Dat is zo breed. Ik werk zelf op kantoor, maar steeds op een andere locatie, mijn klanten hebben steeds andere cases en mijn manager en ik zien elkaae alleen op vrijdag. Volgens mij weet ik wat je gestudeerd hebt, en is dat juist een studie waarin je een baan kan krijgen waar je veel vrijheid geniet. Ik heb meer het vermoeden dat je bang denkt dat mensen zien wat je echt kan en doet, en denkt als conducteur vogelvrij te zijn.quote:Op donderdag 15 september 2016 13:38 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
[..]
Redelijk dat. Werken binnen een vaste taak maar niet de hele dag op je vingers gekeken worden en redelijk afwisselend qua steeds andere mensen of omstandigheden als een verstoring of het weer of dat je je werk mee naar huis neemt.
Hoe bedoel je die laatste zin? Ik weet dat ik waar ik voor gestudeerd heb ook goed kan uitvoeren in de praktijk, stage was ook prima bevallen enzo. Als ik bij een bedrijf/interessegebied van mijn voorkeur kom, voel ik mij wel op mijn plek. Maar ik heb het gevoel daar mij de hele dag te moeten bewijzen vanwege collega's die ook met goede onderwerpen komen, concurrentie is groot. En je moet steeds uitleggen waarom je onderwerp nog actueel is, of het niet ingehaald is door iets anders in de media want dan heb je uren/dagen in iets gestoken wat toch niks blijkt te worden. Met die teleurstelling moet je ook om kunnen gaan en dat is soms nog best lastig. En je moet heel sociaal kunnen zijn qua netwerken, je bent afhankelijk van bepaalde mensen/experts etc. Dat is dus wat mij minder aan de sector lijkt, haantjesgedrag, status gaat haast voor wat je echt kunt/doet. Soms moet je onderwerpen maken over andermans leed waar echt je tenen van gaan krullen. Mensen sabelen je best makkelijk neer, ieder voor zijn eigen hachje. En dat heb je bij een servicegerichte functie minder.quote:Op donderdag 15 september 2016 13:43 schreef sibella2 het volgende:
[..]
Dat is zo breed. Ik werk zelf op kantoor, maar steeds op een andere locatie, mijn klanten hebben steeds andere cases en mijn manager en ik zien elkaae alleen op vrijdag. Volgens mij weet ik wat je gestudeerd hebt, en is dat juist een studie waarin je een baan kan krijgen waar je veel vrijheid geniet. Ik heb meer het vermoeden dat je bang denkt dat mensen zien wat je echt kan en doet, en denkt als conducteur vogelvrij te zijn.
Ditquote:Op donderdag 15 september 2016 13:33 schreef sibella2 het volgende:
Duidelijk, lijkt me echt een fijne baan, mits je geschikt bent
Dan begin je als conducteur en uiteindelijk zit je bij de persvoorlichting met je achtergrond zodra je wat werkervaring en levenservaring hebt. Heb je in alle rust je carriere kunnen opbouwen. Dat kan een doel zijn waar je aan kunt werken. Meer kan ik er niet van maken.quote:Op donderdag 15 september 2016 13:52 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
[..]
Hoe bedoel je die laatste zin? Ik weet dat ik waar ik voor gestudeerd heb ook goed kan uitvoeren in de praktijk, stage was ook prima bevallen enzo. Als ik bij een bedrijf/interessegebied van mijn voorkeur kom, voel ik mij wel op mijn plek. Maar ik heb het gevoel daar mij de hele dag te moeten bewijzen vanwege collega's die ook met goede onderwerpen komen, concurrentie is groot. En je moet steeds uitleggen waarom je onderwerp nog actueel is, of het niet ingehaald is door iets anders in de media want dan heb je uren/dagen in iets gestoken wat toch niks blijkt te worden. Met die teleurstelling moet je ook om kunnen gaan en dat is soms nog best lastig. En je moet heel sociaal kunnen zijn qua netwerken, je bent afhankelijk van bepaalde mensen/experts etc. Dat is dus wat mij minder aan de sector lijkt, haantjesgedrag, status gaat haast voor wat je echt kunt/doet. Soms moet je onderwerpen maken over andermans leed waar echt je tenen van gaan krullen. Mensen sabelen je best makkelijk neer, ieder voor zijn eigen hachje. En dat heb je bij een servicegerichte functie minder.
Je hebt teveel amerikaanse films gezien. Op kantoor werk je in een team, mijn collega's en ik werken niet allemaal op hetzelfde project, waar vervolgens alleen de beste input gekozen wordt en de rest neergesabeld. Je werkt SAMEN waarbij iedereen zijn eigen deel oppakt en waarbij iedereen oveel mogelijk doet waar hij goed in is.quote:Op donderdag 15 september 2016 13:52 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
[..]
Hoe bedoel je die laatste zin? Ik weet dat ik waar ik voor gestudeerd heb ook goed kan uitvoeren in de praktijk, stage was ook prima bevallen enzo. Als ik bij een bedrijf/interessegebied van mijn voorkeur kom, voel ik mij wel op mijn plek. Maar ik heb het gevoel daar mij de hele dag te moeten bewijzen vanwege collega's die ook met goede onderwerpen komen, concurrentie is groot. En je moet steeds uitleggen waarom je onderwerp nog actueel is, of het niet ingehaald is door iets anders in de media want dan heb je uren/dagen in iets gestoken wat toch niks blijkt te worden. Met die teleurstelling moet je ook om kunnen gaan en dat is soms nog best lastig. En je moet heel sociaal kunnen zijn qua netwerken, je bent afhankelijk van bepaalde mensen/experts etc. Dat is dus wat mij minder aan de sector lijkt, haantjesgedrag, status gaat haast voor wat je echt kunt/doet. Soms moet je onderwerpen maken over andermans leed waar echt je tenen van gaan krullen. Mensen sabelen je best makkelijk neer, ieder voor zijn eigen hachje. En dat heb je bij een servicegerichte functie minder.
Sociale angst valt wel mee, het is alleen dat ik dagelijks niet meer zo snel onder de mensen kom terwijl ik het wel graag zou willen, dus elke nieuwe ervaring is mooi meegenomen.quote:Op donderdag 15 september 2016 14:37 schreef sibella2 het volgende:
[..]
Je hebt teveel amerikaanse films gezien. Op kantoor werk je in een team, mijn collega's en ik werken niet allemaal op hetzelfde project, waar vervolgens alleen de beste input gekozen wordt en de rest neergesabeld. Je werkt SAMEN waarbij iedereen zijn eigen deel oppakt en waarbij iedereen oveel mogelijk doet waar hij goed in is.
Met jouw achtergrond zou je ook een researchfunctie in een kantooromgeving kunnen bekleden bijvoorbeeld.
Als jij denkt dat conducteur zijn, het ding voor jou is, prima, maar gezien je sociale angsten, lijk je mij niet geschikt om asociale passagiers terecht te wijzen.
Dan, ga ervoor. Maar kraak andere beroepwn en banen niet af omdat je teveel films gekeken hebt.quote:Op donderdag 15 september 2016 14:51 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
[..]
Sociale angst valt wel mee, het is alleen dat ik dagelijks niet meer zo snel onder de mensen kom terwijl ik het wel graag zou willen, dus elke nieuwe ervaring is mooi meegenomen.
Ik kraak andere beroepen niet af, maar de mensen die er werken wel. Ik voel me niet fijn tussen een groep telefonische/straat verkopers die slinkse trucjes gebruiken om mensen te lokken, daar zou ik dus nooit willen/kunnen werken bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 15 september 2016 15:06 schreef sibella2 het volgende:
[..]
Dan, ga ervoor. Maar kraak andere beroepwn en banen niet af omdat je teveel films gekeken hebt.
quote:Op donderdag 15 september 2016 14:51 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
[..]
Sociale angst valt wel mee, het is alleen dat ik dagelijks niet meer zo snel onder de mensen kom terwijl ik het wel graag zou willen, dus elke nieuwe ervaring is mooi meegenomen.
Ik denk dat het hem niet uitsluitend om het geld te doen is, anders had hij al genoeg andere baantjes gevonden waarbij hij van 9 tot 5 op kantoor zit en weinig onder de mensen komt. Eigenlijk toch best bijzonder, de meesten met een achtergrond die hij heeft geven de voorkeur aan een beschutte werkplek, dus afgezonderd van de rest i.v.m. prikkels.quote:Op donderdag 15 september 2016 15:02 schreef Bananenpap het volgende:
Je wil gewoon een 'makkelijke' baan omdat je bij de gedachte van een baan op niveau al moe wordt. Met zo'n weinig mogelijke inspanning het maximale willen verdienen. Ik kan je bij voorbaat al verzekeren dat je daar op de lange termijn niet gelukkig van gaat worden. Je zult telkens met de gedachte lopen dat het veel te laag gegrepen voor je is en dat doet niet goed aan je zelfbeeld.
Waar jij aan moet werken is je passieve houding.
Wat weet je nu van bedrijven af zonder er gewerkt te hebben?quote:Op donderdag 15 september 2016 15:18 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
[..]
Ik kraak andere beroepen niet af, maar de mensen die er werken wel. Ik voel me niet fijn tussen een groep telefonische/straat verkopers die slinkse trucjes gebruiken om mensen te lokken, daar zou ik dus nooit willen/kunnen werken bijvoorbeeld.
Aannames, aannames...quote:Op donderdag 15 september 2016 15:18 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
[..]
Ik kraak andere beroepen niet af, maar de mensen die er werken wel. Ik voel me niet fijn tussen een groep telefonische/straat verkopers die slinkse trucjes gebruiken om mensen te lokken, daar zou ik dus nooit willen/kunnen werken bijvoorbeeld.
Hij moet in eerste instantie vooral zorgen dat je je eten en het dak boven je hoofd kunt betalen, als het verder ook nog een beetje leuk is en bij je past heb je helemaal mazzel.quote:Op donderdag 15 september 2016 19:47 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
[..]
Een baan moet ook bij je persoonlijkheid / normen en waarden passen
Dat.quote:Op donderdag 15 september 2016 19:53 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hij moet in eerste instantie vooral zorgen dat je je eten en het dak boven je hoofd kunt betalen, als het verder ook nog een beetje leuk is en bij je past heb je helemaal mazzel.
Zeker als je net begint te werken.
En voldoende vrije tijd overhouden voor sociale activiteiten. Wat zijn je doelen voor de komende jaren behalve geld verdienen en werken?quote:Op donderdag 15 september 2016 19:47 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
[..]
Een baan moet ook bij je persoonlijkheid / normen en waarden passen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 15 september 2016 20:18 schreef 0906 het volgende:
[..]
En voldoende vrije tijd overhouden voor sociale activiteiten. Wat zijn je doelen voor de komende jaren behalve geld verdienen en werken?Vooral meedoen in de samenleving, sociaal worden en hopelijk een vriendin.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mbt spoiler: tegenwoordig is iedereen in staat zichzelf te onderhouden...
Ik denk daar anders over, het gaat uiteindelijk om het totaalplaatje. Je kansen door minder te bieden in vergelijking met andere mannen maak je het voor jezelf wel moeilijk. Waarom zou een vrouw kiezen voor een low status man als er genoeg andere mannen zijn die meer te bieden hebben?quote:Op donderdag 15 september 2016 20:40 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
[..]
hopelijk een vriendin.
Mbt spoiler: tegenwoordig is iedereen in staat zichzelf te onderhouden...
Voornamelijk omdat vrouwen geen zin hebben in een klaploper.quote:Op donderdag 15 september 2016 20:51 schreef 0906 het volgende:
[..]
Je kansen door minder te bieden in vergelijking met andere mannen maak je het voor jezelf wel moeilijk. Waarom zou een vrouw kiezen voor een low status man als er genoeg andere mannen zijn die meer te bieden hebben?
De meeste onderzoeken tonen aan dat juist mannen die aan de onderkant van de samenleving zitten het moeilijkst aan een relatie komen, voornamelijk omdat vrouwen een man willen met geld en status.
Puhlease later we er hier geen R&P topic van maken.quote:Op donderdag 15 september 2016 20:51 schreef 0906 het volgende:
[..]
Je kansen door minder te bieden in vergelijking met andere mannen maak je het voor jezelf wel moeilijk. Waarom zou een vrouw kiezen voor een low status man als er genoeg andere mannen zijn die meer te bieden hebben?
De meeste onderzoeken tonen aan dat juist mannen die aan de onderkant van de samenleving zitten het moeilijkst aan een relatie komen, voornamelijk omdat vrouwen een man willen met geld en status.
Ben ik het niet mee eens. Lagere sociale milieus stikken van de baby's, scheidingen en relaties. Die hoppen snel.quote:Op donderdag 15 september 2016 20:51 schreef 0906 het volgende:
[..]
Ik denk daar anders over, het gaat uiteindelijk om het totaalplaatje. Je kansen door minder te bieden in vergelijking met andere mannen maak je het voor jezelf wel moeilijk. Waarom zou een vrouw kiezen voor een low status man als er genoeg andere mannen zijn die meer te bieden hebben?
Oftewel er is een sterke correlatie tussen inkomen, sociale status en het kunnen krijgen van een relatie. De meeste vrouwen kiezen omwille van hun toekomst liever voor een hoogopgeleide man met een goed inkomen en een prestigieuze baan. Daarom als je aan de onderkant zit, weinig inkomen met een simpele baan de kans op afwijzing daardoor een stuk groter is.quote:Op donderdag 15 september 2016 20:52 schreef Leandra het volgende:
[..]
Voornamelijk omdat vrouwen geen zin hebben in een klaploper.
Meeste onderzoeken? Kun je mij een link geven van een gedegen onderzoek in 1 van die onderzoeken?quote:Op donderdag 15 september 2016 20:51 schreef 0906 het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |