SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gaat in dit geval om te mogen beginnen aan het duale traject van de Belastingdienst, hierbij werk je bij de Bd en volg je deeltijd de opleiding accounting aan nijenrode.quote:Op maandag 12 september 2016 21:41 schreef DoubleDip het volgende:
vwo diploma is geen echte eis, maar ik heb begrepen dat vwo-wo meer gewaardeerd wordt door werkgevers dan hbo-p-wo.
Echter, uiteindelijk zit je toch op de uni, als jij het niveau aan kan (hbo-p-wo gaat ook vaak mis) dan lijkt het mij geen probleem. Als je bij Zuidaskantoren solliciteert dan kan je met hbo-p wel een probleem hebben, maar als je accountant wilt worden dan zou het denk ik niet veel uit moeten maken.
quote:Op maandag 12 september 2016 23:37 schreef KaBuf het volgende:
Voldoe je wel aan de voorwaarden van Nyenrode? Ik denk (!) dat je wat vakken mist binnen je vwo en je hbo-p lijkt me ook niet bepaald relevant eigenlijk...?
Met een hbo P of vwo diploma ben je toelaatbaar, ik heb nu de optie om mijn volledige vwo diploma te halen of mijn wo P te halen. Doe zelf liever mijn wo P halen als back up voor het geval er geen duale baan te regelen is en bovendien omdat je dan al een jaar academisch onderwijs hebt gevolgd.quote:toegelaten te worden tot de Bachelor of Science in Accountancy ben je in het bezit van een vwo-diploma of een propedeuse van een hbo-opleiding aangevuld met wiskunde A op vwo-niveau. Daarnaast heb je bij de start van de accountancy-opleiding een relevante baan waar je vier dagen per week aan de slag gaat.
Relevante baan
Omdat het een deeltijd accountancy-opleiding is, is het de bedoeling dat je aan de slag gaat als (beginnend) assistent-accountant. Op deze manier haal je het meeste uit je studie en je werk. Heb je nog geen relevante baan? Bekijk dan de informatie over het vinden van een baan.
Hoe kom je aan een baan?
Om te kunnen starten aan deze accountancy-opleiding is het noodzakelijk om z.s.m. te starten met de zoektocht naar een baan als beginnend assistent accountant. Natuurlijk helpen we je graag met tips en workshops op onze open dag.
Heb je geen wiskunde op vwo-niveau?
Dan mag je wél starten met de opleiding, maar moet je z.s.m. een wiskunde A-certificaat halen.
Kom voor meer informatie over het vinden van een baan of het halen van een wiskunde certifcaat naar de eerstvolgende open dag.
Dus je zou in feite met een hbo-p verpleegkunde nog kunnen starten, vaagquote:Op maandag 12 september 2016 23:54 schreef saulg het volgende:
[..]
[..]
Met een hbo P of vwo diploma ben je toelaatbaar, ik heb nu de optie om mijn volledige vwo diploma te halen of mijn wo P te halen. Doe zelf liever mijn wo P halen als back up voor het geval er geen duale baan te regelen is en bovendien omdat je dan al een jaar academisch onderwijs hebt gevolgd.
Ik vraag me echter af hoe de Belastingdienst of private kantoren hier naar kijken, hebben vwo'ers voordeel tov wo P'ers?
En weet je wellicht hoe het zit met mijn leeftijd, ben al eenentwintig.
Dan voldoe je wellicht aan de vooropleidingseisen maar je moet dan nog wel een bedrijf vinden waar je voor mag werken.quote:Op dinsdag 13 september 2016 06:47 schreef KaBuf het volgende:
[..]
Dus je zou in feite met een hbo-p verpleegkunde nog kunnen starten, vaag
Denk niet dat bedrijven ermee zitten dat je je hbo-p hebt, wellicht kijken ze vreemd op dat die niet een financiële richting heeft. Belastingdienst geen idee.
En genoeg mensen rond jouw leeftijd die nog beginnen met dit traject hoor.
Economie op vwo niveau lijkt me niet heel relevant, M&O kan ik dit jaar nog proberen te halen.quote:Op dinsdag 13 september 2016 08:46 schreef DoubleDip het volgende:
Ik weet alleen van de Belastingdienst (of beter de overheid algemeen) dat je zonder de gevraagde opleidingen sowieso niet binnen komt. Maar of je dat via de p-route of het vwo hebt gedaan lijkt me niet echt relevant. Hoewel het mij persoonlijk beter lijkt om een volledig vwo diploma te halen.
Hoe wil je trouwens die studie gaan doen zonder Econome en/of M&O op vwo niveau?
Meestal vwo, enkele malen een hbo-p.quote:Op dinsdag 13 september 2016 10:55 schreef saulg het volgende:
[..]
Dan voldoe je wellicht aan de vooropleidingseisen maar je moet dan nog wel een bedrijf vinden waar je voor mag werken.
Wat hebben die personen van rond mijn leeftijd in de regel daarvoor gedaan qua school en werk?
En kun je een inschatting maken van wat mijn kansen zijn indien ik je wat extra info geef via pm?
Zou ik eerder wiskunde a doen?quote:Op dinsdag 13 september 2016 10:56 schreef saulg het volgende:
[..]
Economie op vwo niveau lijkt me niet heel relevant, M&O kan ik dit jaar nog proberen te halen.
Hoezo? Je hebt toch maar een wiskundevak terwijl boekhouden een integraal onderdeel van de opleiding is?quote:
Hoeveel gegadigden zijn er ongeveer per baan?quote:Op dinsdag 13 september 2016 11:01 schreef KaBuf het volgende:
[..]
Meestal vwo, enkele malen een hbo-p.
En nee, zou ik niet durven zeggen.
Je hebt gezien dat een van de voorwaarden is dat je een vwo-certificaat van Wiskunden is?quote:Op dinsdag 13 september 2016 11:46 schreef saulg het volgende:
[..]
Hoezo? Je hebt toch maar een wiskundevak terwijl boekhouden een integraal onderdeel van de opleiding is?
Geen idee, maar zal per kantoor (big4, midden, klein) en regio verschillen.quote:Op dinsdag 13 september 2016 11:47 schreef saulg het volgende:
[..]
Hoeveel gegadigden zijn er ongeveer per baan?
Waar, maar dat mag je ook gedurende je eerste jaar nog halen. Economie omvat geen boekhouden maar m&o toch wel?quote:Op dinsdag 13 september 2016 11:49 schreef KaBuf het volgende:
[..]
Je hebt gezien dat een van de voorwaarden is dat je een vwo-certificaat van Wiskunden is?
En bij economie op vwo heb ik geen boekhouden gehad.
Niet echt.quote:Op dinsdag 13 september 2016 11:58 schreef saulg het volgende:
[..]
Waar, maar dat mag je ook gedurende je eerste jaar nog halen. Economie omvat geen boekhouden maar m&o toch wel?
Nee dat is er uit gehaald. Ik heb er zelf een apart diploma voor moeten halen, in 2009.quote:Op dinsdag 13 september 2016 11:58 schreef saulg het volgende:
[..]
Waar, maar dat mag je ook gedurende je eerste jaar nog halen. Economie omvat geen boekhouden maar m&o toch wel?
Is ook het eerste vak wat je krijgt op Nyenrode. Persoonlijk zou ik aanraden op WisA te focussen.quote:Op dinsdag 13 september 2016 12:02 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Nee dat is er uit gehaald. Ik heb er zelf een apart diploma voor moeten halen, in 2009.
Als het puur om het boekhouden gaat kun je een cursus Basiskennis Boekhouden (BKB) overwegen.
Ik bedoel met boekhouden leren hoe je balansen enzo opstelt en hoe je de kengetallen berekent. Zit dat er niet meer in of is dat geen boekhouden?quote:Op dinsdag 13 september 2016 12:02 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Nee dat is er uit gehaald. Ik heb er zelf een apart diploma voor moeten halen, in 2009.
Als het puur om het boekhouden gaat kun je een cursus Basiskennis Boekhouden (BKB) overwegen.
Dus die kennis wordt überhaupt niet als bekend veronderstelt?quote:Op dinsdag 13 september 2016 12:04 schreef KaBuf het volgende:
[..]
Is ook het eerste vak wat je krijgt op Nyenrode. Persoonlijk zou ik aanraden op WisA te focussen.
Het is handig om wat basiskennis te hebben, maar ik heb college gehad met mensen die geen economie of M&O hebben gehad.quote:Op dinsdag 13 september 2016 12:10 schreef saulg het volgende:
[..]
Dus die kennis wordt überhaupt niet als bekend veronderstelt?
dan heb je gelijk, kun je beter op wiskunde a focussen en boekhoudkennis eventueel in de zomervakantie verwerven.quote:Op dinsdag 13 september 2016 12:11 schreef KaBuf het volgende:
[..]
Het is handig om wat basiskennis te hebben, maar ik heb college gehad met mensen die geen economie of M&O hebben gehad.
En die werken na zes jaar nog steeds in de accountancy
Uiteraard, je moet echter wel op tijd zijn met baan regelen.quote:Op dinsdag 13 september 2016 12:13 schreef KaBuf het volgende:
Duurt trouwens nog wel een jaar voordat je op dit traject kan beginnen he.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |