Zou het te maken kunnen hebben met:quote:Op maandag 12 september 2016 23:42 schreef StaceySinger het volgende:
Arrestaties en onrust in Zaandam terwijl burgemeester bij Pauw zit
'Politie kan niets zeggen over reden arrestaties'
Terwijl PvdA-burgemeester Geke Faber bij Pauw zat, brak maandagavond onrust uit in Zaandam. Tientallen agenten op de been, meerdere arrestaties vonden plaats. De politie laat aan RTV Noord Holland weten dat er inderdaad extra controles werden uitgevoerd. Zij bevestigen dat er mensen zijn aangehouden, maar kunnen nog niets zeggen over het aantal en de reden van de arrestaties.
De gemeente Zaanstad maakte eerder vanavond bekend extra maatregelen te nemen om de overlast van de groep jongeren in Poelenburg terug te dringen. Zo worden er onder andere camera’s opgehangen.
http://regio.tpo.nl/2016/(...)rgemeester-pauw-zit/
....of zou het nu daadwerkelijk om die ratten zelf gaan?quote:Op maandag 12 september 2016 22:46 schreef Bensel het volgende:
Kom zojuist een facebook pagina tegen met een oproep om 'ratten te vangen' in Zaandam. De ouderwetse knokploeg dus. Gezellig, iemand die erheen gaat die een livestream kan opstarten? Ik haal alvast popcorn
Chef chef.... Het is een bang mannetje . Zou zelfs alle moeite hebben met groep 2 van een basisschoolquote:Op maandag 12 september 2016 23:44 schreef Ryan3 het volgende:
Ze zijn nu de boel aan het afbreken terwijl de burgemeester en politiechef bij Pauw zitten, lees ik?
quote:"Mijn zoon stond hier alleen te kijken, hij deed niks", vertelt vader Ali aan NH. Toen agenten hem om zijn legitimatie vroegen, weigerde hij in eerste instantie en wilde hij weten waarom hij zich moest legitimeren. "Toen werd hij tegen de grond gewerkt en gearresteerd en is hij meegenomen."
Ze begrijpen niet dat ze naar de politie moeten luisteren en er een legitimatieplicht is:quote:Op maandag 12 september 2016 23:42 schreef StaceySinger het volgende:
Arrestaties en onrust in Zaandam terwijl burgemeester bij Pauw zit
'Politie kan niets zeggen over reden arrestaties'
Terwijl PvdA-burgemeester Geke Faber bij Pauw zat, brak maandagavond onrust uit in Zaandam. Tientallen agenten op de been, meerdere arrestaties vonden plaats. De politie laat aan RTV Noord Holland weten dat er inderdaad extra controles werden uitgevoerd. Zij bevestigen dat er mensen zijn aangehouden, maar kunnen nog niets zeggen over het aantal en de reden van de arrestaties.
De gemeente Zaanstad maakte eerder vanavond bekend extra maatregelen te nemen om de overlast van de groep jongeren in Poelenburg terug te dringen. Zo worden er onder andere camera’s opgehangen.
http://regio.tpo.nl/2016/(...)rgemeester-pauw-zit/
Er is dus nieuwe beleid.quote:"Mijn zoon stond hier alleen te kijken, hij deed niks", vertelt vader Ali aan NH. Toen agenten hem om zijn legitimatie vroegen, weigerde hij in eerste instantie en wilde hij weten waarom hij zich moest legitimeren. "Toen werd hij tegen de grond gewerkt en gearresteerd en is hij meegenomen."
Het heeft te maken met het samenscholingsverbod en het opvolgen van opdrachten van de politie waar ze niet zo goed in zijn.quote:Op maandag 12 september 2016 23:46 schreef ToT het volgende:
[..]
Zou het te maken kunnen hebben met:
[..]
....of zou het nu daadwerkelijk om die ratten zelf gaan?
edit: Ow, ff post hier boven lezen.
Daadkrachtig!quote:Op maandag 12 september 2016 23:46 schreef StaceySinger het volgende:
Tientallen agenten op de been in Poelenburg: buurtbewoners gearresteerd
ZAANDAM Sinds de gemeente Zaanstad heeft aangekondigd harder op te treden tegen de hanjongeren in Poelenburg, wemelt het bij supermarkt Vomar van de agenten. Het werd er vanavond zelfs zo onrustig, dat meerdere buurtbewoners gearresteerd werden.
Vader Ali en zijn 22-jarige zoon Refik wonen in de E. Heimansstraat, waar de beruchte jongeren dagelijks hangen voor de supermarkt. Ze waren aan het barbecueën, toen ze zagen dat de straat volstond met politie. Uit nieuwsgierigheid gingen ze kijken wat er aan de hand was.
Mijn zoon stond hier alleen te kijken, hij deed niks", vertelt vader Ali aan NH. Toen agenten hem om zijn legitimatie vroegen, weigerde hij in eerste instantie en wilde hij weten waarom hij zich moest legitimeren. "Toen werd hij tegen de grond gewerkt en gearresteerd en is hij meegenomen."
Extra controles
De politie laat aan NH weten dat er inderdaad extra controles werden uitgevoerd. Zij bevestigen dat er mensen zijn aangehouden, maar kunnen nog niets zeggen over het aantal en de reden van de arrestaties.
Zijn vader begrijpt niet waarom zijn zoon zo hardhandig is aangepakt. "Hij heeft niets misdaan en niets te maken met die hangjongeren. Hij moet morgenochtend gewoon werken. Wat is de reden?"
Maatregelen
De gemeente Zaanstad maakte eerder vanavond bekend extra maatregelen te nemen om de overlast van de groep jongeren in Poelenburg terug te dringen. Zo worden er onder meer camera's opgehangen.
De bedreiging van het Zaanse raadslid Juliette Rot, gisterenmiddag voor de camera van NH, is volgens Faber reden voor een 'stevige aanpak'. De jongeren die haar intimideerden maken deel uit van een groep die de bewoners al langer zouden terroriseren.
http://www.rtvnh.nl/nieuw(...)ewoners-gearresteerd
Dat is niet nieuw joh.. ja misschien in Zaanstad, maar de politie doet dit erg vaak juist.. vragen om ID en als je die niet kan tonen moet je mee naar het bureau.quote:
Duidelijk!quote:Op maandag 12 september 2016 23:48 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Het heeft te maken met het samenscholingsverbod en het opvolgen van opdrachten van de politie waar ze niet zo goed in zijn.
Vanaf vandaag.quote:Op maandag 12 september 2016 23:49 schreef ToT het volgende:
[..]
Duidelijk!Ik had nog niet meegekregen dat er zo'n verbod was daar.
De bewoners blijkbaar ook niet.quote:Op maandag 12 september 2016 23:49 schreef ToT het volgende:
[..]
Duidelijk!Ik had nog niet meegekregen dat er zo'n verbod was daar.
Prima!quote:
Hehehe top, de vlogbestanden tegen hen gebruiken!quote:Op maandag 12 september 2016 23:52 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
De bewoners blijkbaar ook niet.
https://www.zaanstad.nl/m(...)70?mNwb=11063&mNwc=1
Regels zijn veranderd.quote:Op maandag 12 september 2016 23:57 schreef DrDentz het volgende:
Wat raar dat er jongens gearresteerd worden. Ik heb hier de afgelopen dagen alleen maar gelezen van Japie enzo dat er niks strafbaars gebeurt.
Nee. Dus?quote:Op maandag 12 september 2016 23:59 schreef DrDentz het volgende:
Mensen van fietsen slaan mocht een week geleden toch ook niet..
Ik heb zojuist van een betrokken politieagent begrepen dat de gedeelde beelden ook nogal selectief zijn.quote:Op maandag 12 september 2016 23:57 schreef DrDentz het volgende:
Wat raar dat er jongens gearresteerd worden. Ik heb hier de afgelopen dagen alleen maar gelezen van Japie enzo dat er niks strafbaars gebeurt.
Die was blijkbaar al opgepakt n.a.v. de vlogquote:Op maandag 12 september 2016 23:59 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Mensen van fietsen slaan mocht een week geleden toch ook niet..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |