abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_165316851
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 13:14 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Meer afvragen of je wel klaar bent voor de arbeidsmarkt (wat op zich logisch is als je als groentje moet beginnen) en niet van concurrentie houden. Als ik op een afdeling werk met 10 collega's is je kunstje ineens niet meer zo uniek.
Welke bijzondere eigenschappen ken jij jezelf toe die niemand anders heeft?
No offence, maar zo bijzonder ben je niet. Ik ook niet. Iedereen is vervangbaar en als je dat tussen je oren krijgt zal je dat een heel stuk helpen in je houding naar werk en sociaal leven toe.

Maar jij lijkt ervoor te kiezen om op je eigen eilandje voor heel speciale mensen te blijven zitten, af en toe een hengeltje zonder dobber uit te gooien en dan verbaasd te zijn dat er geen visjes happen op je awesome touwtje.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_165316892
quote:
1s.gif Op woensdag 14 september 2016 13:41 schreef Cat22 het volgende:

Welke bijzondere eigenschappen ken jij jezelf toe die niemand anders heeft?
No offence, maar zo bijzonder ben je niet. Ik ook niet. Iedereen is vervangbaar en als je dat tussen je oren krijgt zal je dat een heel stuk helpen in je houding naar werk en sociaal leven toe.

Maar jij lijkt ervoor te kiezen om op je eigen eilandje voor heel speciale mensen te blijven zitten, af en toe een hengeltje zonder dobber uit te gooien en dan verbaasd te zijn dat er geen visjes happen op je awesome touwtje.
Exact zo. Ik vind het wel mooi zo, hier posten is als water naar de zee dragen. Ik geef geen ideeën meer.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  woensdag 14 september 2016 @ 13:47:54 #128
321876 Cherna
Fuck the System
pi_165316952
quote:
1s.gif Op woensdag 14 september 2016 13:41 schreef Cat22 het volgende:
Iedereen is vervangbaar en als je dat tussen je oren krijgt zal je dat een heel stuk helpen in je houding naar werk en sociaal leven toe.

Zeer verstandige opmerking.
Maar goed ik ken de TS niet en zijn verleden. Ik zoek ook niet naar post historie's. Maar ik probeer alleen wat uit te leggen dat het vak of beroep conducteur niet altijd betekend onder je niveau werken.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_165317047
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 13:47 schreef Cherna het volgende:

[..]

Zeer verstandige opmerking.
Maar goed ik ken de TS niet en zijn verleden. Ik zoek ook niet naar post historie's. Maar ik probeer alleen wat uit te leggen dat het vak of beroep conducteur niet altijd betekend onder je niveau werken.
Deze TS hoef je niet uit te leggen dat conducteur een zwaar beroep is. Hij komt binnen een paar dagen zelf wel op een reden om het niet te doen
pi_165317230
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 13:14 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Meer afvragen of je wel klaar bent voor de arbeidsmarkt (wat op zich logisch is als je als groentje moet beginnen)
Dat weet je pas als je iets probeert.
  woensdag 14 september 2016 @ 14:19:41 #131
321876 Cherna
Fuck the System
pi_165317391
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 10:46 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Dankje, ideaal is anders maar goed. Ik denk dat het ook te maken heeft met bewijsdrang. Wanneer ik solliciteer wordt er gekeken of ik geschikt ben, maar als ik er daadwerkelijk werk moet je jezelf wel bewijzen. Natuurlijk zegt een diploma wel iets, ik zou het moeten kunnen. Ik heb een hekel aan verwachtingen van mensen en daar aan voldoen, evenals onderlinge concurrentiestrijd. Wil het liefst gewoon iets doen wat duidelijk is, zoals vakken vullen. Zijn ze gevuld, prima. Daarom twijfel ik ook of ik wel in mijn branche aan de slag moet, want een deel daarvan trekt mij niet.
Faalangst? Als dat zo is zou ik daar eerst aan gaan werken of hulp zoeken. Dan hebben alle tips inderdaad in een forum geen zin.

[ Bericht 2% gewijzigd door Cherna op 14-09-2016 14:30:15 ]
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_165317980
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 14:19 schreef Cherna het volgende:

[..]

Faalangst? Als dat zo is zou ik daar eerst aan gaan werken of hulp zoeken. Dan hebben alle tips inderdaad in een forum geen zin.
Jullie denken dat ik mezelf bewust lagere baantjes aanpraat want ik zou toch gewoon goed in mijn werk zijn net zoals een ander, en heb ik geen excuus meer om dagelijks naar het werk te gaan zoals half Nederland?
pi_165318118
Waarom zeg je enerzijds dat je niet zo van concurrentie (met collega's) houdt, en ben je anderzijds continue jezelf aan het vergelijken bent met anderen?
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
  woensdag 14 september 2016 @ 14:59:12 #134
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_165318136
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 00:10 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
maar het kost veel tijd, geld en moeite om misschien net mijn kop boven het maaiveld te houden, zowel privé als zakelijk. Dagelijks jezelf moeten bewijzen (mijn sector sowieso)
Wat haal jij je allemaal in je hoofd, joh :?

Je doet net alsof je hierboven feiten opnoemt. Maar in de dagelijkse praktijk zal het merendeel van je vakbroeders een rustige werkdag hebben en zich bewijzen op basis van opgedane ervaring.

Om 1 of andere reden wil je niet je studierichting geven, maar laten we even aannemen dat je economie hebt gestudeerd en de consultancy in wil. Dure kantoren, altijd on the move, grote en veeleisende klanten!

Um, nee! Naast de big 4 zijn er genoeg kleine consultancy bedrijfjes waar de tarieven lager zijn, waar men gewoon een werkdag van half negen tot vijf heeft, waar je geen dikke lease-auto krijgt maar een NS-abonnement, enzovoort.

Jouw manier van argumenteren noemt men een valse dichotomie. Jij stelt dat de keuze is:
- Conducteur worden en een relaxed leven leiden
- Je vakgebied in en een jachtig bestaan hebben, dagelijks persoonlijke kritiek krijgen, veel reistijd, dure pakken moeten kopen, enzovoort

Maar dit heb je helemaal zelf verzonnen.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_165318339
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 14:50 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Jullie denken dat ik mezelf bewust lagere baantjes aanpraat want ik zou toch gewoon goed in mijn werk zijn net zoals een ander, en heb ik geen excuus meer om dagelijks naar het werk te gaan zoals half Nederland?
Dat denk ik niet, want dat staat gewoon zwart op wit:
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 00:10 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
doe mij lekker een baantje waar je zonder al te veel hoeft op te offeren lekker bezig bent en eigenlijk niemand op je vingers tikt..
pi_165318543
Doen waar je voldoening uit zou kunnen halen! Ik heb een HBO+ opleiding en kan 2 richtingen op maar beiden trekken mij niet op het moment. Ik werk ook niet in die richting en achteraf heb ik spijt van mijn opleidingskeuze. Maar omscholen...daar heb ik ook totaal geen zin in.
Kssstt niet zo kittig!
pi_165318649
quote:
1s.gif Op woensdag 14 september 2016 15:23 schreef Kittekop het volgende:
Doen waar je voldoening uit zou kunnen halen! Ik heb een HBO+ opleiding en kan 2 richtingen op maar beiden trekken mij niet op het moment. Ik werk ook niet in die richting en achteraf heb ik spijt van mijn opleidingskeuze. Maar omscholen...daar heb ik ook totaal geen zin in.
Wat doe je nu voor werk dan?
pi_165318658
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 14:59 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Om 1 of andere reden wil je niet je studierichting geven,
Volgens mij was het journalistiek
pi_165318730
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 14:50 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Neuh, je saboteert jezelf. Ja, je hebt hbo-denkniveau, maar je werkniveau is dat van postbode. Er is op dit moment geen 'onder je niveau' werken. Ga gewoon iets doen wat je leuk lijkt, zonder er allemaal rare dingen bij te halen, zoals het salaris over 15 jaar.
Je begint gewoon op -0-, maar hebt wel een bewijs dat je op bepaalde functies zou kunnen instappen, maar dat is geen verplichting.
Daarnaast maakt het niet uit wat wij zeggen, het speelt toch alleen allemaal maar in jouw hoofd af. De angsten, onzekerheden, beren, alsen en maren...

Nu heb je een woning en die is ineens 1,5 uur van de plek af waar je ideale banen zitten. Waarom dan daar een woning zoeken? Zie je zelf echt niet hoe je jezelf gevangen houdt in een hamsterrad.. Je bent heel druk, met niets. Solliciteren naar functies die je niet wilt, of krijgt, om maar een zekere afwijzing te krijgen, want je zou toch eens solliciteren op een functie waar je wel geschikt voor bent en afgewezen worden. Dat kan ons sneeuwvlokje niet aan..

Dude.. Open je ogen en wees een eerlijk.. Lees je eigen nonsens een na en zie wat voor een interne tegenstrijdigheden je hier continu neerzet. Echt.. :Y
pi_165318865
quote:
14s.gif Op woensdag 14 september 2016 15:32 schreef Jopie78 het volgende:

[..]

Neuh, je saboteert jezelf. Ja, je hebt hbo-denkniveau, maar je werkniveau is dat van postbode. Er is op dit moment geen 'onder je niveau' werken. Ga gewoon iets doen wat je leuk lijkt, zonder er allemaal rare dingen bij te halen, zoals het salaris over 15 jaar.
Je begint gewoon op -0-, maar hebt wel een bewijs dat je op bepaalde functies zou kunnen instappen, maar dat is geen verplichting.
Daarnaast maakt het niet uit wat wij zeggen, het speelt toch alleen allemaal maar in jouw hoofd af. De angsten, onzekerheden, beren, alsen en maren...

Nu heb je een woning en die is ineens 1,5 uur van de plek af waar je ideale banen zitten. Waarom dan daar een woning zoeken? Zie je zelf echt niet hoe je jezelf gevangen houdt in een hamsterrad.. Je bent heel druk, met niets. Solliciteren naar functies die je niet wilt, of krijgt, om maar een afwijzing te krijgen, want je zou toch eens solliciteren op een functie waar je wel geschikt voor bent en afgewezen worden. Dat kan ons sneeuwvlokje niet aan..

Dude.. Open je ogen en wees een eerlijk.. Lees je eigen nonsens een na en zie wat voor een interne tegenstrijdigheden je hier continu neerzet. Echt.. :Y
En je hebt nog gelijk ook vrees ik. Ergens durf ik niet aan de slag te gaan lijkt het. ;( En ja dat van die woning is gewoon zo, nu zie ik het als een stap naar zelfstandigheid en wel iets met je leven móeten, iig uit mijn comfortzone. Binnen mijn sector geen ideale ligging, maar blijkbaar zag ik er geen heil in dichterbij te wonen/zoeken.
pi_165318951
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 15:38 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

En je hebt nog gelijk ook vrees ik. Ergens durf ik niet aan de slag te gaan lijkt het. ;( En ja dat van die woning is gewoon zo, nu zie ik het als een stap naar zelfstandigheid en wel iets met je leven móeten, iig uit mijn comfortzone. Binnen mijn sector geen ideale ligging, maar blijkbaar zag ik er geen heil in dichterbij te wonen/zoeken.
Ga dan verder op het pad wat je bent ingeslagen. Zoek een baan vlak bij je huis, waar je weinig moeite voor hoeft te doen en met genoeg energie van thuis komt. Bouw van daaruit verder.
Het lijkt alsof je maar 1 ding tegelijk kan. Studeren, daten, verhuizen, werken.. Verwacht dan niet van jezelf dat je spontaan alles zou kunnen, wees wie je bent. En heb daar vrede mee.
pi_165321804
quote:
7s.gif Op woensdag 14 september 2016 15:41 schreef Jopie78 het volgende:

[..]

Ga dan verder op het pad wat je bent ingeslagen. Zoek een baan vlak bij je huis, waar je weinig moeite voor hoeft te doen en met genoeg energie van thuis komt. Bouw van daaruit verder.
Wat locatie betreft heeft hij niks te klagen. Volgens mij woont hij in hartje centrum van een grote stad. Werk zou er voldoende moeten zijn maar niet in zijn specifieke vakgebied.

Ik denk dat het hem niet om het geld te doen is, meer om contact te hebben met mensen en voornamelijk vrouwen kunnen ontmoeten. Dat was volgens mij naast zelfstandigheid één van zijn drijfveren om uit huis te gaan.
pi_165321890
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 18:07 schreef 0906 het volgende:

[..]

Wat locatie betreft heeft hij niks te klagen. Volgens mij woont hij in hartje centrum van een grote stad. Werk zou er voldoende moeten zijn maar niet in zijn specifieke vakgebied.

Ik denk dat het hem niet om het geld te doen is, meer om contact te hebben met mensen en voornamelijk vrouwen kunnen ontmoeten. Dat was volgens mij naast zelfstandigheid één van zijn drijfveren om uit huis te gaan.
In deze tijd kun je vanaf overal werken, zeker als je vak schrijven/journalist/analist is. Als je wil (en in jezelf gelooft), is er altijd werk te vinden, of te creëren.

Ik denk dat jij je beter druk kan maken om jezelf. Maar joh, wat is de gedachte van een onbekende op een openbaar forum waard. :s)
pi_165322061
quote:
14s.gif Op woensdag 14 september 2016 18:12 schreef Jopie78 het volgende:

[..]

In deze tijd kun je vanaf overal werken, zeker als je vak schrijven/journalist/analist is. Als je wil (en in jezelf gelooft), is er altijd werk te vinden, of te creëren.
Werken in die branche vraagt ook een hoop flexibiliteit en het inkomen is voor beginners in de journalistiek helaas mager te noemen. Lijkt me best wel een lastige keuze, sowieso kan hij nog alle kanten op maar verwacht geen topsalaris.
pi_165322169
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 18:22 schreef 0906 het volgende:

[..]

Werken in die branche vraagt ook een hoop flexibiliteit en het inkomen is voor beginners in de journalistiek helaas mager te noemen. Lijkt me best wel een lastige keuze, sowieso kan hij nog alle kanten op maar verwacht geen topsalaris.
flexibiliteit wordt overal verwacht, of je moet je kwaliteit op een andere manier tonen, zodat mensen het niet langer boeit dat je wat 'excentriek' bent.
Over salaris kan ik slechts zeggen dat als je weinig verwacht, je weinig krijgt. Als je aan kan tonen wat je toegevoegde waarde is, zijn bedrijven best bereid te betalen.

Beren...
pi_165322362
Ik zit gewoon in een (zelfgecreëerde) spagaat. Heb een studie afgerond dus logisch dat je in die richting aan de slag wilt, anders rond je geen studie af klaarblijkelijk. Kom nu tot de conclusie dat er (nog) niet veel aanbod is, of iig niet in deze regio. Dan moet je verder kijken want verhuizen is nu geen optie. Bij andere banen moet je je afvragen of je daar voor geschikt bent en ook nog maar zien door de selectie heen te komen. En dat zonder doel in je leven weet je het echt niet meer onderhand. Hoop als ik met de kerst nog geen werk heb dat het uiteindelijk toch gaat lukken.
pi_165322527
Maar werd je hiervoor niet door iedereen gewaarschuwd een half jaar lang?

En waarom zou het dan nu met kerst opeens anders zijn?
pi_165322533
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 18:37 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
Ik zit gewoon in een (zelfgecreëerde) spagaat. Heb een studie afgerond dus logisch dat je in die richting aan de slag wilt, anders rond je geen studie af klaarblijkelijk. Kom nu tot de conclusie dat er (nog) niet veel aanbod is, of iig niet in deze regio. Dan moet je verder kijken want verhuizen is nu geen optie. Bij andere banen moet je je afvragen of je daar voor geschikt bent en ook nog maar zien door de selectie heen te komen. En dat zonder doel in je leven weet je het echt niet meer onderhand. Hoop als ik met de kerst nog geen werk heb dat het uiteindelijk toch gaat lukken.
Klinkt als een solide plan. We hopen met je mee.
pi_165322553
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 18:37 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
Ik zit gewoon in een (zelfgecreëerde) spagaat. Heb een studie afgerond dus logisch dat je in die richting aan de slag wilt, anders rond je geen studie af klaarblijkelijk.
Is dat zo?

quote:
Kom nu tot de conclusie dat er (nog) niet veel aanbod is, of iig niet in deze regio. Dan moet je verder kijken want verhuizen is nu geen optie. Bij andere banen moet je je afvragen of je daar voor geschikt bent en ook nog maar zien door de selectie heen te komen.
Dat geldt ook voor de banen in je vakgebied.
quote:
En dat zonder doel in je leven weet je het echt niet meer onderhand. Hoop als ik met de kerst nog geen werk heb dat het uiteindelijk toch gaat lukken.
Hate to say...
Nee, dat is flauw. Ik vind het knap dat je in dit topic eindelijk wat zelfinzicht gaat tonen en je ideeën en verwachtingen naar wat meer realistische beelden gaat bijstellen.
Ja, je zit nu in een lastige positie (al valt dat best mee, je hebt immers een nette financiële buffer om het de komende tijd te redden). Je woning heb je nu, dus laat dat je startpunt zijn. En laat dat idee van werken in je vakgebied echt los als enige mogelijk optie. Ga naar een jobcoach en ga daarmee uitzoeken waar je sterke kanten en interesses echt liggen. En tot die tijd solliciteer je op alle losse en vaste baantjes. Brood op de plank en werkervaring. En -belangrijker nog- levenservaring.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_165322702
Je woont, als ik me niet vergis, in t midden van het land?

Ook als je in de grote steden woont zit je maar zo aan een uur reistijd naar je werk enkele reis van deur tot deur.

Als jij ook een uur reistijd als maatstaaf neemt vanaf midden nederland, welke kant dan ook op, dan heb je me toch een zoekgebied waarin je werk kunt vinden!

Sorry maar t komt op mij over als beperkingen zien terwijl je juist door je centrale locatie vollop mogelijkheden hebt.
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')