abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 16 september 2016 @ 13:27:16 #51
149959 SQ
snelle trees
pi_165364186
geef je de melk warm of koud?
disclaimer
pi_165364214
Eerst koud, maar bedacht me inderdaad dat dat wel een erg groot verschil is (fv gaven we altijd warm/lauw). Dus vanmiddag de gewone melk ook opgewarmd. Het duurde iets langer voordat ze het doorhad, maar d'r gezicht daarna sprak boekdelen...
pi_165364237
volgens mij zou je dat best kunnen mengen. Maar ik heb geen verstand van flesvoeding, dus dit is m'n boerenverstand die dat zegt.

Deze opmerking voegt dus niet zoveel toe..
  vrijdag 16 september 2016 @ 13:30:41 #54
149959 SQ
snelle trees
pi_165364271
je kunt flesvoeding met borstvoeding mengen, dus waarom niet met koemelk. Ik zou het gewoon proberen.
disclaimer
pi_165364278
Hier wordt sinds vandaag ( *O* ) melk ineens wel koud uit een beker gedronken. Tot nu toe altijd en warmgemaakt en uit een fles. Warm uit een beker is viesss. :{w

Gefeliciteerd met Annie, Razz! *O*

Haha kusjesstapel. :D Die schrijf ik vast even op in mijn luie moeder handboek. _O-
  vrijdag 16 september 2016 @ 13:32:12 #56
149959 SQ
snelle trees
pi_165364299
Mauw drinkt nog steeds melk alleen uit een fles.
Hopelijk is ze daar tegen de tijd dat ze naar school gaat een beetje vanaf. :')
disclaimer
  vrijdag 16 september 2016 @ 13:35:53 #57
149959 SQ
snelle trees
pi_165364396
Oh, leuk detail, ze drinkt nog met een newborn speen ook :')
disclaimer
pi_165364548
Hier drinkt ze eigenlijk bijna altijd uit een rietjesbeker, dus had het expres in dezelfde beker aangeboden. Misschien toch maar eens proberen te mengen.
(Ze drinkt over het algemeen ontzettend goed, dus dat wil ik het liefst wel zo houden ;) )

Die kusjesstapel is inderdaad wel echt briljant :D
pi_165364665
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2016 13:35 schreef Stormqueen het volgende:
Oh, leuk detail, ze drinkt nog met een newborn speen ook :')
+1 :D
Sterker nog, uit dat kleine aventflesje dat ook in een van de gratis dozen zit :')

Het lekt niet als ze liggend drinkt, ze zet het na het drinken netjes op ons hoofdbord en overdag drinkt ze al vanaf een jaar gewoon uit een normale beker. Ik vind het prima :P
  vrijdag 16 september 2016 @ 14:29:16 #60
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_165365513
Hier wel melk uit een (rietjes)beker maar slaapt ze nog met haar newbornspeen. En blieft ze niets warms te drinken dus geen thee en pap dronk ze ook altijd gewoon met koude melk.
pi_165365812
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2016 13:26 schreef twist02 het volgende:
Iemand tips voor de overstap van fv naar 'gewone' melk? :{

Is voorlopig niet echt een succes zeg maar... De gewone fv gaat nu al een paar weken goed (tot een paar weken geleden kreeg ze nog Pepti vanwege KMA), dus ik wil nu eigenlijk wel van die fv af en gewoon over op gewone koemelk.
Maar bij elke slok die ze nam (niet dat dat er nu zoveel waren..) probeerde ze het vervolgens weer van d'r tong te schrapen :+ (en werd uiteraard boos toen dat niet lukte :') )

Kun je dat mengen ofzo? Zodat het wat geleidelijker gaat qua smaak?
Kan volgens mij ook ja, maar hier was karnemelk de oplossing. Yoghurt at hij al een poos en karnemelk ging toen heel goed meteen.

Gewone melk nu inmiddels ook trouwens.
Kwak
pi_165366168
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2016 09:34 schreef LuDann het volgende:
Melba lijkt inderdaad steeds meer op je, Kwak. En dat geldt ook voor mauw van SQ, vind ik! Leuk om te zien. O+

Hupje, wat verdrietig. Sterkte.

Wolk heeft zich gisteren een kapotte knie gevallen. ;( Waar maken jullie zoiets mee schoon? Betadine? Ik had alleen prikspul in huis. Vandaag maar even leuke pleisters inslaan voor zulke gevallen.
Als een wond bloedt, hoef je niks schoon te maken. Het bloed spoelt de wond voldoende. Uitzonderingen zijn dus schaafwonden. Die bloeden niet echt, dus die kan je het best met water schoonspoelen.
Venus in pocketformaat
Š loveli
pi_165367880
Wij hebben fv en koemelk gemengd in het begin, en dan steeds minder kv. Sjaak klaagde nooit ;)
pi_165370101
Twist, dat duurde hier 2 dgn. Daarna dronk ze t gewoon. Koud wilde ze eerst ook niet.
pi_165370305
Wolk lust ook geen melk, helemaal niks qua melkproducten vindt ze lekker. Geen roomkaas, karnemelk, yoghurt, niets. Misschien omdat ze er niet tegen kan. Maar ik heb me er dus een beetje in ingelezen, koemelk is niet perse noodzakelijk na de eerste verjaardag. Calcium zit ook in ruime mate in dingen als groene groenten, bonen en eieren. Edit: het is wel belangrijk dat je dan wel die vitamine D druppels bijgeeft.

quote:
1s.gif Op vrijdag 16 september 2016 15:02 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Als een wond bloedt, hoef je niks schoon te maken. Het bloed spoelt de wond voldoende. Uitzonderingen zijn dus schaafwonden. Die bloeden niet echt, dus die kan je het best met water schoonspoelen.
Goed om te weten, bedankt. :Y
pi_165371340
Hoera L is genoeg gegroeid, weliswaar met de onderste lijntjes mee die hij inmiddels bereikt had, maar eindelijk weer mee met de lijntjes ipv dwars oversteken...
pi_165371348
Goed om te weten dat er dus meer kinderen in eerste instantie 'moeite' hadden met koemelk. Denk dat we het dan toch inderdaad maar eens gemengd gaan proberen :Y

En de voedingsstoffen kunnen ze vast ook wel uit andere dingen halen inderdaad, maar iets van zuivel lijkt me toch wel zo gezond. Al is het maar voor de variatie.
pi_165371366
Fijn, wmik! ^O^
pi_165371430
JeeJ ik mag nu ook hier posten. Eigenlijk al 3 maanden bijna maar goed. _O_
Zonder wrijving geen glans
pi_165372069
Wij hebben sinds een paar dagen ook een dreumes. Ik weet niet of ik fanatiek mee post. Ik lees wel mee.
pi_165372152
Hee Malteser, jullie ook al. Van harte nog!

En de oudste van Razz van harte!
pi_165372267
Wow Twix ook al? Het gaat hard! Welkom allemaal *O*
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_165373575
Dreumes Twix! *O*
pi_165374901
Gefeliciteerd nog met Twix, Malteser! *O* Hoe is het met jullie? :*
pi_165375262
Dank jullie wel! Ik postte de laatste weken niet heel actief mee maar werd ook niet gemist dus twijfelde even over wel of niet meeschrijven bij de dreumessen. Maar lees herkenbare dingen dus toch fijn om mee te schrijven.

Zijn verjaardag was fijn. We vieren het dit weekend maar hebben er bewust voor gekozen de dag zelf met ons drietjes te vieren.

quote:
1s.gif Op vrijdag 16 september 2016 22:38 schreef Selvaria het volgende:
Gefeliciteerd nog met Twix, Malteser! *O* Hoe is het met jullie? :*
Dankjewel! We hebben pittige weken achter de rug en er komen ook nog pittige weken aan rondom Twix' gezondheid en we nemen alle tijd om dat te verwerken en Twix daar zo goed mogelijk in te begeleiden en doorheen te loodsen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')