Nathouden ja, maar niet verzuipen. Meerdere keren per dag even de sproeier er op is ruim voldoende.quote:Op zondag 11 september 2016 09:38 schreef halfway het volgende:
Gras lijkt al snel dood, maar een uurtje een uitgedroogde mat is funest, die moet je zeker bij warm weer nathouden.
Alleen niet in de volle zon.quote:Op zondag 11 september 2016 09:40 schreef emil23 het volgende:
[..]
Nathouden ja, maar niet verzuipen. Meerdere keren per dag even de sproeier er op is ruim voldoende.
Als hij alles goed heeft gedaan (ook walsen dus), moet je het tijd geven, gras kan goed herstellen maar wel erg traag, kan weken duren voordat een slechte plek weer goed is. Is een stukje echt dood, leg je er een nieuwe mat op.quote:Op zondag 11 september 2016 09:46 schreef austenamsterdam het volgende:
Ik heb niets gedaan, maar de tuinman heeft grond omgespit, opgehoogd en onder en bovenop de mat mest (oid) gedaan.
Wat voor mat het is, weet ik niet. Hij was vergeten om gras te bestellen (vaste leverancier was op vakantie) en moest het lastminute regelen. Matten zijn niet gewalst. Aangedrukt weet ik niet.
Tuin heeft vooral schaduw, ik sproei 's avonds.
Bijzaaien is geen optie, ivm verschil in gras beter is 2 matjes erbij en de slechte stukken eruit snijden.quote:Op zondag 11 september 2016 09:59 schreef austenamsterdam het volgende:
Hij heeft niet gewalst. De rest van zijn acties zagen er goed uit.
Een deel van de strook groeit wel gewoon, er zitten een paar kale plekken in. Vandaar dat ik over bijzaaien begon.
Het is nota bene geen beunhaas: het was een bedrijf. Hij heeft ook het terras aangelegd, dat ziet er prachtig uit. Maar dit deed hij er duidelijk effe erbij.
Maar in het voorjaar zaai je toch ook kale plekken bij? Maar ik moet er nu dus gewoon afblijven?quote:Op zondag 11 september 2016 10:09 schreef halfway het volgende:
[..]
Bijzaaien is geen optie, ivm verschil in gras beter is 2 matjes erbij en de slechte stukken eruit snijden.
Als ik dit zo lees denk ik dat je terrastegels binnenkort ook dood zijn.....quote:Op zondag 11 september 2016 09:59 schreef austenamsterdam het volgende:
Het is nota bene geen beunhaas: het was een bedrijf. Hij heeft ook het terras aangelegd, dat ziet er prachtig uit. Maar dit deed hij er duidelijk effe erbij.
Nee, hoor. Die sproei ik ook. ;-)quote:Op maandag 12 september 2016 10:14 schreef emil23 het volgende:
[..]
Als ik dit zo lees denk ik dat je terrastegels binnenkort ook dood zijn.....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |