Lol, grappig.quote:Als Hitler verklede schooljongen wint prijs in bijzijn van Joodse kinderen
Een Australische jongen die een schoolevenement bijwoonde terwijl hij gekleed ging als Hitler, is gekozen als "één van de best geklede leerlingen". Het St. Philips College in de midden-Australische stad Alice Springs putte zich uit in excuses toen daarover flinke commotie was losgebarsten.
De verontschuldigingen waren vooral gericht aan Joodse kinderen die in het kader van een uitwisselingsprogramma op de school aanwezig zijn.
Schoolhoofd Roger Herbert bevestigde tegen de Australian Broadcasting Corporation dat de jongen vooraf aan een docente toestemming had gevraagd en gekregen voor zijn verkleedpartij. Volgens Herbert is de betrokken docente totaal van streek door het incident.
http://www.hln.be/hln/nl/(...)oodse-kinderen.dhtml
Denk dat die betreffende docent alleen maar zo van streek is vanwege de commotie eigenlijk.quote:Op vrijdag 9 september 2016 12:19 schreef karr-1 het volgende:
Je vraagt en krijgt toestemming van een docente om zoiets te doen. En dan doe je het en is de betreffende docente ineens compleet van streek door het incident?
Ik voel dat er wel iets meer gebeurt is dan alleen een simpele verkleedpartij
Tja dat kun je toch verwachten met zoiets? Ik snap überhaupt niet waarom je toestemming geeft voor zoiets.quote:Op vrijdag 9 september 2016 12:21 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Denk dat die betreffende docent alleen maar zo van streek is vanwege de commotie eigenlijk.
Omdat je niet helemaal spoort denk ik zoquote:Op vrijdag 9 september 2016 12:21 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Tja dat kun je toch verwachten met zoiets? Ik snap überhaupt niet waarom je toestemming geeft voor zoiets.
Dat moet dan wel, ik zou wel eens een goed gesprek met die docente willen hebben hieroverquote:Op vrijdag 9 september 2016 12:23 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Omdat je niet helemaal spoort denk ik zo
Uiteraard omdat ze bang is voor de gevolgen die het voor haar gaat hebbenquote:Op vrijdag 9 september 2016 12:24 schreef -AMG- het volgende:
''Volgens Herbert is de betrokken docente totaal van streek door het incident.''
Achteraf natuurlijk.
Nee.quote:Op vrijdag 9 september 2016 11:45 schreef berko13 het volgende:
[..]
Lol, grappig.
Moet kunnen of niet?
Bouw een tijdmachine.quote:Op vrijdag 9 september 2016 12:28 schreef MrBadGuy het volgende:
Mensen kunnen tegenwoordig ook niks meer hebben.
https://www.facebook.com/stphilipsalicesprings/quote:ST PHILIP’S COLLEGE ANNOUNCEMENT
09TH SEP 2016
Dear Community,
I wish to inform you of an unfortunate incident that occurred this week, the subsequent media reports and our actions as a result.
On Wednesday, 7 September, one of our students, after seeking permission from a teacher, attended book week in a costume that should not have been approved.
The teacher involved is a respected member of staff who is deeply apologetic for her error in judgement, and the student has an interest in history and politics and did the right thing by getting permission for his “book week” costume.
As the leader of our school community, I take full responsibility.
I would like to reiterate that this was an isolated incident.
I apologise unreservedly for any offence that has been caused to students, teachers and the wider community. I have offered this apology to the community through the media.
There were students visiting on an interstate trip and I have personally been in touch with the school and they have graciously accepted our apology.
We are reviewing our school policies on these kind of events, to ensure that an incident like this does not occur again.
We are providing support and assistance to the teacher, the student, and their family.
It has been a very distressing lesson for all concerned, and reminds our students that we can all, including adults, make mistakes. Our school strives to teach our students how to be responsible members of the community. That includes leading by example when we make a mistake, apologising and making amends for our error.
Please do not hesitate to contact me if you would like to discuss the matter further, or would like clarification concerning the incident.
Yours sincerely,
Roger Herbert
Principal
Judgement error zeggen ze. Is die docent uberhaubt wel geschikt om les te geven dan?quote:Op vrijdag 9 september 2016 12:32 schreef Twentsche_Ros het volgende:
http://www.stphilips.nt.edu.au/our-school/blog
An isolated incident....
[..]
Australië is geen Europa. Het waren hooguit soldaten die destijds met de geallieerden meevochten in Europa of in Azië tegen Japan.quote:Op vrijdag 9 september 2016 12:35 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Judgement error zeggen ze. Is die docent uberhaubt wel geschikt om les te geven dan?
Dat mensen niets kunnen hebben is nog tot daar aan toe maar als die gekwetstheid zich ook gaat uitbreiden tot provinciestadjes 20.000 km verderop wordt het wel problematisch.quote:Op vrijdag 9 september 2016 12:28 schreef MrBadGuy het volgende:
Ja ik denk dat ze in Australië toch echt wel weten wie Hitler is en wat er in 2e Wereld Oorlog heeft plaatsgevonden. Vind het een beetje raar voor een docent maar goed...quote:Op vrijdag 9 september 2016 12:42 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Australië is geen Europa. Het waren hooguit soldaten die destijds met de geallieerden meevochten in Europa of in Azië tegen Japan.
http://www.eenvandaag.nl/(...)rins_in_nazi_uniform
Prins Harry van GB heeft ooit in een verkleedpartij zich als nazi uitgedost.
Tsja. Dom, maar ja. Nieuwe generaties. Koude oorlog ook al gehad. Stel dat iemand als Genghiz Kahn gekleed gaat. Krijg je dan dezelfde ophef?
Gezien de facebook foto is het een school die duidelijk niet racistisch is. De (naieve wellicht) lerares is overstuur. Het schoolhoofd biedt overal zijn excuses aan. Me dunkt.....
Graag weer over tot de orde van de dag...
Ben ik nu de enige die de Joodse aanwezigen wel een leuk detail vind de man blijft gewoon deel van onze geschiedenis kunnen we na 70 jaar nog steeds wel heel krampachtig over doen. Maar het lijkt mij handiger om ons te focussen op de huidige problemen op dat gebied.quote:Op vrijdag 9 september 2016 12:59 schreef rubensanti het volgende:
Waar maken ze zich druk over. Het is een belangrijk persoon uit de geschiedenis. Dat er joodse personen bij zijn betekend niet dat het meteen kwetsend zou moeten zijn. Mensen maken zich tegenwoordig ook overal druk om.
De TT deed me onmiddellijk aan die aflevering denken.quote:
+1quote:Op vrijdag 9 september 2016 12:28 schreef MrBadGuy het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |