abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_165215868

quote:
The leader of al-Qaeda appeared in a video online today, ahead of the 15th anniversary of Sept. 11, calling the deadly attack a "slap" to the U.S. and its allies.

"We mark in these days the passage of nearly 15 years since the blessed invasions in Washington, New York and Pennsylvania," Ayman al-Zawahiri says in the video, according to a translation by the SITE Intelligence Group.

Al-Zawahiri later threatens the U.S. again, saying that "as long as your crimes continue, then the events of Sept. 11 will be repeated a thousand times, Allah permitting."
quote:
The video is part of al-Qaeda's recent push to remain relevant in a world in which a rival terrorist organization, ISIS, draws more attention and far more recruits, according to former White House counterterrorism adviser Richard Clarke.

"The fact that he is communicating on the anniversary is an attempt by him to remind everybody that he exists and is the nominal head of [al-Qaeda]," said Clarke, now an ABC News consultant.

CIA Director John Brennan said in a recent interview that while al-Qaeda has been "diminished" through aggressive counterterrorism efforts, the group is "still a very serious concern and threat, and the core of al-Qaeda -- Zawahiri and others of that ilk -- still think of the West as the major enemy."

"So I do believe that they consider the United States to be a principle target," Brennan told the Combating Terrorism Center at West Point.

Elsewhere in the video, al-Zawahiri appears to make a veiled criticism of ISIS, saying that "real soldiers ... do not impose themselves on you as rulers without your acceptance and consultation."

Nada Bakos, a former CIA officer who tracked al-Qaeda in Iraq in the mid-2000s, said al-Zawahiri's message appeared to be in part reflective of the "competition" between al-Qaeda and ISIS.

"All of this [9/11 talk] is very much 'Look what we were able to pull off. No one else can do anything like this,'" Bakos told ABC News. "He's really trying to present his case [for al-Qaeda]."

Clarke said the video also indicates that al-Zawahiri has learned from the security mistakes of Osama bin Laden. Despite being wanted by the U.S. since the late 1990s and a $25 million reward for information leading to al-Zawahiri's capture, he has managed to elude authorities.

Clarke said he suspects al-Zawahiri is hiding somewhere in Pakistan but likely moving around far more frequently. A senior Pakistani diplomat told ABC News in late July that of course that's a possibility, but no one knows.

Bakos said she didn't have a guess as to where al-Zawahiri is now, but did not rule out north Africa, where al-Qaeda has a presence, especially since al-Zawahiri is originally from Egypt. Regardless, she said, the CIA is likely working around the clock to find him even as public attention and some government resources have shifted to the fight against ISIS.

"Just like bin Laden, it's an ongoing operation. You never give up on it," Bakos said.

A spokesperson for the CIA, which tracked bin Laden to a compound in Abbottabad, Pakistan, after an intense, decadelong manhunt, said the agency was aware of the new video but declined to comment further about it.

Though he has made relatively few public statements, al-Zawahiri, who took over al-Qaeda after U.S. forces killed bin Laden in May 2011, revealed himself last month in a series of videos in which he urged Muslims to unite against the "crusaders" in Muslim lands and also against the rival terrorist group ISIS. In the video released online today, al-Zawahiri is dressed similarly and sits before what appears to be the same curtain background as last month's videos.
bron

:{w ...die vliegtuigen lukt ze vast niet nog een keer, ...niet zonder hulp, net als de vorige keer.

-O- Maar je weet ook nooit wat de volgende zet zal zijn, 4 boten kapen, en met bommen erin de havens opblazen?
◢◤
  zaterdag 10 september 2016 @ 01:39:01 #2
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_165215887
Al-Qaida

Bestaan die nog joh?
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_165215897
quote:
11s.gif Op zaterdag 10 september 2016 01:39 schreef Dagonet het volgende:
Al-Qaida

Bestaan die nog joh?
:{w Tuuk, zolang er nog aan verdiend kan worden zullen ze wel blijven bestaan.
◢◤
pi_165216072
quote:
11s.gif Op zaterdag 10 september 2016 01:37 schreef Oversight het volgende:
-O- Maar je weet ook nooit wat de volgende zet zal zijn, 4 boten kapen, en met bommen erin de havens opblazen?
Ik denk eerder gewoon een willekeurig cruiseschip met een paar duizend man erin proberen op te blazen.

Hoe zijn de controles eigenlijk op dat soort boten? Ik kan me niet voorstellen dat die gelijk zijn aan die van een grote luchthaven :@
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  zaterdag 10 september 2016 @ 01:53:51 #6
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_165216080
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 september 2016 01:52 schreef Geralt het volgende:

[..]

Ik denk eerder gewoon een willekeurig cruiseschip met een paar duizend man erin proberen op te blazen.

Hoe zijn de controles eigenlijk op dat soort boten? Ik kan me niet voorstellen dat die gelijk zijn aan die van een grote luchthaven :@
Mijn ouders komen in aanmerking.

De controle is niet sterk te noemen.
pi_165216083
◢◤
pi_165216122
quote:

[..]

:@ Ik weet het wel zeker, en de havens staan niet bekende om hun hoge lonen, het kan niet echt moeilijk zijn, zeker niet als de "bemanning" van het schip klaar is om te sterven.
◢◤
pi_165216152
-O- Ik vind vrachtwagens met bommen er in ook al eng genoeg, als ze echt willen kunnen ze weer een boel dood en verderf zaaien, ... marketing, even showcasen hoe goed de reorganisatie is verlopen, vlekkeloze overwinningen op de ongelovigen enzo.

:{w Zonder bommen was het trouwens ook al erg genoeg met vrachtwagens.
◢◤
  zaterdag 10 september 2016 @ 01:59:58 #10
203089 Scuidward
pi_165216171
Aanslagen zijn gewoon de nieuwe realiteit.

Deal with it.
pi_165216307
Dan gaat Amerika ze gewoon toch even carpet bomben... geen probleem voor the US of A :W
Waz met jou!
pi_165216326
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2016 02:10 schreef Just_some_random_dude het volgende:
Dan gaat Amerika ze gewoon toch even carpet bomben... geen probleem voor the US of A :W
_O- ...ze zullen die lui eerst moeten vinden, NWS / US faalt in bevrijdingsoperatie, gijzelaars niet aangetroffen.
◢◤
pi_165216420
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2016 01:59 schreef Scuidward het volgende:
Aanslagen zijn gewoon de nieuwe realiteit.

Deal with it.
quote:
Qaeda chief threatens 'thousands' of 9/11 attacks

DUBAI, United Arab Emirates - Al-Qaeda chief Ayman al-Zawahiri threatened the US that the September 11, 2001 attacks will be repeated "thousands of times", in a video marking the 15th anniversary of the deadly assault.

Addressing the United States in a video message posted Thursday on YouTube, Zawahiri blamed 9/11 on "your crimes against us".

He said that if these continue, 9/11 "will be repeated thousands of times".
◢◤
  zaterdag 10 september 2016 @ 02:24:47 #14
203089 Scuidward
pi_165216482
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2016 02:19 schreef Oversight het volgende:

[..]

[..]

1000 keer in 10 jaar.

Ja dan ben ik al 100 keer dood.
pi_165216549
Ik kan niet begrijpen dat ze nog steeds niet weten waar die seniele moslim ergens uithangt, tenzij ze het het wel best vinden met zo af en toe een dreigboodschap..
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  zaterdag 10 september 2016 @ 02:31:16 #16
203089 Scuidward
pi_165216567
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2016 02:30 schreef Hathor het volgende:
Ik kan niet begrijpen dat ze nog steeds niet weten waar die seniele moslim ergens uithangt, tenzij ze het het wel best vinden met zo af en toe een dreigboodschap..
Al heb je ze gepinpoint op Afghanistan, zo'n bom heeft niet de kracht van een atoombom.
pi_165216627
Die Zawahiri moest ook maar eens standrechtelijk geëxecuteerd worden.
pi_165216668
Bush komt weer met een inside job?
pi_165217488
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2016 02:38 schreef Nober het volgende:
Bush komt weer met een inside job?
:@ ...zou het?
Facebook maakt 9/11-samenzwering trending
◢◤
pi_165217826
Loos dreigement
Zonder wrijving geen glans
pi_165217884
Als ze dreigen is er niets aan de hand. Volgens mij waren er bij de meeste aanslagen tot nu toe geen duidelijke dreigingen geuit, als in 'we gaan dan-en-dan dat-en-dat aanvallen.

Dit is alleen maar bangmakerij om de politie uit te putten, en als er lange tijd niets gebeurd is en de beveiliging gaat terug slaan ze toe.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_165217922
Hoe vaak is die zawahiri nou al doodverklaard?

Dacht serieus dat hij nu echt dood was maar ook de laatste triomfantelijk geclaimde moord op hem blijkt dus bullshit.
pi_165218295
Al-Quaida :') die club zijn hoogdagen zijn al lang voorbij. :') Enige wat ze nog kunnen zijn dreigementen uiten. :')
Ура для россии
  zaterdag 10 september 2016 @ 09:13:51 #24
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_165218332
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2016 09:10 schreef Woestijnvos het volgende:
Al-Quaida :') die club zijn hoogdagen zijn al lang voorbij. :') Enige wat ze nog kunnen zijn dreigementen uiten. :')
Hallo, hallo! Wij zijn er ook nog! Vergeet IS, denk al-Quaida!
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_165219691
Ja, want als je iets van plan bent, maar tegelijkertijd ook op de vlucht voor inlichtingendiensten ga je ook nog eens even aangeven dat je ergens mee bezig bent....blaffende honden bijten niet. :')
pi_165220117
Gehuil in de ruimte, als ze echt iets van plan zijn hoor je er niks over.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
  zaterdag 10 september 2016 @ 11:42:08 #27
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_165220254
STOP GEWOON MET GEWELD STELLETJE POTHOEREN!!!!!!!!!!
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_165220319
quote:
8s.gif Op zaterdag 10 september 2016 09:13 schreef Copycat het volgende:

[..]

Hallo, hallo! Wij zijn er ook nog! Vergeet IS, denk al-Quaida!
Ben benieuwd wie de opvolger van IS wordt.
  zaterdag 10 september 2016 @ 11:48:26 #29
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_165220370
quote:

[..]

Ik denk dat ze eerst een bom in een bus stoppen en daarna pas voor het cruiseschip gaan.
pi_165220771
Al Qaida _O-
pi_165223149
Obama stuurt gewoon weer de Navyseals bij ze langs :P
pi_165234024
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2016 14:12 schreef MakkieR het volgende:
Obama stuurt gewoon weer de Navyseals bij ze langs :P
_O- ...ze zullen die lui eerst moeten vinden, NWS / US faalt in bevrijdingsoperatie, gijzelaars niet aangetroffen.
◢◤
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')