Je weet helemaal niet of je daar vrolijk van wordt, dat is wat je op dit moment denkt.quote:Op dinsdag 13 september 2016 11:44 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
[..]
Dat is ook het doel van dit topic: voor een paar honderd euro meer dagelijks jezelf moeten bewijzen of gewoon doen waar je zelf (voor een tijdje) vrolijk van wordt?
Voor mij is dat ook een leermoment, omgang met mensen wordt je alleen maar sterker van. Dan moet je ook wel, nu vermijdt ik het al dan niet bewust. En tja onder je niveau, gelukkig kan je altijd opzeggen als het echt niks blijkt. Ik zie mezelf ook niet als callcentermedewerker, de horeca of in een winkel werken.quote:Op dinsdag 13 september 2016 11:48 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je weet helemaal niet of je daar vrolijk van wordt, dat is wat je op dit moment denkt.
Ga eens aan de slag, dan merk je snel genoeg waar je wel of niet vrolijk van wordt.
Eerlijk gezegd zie ik jou helemaal niet als zeer geschikt als conducteur, je gebrek aan sociale vaardigheden gaat je daarin volledig opbreken.
En dan ook nog een baan die gewoon behoorlijk onder je niveau is.... dat is al snel niet leuk meer.
Daarom eerst verschillende uitzendbanen, dan weet je snel genoeg wat je wel of niet wilt, de NS wordt vast ook niet vrolijk als ze investeren in je opleiding tot conducteur en jij binnen een maand gillend wegrent.quote:Op dinsdag 13 september 2016 11:51 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
[..]
Voor mij is dat ook een leermoment, omgang met mensen wordt je alleen maar sterker van. Dan moet je ook wel, nu vermijdt ik het al dan niet bewust. En tja onder je niveau, gelukkig kan je altijd opzeggen als het echt niks blijkt. Ik zie mezelf ook niet als callcentermedewerker, de horeca of in een winkel werken.
Ik ben erg op mijn vrijheid gesteld, dus zo'n baan lijkt me niet verkeerd. Bovendien persoonlijk ook niet afhankelijk van andere mensen, dus onregelmatige werktijden zijn voor mij geen probleem. Het is niet waar ik voor geleerd heb, en het aanzien is inderdaad niet zo groot als dat ik kan verkondigen dat ik bij 'bedrijf X' werk en mensen dat heel tof vinden om te horen.quote:Op dinsdag 13 september 2016 12:50 schreef Cherna het volgende:
Ik wil nog wel even reageren op het feit dat een conducteur ongeschoold zou zijn en daarom de functie maar een eitje zou zijn en onder een niveau ligt. Je vergis je behoorlijk. Het gaat niet zozeer om de opleiding die je hebt genoten maar om karakter eigeschappen die je moet bezitten om die functie te kunnen beoefenen. Het wil niet zeggen dat je als HBOer geschikt bent omdat men een VMBO of MBO als eis neemt. Dit zijn zo van die beroepen waar karakter eigenschappen een grote rol spelen.
Leuk om te weten dat ik laatst een conductrice tegen kwam die Engels gestudeerd had. Zij vond het geweldig. Buiten het salaris dat niet slecht is voor deze functies heeft de NS uitstekende arbeidsvoorwaarden en doorgroei mogelijkheden als je daar zelf aan werkt. Prima werkgever. Reizigers zullen het daar uiteraard niet mee eens zijnOok dat snap ik wel.
Ik denk dat jij het arbeidsperspectief wel kunt relativeren. Jij bent volgens mij gek op freelancen, maar ik dus absoluut niet. Dan blijft er fulltime weinig over, of in ieder geval moet je elk half jaar op zoek naar nieuw werk. Ik las een heel oud topic uit 2002 van SunChaser die eigenlijk met dezelfde kwestie worstelde, maar toen niet door de test kwam bij de NS. Iemand enig idee wat hij nu doet? GC / Wie heeft er al eens gesolliciteerd als conducteurquote:Op dinsdag 13 september 2016 12:53 schreef Copycat het volgende:
Je hebt buiten een stage nog geen dag gewerkt in je vakgebied, maar weet nu al zeker dat het gaat zoals jij het negatief ziet. Ik werk al jarenlang binnen hetzelfde vakgebied en kan jouw doembeeld uit ervaring tegenspreken.
Houd toch eens op met alles overgieten met een negatief sausje.
Dat vraag ik mij dus ook af, ik ben best wel een pleaser. Ook ben ik wel iemand van de feiten en regeltjes en werk zeer nauwkeurig, maar dat is theoretisch. Maar goed, nu is het uit mijn handen en ik denk dat die vraag straks ook wel komt, mocht ik een stap verder zijn.quote:Op dinsdag 13 september 2016 12:56 schreef Copycat het volgende:
Niet om lullig te doen, maar sta je wel sterk genoeg in je schoenen voor het conducteursschap?
Ik weet nog dat dat zo was, en dat je het eigenlijk wel eng/spannend vond om te gaan freelancen, maar dat dat einde van die baan uiteindelijk een blessing in disguise bleek te zijn.quote:Op dinsdag 13 september 2016 12:58 schreef Copycat het volgende:
Ik heb jarenlang in vaste dienst voor een bureau gewerkt.
Het is wel even wat anders dan de traditionele kantoorbaan, je komt wel een hoop verschillende mensen tegen. Ook mensen waarmee je om moet kunnen gaan.quote:Op dinsdag 13 september 2016 12:56 schreef Copycat het volgende:
Niet om lullig te doen, maar sta je wel sterk genoeg in je schoenen voor het conducteursschap?
Wat dacht je van springende mensen tegen je voorraam.quote:Op dinsdag 13 september 2016 16:45 schreef 0906 het volgende:
[..]
Het is wel even wat anders dan de traditionele kantoorbaan, je komt wel een hoop verschillende mensen tegen. Ook mensen waarmee je om moet kunnen gaan.
Als je van jezelf sociaal en flexibel ingesteld bent moet het wel lukken toch?
Terwijl analytisch sterke mensen nou eenmaal vaak een kantoorbaan hebben. Of hoe zie jij dat?quote:Op dinsdag 13 september 2016 17:49 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
Soms is het ook gewoon fijn als mensen bevestigen dat je niet geschikt bent voor een beroep. Ben benieuwd!Ik ben analytisch erg sterk, maar heb het niet zo op een kantoorbaan..
Dat zie ik ook, maar ben altijd op zoek naar uitdaging of verrast worden. Elke dag in hetzelfde kantoor doorbrengen, met eventueel afwisselende werkzaamheden, lijkt mij niets. Combinatie van praktisch en afwisselend werken.quote:Op dinsdag 13 september 2016 17:51 schreef d.k. het volgende:
[..]
Terwijl analytisch sterke mensen nou eenmaal vaak een kantoorbaan hebben. Of hoe zie jij dat?
Waarom zou een ander je dat moeten vertellen. Das toch raar. Je solliciteert toch niet om bevestiging te krijgen dat iets niet bij je past!?quote:Op dinsdag 13 september 2016 17:49 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
Soms is het ook gewoon fijn als mensen bevestigen dat je niet geschikt bent voor een beroep. Ben benieuwd!Ik ben analytisch erg sterk, maar heb het niet zo op een kantoorbaan..
Zoiets dus. Maar daar heb ik niet voor geleerd en voelt een beetje dom als je je hbo-diploma niet gebruikt. Ik ben meer van achter de schermen, maar of ik dat zelf wil weet ik niet.quote:Op dinsdag 13 september 2016 18:13 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
Waarom zou een ander je dat moeten vertellen. Das toch raar. Je solliciteert toch niet om bevestiging te krijgen dat iets niet bij je past!?
Wat zou je het liefste willen doen de hele dag?
Vergeet dat diploma nou, dat heeft verder geen waarde, buiten dat het een denkniveau aangeeft. Het komt altijd wel weer eens van pas.quote:Op dinsdag 13 september 2016 18:21 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
[..]
Zoiets dus. Maar daar heb ik niet voor geleerd en voelt een beetje dom als je je hbo-diploma niet gebruikt. Ik ben meer van achter de schermen, maar of ik dat zelf wil weet ik niet.
Beetje naïef als je denkt dat je papiertje je op een of andere manier een soort van garantie moeten geven dat je in dat vakgebied zult kunnen werken.quote:Op dinsdag 13 september 2016 18:21 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
[..]
Zoiets dus. Maar daar heb ik niet voor geleerd en voelt een beetje dom als je je hbo-diploma niet gebruikt. Ik ben meer van achter de schermen, maar of ik dat zelf wil weet ik niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |