Oversight | zaterdag 10 september 2016 @ 01:37 |

quote: The leader of al-Qaeda appeared in a video online today, ahead of the 15th anniversary of Sept. 11, calling the deadly attack a "slap" to the U.S. and its allies.
"We mark in these days the passage of nearly 15 years since the blessed invasions in Washington, New York and Pennsylvania," Ayman al-Zawahiri says in the video, according to a translation by the SITE Intelligence Group.
Al-Zawahiri later threatens the U.S. again, saying that "as long as your crimes continue, then the events of Sept. 11 will be repeated a thousand times, Allah permitting."
quote: The video is part of al-Qaeda's recent push to remain relevant in a world in which a rival terrorist organization, ISIS, draws more attention and far more recruits, according to former White House counterterrorism adviser Richard Clarke.
"The fact that he is communicating on the anniversary is an attempt by him to remind everybody that he exists and is the nominal head of [al-Qaeda]," said Clarke, now an ABC News consultant.
CIA Director John Brennan said in a recent interview that while al-Qaeda has been "diminished" through aggressive counterterrorism efforts, the group is "still a very serious concern and threat, and the core of al-Qaeda -- Zawahiri and others of that ilk -- still think of the West as the major enemy."
"So I do believe that they consider the United States to be a principle target," Brennan told the Combating Terrorism Center at West Point.
Elsewhere in the video, al-Zawahiri appears to make a veiled criticism of ISIS, saying that "real soldiers ... do not impose themselves on you as rulers without your acceptance and consultation."
Nada Bakos, a former CIA officer who tracked al-Qaeda in Iraq in the mid-2000s, said al-Zawahiri's message appeared to be in part reflective of the "competition" between al-Qaeda and ISIS.
"All of this [9/11 talk] is very much 'Look what we were able to pull off. No one else can do anything like this,'" Bakos told ABC News. "He's really trying to present his case [for al-Qaeda]."
Clarke said the video also indicates that al-Zawahiri has learned from the security mistakes of Osama bin Laden. Despite being wanted by the U.S. since the late 1990s and a $25 million reward for information leading to al-Zawahiri's capture, he has managed to elude authorities.
Clarke said he suspects al-Zawahiri is hiding somewhere in Pakistan but likely moving around far more frequently. A senior Pakistani diplomat told ABC News in late July that of course that's a possibility, but no one knows.
Bakos said she didn't have a guess as to where al-Zawahiri is now, but did not rule out north Africa, where al-Qaeda has a presence, especially since al-Zawahiri is originally from Egypt. Regardless, she said, the CIA is likely working around the clock to find him even as public attention and some government resources have shifted to the fight against ISIS.
"Just like bin Laden, it's an ongoing operation. You never give up on it," Bakos said.
A spokesperson for the CIA, which tracked bin Laden to a compound in Abbottabad, Pakistan, after an intense, decadelong manhunt, said the agency was aware of the new video but declined to comment further about it.
Though he has made relatively few public statements, al-Zawahiri, who took over al-Qaeda after U.S. forces killed bin Laden in May 2011, revealed himself last month in a series of videos in which he urged Muslims to unite against the "crusaders" in Muslim lands and also against the rival terrorist group ISIS. In the video released online today, al-Zawahiri is dressed similarly and sits before what appears to be the same curtain background as last month's videos. bron
...die vliegtuigen lukt ze vast niet nog een keer, ...niet zonder hulp, net als de vorige keer.
Maar je weet ook nooit wat de volgende zet zal zijn, 4 boten kapen, en met bommen erin de havens opblazen? |
Dagonet | zaterdag 10 september 2016 @ 01:39 |
Al-Qaida
Bestaan die nog joh? |
Oversight | zaterdag 10 september 2016 @ 01:39 |
quote: Tuuk, zolang er nog aan verdiend kan worden zullen ze wel blijven bestaan. |
Geralt | zaterdag 10 september 2016 @ 01:52 |
quote: Ik denk eerder gewoon een willekeurig cruiseschip met een paar duizend man erin proberen op te blazen.
Hoe zijn de controles eigenlijk op dat soort boten? Ik kan me niet voorstellen dat die gelijk zijn aan die van een grote luchthaven  |
Oversight | zaterdag 10 september 2016 @ 01:53 |
Hij is goed bezig,
|
Scuidward | zaterdag 10 september 2016 @ 01:53 |
quote: Op zaterdag 10 september 2016 01:52 schreef Geralt het volgende:[..] Ik denk eerder gewoon een willekeurig cruiseschip met een paar duizend man erin proberen op te blazen. Hoe zijn de controles eigenlijk op dat soort boten? Ik kan me niet voorstellen dat die gelijk zijn aan die van een grote luchthaven  Mijn ouders komen in aanmerking.
De controle is niet sterk te noemen. |
Oversight | zaterdag 10 september 2016 @ 01:54 |
En deze |
Oversight | zaterdag 10 september 2016 @ 01:56 |
quote: Op zaterdag 10 september 2016 01:52 schreef Geralt het volgende:[..] Ik denk eerder gewoon een willekeurig cruiseschip met een paar duizend man erin proberen op te blazen. Hoe zijn de controles eigenlijk op dat soort boten? Ik kan me niet voorstellen dat die gelijk zijn aan die van een grote luchthaven  Ik weet het wel zeker, en de havens staan niet bekende om hun hoge lonen, het kan niet echt moeilijk zijn, zeker niet als de "bemanning" van het schip klaar is om te sterven. |
Oversight | zaterdag 10 september 2016 @ 01:58 |
Ik vind vrachtwagens met bommen er in ook al eng genoeg, als ze echt willen kunnen ze weer een boel dood en verderf zaaien, ... marketing, even showcasen hoe goed de reorganisatie is verlopen, vlekkeloze overwinningen op de ongelovigen enzo.
Zonder bommen was het trouwens ook al erg genoeg met vrachtwagens. |
Scuidward | zaterdag 10 september 2016 @ 01:59 |
Aanslagen zijn gewoon de nieuwe realiteit.
Deal with it. |
Just_some_random_dude | zaterdag 10 september 2016 @ 02:10 |
Dan gaat Amerika ze gewoon toch even carpet bomben... geen probleem voor the US of A  |
Oversight | zaterdag 10 september 2016 @ 02:12 |
quote: ...ze zullen die lui eerst moeten vinden, NWS / US faalt in bevrijdingsoperatie, gijzelaars niet aangetroffen. |
Oversight | zaterdag 10 september 2016 @ 02:19 |
quote:
quote: Qaeda chief threatens 'thousands' of 9/11 attacks
DUBAI, United Arab Emirates - Al-Qaeda chief Ayman al-Zawahiri threatened the US that the September 11, 2001 attacks will be repeated "thousands of times", in a video marking the 15th anniversary of the deadly assault.
Addressing the United States in a video message posted Thursday on YouTube, Zawahiri blamed 9/11 on "your crimes against us".
He said that if these continue, 9/11 "will be repeated thousands of times".
|
Scuidward | zaterdag 10 september 2016 @ 02:24 |
quote: 1000 keer in 10 jaar.
Ja dan ben ik al 100 keer dood. |
Hathor | zaterdag 10 september 2016 @ 02:30 |
Ik kan niet begrijpen dat ze nog steeds niet weten waar die seniele moslim ergens uithangt, tenzij ze het het wel best vinden met zo af en toe een dreigboodschap.. |
Scuidward | zaterdag 10 september 2016 @ 02:31 |
quote: Op zaterdag 10 september 2016 02:30 schreef Hathor het volgende:Ik kan niet begrijpen dat ze nog steeds niet weten waar die seniele moslim ergens uithangt, tenzij ze het het wel best vinden met zo af en toe een dreigboodschap.. Al heb je ze gepinpoint op Afghanistan, zo'n bom heeft niet de kracht van een atoombom. |
#ANONIEM | zaterdag 10 september 2016 @ 02:35 |
Die Zawahiri moest ook maar eens standrechtelijk geëxecuteerd worden. |
Nober | zaterdag 10 september 2016 @ 02:38 |
Bush komt weer met een inside job? |
Oversight | zaterdag 10 september 2016 @ 05:01 |
quote: ...zou het? Facebook maakt 9/11-samenzwering trending |
Haags | zaterdag 10 september 2016 @ 07:49 |
Loos dreigement |
Resistor | zaterdag 10 september 2016 @ 08:08 |
Als ze dreigen is er niets aan de hand. Volgens mij waren er bij de meeste aanslagen tot nu toe geen duidelijke dreigingen geuit, als in 'we gaan dan-en-dan dat-en-dat aanvallen.
Dit is alleen maar bangmakerij om de politie uit te putten, en als er lange tijd niets gebeurd is en de beveiliging gaat terug slaan ze toe. |
DeBlauweKrokodil | zaterdag 10 september 2016 @ 08:21 |
Hoe vaak is die zawahiri nou al doodverklaard?
Dacht serieus dat hij nu echt dood was maar ook de laatste triomfantelijk geclaimde moord op hem blijkt dus bullshit. |
Woestijnvos | zaterdag 10 september 2016 @ 09:10 |
Al-Quaida die club zijn hoogdagen zijn al lang voorbij. Enige wat ze nog kunnen zijn dreigementen uiten.  |
Copycat | zaterdag 10 september 2016 @ 09:13 |
quote: Hallo, hallo! Wij zijn er ook nog! Vergeet IS, denk al-Quaida! |
#ANONIEM | zaterdag 10 september 2016 @ 11:08 |
Ja, want als je iets van plan bent, maar tegelijkertijd ook op de vlucht voor inlichtingendiensten ga je ook nog eens even aangeven dat je ergens mee bezig bent....blaffende honden bijten niet.  |
ietjefietje | zaterdag 10 september 2016 @ 11:35 |
Gehuil in de ruimte, als ze echt iets van plan zijn hoor je er niks over. |
Villas__Rubin | zaterdag 10 september 2016 @ 11:42 |
STOP GEWOON MET GEWELD STELLETJE POTHOEREN!!!!!!!!!! |
Elzies | zaterdag 10 september 2016 @ 11:45 |
quote: Ben benieuwd wie de opvolger van IS wordt. |
Nobu | zaterdag 10 september 2016 @ 11:48 |
quote: Op zaterdag 10 september 2016 01:52 schreef Geralt het volgende:[..] Ik denk eerder gewoon een willekeurig cruiseschip met een paar duizend man erin proberen op te blazen. Hoe zijn de controles eigenlijk op dat soort boten? Ik kan me niet voorstellen dat die gelijk zijn aan die van een grote luchthaven  Ik denk dat ze eerst een bom in een bus stoppen en daarna pas voor het cruiseschip gaan. |
Infection | zaterdag 10 september 2016 @ 12:10 |
Al Qaida  |
MakkieR | zaterdag 10 september 2016 @ 14:12 |
Obama stuurt gewoon weer de Navyseals bij ze langs  |
Oversight | zaterdag 10 september 2016 @ 22:08 |
quote: ...ze zullen die lui eerst moeten vinden, NWS / US faalt in bevrijdingsoperatie, gijzelaars niet aangetroffen. |