Als ik genoeg had zou ik het doenquote:Op vrijdag 9 september 2016 10:45 schreef sjoemie1985 het volgende:
Probeer het uit zou ik zeggen, gewoon telkens 1 er bij
Nee ik wil weten hoeveel er nodig zijn om door mijn handpalmen te kunnen penetreren.quote:
Maar het vermogen van de batterijen kun je niet bij elkaar optellen als ze serie geschakeld zijn en knoopcel batterijen hebben heel weinig vermogen. Dus kun je überhaupt een schok krijgen van knoopcel batterijen?quote:Op vrijdag 9 september 2016 10:50 schreef rekenwonder het volgende:
Vanaf ongeveer 50 V zou je het wel moeten kunnen voelen (mits genoeg vermogen)
Een 9v batterij op een beugel geeft een leuk effect.quote:Op vrijdag 9 september 2016 11:06 schreef ssebass het volgende:
9v batterij op je tong werkt al hoor.
Volgens wikipedia kan een mens een stroom van 5 mA DC (of 1 mA AC) voelen, een goedkope LR41 (ooit een pak van 100 gekocht in Chinese webshop) van enkele jaren oud kan 160 mA (kortsluitstroom) leveren. Voldoende dus om een schok te geven. Effe weerstand gemeten, m'n tong is 15 a 20 kilo-ohm, m'n vingers zo'n 300 kilo-ohm. Maar dat zegt niet veel, want de weerstand van de huid zou afhankelijk zijn van de aangelegde spanning, en sterk dalen vanaf 10 a 20V.quote:Op vrijdag 9 september 2016 11:00 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
[..]
Maar het vermogen van de batterijen kun je niet bij elkaar optellen als ze serie geschakeld zijn en knoopcel batterijen hebben heel weinig vermogen. Dus kun je überhaupt een schok krijgen van knoopcel batterijen?
Voor de echte masochisten: steek wat spelden in je huid en sluit die aan op een batterij. Denk dat je de stroom al gaat voelen bij 1,5 volt.quote:Op zondag 11 september 2016 22:47 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Volgens wikipedia kan een mens een stroom van 5 mA DC (of 1 mA AC) voelen, een goedkope LR41 (ooit een pak van 100 gekocht in Chinese webshop) van enkele jaren oud kan 160 mA (kortsluitstroom) leveren. Voldoende dus om een schok te geven. Effe weerstand gemeten, m'n tong is 15 a 20 kilo-ohm, m'n vingers zo'n 300 kilo-ohm. Maar dat zegt niet veel, want de weerstand van de huid zou afhankelijk zijn van de aangelegde spanning, en sterk dalen vanaf 10 a 20V.
(de ohmmeter levert minder dan een halve volt op het gebruikte meetbereik)
Hoe werkt eigenlijk een vliegenmepper. Heeft het een soort boost converteren ofzo?quote:Op maandag 12 september 2016 19:34 schreef Baas_bas het volgende:
stop ze in een elektrische vliegenmepper
Een condensator die zich ontlaadt. Hoog voltage, lage hoeveelheid stroom.quote:Op dinsdag 13 september 2016 09:22 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
[..]
Hoe werkt eigenlijk een vliegenmepper. Heeft het een soort boost converteren ofzo?
Degene die ik gezien heb hadden minimaal een transformator, transistor, een weerstand, een diode en condensator (en een weerstand + led als indicator)quote:Op dinsdag 13 september 2016 09:22 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
[..]
Hoe werkt eigenlijk een vliegenmepper. Heeft het een soort boost converteren ofzo?
SPOILER: Hoe werkt de blocking oscillator?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.are we infinite or am I alone
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |