Hier begrijp ik even iets niet. Je bent net afgestudeerd, wat is dan jouw ervaring met "constante druk" en "vergadercultuur"?quote:Op dinsdag 13 september 2016 10:42 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
niet dagenlang achter de computer zitten wat ik normaal met mijn baan wel zou hebben, geen constante druk om te voldoen aan wat mensen van je vragen/verwachten en geen vergadercultuur
Veel hangt af van:quote:Op dinsdag 13 september 2016 10:42 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
Los van de kans op een baan binnen mijn eigen sector, wat is voor jullie de belangrijkste keuze bij een baan? Denken jullie nog steeds vanuit je opleiding of wat je eigenlijk écht in je leven wilt? Als ik straks bij wijze van spreken 1000 euro per maand minder verdien dan ik zou kunnen krijgen elders met mijn capaciteiten, is dat dan zonde of telt voldoening in je werk meer?
Vanuit stages e.d. heb ik een goed beeld hoe een werkdag er straks zou uitzien. Ook heb je te maken met kantoorpolitiek, wat je bij een vrij beroep als conducteur al minder hebt. Feit blijft dat ik voor werk binnen mijn sector gewoon 40 uur per week achter een computer zit. Het werk trekt mij nog steeds wel, maar de dingen eromheen niet. Voor minder geld aan de slag maar wel een vrijer beroep is dan ook wat waard?quote:Op dinsdag 13 september 2016 10:52 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Hier begrijp ik even iets niet. Je bent net afgestudeerd, wat is dan jouw ervaring met "constante druk" en "vergadercultuur"?
OK dus omdat jij 1 uur per week moet vergaderen, wil jij dat werk niet meer doenquote:Op dinsdag 13 september 2016 10:57 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
Het werk trekt mij nog steeds wel, maar de dingen eromheen niet
Ja precies... Als ik nu in deze tijd zou afstuderen dan zou ik me aanmelden bij een uitzendbureau als intercedent. Daar zijn ze gek op pas-afgestudeerden.quote:Op dinsdag 13 september 2016 10:58 schreef Leandra het volgende:
Ik denk dat je in de huidige economische situatie blij mag zijn als je een baan kunt krijgen, ongeacht of die aansluit bij je opleiding of wat je denkt leuk te vinden.
De vraagstelling is een absolute luxepositie, en heeft weinig met de realiteit te maken.
Nee daarom, dat weet ik ook. Startsalaris is volgens mij nog gelijk ook.. maar dan kan je dus afvragen waarom ik een hbo-opleiding heb gedaan om vervolgens (al dan niet een lange tijd van je leven) een baan te hebben waar je niet voor geleerd hebt en je waarschijnlijk nooit wat hebt aan je diploma.quote:Op dinsdag 13 september 2016 10:56 schreef Elvi het volgende:
Zoals ik al in het werkzoekend-topic zei:
Ik denk aan 2 dingen: levert het me geld op, en kan ik het volhouden.
Wat ik met mn leven wil heeft niet alleen met mijn werk te maken; het is een klein onderdeel van mn leven. Ik werk om te leven, ik leef niet om te werken.
Je krijgt tegenwoordig toch vooral tijdelijke contracten dus na een half jaar kan ik weer wat anders zoeken.
Overigens denk ik dat je jezelf echt veel te hoog inschat. Jij denkt echt dat werkgevers staan te springen om een pas-afgestudeerde hbo'er zonder werkervaring buiten stages. Je hebt even niks te kiezen nu.
Niemand begint aan de top, mensen groeien, ontwikkelen zichzelf, volgen extra cursussen of extra opleidingen. Niemand weet met 18 jaar precies wat ze de komende 50 willen doen. Dat is ook niet meer realitisch: niemand blijft meer 50 jaar bij dezelfde baas werken.quote:Op dinsdag 13 september 2016 11:03 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
[..]
Nee daarom, dat weet ik ook. Startsalaris is volgens mij nog gelijk ook.. maar dan kan je dus afvragen waarom ik een hbo-opleiding heb gedaan om vervolgens (al dan niet een lange tijd van je leven) een baan te hebben waar je niet voor geleerd hebt en je waarschijnlijk nooit wat hebt aan je diploma.
Overigens ben jij nog niet eens begonnen met werken, dus waar heb je het overquote:Op dinsdag 13 september 2016 11:03 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
[..]
Nee daarom, dat weet ik ook. Startsalaris is volgens mij nog gelijk ook.. maar dan kan je dus afvragen waarom ik een hbo-opleiding heb gedaan om vervolgens (al dan niet een lange tijd van je leven) een baan te hebben waar je niet voor geleerd hebt en je waarschijnlijk nooit wat hebt aan je diploma.
Het zijn vooral tijdelijke contracten of helemaal freelance, dus zekerheid heb je niet bepaald. Callcenters wil ik sowieso niet. Werkervaringsplekken zijn er wel, maar dan zou ik nog minder verdienen dan met bovenstaande baan, al werk je dan wel binnen je sector en bouw je ervaring op.quote:Op dinsdag 13 september 2016 11:01 schreef Elvi het volgende:
[..]
Ja precies... Als ik nu in deze tijd zou afstuderen dan zou ik me aanmelden bij een uitzendbureau als intercedent. Daar zijn ze gek op pas-afgestudeerden.
Ik denk overigens dat de meeste afgestudeerden nu terecht komen in een callcenter of een 'werkervaringsplek'. TS denkt dat hij met een hbo-papiertje heel wat te wensen heeft, maar dat is niet meer zo.
Ik denk dat ik sowieso de gok ga wagen, ook om te kijken of ik überhaupt kans maak. Uiteindelijk is elke maand 1900 euro krijgen beter dan thuiszitten zonder een cent.quote:Op dinsdag 13 september 2016 11:10 schreef Jopie78 het volgende:
Een diploma geeft alleen je denk-niveau aan, waarvan je zelf al aangeeft dat je het met pijn en moeite gehaald hebt. Het is dus nog maar de vraag of je hier ook echt aan voldoet.
Je competenties staan los van je diploma, als je niet met mensen om kan gaan, niet tegen vergaderen kan en moe wordt van de 'randverschijnselen', bezit je dus simpelweg bepaalde competenties niet, die wel nodig zijn voor een functie in het gebied van je studie.
Daarnaast is die 3800 gebaseerd op bepaalde groei, waarvan nog niet gezegd is dat je dat punt ook gaat behalen, het is geen gegeven.
Staar je niet blind op dingen die je niet hebt, of niet relevant zijn, ga doen waar je je goed bij voelt. Dat hou je veel langer vol.
Je moet iets doen, omdat je het wil, niet om te kijken hoe ver je komt.quote:Op dinsdag 13 september 2016 11:13 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
[..]
Ik denk dat ik sowieso de gok ga wagen, ook om te kijken of ik überhaupt kans maak. Uiteindelijk is elke maand 1900 euro krijgen beter dan thuiszitten zonder een cent.
Ik heb sollicitaties binnen mijn vakgebied uitstaan. De kans is klein, want veel concurrentie. Ook korte contracten e.d. Ergens lijkt een baan als conducteur mij wel wat, maar het beeld wat anderen hebben (ook met mijn opleiding) is niet altijd begripvol of positief.quote:Op dinsdag 13 september 2016 11:18 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
Je moet iets doen, omdat je het wil, niet om te kijken hoe ver je komt.
Je kan twee kanten op, een functie kiezen waarbij je kan werken aan je competenties, zodat je ze op een gegeven moment wel bezit, of je angsten ontwijken en voor de gemakkelijke weg kiezen.
Je kwelt jezelf, zoals gewoonlijk, door een grote hoeveelheid irrelevante informatie erbij te halen, de gebruikelijke beren, wat de keuze niet gemakkelijker maakt. Focus.. Vraag hulp om die focus te behouden.. Grote kans dat je met kerst nog loopt te emmeren op deze manier.
Mensen reageren op jouw houding. Je hebt altijd excuses, zie hierboven. Ga doen wat je wilt, als dat conducteur is, soit. Het is jouw leven, jij moet er gelukkig mee worden. Als je nu al weet dat je tureluur wordt van de hele dag mensen om je heen, de sociale contacten, of de deadlines, dan ga je toch niet solliciteren op die functies... Hoe simpel kan het zijn. Naast je baan als conducteur kan je altijd gaan schrijven, in je eigen tempo, via je eigen kanaal.quote:Op dinsdag 13 september 2016 11:24 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
[..]
Ik heb sollicitaties binnen mijn vakgebied uitstaan. De kans is klein, want veel concurrentie. Ook korte contracten e.d. Ergens lijkt een baan als conducteur mij wel wat, maar het beeld wat anderen hebben (ook met mijn opleiding) is niet altijd begripvol of positief.
Dat is ook het doel van dit topic: voor een paar honderd euro meer dagelijks jezelf moeten bewijzen of gewoon doen waar je zelf (voor een tijdje) vrolijk van wordt?quote:Op dinsdag 13 september 2016 11:28 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
Mensen reageren op jouw houding. Je hebt altijd excuses, zie hierboven. Ga doen wat je wilt, als dat conducteur is, soit. Het is jouw leven, jij moet er gelukkig mee worden. Als je nu al weet dat je tureluur wordt van de hele dag mensen om je heen, de sociale contacten, of de deadlines, dan ga je toch niet solliciteren op die functies... Hoe simpel kan het zijn. Naast je baan als conducteur kan je altijd gaan schrijven, in je eigen tempo, via je eigen kanaal.
Je bent zo hard bezig iets te zijn wat je niet bent, om maar aan een plaatje te voldoen. Waarom? Wie denk je daar mee te behagen?
Als je het nou gewoon eens zelf uitprobeert? Tijdelijke banen genoeg om uit te testen wat je wilt.quote:Op dinsdag 13 september 2016 11:44 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
[..]
Dat is ook het doel van dit topic: voor een paar honderd euro meer dagelijks jezelf moeten bewijzen of gewoon doen waar je zelf (voor een tijdje) vrolijk van wordt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |