abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_13019394
quote:
Op maandag 8 september 2003 12:10 schreef du_ke het volgende:
De doodstraf is moord met voorbedachte rade.

Verder is het risico te groot dat de straf onterecht wordt uitgevoerd en dat meot ten alle tijde voorkomen worden!

Verder is de straf ook zeer barbaars en eigenlijk alleen nog maar in gebruik in landen die moeilijk erg beschaafd genoemd kunnen worden (uit europees oogpunt).

een simpele kogel of een spuitje vind ik niets barbaars aan. Je doet de maatschappij er een dienst mee, je haalt foute mensen uit de maatschappij.
A man is the less likely to become great the more he is dominated by reason: few can achive greatness -and none in art-if they are not dominated by illusion.
pi_13019494
quote:
Op maandag 8 september 2003 12:15 schreef pro_jeex het volgende:

[..]

een simpele kogel of een spuitje vind ik niets barbaars aan. Je doet de maatschappij er een dienst mee, je haalt foute mensen uit de maatschappij.

Nou ik vind dat zeer zeker wel behoorlijk barbaars! Het principe alleen al! En die foute mensen worden nu ook uit de maatschappij gehaald. Ooit gehoord van gevangenis of TBS? Er zitten tientallen mensen in long-stay afdelingen van TBS inrichtingen en deze mensen komen nooit meer vrij. Dan is die persoon dus gewoon uit de maatschappij gehaald.

Verder is en blijft gewoon moord van staatswege. En dat zullen we in Nederland gelukkig niet doen .

Zijn de voorstanders van de doodstraf eigenlijk voor of tegen euthenasie en abortus?

Als het niet wil branden moet je beter stoken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')