abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 13 september 2016 @ 11:48:42 #26
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_165289787
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2016 11:44 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Dat is ook het doel van dit topic: voor een paar honderd euro meer dagelijks jezelf moeten bewijzen of gewoon doen waar je zelf (voor een tijdje) vrolijk van wordt?
Je weet helemaal niet of je daar vrolijk van wordt, dat is wat je op dit moment denkt.
Ga eens aan de slag, dan merk je snel genoeg waar je wel of niet vrolijk van wordt.
Eerlijk gezegd zie ik jou helemaal niet als zeer geschikt als conducteur, je gebrek aan sociale vaardigheden gaat je daarin volledig opbreken.
En dan ook nog een baan die gewoon behoorlijk onder je niveau is.... dat is al snel niet leuk meer.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_165289833
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2016 11:48 schreef Leandra het volgende:

[..]

Je weet helemaal niet of je daar vrolijk van wordt, dat is wat je op dit moment denkt.
Ga eens aan de slag, dan merk je snel genoeg waar je wel of niet vrolijk van wordt.
Eerlijk gezegd zie ik jou helemaal niet als zeer geschikt als conducteur, je gebrek aan sociale vaardigheden gaat je daarin volledig opbreken.
En dan ook nog een baan die gewoon behoorlijk onder je niveau is.... dat is al snel niet leuk meer.
Voor mij is dat ook een leermoment, omgang met mensen wordt je alleen maar sterker van. Dan moet je ook wel, nu vermijdt ik het al dan niet bewust. En tja onder je niveau, gelukkig kan je altijd opzeggen als het echt niks blijkt. Ik zie mezelf ook niet als callcentermedewerker, de horeca of in een winkel werken.
  dinsdag 13 september 2016 @ 11:55:33 #28
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_165289921
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2016 11:51 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Voor mij is dat ook een leermoment, omgang met mensen wordt je alleen maar sterker van. Dan moet je ook wel, nu vermijdt ik het al dan niet bewust. En tja onder je niveau, gelukkig kan je altijd opzeggen als het echt niks blijkt. Ik zie mezelf ook niet als callcentermedewerker, de horeca of in een winkel werken.
Daarom eerst verschillende uitzendbanen, dan weet je snel genoeg wat je wel of niet wilt, de NS wordt vast ook niet vrolijk als ze investeren in je opleiding tot conducteur en jij binnen een maand gillend wegrent.
Overigens verwacht ik dat je gebrek aan sociale vaardigheden je al in de sollicitatieprocedure op gaat breken.

En als horeca of een winkel ongeschikt voor je is, dan zit conducteur daar niet ver vanaf.
Nou kan ik me prima voorstellen dat je horeca of een winkel niets vindt, maar je zult toch een soort basis qua gevoel voor dienstverlening moeten hebben als conducteur.

Daarbij zijn er legio banen die je via een uitzendbureau zou kunnen doen, en weet je wat? Als je daar een beetje leuk in het boekje staat, dan denken ze eerder aan jou als er een vacature langskomt die wel bij je opleiding en/of je wensen (van dat moment) past.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_165290126
Ik heb gereageerd! :) Mocht ik niet geschikt zijn, is het fijn als die keuze wordt bevestigd. Wat jullie ook zeggen: veel keuze is er momenteel niet, dus je moet sowieso meerdere hengels uitwerpen.
  dinsdag 13 september 2016 @ 12:24:07 #30
321876 Cherna
Fuck the System
pi_165290410
Voor mij is het simpel. Ik kies voor het soort werk en natuurlijk moet het salaris een bepaalde bodem hebben. Maar alleen voor het geld is uiteindelijk je eigen graf. Vergeet niet hoe meer geld hoe duurder je gaat leven en dit juist een beperking gaat worden. Je levensstijl pas je vaak aan je salaris aan. Heb je een kut baan maar een prima salaris zul je merken op oudere leeftijd dat je niet de juiste keuze hebt gemaakt en niet meer terug kunt omdat je anders je levensstijl niet meer kunt handhaven.

Vergeet niet dat je een groot deel van je leven arbeid moet verrichten. Iedere dag naar een kut baan maar wel een zeer goed salaris, nou nee voor mij zou dat niets zijn.

Alles is natuurlijk persoonlijk. Doe wat je echt wil of probeer dat althans. Ik heb een HTS diploma en was ooit project engineer. Maar wilde altijd machinist worden en zo is het gegaan. Minder salaris en status maar mijn levensinhoud en plezier is er behoorlijk op vooruit gegaan. Wat de omgeving ook denkt, laat je daar niet door beinvloeden.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  dinsdag 13 september 2016 @ 12:50:05 #31
321876 Cherna
Fuck the System
pi_165290769
Ik wil nog wel even reageren op het feit dat een conducteur ongeschoold zou zijn en daarom de functie maar een eitje zou zijn en onder een niveau ligt. Je vergis je behoorlijk. Het gaat niet zozeer om de opleiding die je hebt genoten maar om karakter eigeschappen die je moet bezitten om die functie te kunnen beoefenen. Het wil niet zeggen dat je als HBOer geschikt bent omdat men een VMBO of MBO als eis neemt. Dit zijn zo van die beroepen waar karakter eigenschappen een grote rol spelen.

Leuk om te weten dat ik laatst een conductrice tegen kwam die Engels gestudeerd had. Zij vond het geweldig. Buiten het salaris dat niet slecht is voor deze functies heeft de NS uitstekende arbeidsvoorwaarden en doorgroei mogelijkheden als je daar zelf aan werkt. Prima werkgever. Reizigers zullen het daar uiteraard niet mee eens zijn :) Ook dat snap ik wel.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  dinsdag 13 september 2016 @ 12:53:36 #32
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_165290821
Je hebt buiten een stage nog geen dag gewerkt in je vakgebied, maar weet nu al zeker dat het gaat zoals jij het negatief ziet. Ik werk al jarenlang binnen hetzelfde vakgebied en kan jouw doembeeld uit ervaring tegenspreken.
Houd toch eens op met alles overgieten met een negatief sausje.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_165290849
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2016 12:50 schreef Cherna het volgende:
Ik wil nog wel even reageren op het feit dat een conducteur ongeschoold zou zijn en daarom de functie maar een eitje zou zijn en onder een niveau ligt. Je vergis je behoorlijk. Het gaat niet zozeer om de opleiding die je hebt genoten maar om karakter eigeschappen die je moet bezitten om die functie te kunnen beoefenen. Het wil niet zeggen dat je als HBOer geschikt bent omdat men een VMBO of MBO als eis neemt. Dit zijn zo van die beroepen waar karakter eigenschappen een grote rol spelen.

Leuk om te weten dat ik laatst een conductrice tegen kwam die Engels gestudeerd had. Zij vond het geweldig. Buiten het salaris dat niet slecht is voor deze functies heeft de NS uitstekende arbeidsvoorwaarden en doorgroei mogelijkheden als je daar zelf aan werkt. Prima werkgever. Reizigers zullen het daar uiteraard niet mee eens zijn :) Ook dat snap ik wel.
Ik ben erg op mijn vrijheid gesteld, dus zo'n baan lijkt me niet verkeerd. Bovendien persoonlijk ook niet afhankelijk van andere mensen, dus onregelmatige werktijden zijn voor mij geen probleem. Het is niet waar ik voor geleerd heb, en het aanzien is inderdaad niet zo groot als dat ik kan verkondigen dat ik bij 'bedrijf X' werk en mensen dat heel tof vinden om te horen. :) Voor mij is het ook gewoon kijken hoe ver ik kom voor zulke functies, gezien je inderdaad vooral praktisch moet kunnen handelen en omgaan met mensen en hogere banen ook niet voor het oprapen liggen.
  dinsdag 13 september 2016 @ 12:56:44 #34
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_165290861
Niet om lullig te doen, maar sta je wel sterk genoeg in je schoenen voor het conducteursschap?
pi_165290876
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 september 2016 12:53 schreef Copycat het volgende:
Je hebt buiten een stage nog geen dag gewerkt in je vakgebied, maar weet nu al zeker dat het gaat zoals jij het negatief ziet. Ik werk al jarenlang binnen hetzelfde vakgebied en kan jouw doembeeld uit ervaring tegenspreken.
Houd toch eens op met alles overgieten met een negatief sausje.
Ik denk dat jij het arbeidsperspectief wel kunt relativeren. Jij bent volgens mij gek op freelancen, maar ik dus absoluut niet. Dan blijft er fulltime weinig over, of in ieder geval moet je elk half jaar op zoek naar nieuw werk. Ik las een heel oud topic uit 2002 van SunChaser die eigenlijk met dezelfde kwestie worstelde, maar toen niet door de test kwam bij de NS. Iemand enig idee wat hij nu doet? GC / Wie heeft er al eens gesolliciteerd als conducteur

[ Bericht 5% gewijzigd door DatIsJammurZeg op 13-09-2016 13:03:39 ]
  dinsdag 13 september 2016 @ 12:58:46 #36
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_165290888
Ik heb jarenlang in vaste dienst voor een bureau gewerkt.
pi_165290903
quote:
5s.gif Op dinsdag 13 september 2016 12:56 schreef Copycat het volgende:
Niet om lullig te doen, maar sta je wel sterk genoeg in je schoenen voor het conducteursschap?
Dat vraag ik mij dus ook af, ik ben best wel een pleaser. Ook ben ik wel iemand van de feiten en regeltjes en werk zeer nauwkeurig, maar dat is theoretisch. Maar goed, nu is het uit mijn handen en ik denk dat die vraag straks ook wel komt, mocht ik een stap verder zijn.
  dinsdag 13 september 2016 @ 13:01:22 #38
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_165290928
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 september 2016 12:58 schreef Copycat het volgende:
Ik heb jarenlang in vaste dienst voor een bureau gewerkt.
Ik weet nog dat dat zo was, en dat je het eigenlijk wel eng/spannend vond om te gaan freelancen, maar dat dat einde van die baan uiteindelijk een blessing in disguise bleek te zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_165294446
Ik ben thuis geweest sinds mei en heb bewust de tijd genomen om te bedenken wat ik wil, los van opleiding of achtergrond. Uiteindelijk ben ik daarom op andere banen gaan solliciteren dan verwacht met mijn achtergrond (WO, > 10 jaar werkervaring). En inmiddels heb ik de overstap gemaakt naar het onderwijs. Daar zijn ze juist blij met mensen die zoveel praktijkervaring hebben. En ja, dat betekent dat ik nu de schoolbanken weer in moet, maar ik krijg er ook veel voor terug (meer salaris, veel vrij, meer vrijheid) en het salaris is net iets meer dan het was. Mij hoor je niet klagen.

Maar goed, ik heb een bak ervaring in te brengen, heb in die jaren op verschillende plekken gewerkt en daar veel van geleerd. Ik ben echt een ander iemand dan diegene die in 2003 een papiertje haalde. Je blind staren op cao's en maximale salarissen over x jaar heeft echt geen zin, zowel niet voor een conducteursbaan als voor een andere baan. Niemand weet wat je situatie zal zijn over 7 jaar en of die baan dan nog bij je past.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_165295236
Conducteur is geen ongeschoold werk, zelfs daar moet je een opleiding volgen.
pi_165296186
quote:
5s.gif Op dinsdag 13 september 2016 12:56 schreef Copycat het volgende:
Het is wel even wat anders dan de traditionele kantoorbaan, je komt wel een hoop verschillende mensen tegen. Ook mensen waarmee je om moet kunnen gaan.

Als je van jezelf sociaal en flexibel ingesteld bent moet het wel lukken toch?
pi_165296494
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2016 16:45 schreef 0906 het volgende:

[..]

Het is wel even wat anders dan de traditionele kantoorbaan, je komt wel een hoop verschillende mensen tegen. Ook mensen waarmee je om moet kunnen gaan.

Als je van jezelf sociaal en flexibel ingesteld bent moet het wel lukken toch?
Wat dacht je van springende mensen tegen je voorraam. O-)
pi_165297599
Soms is het ook gewoon fijn als mensen bevestigen dat je niet geschikt bent voor een beroep. Ben benieuwd! :) Ik ben analytisch erg sterk, maar heb het niet zo op een kantoorbaan..
pi_165297638
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2016 17:49 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
Soms is het ook gewoon fijn als mensen bevestigen dat je niet geschikt bent voor een beroep. Ben benieuwd! :) Ik ben analytisch erg sterk, maar heb het niet zo op een kantoorbaan..
Terwijl analytisch sterke mensen nou eenmaal vaak een kantoorbaan hebben. Of hoe zie jij dat?
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_165298051
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 september 2016 17:51 schreef d.k. het volgende:

[..]

Terwijl analytisch sterke mensen nou eenmaal vaak een kantoorbaan hebben. Of hoe zie jij dat?
Dat zie ik ook, maar ben altijd op zoek naar uitdaging of verrast worden. Elke dag in hetzelfde kantoor doorbrengen, met eventueel afwisselende werkzaamheden, lijkt mij niets. Combinatie van praktisch en afwisselend werken.
pi_165298053
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2016 17:49 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
Waarom zou een ander je dat moeten vertellen. Das toch raar. Je solliciteert toch niet om bevestiging te krijgen dat iets niet bij je past!?

Wat zou je het liefste willen doen de hele dag?
pi_165298200
quote:
5s.gif Op dinsdag 13 september 2016 18:13 schreef Jopie78 het volgende:

[..]

Waarom zou een ander je dat moeten vertellen. Das toch raar. Je solliciteert toch niet om bevestiging te krijgen dat iets niet bij je past!?

Wat zou je het liefste willen doen de hele dag?
Zoiets dus. Maar daar heb ik niet voor geleerd en voelt een beetje dom als je je hbo-diploma niet gebruikt. Ik ben meer van achter de schermen, maar of ik dat zelf wil weet ik niet.
pi_165298276
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 september 2016 18:21 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Zoiets dus. Maar daar heb ik niet voor geleerd en voelt een beetje dom als je je hbo-diploma niet gebruikt. Ik ben meer van achter de schermen, maar of ik dat zelf wil weet ik niet.
Vergeet dat diploma nou, dat heeft verder geen waarde, buiten dat het een denkniveau aangeeft. Het komt altijd wel weer eens van pas.
Kies gewoon waar je gelukkig van denkt te worden, maar wees dan wel eerlijk naar jezelf. Het klopt natuurlijk niet dat je jaren studeert en nu "ineens" een ander type mens blijkt te zijn. Soms kan je ook jezelf verrassen en gewoon iets gaan doen, wat van te voren 'niet-jij' leek.
  dinsdag 13 september 2016 @ 18:30:05 #49
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_165298362
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 september 2016 18:21 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Beetje naïef als je denkt dat je papiertje je op een of andere manier een soort van garantie moeten geven dat je in dat vakgebied zult kunnen werken.
En dan vind jij dat hbo dat al zou moeten garanderen.

Ik ken mensen die een hele riante hypotheek kunnen betalen van de baan die helemaal niets te maken heeft met de universitaire opleiding die ze 25 jaar geleden afgerond hebben, en ook nooit in dat vakgebied gewerkt hebben.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_165298487
Alsof je klaar bent met studeren na je hbo. Heb nog geen jaar gehad dat ik niet een opleiding, cursus of training moest volgen.

Alles ligt nog open, het niet alsof je vast zit in bepaald traject..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')