abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_165305693
Welkom in het babytopic!

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

Game on! *O*
..
pi_165305851
Ik ken de kolfrechten Molo, ik weet alleen niet hoe mijn werkgever er gehoor aan kan geven. Ze huren een ruimte in een verzamelgebouw. Overige ruimtes zijn verhuurd aan andere huurders. In onze ruimte ga ik het vanzelfsprekend niet doen. Maar waar het dan wel kan, weet ik niet.
Er is een vergaderruimte, maar die gaat niet elke dag 3 keer een halfuur leeg zijn (tijd is nu even een inschatting :+).

Ze willen gaan verhuizen naar een ander pand maar dat gaat nog wel een paar maanden duren dus daar heb ik ook niets aan.

Daarnaast ben ik de enige vrouwelijke werknemer en begrijpen ze het volgens mij niet zo goed ofzo. Ik heb het al meerdere malen aangegeven en zal dat wel blijven doen. Maar ik verwacht dat ik zelf een oplossing moet verzinnen -O-
pi_165305961
Hoi :W

Iemand bekend met de babykleertjes van de Lidl? Zag in het foldertje hele leuke namelijk O+
Of zijn ze na 1 keer wassen vormloos en niet meer mooi?
:)
  dinsdag 13 september 2016 @ 22:24:17 #4
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_165306039
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2016 22:22 schreef Soof-87 het volgende:

Iemand bekend met de babykleertjes van de Lidl? Zag in het foldertje hele leuke namelijk O+
Ik heb shorts en shirts voor mijn 2 jarige en die zijn nog prima :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  dinsdag 13 september 2016 @ 22:25:13 #5
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165306073
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2016 22:20 schreef Miezziej het volgende:
Ik ken de kolfrechten Molo, ik weet alleen niet hoe mijn werkgever er gehoor aan kan geven. Ze huren een ruimte in een verzamelgebouw. Overige ruimtes zijn verhuurd aan andere huurders. In onze ruimte ga ik het vanzelfsprekend niet doen. Maar waar het dan wel kan, weet ik niet.
Er is een vergaderruimte, maar die gaat niet elke dag 3 keer een halfuur leeg zijn (tijd is nu even een inschatting :+).

Ze willen gaan verhuizen naar een ander pand maar dat gaat nog wel een paar maanden duren dus daar heb ik ook niets aan.

Daarnaast ben ik de enige vrouwelijke werknemer en begrijpen ze het volgens mij niet zo goed ofzo. Ik heb het al meerdere malen aangegeven en zal dat wel blijven doen. Maar ik verwacht dat ik zelf een oplossing moet verzinnen -O-
Lieve Miezziej, ik ben een lompe hork, ik weet het, dus kort door de bocht nu even. Kom verdomme eens voor jezelf op meid, verantwoordelijkheden hoe te regelen liggen bij je werkgever. Print desnoods de info van internet uit waar ruimte aan moet voldoen ofzo.
Je laat volgens mij veel te makkelijk over je heen lopen en maakt al problemen voor ze er zijn
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  dinsdag 13 september 2016 @ 22:25:44 #6
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165306093
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2016 22:22 schreef Soof-87 het volgende:

ik heb een setje van een tijdelijke verkoop (niet diegene die ze nu/binnenkort structureel hebben) en is prima spul :)
  dinsdag 13 september 2016 @ 22:27:07 #7
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165306164
Ik heb met de wagen gewandeld w/ En een flesje klaargemaakt en gegeven bij de logopedist. En zijn luier verschoond bij mijn ouders.

En dat allemaal met mijn handige rugzak met spullies. Fijn dat dat allemaal gaat! En geweldig om er zelf uit te zijn :) Heb mezelf weer een beetje terug.

Logopediste was erg nuttig! Uur lang gezeten, dingen geprobeerd, bevestigd in wat wij al dachten, blabla. Tips en een dr Brown's prematurenspeen mee (voor mijn overtijdse beer :') ) want doseren vind meneer lastig, zo blijkt. Zo zie je maar, precies zijn moeder :s)

En ja, wachten tot hij komt en maximaal een half uurtje voor de fles en dan weer naar bed. Zo waren we zelf al een beetje begonnen gelukkig.
  dinsdag 13 september 2016 @ 22:29:06 #8
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165306254
Klinkt goed Quoi *O*
pi_165306289
Bedankt meiden :Y

Tot gauw hier hoop ik? :W
:)
  dinsdag 13 september 2016 @ 22:30:31 #10
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165306314
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2016 22:29 schreef Soof-87 het volgende:
Bedankt meiden :Y

Tot gauw hier hoop ik? :W
dat hopen wij ook *G*
  dinsdag 13 september 2016 @ 22:30:40 #11
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165306322
Plaatje in de OP (ok, stond er al even, maar toch :P ) geldt niet voor mij yooooo :B
pi_165306365
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2016 22:25 schreef Molo het volgende:

[..]

Lieve Miezziej, ik ben een lompe hork, ik weet het, dus kort door de bocht nu even. Kom verdomme eens voor jezelf op meid, verantwoordelijkheden hoe te regelen liggen bij je werkgever. Print desnoods de info van internet uit waar ruimte aan moet voldoen ofzo.
Je laat volgens mij veel te makkelijk over je heen lopen en maakt al problemen voor ze er zijn
Je hebt ook gelijk hoor, dus beter een lompe hork dan zijn zoals ik :+

Punt is dat ik die info al een keer heb doorgestuurd.. voordat ik bevallen was al. Ze doen er maar niets mee en dat is zo frustrerend.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_165306387
Hey en Miez je mag een kwart van je werktijd aan kolven besteden hè! En die tijd kun je dus ook gebruiken om later te beginnen, of tussendoor of eerder weg te gaan om te kolven of zelfs om live te kunnen voeden.
pi_165306388
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2016 22:20 schreef Miezziej het volgende:

Niet helemaal bijgelezen, maar...

Is de opvang ver van je werk/huis? Je mag de tijd ook gebruiken om ergens te gaan voeden (of kolven). Of eerder weg te gaan. Kost wellicht wat meer tijd, maar dat is dan jammer.

Quoi, goed bezig!
pi_165306474
Daar was ik ook benieuwd naar! (De lidl kleding)

En Hoi ;) ik lees mee vooral.
Hier gaat t zo fijn allemaal.

E had een periode flink fles weigeren, dat gaf aardig wat stress op mijn werk... Hij dronk ongeveer een maand echt alleen bij mij.
Maar sinds een week weer goed *o* en ook weer spontaan poepen na periode met lactulose klooien.

Maar op die twee dingen na echt het makkelijkste open lieve jongetje ooit o+
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_165306611
Zo'n 25 min fietsen naar huis. Opvang is schoonmoeder en zal wisselend bij mij thuis en bij haar thuis plaatsvinden is de verwachting. Haar huis is verder weg.
In 2 uur tijd heb ik dus niet genoeg om 3 keer heen en weer te gaan. Nou weet ik niet of ik het dan nog steeds minimaal elke drie uur nodig heb, maar de borstontsteking zit nog vers in mijn geheugen dus liever extra voorzichtig.
  dinsdag 13 september 2016 @ 22:37:09 #17
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165306620
Lidl kleding is niks mis mee. Ik ga donderdag ook shoppen.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_165306656
Ik gebruikte mijn kolfrecht dus deels om eerder weg te gaan. Tussendoor live voeden redde ik niet maar elke overige minuut rende ik eerder de deur uit om live te voeden in de middag
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_165307587
Lidl wil ik ook nog wel heen voor kleding.

Net voor het eerst gefietst en terrasje gepakt met vriendin. Iets te lang want ondanks zoogcompressen toch doorgelekt :') je zag gelukkig niks aan het shirtje :') en nu ben ik thuis en heeft de kleine net een flesje op en ligt hij te slapen. Great.
pi_165307938
Quoi dat klinkt echt als vooruitgang ^O^ ... heerlijk effe eruit ook .. ook al is dat 'maar' eventjes wandelen. Je bent pas bevallen he!

Amsel over dat van de slaap niet uit hebben klinkt helaas ook bekend :') ... ik probeerde hem dan wel eens gewoon te laten liggen in zijn bedje maar dan bleef ie huilen. Dus hij heeft in het begin ook veel geslapen in de box. Puckababy zorgde eridd voor dat ie snel in dromenland was. Alleen die slaapcyclussen aan elkaar koppelen overdag was niet te doen. Da's wel effe wennen want grote zus sliep rustig 18 van de 24 uur per dag.
  woensdag 14 september 2016 @ 04:52:56 #21
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165310650
Vannacht voor het eerst meneertje zelf laten komen na de laatste voeding rond middernacht. Hij ligt nóg te slapen :o Voor de zekerheid wel een wekker gezet om het interval tussen twee flessen niet té lang te worden en die gaat dus nu. Wat een Tukbeest :X

Rond middernacht viel hij maar niet in slaap.. Werkelijk alles uitgesloten. Wat bleek: meneer had nog niet genoeg en wilde nóg 20cc. Terwijl hij een half uur eerder resoluut weigerde.

Het is even werken, zo'n ritme omdraaien en door hém laten bepalen, maar het komt wel :')
pi_165310679
Heb je hem nog wakker gemaakt Quoi? Die 20cc extra was toch weer mooi meegenomen!

Deze nacht gaat beter, ze is nu bezig met de tweede voeding. Heb haar nog wel in ons bed laten slapen, oefenen met eigen bed komt wel weer een keer :P
pi_165310738
Miezziej wat een mooie foto van jou en je meisje in het vorige topic!

L slaapt ook nooit langer dan 45 minuren overdag en heeft dit eerder ook nooit gedaan. Wel vervelend als hij/zij dan niet is uitgerust Amsel..

Jagar... wat leuk de eerste verjaardag van T! Lijkt me heel bijzonder! Ik ging vorig jaar ook rond deze tijd met verlof niet wetende wat me allemaal te wachten stond, leuk en spannend :)
Qua eten heb ik niet echt tips. L eet tot nu toe wel goed...

Wat fijn Nazil! Leuk gehad?! Was je mannetje gewoon bij je man/vriend?

Spannend hè Quoi! Eerste keer zonder wekker! Ik vond dat wel spannend toen iig... Wat goed dat hij nog wat meer wilde drinken! Dat gaat goed :)!

Fijn dat de nacht wat beter is Miezziej! Herkenbaar van de gevoelens die je beschreef in vorig topic. Het is ook niet niks! Minder / weinig slapen heeft ook geen goede invloed op je gemoedstoestand.. Hoeveel invloed dat had merkte ik pas, toen ik weer wat beter kon slapen en uitgeruster werd. Je hebt in de laatste weken zwangerschap vaak al minder goede nachten + de bevalling is soms ook 's nachts en dan daarna steeds wakker voor je baby. Dan kom je best veel slaap tekort.

Ik heb tijdens de zwangerschap en erna ook omega3 vetzuren gebruikt. Dat schijnt invloed te hebben op depressieve gevoelens. Maar weet niet in hoeverre dit wetenschappelijk onderzocht is...
pi_165310748
Amsel, ik heb na de puckababy, sleepywings gebruikt voor mijn oudste. Daarmee kan je ook gewoon een (mouwloze) slaapzak gebruiken, ideaal voor de komende winter. En toen hij kon rollen en ging buikslapen was het niet meer nodig van de 1 op de andere dag!
pi_165310826
Vieve hij was idd bij mijn man (die stelde ook voor om de desbetreffende vriendin op te laten passen en samen wat leuks te doen.. Had ik ook heel leuk gevonden maar ik durf het echt niet aan om iemand zonder kinderen zo op een 3 weken oude baby te laten passen..)
pi_165311010
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 07:13 schreef Nazil het volgende:
Vieve hij was idd bij mijn man (die stelde ook voor om de desbetreffende vriendin op te laten passen en samen wat leuks te doen.. Had ik ook heel leuk gevonden maar ik durf het echt niet aan om iemand zonder kinderen zo op een 3 weken oude baby te laten passen..)
Dat zou ook leuk zijn geweest, maar ik kan me goed voorstellen dat je dat niet durft! Ik zou dat ook niet aandurven. Dat komt ook wel een keertje, weer samen daten, wel heel fijn & leuk :)!
pi_165312032
Boh, ik kwam net op het kdv, en heb t gelijk voor een uur afgegeven. Ik moest bijna huilen toen ik weg ging.. Mietje. Nu zit ik op een terras in de buurt koffie te drinken..
pi_165312195
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 09:17 schreef Jagärtrut het volgende:
Boh, ik kwam net op het kdv, en heb t gelijk voor een uur afgegeven. Ik moest bijna huilen toen ik weg ging.. Mietje. Nu zit ik op een terras in de buurt koffie te drinken..
Das ff moeilijk he? Herkenbaar hoor. Tranen met tuiten hier de eerste dag. Bij mij dan.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
  woensdag 14 september 2016 @ 10:06:01 #29
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_165312892
Ik vond het gisteren ook ff lastig idd :) Maar heb niet gehuild. Gisteren kwam ik dr halen en hoorde ik een baby huilen en dacht; dat is toch niet Emma he? Bleek het een ander kindje te zijn en Emma lag hardop naar een ander kindje te lachen :D Super lief.

Vandaag is ze bij oma dus ook helemaal goed zo :)

@Molo; nog geen dagje gepland waarbij mijn man moet oppassen.. Hij gaf vorige week aan dat hij dat heel eng zou vinden dus zou haar dan liever wegbrengen ofzo. Hij heeft wel al eens een paar uurtjes ofzo opgepast, maar nog niet langer dan dat...

Heb ook een paar dingen van de Lidl gekocht, maar nog niet aangehad (want lange mouw).

@Miezziej; is er geen ruimte die volledig afgeplakt kan worden en op slot kan? Ook al huren ze een ruimte in een verzamelgebouw, ergens in dat gebouw moet zo'n ruimte zijn. Dan maar op een andere verdieping ofzo. Echt afdwingen hoor!
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
  woensdag 14 september 2016 @ 10:09:04 #30
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165312955
Ons nieuwe wekkertje heeft zojuist 75 (vijf-en-zeventig!) cc opgedronken. Hij kwam dus wat later dan we dachten, waardoor het haasten was voor de kraamvisite (eerste vriendin die komt!).

quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 09:17 schreef Jagärtrut het volgende:
Ooooh jeetje :* Neem nog maar een goeie bak koffie!
pi_165313187
Wat goed, quoi!

Eerste uur was goed gegaan. Morgen gelijk 2 uur! Na een jaar lang bijna altijd samen is dat wel gek hoor...
pi_165313463
Madivi je boys O+

Miez wat ligt ze lekker relaxed bij je O+ je plak baby

Sull wat herkenbaar van je peuter ;( het is ook wat dat ze nu ineens alle aandacht moeten delen.
hier had mats het gisteren heel moeilijk. Hij moest huilen als stijn begon te huilen en was heel verdrietig dat ik steeds naar stijn ging. En gisteravond had hij een enorme huilbui. Ik heb hem gepakt en heel lang geknuffeld en verteld dat ik hem nog steeds heel lief vindt. Hij klemde zich helemaal aan me vast, daar brak mijn hart wel een beetje van.
Vandaag maar proberen mijn aandacht wat beter te verdelen.

Dat fiets verhaal :o :'(

Bedankt voor de draagzak adviezen ^O^ man gaat vanmiddag een manduca ophalen die ik via mp heb gescoord. Gelukkig wordt het weer ook beter om te dragen.

Jagär na een jaar samen lijkt het me heel moeilijk maar ook wel weer lekker om je kindje even uit handen te geven. Fijn dat het goed is gegaan met T ^O^ koffie op een terrasje klinkt ook goed!

Mijn baby sliep van 21 tot 4 uur :o was het huilen van gisteren toch ergens goed voor :7

Nouk alweer aan het werk :o fijn dat het goed ging. Thuis komen is dan zoooo tof he O+
  woensdag 14 september 2016 @ 11:37:29 #33
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_165314613
quote:
1s.gif Op woensdag 14 september 2016 10:35 schreef ikke_84 het volgende:

Bedankt voor de draagzak adviezen ^O^ man gaat vanmiddag een manduca ophalen die ik via mp heb gescoord. Gelukkig wordt het weer ook beter om te dragen.

Ik ben echt de zon weg aan het kijken zodat ik kan dragen, zonder waterval onder de oksels en een fontein vanaf mijn voorhoofd.. pffff ik had gehoopt dat ik alle vocht ondertussen wel kwijt zou zijn maar hij is nu 13 dagen en ik zweet nog als een otter. :')

Een manduca is fijn :Y
  woensdag 14 september 2016 @ 12:13:27 #34
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165315217
Mijn leven is compleet, want ik heb een luiertaart gekregen :P Jarenlang heb ik die dingen gemaakt tijdens mijn bijbaan bij een drogist, en nu dan zelf eentje.

Jäger, fijn dat het goed ging! Mijlpaal hoor.

Meneertje ligt eindelijk te tukken. Wilde gewoon bij ons hangen, verder niks. En nu weer wachten tot hij komt. Ik ga dan ook maar weer even plat.

Hij heeft trouwens een hardnekkig soepoogje. Behalve schoonmaken met gekookt water is daar verder toch niks geks mee als ze zo jong zijn toch? Niest ook best vaak op een dag, dus zou hij een koutje hebben gevat, missch door evt tocht op de slaapkamer? /bezorgdemoeder

[ Bericht 41% gewijzigd door Quoi op 14-09-2016 12:33:53 ]
  woensdag 14 september 2016 @ 12:55:25 #35
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_165316011
quote:
1s.gif Op woensdag 14 september 2016 12:13 schreef Quoi het volgende:
Mijn leven is compleet, want ik heb een luiertaart gekregen :P Jarenlang heb ik die dingen gemaakt tijdens mijn bijbaan bij een drogist, en nu dan zelf eentje.

Jäger, fijn dat het goed ging! Mijlpaal hoor.

Meneertje ligt eindelijk te tukken. Wilde gewoon bij ons hangen, verder niks. En nu weer wachten tot hij komt. Ik ga dan ook maar weer even plat.

Hij heeft trouwens een hardnekkig soepoogje. Behalve schoonmaken met gekookt water is daar verder toch niks geks mee als ze zo jong zijn toch? Niest ook best vaak op een dag, dus zou hij een koutje hebben gevat, missch door evt tocht op de slaapkamer? /bezorgdemoeder
Kan nog heel lang aanhouden zelfs. Heeft te maken met traanbuisjes die nog niet goed open zijn. Heeft bij mijn jongste 10 maanden geduurd, als ze met 12 maanden niet open zijn kunnen ze eraan geholpen worden
  woensdag 14 september 2016 @ 13:22:26 #36
52229 Chanty
pi_165316554
quote:
1s.gif Op woensdag 14 september 2016 12:55 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Kan nog heel lang aanhouden zelfs. Heeft te maken met traanbuisjes die nog niet goed open zijn. Heeft bij mijn jongste 10 maanden geduurd, als ze met 12 maanden niet open zijn kunnen ze eraan geholpen worden
+1, bij mijn oudste duurde het ook een maand of 10 bij beide ogen. Bij baby was het maar 1 oog en was het met een weekje of 8 over. Wij hadden bij haar een zalfje gekregen om 100% zeker uit te sluiten dat het een gewone infectie is (die is wel te verhelpen namelijk; maar gaat doorgaans ook vanzelf over met een paar dagen). Ons kdv accepteert namelijk geen kinderen met prutoogjes, tenzij dus zeker is dat de oorzaak het nog dichte traanbuisje is. Kuurtje deed niks maar een week later is het buisje dus vanzelf open gegaan.
  woensdag 14 september 2016 @ 13:24:38 #37
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165316591
Ah, dankje. Ik ga het dus even afwachten :)
  woensdag 14 september 2016 @ 13:45:55 #38
220609 Nouk84
pi_165316921
Ooh ja die foto's van Madivi & Miezziej O+

Thuiskomen was tof idd, normaal is rond die tijd huilerig en nu was ze super vrolijk (hardop lachen, ze kan het O+ ). Lekker met de draagzak gaan lopen Miezziej! Ik hoop dat het morgen lukt, al moeten we eerst naar CB (prikjes ;( )

Lijkt me ook gek idd, die eerste keer zolang slapen. Je schrikt je kapot :')
pi_165317148
Ik schrik me nog steeds kapot als ik wakker word van de wekker ipv van W. :')
pi_165317291
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 13:24 schreef Quoi het volgende:
Ah, dankje. Ik ga het dus even afwachten :)
Als het echt erg wordt, even naar de huisarts, die schrijft dan antibiotika druppels voor. T zag er op een gegeven moment zo uit, daar kregen we druppeltjes voor:

Nu is het een echt jongetje die graag naar kranen kijkt:
  woensdag 14 september 2016 @ 14:14:41 #41
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165317325
Die korstjes :o

En nu zo groot en echt een mannetje O+

Prutoogjes zijn hier inmiddels weg en verkoudheid lijkt ook redelijk aan het wegtrekken
pi_165317491
Wow die prutoogjes! Wat zielig.

Quoi fijn dat het zo goed gaat!

En baby's achterlaten op kdv ;( duurt gelukkig nog twee maanden hier.

Net via de weggeefhoek een handkolf op kunnen halen. Ik denk dat dat mij goed gaat helpen met afbouwen van bv. En dat ik iets achter de hand heb als het aanleggen echt te veel pijn doet. Ben er net L. Heen gelopen, twee straten verderop. Wat een hitte, L. Was eenmaal thuis overstuur van de warmte. Alleen troosten op mij was ook zo heet dus heb ik hem in de wipstoel gezet en dat was een goed idee O+ hij vindt dat ding echt fantastisch met de vibratiestand (ik moet mij inhouden om niet vibrator stand te zeggen _O-)
pi_165317576
Quoi kindje van een vriendin van mij had ook vanaf de geboorte hardnekkig last van soepoogjes. Vlak voor zijn 1e verjaardag was het ineens weg.
pi_165317662
Het is ook echt veel te warm. Ik wilde eigenlijk gaan bijkletsen op m'n werk, maar die hitte en dan weer de airco leek me niet gezond.

Trilfunctie schijnt de wipstoel die ik boven heb ook te hebben. Misschien toch maar eens batterijen in doen.
  woensdag 14 september 2016 @ 14:35:26 #45
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_165317670
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 14:12 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Als het echt erg wordt, even naar de huisarts, die schrijft dan antibiotika druppels voor. T zag er op een gegeven moment zo uit, daar kregen we druppeltjes voor:
[ afbeelding ]

Nu is het een echt jongetje die graag naar kranen kijkt:
[ afbeelding ]
Och dat is wel sneu. Bij Suus was het altijd zo:

pi_165317813
Aaah zielig die prut oogjes van T.
Kranen kijken is altijd leuk!

Stijn heeft ook in 1 oogje wat prut. Soms is het een paar dagen weg en dan is het er weer.

Nazil hopelijk helpt de handkolf je goed bij het afbouwen. Je kan m iig meenemen als je weer eens op een terrasje gaat zitten met een vriendin ;)
Het is echt warm ja!! Ik ging het oud papier buiten zetten maar er stond verder nog niks. Wat blijkt...ik ben een week te vroeg
:') kon ik alles weer ophalen
Fijn dat je zn luxe stoel hebt voor L en dat hij dat zo fijn vindt.

Buda dat zweten lijkt me niet fijn. Hopelijk stopt t snel.
Laat de herfst maar snel beginnen *O* (nooit gedacht dat ik dat ooit zou zeggen :') )

Ik stond net de oude kleren van Mats te strijken in maat 68 en 74. Al die herinneringen O+ ik zie hem nog zitten als baby met zijn lekkere snuutje *;
En dat doet me zo beseffen dat ik moet genieten van elke ontwikkeling en elk moment ook al is dat even een wat moeilijker of pittiger moment. Het gaat zo snel
pi_165317854
Wat sneu die oogjes. Hebben we hier niet gehad.

Wij gaan zo maar weer een terrasje pakken en zwemmen. Emmy vond het geweldig in de swimring.
Vervelend hoor, vakantie ;)
  woensdag 14 september 2016 @ 14:46:17 #48
220609 Nouk84
pi_165317872
Prutoogjes gingen hier (gelukkig!) vrij snel over, met een paar weken al... Nu nergens last van, wel een beetje snot. Niezen doen baby's verder heel veel Quoi, dat heeft nog niets met een koutje gevat te maken meen ik...
  woensdag 14 september 2016 @ 14:47:00 #49
220609 Nouk84
pi_165317884
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 14:45 schreef Arja het volgende:
Wat sneu die oogjes. Hebben we hier niet gehad.

Wij gaan zo maar weer een terrasje pakken en zwemmen. Emmy vond het geweldig in de swimring.
Vervelend hoor, vakantie ;)
Lekker! Geniet ervan! Ik moet ook nog een weekend weg boeken. Heb de swimring sinds gisteren ook binnen...
  woensdag 14 september 2016 @ 14:49:56 #50
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165317947
quote:
7s.gif Op woensdag 14 september 2016 14:46 schreef Nouk84 het volgende:
Prutoogjes gingen hier (gelukkig!) vrij snel over, met een paar weken al... Nu nergens last van, wel een beetje snot. Niezen doen baby's verder heel veel Quoi, dat heeft nog niets met een koutje gevat te maken meen ik...
Dan geen verkoudheid hier _O-
  woensdag 14 september 2016 @ 14:51:42 #51
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165317998
Wat een soepzooi :P Max is niet de enige!

Hij slaapt er wel goed op iig. Ik zou bijna vergeten dat ik een kind heb, zo braaf tukt 'ie vanmiddag.
pi_165318018
quote:
7s.gif Op woensdag 14 september 2016 14:46 schreef Nouk84 het volgende:
Niezen doen baby's verder heel veel Quoi, dat heeft nog niets met een koutje gevat te maken meen ik...
Klopt, ze hebben nog geen neushaartjes dus stofdeeltjes worden niet gefilterd.
  woensdag 14 september 2016 @ 14:59:25 #53
220609 Nouk84
pi_165318139
quote:
1s.gif Op woensdag 14 september 2016 14:49 schreef Molo het volgende:

[..]

Dan geen verkoudheid hier _O-
CB zei dat tegen mij; Baby's niezen en hikken vooral veel na de geboorte, zegt helemaal niets verder. Verkoudheid is ook echt neus vol snot volgens mij.. Loopneus e.d. Hier wel gelijk van alles ingeslagen dat als het zou doorzetten dat ik dan wat heb, maar nog niet gebruikt..
  woensdag 14 september 2016 @ 14:59:49 #54
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165318143
Kijk, da's nou goed om te weten ^O^
  woensdag 14 september 2016 @ 15:08:28 #55
52229 Chanty
pi_165318286
Die antibiotica druppels helpen dus alleen als het een gewone ontsteking is. Niet bij een verstopt traanbuisje! Lucasen Amélie hadden het ook zo erg. Met name dus die korsten na een slaapje en tussendoor steeds wegpoetsen zodat het niet aankoekte. Antibiotica hielp bij beiden dus niet dus moesten het gewoon uitzitten.
pi_165318341
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 14:59 schreef Quoi het volgende:
Kijk, da's nou goed om te weten ^O^
Volgens mij moeten ze wennen aan het huis en omgeving en dus ook stof. Daardoor niesen ze.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_165318555
Die van mij is zojuist met haar broer en zus in een badje geweest, met als bijkomstig voordeel dat ze heerlijk afgekoeld in slaap viel. Dat had ik gisteren moeten bedenken.
pi_165319226
Dat hikken }:| zo irritant!

Wat leuk groof dat ze samen in bad zijn geweest! En lekker dat ze nu slaapt. Hierna nog 1 dagje in de hitte en dan gaan we naar betere temperaturen

Mijn baby rolde gewoon van buik naar rug :o die had ik nog niet zien aankomen :7 toen lag hij dus op de tafel ipv het verschoon matje (hij kon niet van tafel vallen hoor ;) )
pi_165319253
Oh wauw, van buik naar rug, knap!

Die van mij doet andersom, heel vaak, maar toch nog steeds een soort per ongeluk.
pi_165319620
Zijn hoofd is gewoon top zwaar :') als hij die opzij gooit dan gaat de rest zo mee
Andersom vind ik juist knap van je meisje! Dat lijkt me lastiger.
Zo leuk weer al die fases O+
  woensdag 14 september 2016 @ 16:30:20 #61
52229 Chanty
pi_165319925
Nu al rollers! Hier rolt ze naar haar zij, maar alleen als ze melk wil :+ Ze wil wel steeds staan :')

Vandaag 12 weken! En ze is dus zo relaxed ineens na die paar huildagen! Ik zit gewoon ALWEER in de tuin terwijl die twee boeven al een tijdje slapen :D

Kiek nou O+ (niet quoten svp)

[ Bericht 23% gewijzigd door Chanty op 15-09-2016 12:59:44 ]
  woensdag 14 september 2016 @ 16:57:50 #62
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165320554
Heerlijk koppie O+
En wat een mooie ogen zeg!
pi_165320769
Nhaaa wat een mooi meisje O+ die ogen!! Prachtig!

En ALWEER in de tuin? :o je wordt nog bruin deze zomer ;)
Lekker dat je kids het zo goed doen
pi_165321618
Chanty O+
pi_165321749
Nouk leuk die swimring.

Mooie Amelie O+

Emmy rolt nog helemaal niet. Ik moet zeggen dat ik ook vaak nog vergeet haar op haar buikje te leggen.
  woensdag 14 september 2016 @ 18:04:26 #66
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165321757
dame hier wordt pislink als ik haar op haar buik leg _O-

mijn genen O+
pi_165321778
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 18:04 schreef Molo het volgende:
dame hier wordt pislink als ik haar op haar buik leg _O-

mijn genen O+
Die van mij gaat alleen het boxkleed likken als ik haar op haar buik leg :')
En dan na enkele minuten brullen.
  woensdag 14 september 2016 @ 18:07:14 #68
52229 Chanty
pi_165321799
Die ogen zijn door de lichtinval wel donkerderblauw dan in werkelijkheid vind ik.

En Arja ik leg haar ook nooit op de buik want instant huilen. Dacht vanmiddag, laat ik het weer een keertje proberen en ze vond het een paar minuten ok.
  woensdag 14 september 2016 @ 18:07:18 #69
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165321801
quote:
1s.gif Op woensdag 14 september 2016 18:05 schreef Arja het volgende:

[..]

Die van mij gaat alleen het boxkleed likken als ik haar op haar buik leg :')
En dan na enkele minuten brullen.
mooi he, kinderen O+

hier 5 poepluiers en twee x in bad vandaag omdat ze overal schijt aan had. En maar lachen _O-
pi_165321852
Chanty 12 weken boks!

quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 18:07 schreef Molo het volgende:

[..]

mooi he, kinderen O+

hier 5 poepluiers en twee x in bad vandaag omdat ze overal schijt aan had. En maar lachen _O-
Ik heb wel eens het gevoel dat Emmy me uitlacht als ik haar verschoon wanneer ze van boven tot onder onder de poep zit :D
pi_165321865
Oh Chanty.. Je meisje! 😍
pi_165321878
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 18:07 schreef Molo het volgende:

[..]

mooi he, kinderen O+

Kind voelt zich ws heel opgelucht :D
S. 2014
J. 2016
  woensdag 14 september 2016 @ 18:14:35 #73
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165321920
quote:
1s.gif Op woensdag 14 september 2016 18:11 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Kind voelt zich ws heel opgelucht :D
Zou kunnen :P

quote:
1s.gif Op woensdag 14 september 2016 18:10 schreef Arja het volgende:
Chanty 12 weken boks!

[..]

Ik heb wel eens het gevoel dat Emmy me uitlacht als ik haar verschoon wanneer ze van boven tot onder onder de poep zit :D
Maar deze vind ik toch leuker qua verklaring ;)

Ze lacht trouwens ook hard als ik Blues is dead van De Staat op zet O+

[ Bericht 11% gewijzigd door Molo op 14-09-2016 18:19:48 ]
  woensdag 14 september 2016 @ 19:23:10 #74
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165323526
Boxkleed aflikken, je uitlachen :D Arja, klinkt als een gezellige boel daar bij jou.

En ik zag een mooie Amélie voorbijkomen O+

Hier is meneer druk bezig met het heffen van zijn hoofdje als hij een boertje moet. Krachtpatser.

Hij werd vanmiddag rond 15:30 vanzelf wakker en dronk weer 75cc weg. Ervoor en nu ook wakker en alleen maar een beetje en dan valt 'ie weer in slaap.

Aan de ene kant ben ik superblij met de hoeveelheid per fles en dat hij zich zelf meld. Ik weet dat dit verder nog wat tijd nodig heeft.

Aan de andere kant blijft het me zo bezighouden. Bij het wegen bleek hij afgevallen. Ik heb er ook grijze haren bij, zag ik in de spiegel :{
  woensdag 14 september 2016 @ 19:31:24 #75
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_165323726
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 19:23 schreef Quoi het volgende:
Aan de andere kant blijft het me zo bezighouden.
Dat is toch ook niet gek, weet je wat je wel rust zou geven?
Wat past meer bij je, aanzien of er naar handelen?

Ik ben iemand die liever alles even een weekje aankijkt dat geeft mij rust, maar als het je bezig blijft houden kan je ook kiezen om vaker te voeden.

Wegen zou mij ook onzeker maken want per dag kan het zo erg veel verschillen doordat het voor of na een voeding is en door een flinke poepbeurt kan er zo best wat verschil zijn. Hoe vaak weeg je?

Herken je de eerste hongersignalen? misschien rek je onbewust de voeding en zou hij dan toch vaker/eerder uit zichzelf komen.

woensdag 14 september 2016 @ 19:57:37 #76
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165324312
Ja die herken ik wel en zijn duidelijk. Een keer per dag wegen we. Aankijken (en zeker niet vaker voeden) moet de strategie zijn. Het maakt me alleen bij vlagen even onzeker. En dat komt door dat verdomde gewicht. Maar waarschijnlijk ben ik te ongeduldig en kan ik pas na een paar dagen iets zeggen. Het is al zoveel beter dan afgelopen week.

Op je gevoel vertrouwen is oké, maar bij vlagen gewoon zo spannend.
pi_165324438
Moet je een keer per dag wegen? Omdat die van ons na de kraamweek ook bier voldoende was aangekomen hadden we ook een halve week een weegschaal in huis maar van het cb moesten we vooral niet te vaak wegen. 1x was wel voldoende in die halve week. Idd ook omdat je met timing zit: voeding, net geplast etc speelt op die paar grammen zo'n grote rol. Ik denk dat je je niet per se per dag zorgen moet maken maar over de lijn moet bekijken. Is hij tov een halve week geleden aangekomen?

Succes er mee, het is heel lastig los te laten, ik ken het.
  woensdag 14 september 2016 @ 20:05:39 #78
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_165324494
Het stomme vind ik aan een bollie (mijnes was 5025gr) dat die altijd iets afslanken, terwijl je juist het idee wil hebben dat ze aankomen. En zijn hele bolle toet is de mijne nu ook wel kwijt. (of njah minder dan het was en een beetje gewenning)
  woensdag 14 september 2016 @ 20:15:06 #79
220609 Nouk84
pi_165324708
Grrr, man zou thuiskomen vannacht, appt ie vanmiddag dat het niet gaat lukken :( Komt morgen thuis, ik heb de neiging om te zeggen dat hij gewoon de rest van de week weg mag blijven. :{

Zegt ie nog; ja slechte eigenschap; ik kan niet gewoon gaan en mensen het laten uitzoeken.

Ja pannenkoek, nu laat je het mij uitzoeken :(

Sorry, ff pissig
  woensdag 14 september 2016 @ 20:17:01 #80
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165324746
Ja begrijpelijk Nouk, dat is ook gewoon kut van hem.
  woensdag 14 september 2016 @ 20:19:11 #81
220609 Nouk84
pi_165324793
Maar goed, terug naar positief. Moppie vandaag bij oma(m'n schoonmoeder) geweest, ze is zo trots. Emma moest in bad van alle kusjes van vandaag :') En trotse mama momentje; Oma zei dat ze het volledig volgens het boekje doet (wat ik had opgeschreven wat ze wanneer wil), ze doet precies op de klok eten, slapen en noem maar op. Heel fijn O+ En ik kan d'r prima inschatten dus!

Ik zag een mooie Amelie voorbij komen!

Verder ben je echt heel goed bezig Quoi. Je zit al op 75cc! Zal ik het nog even herhalen; 75cc!!! Hoeveel meer is dat dan een aantal dagen geleden! Echt al super goed en hij slaapt fantastisch. Echt, geen zorgen, je doet het goed, mama O+
  woensdag 14 september 2016 @ 20:25:11 #82
220609 Nouk84
pi_165324921
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 20:17 schreef Molo het volgende:
Ja begrijpelijk Nouk, dat is ook gewoon kut van hem.
Ja nogal ja. Ik ben al 4,5 jaar enorm flexibel. Hij is zzp dus werkt zich een slag in de rondte. Ik heb nog nooit nee gezegd(oké behalve 2wk na de bevalling), dat ik niet wilde dat hij ging werken. Afgelopen weekend zei ik ook liever niet en hij heeft t hele weekend gewerkt. Nou dit weekend echt ff niet he :(

Mama mag even relaxen!
pi_165324989
Quoi ik zou ook niet te vaak wegen. Ik vond het ook doodeng toen het ineens niet meer hoefde / zoveel nodig was (ik moest E in z'n totaliteit van 8x per dag 4x wegen, dan raak je vanzelf obsessed met die weegschaal). Veel meer rust toen we minder gingen wegen. Staar jezelf niet gek op die weegschaal, hij doet het hartstikke goed toch met drinken nu!

Ah Nouk dat is idd niet tof. Zonder postpreggiehormones zou ik er al boos om worden :X

Wat een leuke foto's kwamen er weer voorbij! O+

Molo, goede muzieksmaak heeft ze :Y
  woensdag 14 september 2016 @ 20:28:13 #84
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165324994
quote:
18s.gif Op woensdag 14 september 2016 20:25 schreef Nouk84 het volgende:

[..]

Ja nogal ja. Ik ben al 4,5 jaar enorm flexibel. Hij is zzp dus werkt zich een slag in de rondte. Ik heb nog nooit nee gezegd(oké behalve 2wk na de bevalling), dat ik niet wilde dat hij ging werken. Afgelopen weekend zei ik ook liever niet en hij heeft t hele weekend gewerkt. Nou dit weekend echt ff niet he :(

Mama mag even relaxen!
je weet hoe sommige mensen "liever niet" horen he? Jij bedoelt "nee, tenzij echt nodig" en hij hoort "ja hoor, tenzij het echt niet kan"

suuuuperduidelijk zijn, amoebeniveau

En wat fijn dat het zo top ging bij oma en hoe je haar inschat, vind dat bizar snel hoor! Hulde!

En die flessen van Quoit, 75 is veel bij zo'n anderhalve week oude frummel! :o
Gewicht is 1 ding, maar klinische blik is ook belangrijk he, alhoewel je dat heus wel weet. Dus alertheid, kleur, etc :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Molo op 14-09-2016 20:35:16 ]
pi_165325277
Pff voor de vakantie gaf GO aan dat E helemaal overstuur raakt als haar dochtertje in de buurt komt. Ik had gehoopt dat dit na de vakantie over zou zijn maar dat is dus niet. GO had er vandaag een filmpje van gemaakt, zo zielig om d'r helemaal in paniek te zien ;(.

Ik snap echt niet wat haar triggert, dat kindje doet niks behalve in de buurt komen :?. Ik vind het echt prut dit, wat moet ik hier nou mee -O-
pi_165325545
quote:
1s.gif Op woensdag 14 september 2016 20:38 schreef hetzusjevan het volgende:
Pff voor de vakantie gaf GO aan dat E helemaal overstuur raakt als haar dochtertje in de buurt komt. Ik had gehoopt dat dit na de vakantie over zou zijn maar dat is dus niet. GO had er vandaag een filmpje van gemaakt, zo zielig om d'r helemaal in paniek te zien ;(.

Ik snap echt niet wat haar triggert, dat kindje doet niks behalve in de buurt komen :?. Ik vind het echt prut dit, wat moet ik hier nou mee -O-
Lastig. De GO kan ze ook niet uit elkaar houden denk ik he?

Je kan het aanzien, misschien gaat het over een poosje beter. Reageert ze ook zo als jij er bent? Wellicht voelt ze onbewust de band tussen GO en haar eigen kind en reageert ze daarop?

Als het echt niet samengaat zou ik op zoek gaan naar een andere GO of een KDV denk ik..
  woensdag 14 september 2016 @ 21:21:51 #87
220609 Nouk84
pi_165326793
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 20:28 schreef Molo het volgende:

[..]

je weet hoe sommige mensen "liever niet" horen he? Jij bedoelt "nee, tenzij echt nodig" en hij hoort "ja hoor, tenzij het echt niet kan"

suuuuperduidelijk zijn, amoebeniveau

En wat fijn dat het zo top ging bij oma en hoe je haar inschat, vind dat bizar snel hoor! Hulde!

En die flessen van Quoit, 75 is veel bij zo'n anderhalve week oude frummel! :o
Gewicht is 1 ding, maar klinische blik is ook belangrijk he, alhoewel je dat heus wel weet. Dus alertheid, kleur, etc :)
Ja dat is waar idd. Maar dat komt ook omdat ik geen heks wil zijn die NEE zegt :') Maar de komende weekend wordt er niet gewerkt iig.

Mijn inschattingen komen vooral uit boekjes hoor en een ritme helpt ook om meer te herkennen.. En vind dat ritme vooral voor mezelf érg fijn.. Lekker ego :')

Zusje; lastig idd. Ik zou het denk ik nog even aankijken, tenzij ze er thuis ook last van heeft (dus dat het doorwerkt). Misschien een fase? Maar moeilijk is het wel, lijkt me.
  woensdag 14 september 2016 @ 21:27:26 #88
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165326981
Thanks dames :)
Ik heb 'm net weer een fles van 75 gegeven. Wat een bikkel. Het blijft hard werken, maar hij dronk 'm rustig.

Logopediste vergeleek 'm met een sprinter die de marathon loopt. Hij liep zichzelf stuk tijdens het eerste stuk. Met die prematurenspeen en hem actief pauzes te geven (speen afbuigen) maken we een rustige marathonloper van 'm :+

Nu zijn we beiden hardlopers (!) Papa is een goede marathonloper. Ik echter loop liever lekker heel hard en niet te ver. Hoe bedoel je, de appel valt niet ver van de boom? Met hetzelfde ongeduld kijk ik naar die weegschaal idd, maar die zullen we eens een dagje opbergen.

Dankje voor jullie ervaringen ;) Ik ga buiten zitten en een biertje opentrekken.
pi_165327074
Hier net de eerste spuitpoep ooit :D Het spoot wel een meter ver!!
L deed dat nooit! Gelukkig was ik beneden anders had het op mijn witte gordijnen gezeten boven

Ik heb R vandaag op zijn buik laten slapen op de bank naast mij. Hij sliep zo 4 uur achter elkaar :o buikslaper dus... Meer buikslapers hier? Ik vind het een eng idee

Quoi goed bezig joh! O+
pi_165327440
Quoi, ons was afgeraden om een weegschaal in huis te nemen. Ik ging elke week wegen op het inloopspreekuur. En dat was eigenlijk ook voldoende informatie. (J was na 4 weken terug op geboortegewicht) Maar het maakt erg onzeker, dat herken ik. :*
pi_165327483
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 21:30 schreef Fieder het volgende:
Hier net de eerste spuitpoep ooit :D Het spoot wel een meter ver!!
L deed dat nooit! Gelukkig was ik beneden anders had het op mijn witte gordijnen gezeten boven

Ik heb R vandaag op zijn buik laten slapen op de bank naast mij. Hij sliep zo 4 uur achter elkaar :o buikslaper dus... Meer buikslapers hier? Ik vind het een eng idee

Quoi goed bezig joh! O+
Sjaak sliep vanaf week 3 op de buik. Ik vond het ook echt doodeng, maar hij sliep daardoor wel (op zijn rug lukte het nooit). Ik kreeg veel commentaar van het cb, kraamvisite en mijn moeder, maar ik had me wat ingelezen en vond het goed zo. Let op warmte-stuwing, dat is eigenlijk het belangrijkst.

Snap dat je het eng vindt hoor!! Sjaak mocht pas na een paar weken 's nachts ook op zijn buik van ons.

Quoi, wat goed van M. Je doet het goed :*
pi_165327706
Hey dat vind ik eigenlijk wel een idee, dat buikslapen. Eens kijken of dat hier overdag (als ik 'm in de gaten kan houden) zou helpen om eens wat langer te dutten.

Ik lig al in bed in de hoop wat te slapen voordat de nacht echt begint. Afgelopen nachten kon ik er 6 tot 8 keer uit voor baby en peuter en nu ben ik gesloopt :{
pi_165328159
Veeg me op! W. trok net, vlak voor het slapen zn slaapzak over zn hoofd, doet 'm weer omlaag en riep lachend; *kieboe!!* :o :D
pi_165328194
Pohh das wel echt heftig Amsel. Komt het door de warmte denk je? Hopelijk vannacht iets rustiger :*
  woensdag 14 september 2016 @ 22:12:09 #95
220609 Nouk84
pi_165328290
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 21:51 schreef Amsel het volgende:
Hey dat vind ik eigenlijk wel een idee, dat buikslapen. Eens kijken of dat hier overdag (als ik 'm in de gaten kan houden) zou helpen om eens wat langer te dutten.

Ik lig al in bed in de hoop wat te slapen voordat de nacht echt begint. Afgelopen nachten kon ik er 6 tot 8 keer uit voor baby en peuter en nu ben ik gesloopt :{
Bij mij hielp het echt enorm, slapen op d'r buik, toen ging ze ineens wel overdag 3-4 uur achter elkaar slapen. Dat heeft ook meegeholpen in het krijgen van een ritme en overdag slapen. Nu slaapt ze overdag 3-4u op d'r rug in bed en s nachts van 7-7 ook op d'r rug. Buikslapen is nu dus niet meer nodig, inmiddels heeft ze ook geleerd zelf weer in slaap te vallen. Denk dat als ze kan rollen dat ze ook een buikslaper wordt..

Succes met de nacht! Dat is echt zwaar..
  woensdag 14 september 2016 @ 22:12:44 #96
220609 Nouk84
pi_165328304
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 22:07 schreef silliegirl het volgende:
Veeg me op! W. trok net, vlak voor het slapen zn slaapzak over zn hoofd, doet 'm weer omlaag en riep lachend; *kieboe!!* :o :D
:D :D O+
pi_165328554
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 22:07 schreef silliegirl het volgende:
Aah! :D O+
A is nu 10,5 maand en kan al 2 woordjes zeggen: "lekker" en "eten"...dat belooft wat :')

Over eten gesproken: A krijgt 's ochtends en 's avonds (en heel soms 's nachts nog 1x 5 min) bv. Overdag wil ze absoluut geen (gekolfde) bv meer. Ik maak me verder geen zorgen over haar vochtinname, want er gaan zo 2 grote bekers roosvicee en 1 beker water in (naast de fruithap en groentenhap), maar in alle voedingsschema's staat dat baby's tot ze minimaal 12 mnd zijn ook overdag nog melk moeten drinken (en nee opvolgmelk en gewone melk blieft ze ook niet). Meer grotere baby's die dit hebben?

Verder slecht bijgelezen...veels te druk met het echte leven ;) Zag wel veel nieuwe minibaby's hier! Zo schattig! En voor mij alweer zoooo lang geleden :'( :P
  woensdag 14 september 2016 @ 22:28:17 #98
52229 Chanty
pi_165328758
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 21:51 schreef Amsel het volgende:

Splits je de zorg niet? Man gaat hier eruit voor peuter en baby is mijn verantwoordelijkheid.
pi_165329195
quote:
1s.gif Op woensdag 14 september 2016 22:21 schreef Aerenia het volgende:

[..]

Aah! :D O+
A is nu 10,5 maand en kan al 2 woordjes zeggen: "lekker" en "eten"...dat belooft wat :')

Over eten gesproken: A krijgt 's ochtends en 's avonds (en heel soms 's nachts nog 1x 5 min) bv. Overdag wil ze absoluut geen (gekolfde) bv meer. Ik maak me verder geen zorgen over haar vochtinname, want er gaan zo 2 grote bekers roosvicee en 1 beker water in (naast de fruithap en groentenhap), maar in alle voedingsschema's staat dat baby's tot ze minimaal 12 mnd zijn ook overdag nog melk moeten drinken (en nee opvolgmelk en gewone melk blieft ze ook niet). Meer grotere baby's die dit hebben?

Verder slecht bijgelezen...veels te druk met het echte leven ;) Zag wel veel nieuwe minibaby's hier! Zo schattig! En voor mij alweer zoooo lang geleden :'( :P
Die van mij wil ook geen afgekolfde bv meer. Hij krijgt kwark en pap van bv als vervanging... En water om te drinken. Sapjes etc blieft meneer ook niet.
pi_165330331
Even ego, ik heb mijn handkolf uitgeprobeerd en wat een verademing tov live voeden... Binnen een paar minuten 90cc gekolfd, bijna geen pijn en niet afhankelijk zijn van wanneer L. Wil eten. Ik denk dat ik op deze manier ga afbouwen, kolven wanneer nodig en alles via de fles geven. Kost wel een veel tijd maar voor die paar weken is dat prima.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')