Hier heb je wel een punt. Tegenwoordig heeft onze generatie last van keuzestress, ik ook. We mogen blijkbaar geen fouten meer maken, alles moet perfect. Tegenslagen kennen of willen we niet kennen.quote:Op vrijdag 16 september 2016 20:20 schreef Cherna het volgende:
Deze draad heeft niets meer te maken met hulp bij het vinden van werk. Wat mij opvalt in wgr is dat er nu 3 drie soortgelijke topics lopen. Allemaal met een behoorlijke opleiding maar niet weten wat ze willen en geen keus kunnen maken.
Generatie sneeuwvlok, mogelijk vrij onderwijs genoten waarvan de kinderen het lesprogramma mochten bepalen waardoor er nooit geleerd is dat niet alles zo loopt zoals je zou willen en al zeker niet als je daar niet voor knokt en zo nu en dan faalt en weer opstaat. Let wel we hebben het dan ook nog over minimaal hbo en zelfs WO studenten.
Nou nee, je betrekt je eigen issues op je hele generatie.quote:Op vrijdag 16 september 2016 20:45 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
[..]
Hier heb je wel een punt. Tegenwoordig heeft onze generatie last van keuzestress, ik ook. We mogen blijkbaar geen fouten meer maken, alles moet perfect. Tegenslagen kennen of willen we niet kennen.
Dat is wat je jezelf wijsmaakt. Zonder fouten bestaat niet(daar leer je van). Ik maak ze zelfs nog op mijn leeftijd en niet zo zuinig ook. Shit happens. Maar daar hebben we zolang we lichamelijk gezond zijn een oplossing voor. Normaal zou ik niet meer reageren. Maar ik heb in deze draad alleen gereageerd omdat je het over de functie conducteur had. Daar kan ik je mee helpen door aan te geven wat die functie inhoud en wat men verwacht en hoe het bij NS werkt(roosters etc). Maar heb je andere problemen zul je die hulp mogelijk elders moeten zoeken dus ook buiten een forum(althans de hulp die jij verwacht). Daar zul je professionele hulp en steun voor moeten zoeken. Desnoods bij je RL vriendenkring als dat helpt. Maar dat is mijn mening.quote:Op vrijdag 16 september 2016 20:45 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
We mogen blijkbaar geen fouten meer maken, alles moet perfect
quote:Op vrijdag 16 september 2016 20:45 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
[..]
Hier heb je wel een punt. Tegenwoordig heeft onze generatie last van keuzestress, ik ook. We mogen blijkbaar geen fouten meer maken, alles moet perfect. Tegenslagen kennen of willen we niet kennen.
quote:Op vrijdag 16 september 2016 19:02 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Ok.
Gezien je pohi is het echt een probleem voor je. Wat ga je eraan doen?
En hoe denk je dat werkende mensen het doen?quote:
Stappen zetten. Dus nu op mezelf (nooit verkeerd) en hopelijk straks weer mengen in het sociale/werkende leven.quote:Op vrijdag 16 september 2016 22:35 schreef Cat22 het volgende:
Ik ga mezelf nog maar eens quoten.
[..]
[..]
Hulp van bekenden, familie, vrienden, partner etc.quote:Op vrijdag 16 september 2016 22:36 schreef Cat22 het volgende:
[..]
En hoe denk je dat werkende mensen het doen?
Het is echt ontzettend irritant hoe je de 'lastige' vragen omzeilt. En dat voor iemand die journalistiek heeft gestudeerd.
Ik ben niet te lui om te werken. Ik weet alleen niet wat ik precies wil. Het vlammetje in mij is langzaamaan gaan doven en komt niet terug lijkt het. Was ook nooit echt helemaal 'vol' van mijn studie destijds met extra activiteiten of relevante bijbaantjes. deels vanwege gebrek aan zelfvertrouwen / mogen opvallen. De studie is deels vernieuwd nu en daar zou ik denk ik al snel afvallen omdat het minder gaat om wat je feitelijk kunt maar juist hoe je jezelf als persoon ziet en profileert. Nóg socialer (durven) zijn dus. Ook nooit echt met collega's te maken gehad dus kon lekker mijn eigen gang gaan tijdens mijn bijbaan. Nu mag je concluderen dat ik de verbinding in de samenleving mis, helemaal nu student af dus je behoort nergens meer toe. Dus het is wel noodzaak daar snel verandering in te brengen voor ik straks noodgedwongen in de bijstand zit en mezelf nog slapper voel omdat je dan echt het gevoel hebt niks voor te stellen (wat ik met de tegenslagen in mijn leven en alles altijd maar alleen moeten doen, het tegendeel bewijs).quote:Op vrijdag 16 september 2016 22:38 schreef Bananenpap het volgende:
Door mensen als TS gaat dit land naar de kloten. Te lui om te werken en dus nemen we maar een uitkering die gefinancierd wordt door mensen die wél bereidt zijn om hard te werken maar de helft moeten inleveren.
Schaam jij je nu eigenlijk nooit TS? Voel jij dan geen enkel plichtsbesef naar je ouders toe die jouw 25 jaar onder hun dak laten wonen terwijl je nooit een flikker heb uitgevoerd? Vind je het nu ook niet een klein beetje belachelijk dat je elke potentiële baan wegwuift omdat je jezelf te goed voelt, maar de cv hebt van een twaalf-jarige?
Het trieste is dat je het waarschijnlijk met je ass/autisme/weetikveel nog voor elkaar gaat krijgen ook om maandelijks een lekker bedragje op je rekening te krijgen zonder daar een reet voor te hoeven doen.
En weer een hoop tekst waarin je eigenlijk niks zegt. Maak je stappen concreet. Wat ga je morgen doen om een baan te vinden? Hoeveel sites ga je napluizen en hoeveel brieven ga je morgen de deur uit doen?quote:Op zaterdag 17 september 2016 00:08 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
[..]
Stappen zetten. Dus nu op mezelf (nooit verkeerd) en hopelijk straks weer mengen in het sociale/werkende leven.
[..]
Hulp van bekenden, familie, vrienden, partner etc.
[..]
Ik ben niet te lui om te werken. Ik weet alleen niet wat ik precies wil. Het vlammetje in mij is langzaamaan gaan doven en komt niet terug lijkt het. Was ook nooit echt helemaal 'vol' van mijn studie destijds met extra activiteiten of relevante bijbaantjes. deels vanwege gebrek aan zelfvertrouwen / mogen opvallen. De studie is deels vernieuwd nu en daar zou ik denk ik al snel afvallen omdat het minder gaat om wat je feitelijk kunt maar juist hoe je jezelf als persoon ziet en profileert. Nóg socialer (durven) zijn dus. Ook nooit echt met collega's te maken gehad dus kon lekker mijn eigen gang gaan tijdens mijn bijbaan. Nu mag je concluderen dat ik de verbinding in de samenleving mis, helemaal nu student af dus je behoort nergens meer toe. Dus het is wel noodzaak daar snel verandering in te brengen voor ik straks noodgedwongen in de bijstand zit en mezelf nog slapper voel omdat je dan echt het gevoel hebt niks voor te stellen (wat ik met de tegenslagen in mijn leven en alles altijd maar alleen moeten doen, het tegendeel bewijs).
Hier heb je wel een punt. Ik reageer alleen op banen waar ik mezelf wel zie zitten en aan de eisen voldoe. Ik denk vaak al een stap vooruit: 4 uur reistijd per dag bij een toffe baan? Nop! Terwijl ik eerst nog maar eens moet zien worden uitgenodigd... Vaak is dat dan ook een vraag vanuit hun kant, hoe ik dat denk te gaan doen. Bij functies/bedrijven waar ik zelf ook niet enthousiast over ben geef ik ook niet het beste van mezelf tijdens sollicitatiegesprekken, ik kan niet faken. Dus het is heel belangrijk dat ik zelf achter de baan sta, en uitleggen waarom ik op een klantenservice wil werken met mijn papiertje behalve om straks de rekeningen te betalen, wordt ik ook niet heel enthousiast van. Ik weet nog steeds niet waar ik mezelf zie werken of wat ik nu met mijn leven wil, dus echt overlopen van power om te gaan werken is er niet.quote:Op zaterdag 17 september 2016 01:37 schreef Koral het volgende:
Wil niet lullig zijn maar je behoord wel ergens toe. Tot de werkelozen. Tot de afgestudeerden. En binnenkort ook tot de huishuurders of eigenaren. Dus ja, geen aansluiting dat is iets hardnekkigs in je hoofd.
Ik snap best dat je door je onzekerheid eigenlijk helemaal niet zit te wachten op sollicitatiegesprekken. Want afwijzingen, onzekerheid en afhankelijk zijn enzo.
Maar je moet er wel doorheen. Net als iedereen. Zie in dat je jezelf nu feitelijk straft door te blijven dralen. Je gedijt veel beter wanneer je daar doorheen bent. Dan kun je weer vaste gebruiken en regelmaat opbouwen. Full speed ahead!
Zorg dat je zsm wat om handen hebt qua werk. Betere dingen die daarna op je pad komen kun je altijd nog overwegen.
Deels ook zelf ja. Tijdens mijn stage heb ik wel 4+ uur op een dag gereisd een half jaar lang, maar nu 'voor het echie' reageer ik niet meer op zulke afstanden. Toen kon ik nog gratis reizen, nu kost het mij zo'n 300 euro per maand wat dan weer afgaat van je werkelijke verdiensten dus blijkbaar spreekt het mij dan al minder aan om zo lang onderweg te zijn voor iets waar wat van je verwacht wordt. Als ik in Utrecht ging wonen had ik dit probleem niet of minder, maar ja ik heb nu een keuze gemaakt voor een andere woonplaats dus daar moet ik het voorlopig even mee doen, hoe zuur ook.quote:Op zaterdag 17 september 2016 10:12 schreef Copycat het volgende:
Wie houd je voor de gek? Uit dit topic blijkt eens en te meer dat je overloopt van power om vooral maar niet te hoeven werken. Zondere enige subtiliteit laat dit topic zien wat jouw daadwerkelijk doel is: net als je broer je handje ophouden. Via de beren die je op je eigen weg blijft gooien, maak je jezelf stukje bij beetje wijs dat het werkende leven gewoon niets voor jou is. En je begint er al in te geloven ook.
Zo zonde, maar zonder hulp gaat dit pad niet van richting veranderen.
Ik vind het slim dat je hier goed over nadenkt. Veel mensen hebben dit pas na tien jaar werken... Ik vind het erg volwassen.quote:Op dinsdag 13 september 2016 10:57 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
[..]
Vanuit stages e.d. heb ik een goed beeld hoe een werkdag er straks zou uitzien. Ook heb je te maken met kantoorpolitiek, wat je bij een vrij beroep als conducteur al minder hebt. Feit blijft dat ik voor werk binnen mijn sector gewoon 40 uur per week achter een computer zit. Het werk trekt mij nog steeds wel, maar de dingen eromheen niet. Voor minder geld aan de slag maar wel een vrijer beroep is dan ook wat waard?
Wat moet ik verwachten van zulke hulp? Uiteindelijk moet ik het toch allemaal zelf doen. Ik moet nu ook bij elke vacature de afweging maken of ik wel of niet zal reageren. Die keuze is misschien makkelijker als ik straks in de bijstand zit en minimaal zoveel sollicitaties de deur uit moet doen. Iemand met een hbo-psychologie op zak scrollt ook de eerste paar maanden de baantjes van schoenenverkopers, Kruidvat e.d. voorbij voordat het niet anders kan. Ik ga mijn tijd/geld voorlopig niet steken in gesprekken waar ik niet zou willen werken.quote:Op zaterdag 17 september 2016 10:20 schreef Cat22 het volgende:
En maar niet reageren op het stukje wat zowat iedere andere user hier zegt: hulp zoeken.
Waarom negeer je dat?
Maar er is ook helemaal niemand die het advies geeft om 4 uur te gaan reizen voor een baan. Je hebt een nieuwe woning in een andere stad/dorp, een nieuw begin, natuurlijk is het dan je goed recht om in die omgeving een baan te willen. Maar dan moet je daar wel iets voor willen doen. Als je nog niet goed weet wat je wilt en denkt een tussenpoos als conducteur te willen werken, dan doe je dat toch?quote:Op zaterdag 17 september 2016 10:17 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
[..]
Deels ook zelf ja. Tijdens mijn stage heb ik wel 4+ uur op een dag gereisd een half jaar lang, maar nu 'voor het echie' reageer ik niet meer op zulke afstanden. Toen kon ik nog gratis reizen, nu kost het mij zo'n 300 euro per maand wat dan weer afgaat van je werkelijke verdiensten dus blijkbaar spreekt het mij dan al minder aan om zo lang onderweg te zijn voor iets waar wat van je verwacht wordt. Als ik in Utrecht ging wonen had ik dit probleem niet of minder, maar ja ik heb nu een keuze gemaakt voor een andere woonplaats dus daar moet ik het voorlopig even mee doen, hoe zuur ook.
Thanks. Ja het is nu vooral een kwestie van niet reageren omdat ik mezelf daar niet zie werken of praktische ongemakken. Ik heb wel uitdaging nodig, en als conducteur heb je dat wellicht onverwacht ook want geen dag is hetzelfde dus ergens niet weten hoe de dag verloopt spreekt mij aan. In mijn sector is het werk nooit 'af' en ik heb behoefte aan een baan waar ik het werk niet mee naar huis neem, niets in de gaten moet houden zodat maandag verwacht wordt dat ik met nieuwe onderwerpen op kantoor kom. Of ik slim ben? Tja, ik denk altijd een paar stappen vooruit, soms slim en soms mezelf juist gekmakend. Ik heb een passie voor hoe mensen denken, waarom ze bepaalde keuzes maken. Soort marketing maar dan zonder het wiskundige gedeelte. Uitzonderingen zoeken op de uitzonderingen in bedrijfsprocessen/voorwaarden/praktijk.quote:Op zaterdag 17 september 2016 10:27 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Ik vind het slim dat je hier goed over nadenkt. Veel mensen hebben dit pas na tien jaar werken... Ik vind het erg volwassen.
Een paar tips:
1.het gras lijkt altijd groener.... Als conducteur heb je best saai en repetitief werk, je hoeft niet echt na te denken, daar moet je tegen kunnen. En de agressie en puinzooi in het ov zijn niet altijd leuk.
2. Zet alle voorstellingen en tegens eens naast elkaar. En wat past er dan bij jou. Waar kan je goed mee omgaan?
3. Je kunt als startende hbo-er wellicht ook een heel tof bedrijf vinden dat wel voldoet aan jouw ambities met vrijheid. Misschien moet je daarvoor dan eerst nog iets extra's doen aan opleidingen of cursussen.
Ik ben zelf als hbo-er ergens ingerold waarvoor ik niet was opgeleid. Alsnog ben ik er zeer goed in geworden. Bleek dat ik ook talenten had die je op school niet aanspreekt. En nu zit ik vlak onder de top van een multinational. Met enorme vrijheid, dik salaris en superleuk werk.
Maar aan alle leuke dingen zitten nadelen. Zo is verantwoordelijkheid soms ook zwaar. En ben ik regelmatig een paar nachten van huis. Leuk en verfrissend, maar ook vermoeiend en verstorend.
Aan jouw beginpost denk. Ik af te leiden dat je aardig slim bent. Daarmee moet je wel iets doen, anders raak je het kwijt.
Ga eens praten met mensen die je zulke hulp kunnen geven, in plaats van dat zelfs op voorhand al afbranden omdat je allerlei beren op de weg verzint.quote:Op zaterdag 17 september 2016 10:29 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
[..]
Wat moet ik verwachten van zulke hulp? Uiteindelijk moet ik het toch allemaal zelf doen. Ik moet nu ook bij elke vacature de afweging maken of ik wel of niet zal reageren. Die keuze is misschien makkelijker als ik straks in de bijstand zit en minimaal zoveel sollicitaties de deur uit moet doen. Iemand met een hbo-psychologie op zak scrollt ook de eerste paar maanden de baantjes van schoenenverkopers, Kruidvat e.d. voorbij voordat het niet anders kan. Ik ga mijn tijd/geld voorlopig niet steken in gesprekken waar ik niet zou willen werken.
Alleen sla je altijd de plank mis. Ik vraag mij serieus af waarom een baan als conducteur jou trekt.. Je hebt al meerdere keren aangegeven hoe jij jezelf kwelt wanneer je in de trein zit naar huis, kijkend naar verliefde stelletjes, vriendengroepen of bellende mensen. Waarom zou je in godsnaam gaan werken op een plek waar je meest diep ongelukkige gevoelens naar boven komen? Kwel jezelf nou niet zo en ga werken op een plek waar je gewoon in een vast leuk team komt waar iets uit voort kan bloeien.quote:Op zaterdag 17 september 2016 10:37 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
[..]
Ik heb een passie voor hoe mensen denken, waarom ze bepaalde keuzes maken. Soort marketing maar dan zonder het wiskundige gedeelte.
Omdat ergens de baan mij wel trekt, beetje omgaan met mensen, dienstverlenend zijn, zelf verantwoordelijk voor de trein etc. Kan ook bij de Action solliciteren op steenworp afstand van mijn woning, maar de hele dag tussen 4 muren werken heb je dan al snel gezien. Twijfel nu dus nog steeds over een uitdagende baan op niveau vaak aan de andere kant van het land, of (tijdelijk) een baan waar ik juist dingen ga doen waar ik nog niet zo goed in ben en een hele andere kant van mezelf tegenkom.quote:Op zaterdag 17 september 2016 11:01 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Alleen sla je altijd de plank mis. Ik vraag mij serieus af waarom een baan als conducteur jou trekt.. Je hebt al meerdere keren aangegeven hoe jij jezelf kwelt wanneer je in de trein zit naar huis, kijkend naar verliefde stelletjes, vriendengroepen of bellende mensen. Waarom zou je in godsnaam gaan werken op een plek waar je meest diep ongelukkige gevoelens naar boven komen? Kwel jezelf nou niet zo en ga werken op een plek waar je gewoon in een vast leuk team komt waar iets uit voort kan bloeien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |