
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_7248867
Ik denk dat het er vooral mee te meken heeft dat de mensen die online zijn over het algemeen jonger zijn. De oudere die vooral CDA stemmen zijn nog niet zo online en doen dus ook niet mee aan de stemwijzer.
  woensdag 11 december 2002 @ 14:20:02 #177
10888 Kayuk
Home away from home
pi_7268805
Groen:

VVD (hele lange balk)
LPF (ongeveerr 60% v.d. lengte)
CDA
SGP
LN

Rood:

D66 (ongever 30% van de balk-lengte)
CU
PvdA
SP (onegveer 95% van de balk)
GL (100%)

Sorry, kan even geen plaatjes uploaden.

pi_7480619
Zeer groen: SP, GroenLinks, PvdA
Beetje groen: D66
Om en nabij nulpunt: ChristenUnie, Leefbaar NL
Beetje rood: SGP, CDA, VVD, LPF
Zeer rood: -

Hmmz, bij de Stembox komt de VVD als 2e uit, hier als 2e van onderen.
Ik denk dat ik het toch maar bij de PvdA houd, de SP is sowieso geen optie voor mij.

zondag 22 december 2002 @ 19:00:08 #179
33569 Daniel.San
Manic Expressive
pi_7483344

PvdA
SP

het is duidelijk dat geloof niks voor mij is

zondag 22 december 2002 @ 19:35:58 #180
9977 Vibromass
A Fistful of Boomstick
pi_7484001

Wordt toch PvdA denk ik

Zo kunt u gemasseerd worden terwijl u lekker TV kijkt.
  maandag 23 december 2002 @ 20:40:18 #181
39852 -TRIP-
Slaap zacht...
pi_7505533
1. PVDA
2. SP

Ik heb altijd SP gestemd in het verleden maar denk dat het verstandiger is om deze keer PVDA te stemmen! Ik ben er nog niet uit, maar ik kan er nog een kleine maand over nadenken

[b]I Just Love To Trip[/b] | [url=http://www.dvdprofiler.com/mc.asp?alias=Trip%20Tucker%20III&acceptadult=true][b]Mijn DVD Collectie[/b][/url] | [b]Let's All Trip Together![/b]
pi_7597309
Mocht je, naast de stemwijzer, een alternatief of uitgebreider stemadvies willen hebben. surf dan naar http://politiekeblikopener.w3x.nl/
Daar kun je ook stemadvies vragen, en nog veel meer!
  maandag 30 december 2002 @ 04:00:56 #183
182 Asphyxion
The Point Of No Return
pi_7612551
Van Veel -> Weinig overeenkomsten:

SP
GL
PvdA
D66
CU
LN
LPF
SGP
VVD
CDA

I make love in theory and touch myself in practice
pi_7739759
Uitgegeven: 6 januari 2003 15:37

DEN HAAG - De Lijst Pim Fortuyn scoort slecht in de opiniepeilingen, maar de standpunten van de partij doen het goed onder de deelnemers aan Stemwijzer. Van de ruim 566.000 uitgebrachte adviezen waren er maandagmiddag 18 procent voor de LPF. Het CDA, in de laatste peiling van Interview/NSS op 52 zetels, scoort bij de Stemwijzer slechts 3 procent en wordt daarmee allerlaatste.

Bij Stemwijzer krijgt de sitebezoeker dertig stellingen voorgelegd. Aan de hand van de antwoorden en de verkiezingsprogramma's rolt er dan een stemadvies uit. Na de LPF, scoort Leefbaar Nederland goed met 16 procent, gevolgd door de PvdA (15 procent), VVD (13 procent), GroenLinks, SP, SGP, D66, ChristenUnie en CDA als laatste met 3 procent.

Bij de vorige verkiezingen deden ruim twee miljoen mensen mee met de stemwijzer. Ook toen scoorden LPF, VVD, Leefbaar Nederland en SP beter dan bijvoorbeeld het CDA en de PvdA, zegt projectleider J. de Graaf.

Volgens hem is de stemwijzer niet te vergelijken met opiniepeilingen, omdat bij de stemwijzer vooral de zwevende kiezer aanklopt. "Onze deelnemers vormen bovendien geen representatief deel van de bevolking."

De Graaf

De Graaf constateert dat het CDA het zo slecht doet bij de stemwijzer, omdat veel van de CDA-standpunten niet door de bezoekers worden gedeeld. "De grote winst van het CDA in de peilingen is gebaseerd op het stabiele imago van de partij en van Balkenende en niet op het verkiezingsprogramma van de partij. Op 15 mei is ook meer met emotie gestemd dan gebaseerd op een inhoudelijke vergelijking van programma's", aldus De Graaf.

pi_7744883
De crisis in de LPF is opgelost. De partij is stabiel, er is een commissie om nieuwe fractieleden te keuren, ze hebben een stabiele fractievoorzitter.

En ook nog goede standpunten overeenkoment met de meeste Nederlanders.

Dus dat wordt 22 januari weer LPF.

pi_7746015
quote:
Stemwijzer

De LPF scoort in de verschillende peilingen steevast niet meer dan een paar zetels. Maar de standpunten van de partij van wijlen Pim Fortuyn doen het goed bij de mensen die de Stemwijzer op internet invullen. Het bureau achter dit hulpmiddel, het Instituut voor Publiek en Politiek, gaf tot nog toe 566.000 stemadviezen uit, waarvan ruim achttien procent voor de LPF.

Na de LPF doet Leefbaar Nederland het bij de Stemwijzer het beste, gevolgd door de VVD. Het CDA, dat het in alle peilingen het beste doet, scoort bij de Stemwijzer het slechtste (drie procent). Daaruit blijkt volgens J. de Graaf van het IPP dat mensen afgaan op het stabiele imago van de partij en lijsttrekker Balkenende en niet op de inhoud van het CDA-programma.

http://www2.omroep.nl/nos/verkiezingen/paginas/peilingen/0601_dehond.htm

pi_7909356
1. Leefbaar Nederland
2. LPF
3. PVDA
4. GroenLinks
5. VVD
6. D66
7. SP
8. ChristenUnie
9. SGP

Ik ben echt heel erg geschrokken!!
Van mijn 15e tot mijn 18e lid geweest van een aktieve
linkse jongeren partij, en ik heb altijd mezelf als vrij links gezien.
Toen ik deze uitslag net las draaide mijn maag echt even om

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')