Zie http://home.wanadoo.nl/hitlist/OverzichtLijsten.htm voor de complete lijst.
Top 5 van deze week:
1-1 Dillemma - Nelly feat. Kelly Rowland
2-2 Dirty - Christina Aguilera feat. Redman
3-3 Asereje - Las Ketchup (Het is toch niet te geloven..... )
4-4 Hey sexy lady - Shaggy & Brain & Tony Gold
5-9 Jenny from the block - Jennifer Lopez
Opvallende noteringen:
-My friend - Groove Armada van 40 naar 23
-Promise - Krezip van 43 naar 26
-Echte Sint/Welkom Sinterklaas - Jochem van Gelder van 49 naar 28
-Skin on skin - Sarah Connor van 95 naar 46
Het is weer zo'n week hoor.
---------------
29 Feel - Robbie Williams
Ik vind de kwaliteit van zijn nummers vrij wisselend. In dit geval: Een niet al te opvallend maar toch best leuk pop/rock-nummer. Het lijkt in het begin saai, maar na vaker luisteren groeit het. En het zit gewoon goed in elkaar. Toch boeit het me niet helemaal, in tegenstelling tot nummers als Let love be your energy. Het mist net dat beetje extra. 7-/10
40 Zeven rozen zeven jaren - Frans Bauer
Zijn zoveelste hit, en hij klinkt weer precies zoals al zijn voorgangers. Die over-emotionele jankstem op een oubollig synthesizergeluidje. Ook het achtergrondkoortje ontbreekt niet. Ik krijg hier visioenen bij van foute familiefeestjes waarbij je ongewild mee in de polonaise wordt gesleurd door je meest gehate oom, of zo........ Maar in zijn soort goed. Daarom toch 4/10.
43 Stronger - Sugababes
Hun eerste ballad, op single althans. Het pleit in ieder geval voor ze dat ze elke keer anders klinken. Maar ik vond hun vorige nummers leuker. Maar daar schijnen vele Fok!kers anders over te denken. Hij wordt wel beter als je het vaker hoort, maar op de een of andere manier liepen die vorige nummers wat lekkerder, net als die clip die ik het niet helemaal vind hebben (ook die vond ik bij de vorige singletjes beter). 7/10
58 Maybe - Enrique Iglesias
Een totaal niet boeiend popnummer. Het klinkt saai en telkens hetzelfde, en die muziek doet wat jaren 80-aan, op een foute manier. Bijna schlager-achtig. Het ontbreekt er alleen maar aan dat het niet in het Duits gezongen is...... 5+/10
59 Boys of summer - DJ Sammy
Ook dit boeit me niet echt, maar ja, dat is wel vaker deze week. Een enorm vrolijk, maar tamelijk nietszeggend eurohouse-covertje met een hoog Eurovisie Songfestival-gehalte. Vooral door het refrein, en het gekke is dat dat pas in deze coverversie opvalt. 5-/10
64 De mooiste vrouw - Sipke de Boer
Ken ik niet, Kazaa heeft het niet. Ik weet niet of ik dat zo erg moet vinden.....
80 To france - Novaspace
Weer zo'n suf eurohouse-covertje waar er dit jaar al tigduizend van uitgekomen zijn, naar mijn gevoel dan. Het klinkt precies zoals al die anderen en vaker hoef ik dit niet te horen. Plat en nietszeggend en het voegt gewoon niks toe. Dan vind ik die van 'mr' nog beter. 4/10
81 These are the days - O-Town
Typische nep-r&b van zo'n jongensbandje. Saai, zwakjes gezongen en opnieuw.... Nietszeggend. Het codewoord van deze week. Gaap, hoe slaapverwekkend kan je iets maken? En tja, wat moet je er verder nog van zeggen? Niks. 5-/10
83 Mooie blouse - Kasper van Kooten
Voor de derde keer binnen. Ik ken het nu pas. Als ik dit zo hoor kom ik tot de conclusie dat ik de twee eerste keren niets gemist heb. Het nummer klinkt kaal, en dat kan leuk zijn, maar in dit geval klinkt het vrij onprofessioneel. Het klinkt als muziek die doorgaans gewoon thuis gespeeld wordt voor de lol in plaats van op cd-single te verschijnen. Dat had dan ook niet gehoeven van mij. 5+/10
92 The theme - Jurgen Vries
En dit redt het hele zooitje deze week dan nog een beetje. Het onderscheidt zich van veel andere trance door de sterke, volle produktie en de stevig doordenderende beat. Een echt power-nummer, wat steviger dan de meeste trance. Het komt wel laat binnen vind ik. Het is al twee maanden of zo te zien en te horen. Eigenlijk ben ik hem al een beetje zat. 8+/10
98 Onderhuids/tastbaar - Ruth Jacott
Re-entry, en nu ken ik ze wel. Niet bepaald mijn muziek maar ik kan wel horen dat het best goed gemaakt is. De eerste is vrolijk en wat sneller, de tweede klinkt wat kalmer maar heeft ook nog wel fijn gitaarspel erin zitten. Respectief 6,5/10 en 6/10
1-1 Dilemma - Destiny's Child & Nelly & Kelly Rowland
2-2 Dirrty - Chistina Aguilera & Redman
3-3 The ketchup song (asereje) - Las Ketchup Omlaag, kreng!
4-4 Hey sexy lady - Shaggy & Brain & Tony Gold
5-9 Jenny from the block - Jennifer Lopez NEEEEEE!!!!!!
==========================
Al langer te horen en ik moet zeggen dat ik dit nummer nog leuk vind ook! Echt zo'n plaat waarbij je je stereo even een tikje harder wilt zetten. 8/10
Tsja, moet ik hier nog wat over zeggen? Typisch een Bauer plaat en ideaal voor het lokale piratenstation. Volgende! 2/10
43 Stronger - Sugababes
Dacht ik dat dit een re-entry was, maar nee dus. Geweldige R&B-ballad, zeer goed geproduceerd, veel geluidjes op de achtergrond en weet ik wat nog meer. Dit is tenminste niet zo simpel en glad geproduceerd als mening andere plaat in dit genre. 7.5/10
Duidelijk op december gericht. Een standaard kwijlplaatje waar ik eigenlijk niet echt lekker van word. Mag gelijk worden doorverwezen naar Sky Radio wat mij betreft. 4/10
Eerst denk je met een ballad te maken te hebben, maar nee... toch weer een eurodanceplaatje. Dit betreft een bewerking van een nummer van Don Henley. Niet echt slecht gedaan, maar we hebben dit al zo vaak gehoord de laatste tijd. 5.5/10
Deze heeft Kazaa niet, maar volgens mij mis ik ook niets.
80 To France - Novaspace
Zucht... een danceversie van een oud nummer waarvan ik de titel/uitvoerende even ben vergeten. Erg saai met al die breaks en die 303 mag er ook gerust uit. 4/10
81 These are the days - O-town
Waarschijnlijk krijg ik boze reacties als ik dit veel op Bon Jovi vind lijken wat betreft stijl, maar dan minimalistischer. Een gated orgeltje, drums en wat gitaren... that's it. Ene oor in, andere oor uit bij mij. 5/10
Een re-entry die ik niet opnieuw ga bespreken.
Gaat het dan toch nog gebeuren? Wordt het dan alsnog een hit? Waarschijnlijk wel. Wekenlang is deze plaat geplugd op TMF, wat ik eigenlijk wel jammer vind. De 12" versie is in ieder geval een stuk beter van opzet dan de verkapte radioversie. Een goede tranceplaat die in Engeland een ware hype heeft ontketend. Zo erg zal het hier niet worden, hoewel... 7/10
Dit keer wel te vinden met Kazaa. De versie die ik destijds bij Edwin Evers hoorde vond ik toch leuker. Deze versie van het album valt mij in ieder geval behoorlijk tegen. 5/10
Ja hoor, dit had ik verwacht! De legendarishe "The Theme", gedraaid door Popi-Jopi DJs als Gielen en Jules is bijna een half jaar na zijn debuut eindelijk op de radio. De melodie en synths zijn erg catchy en vrolijk, verder niets bijzonder. Ik vind deze plaat "Euro-Cheese" op zijn best. Op zich niet erg slecht , maar as je hem te vaak hoord komt hij echt snel je strot uit.
6+/10
[Dit bericht is gewijzigd door Trance4Ever op 03-12-2002 09:04]
quote:Ik denk dat we 'm al te vaak gehoord hebben. De plaat staat nu al weken te verstoffen in m'n platenbakken.
Op maandag 2 december 2002 23:20 schreef Trance4Ever het volgende:... maar as je hem te vaak hoort komt hij echt snel je strot uit.
verder is het weer niets deze week, moeten wij echt wachten tot januari voordat er weer leuk werk binnenkomt?
Opvallende noteringen:
dit nummer had de reclame niet nodig moeten hebben om hit te worden
Joepie, goed gedaan krezipkopend NL
Vond de single van vorig jaar leuker
mee doodgegooid op viva, zo slecht is het nu ook weer niet
Het is weer zo'n week hoor.
---------------
Ik ga naar Robbie, ik ga naar Robbie, Ik ga naar Robbie
beste nummer wat ie gemaakt heeft naar mijn gevoel !!!
(met als 2e de remake van George Michael's Freedom, en Let me entertain you, zijn hele swing when your winning cd, Kids, Angels, No Regrets, Let love Be Your Energy, en de rest van zijn singles
Robbie Rules
43 Stronger - Sugababes
Nou daar heb ik een topic over geopend, dus mijn gevoel over dit nummer is daar na te lezen, damn wat ie is goed
super nummer, heb hem pas redelijk laat ontdekt (2 weken geleden) maar ookhelemaal weg van dit nummer, mocht je ooit in een auto iemand een nummer echt meezingen, dan ben ik het mischiebn wel, en dan met dit nummer
80 To france - Novaspace
de MR versie, maar dan verkloot
1 keer gehoord bij B&VD, maar verder wel een leuk liedje eigenlijk
is dit geen re-entry of zo....
wat is dit nummer al lang geplugged, wel super natuurlijk, maar nu pas???
Opvallende noteringen:
---------------
Om een of andere reden ga ik Robbie steeds meer waarderen, al duurt het nog heel lang voor ik ooit wat van hem zal gaan kopen... maar het is wel kwaliteitspop wat hij maakt, en hij is zeker bezig een van de echte groten te worden.
Dit nummer is dan weer een ballad, logisch in deze tijd van het jaar, maar zit wel goed in elkaar. 7
43 Stronger - Sugababes
Eerste ballad? Run for cover dan? In elk geval hoor ik liever de uptempo nummers, al denk ik dat ze Overload nooit meer zullen evenaren. Ergens hebben ze wel wat maar toch vooral 'net niet'. Deze zoals gezegd vind ik weer minder... 5
80 To france - Novaspace
Cover van Mike Oldfield en Maggie Reilly. Tja, in het genre niet de slechtste maar dat zegt nog weinig. 4
Argh, bah!!! O-town is toch een soort van engelse k-otic ofzo? Als ik dit hoor dan hebben we in Nederland nog geluk gehad volgens mij... dit is echt hopeloos. 1.
Redelijk standaard housenummer met alle cliche's erin verwerkt. Tja, meer iets voor de disco dan de hitparade. 5
Iieeuw. Speciaal omdat m'n schoonvader hier van houdt geef ik het een puntje extra. Anders was het echt een dikke 1. Nu dus 2/10
Mjammie. Toch wel een heel erg lekkere remake. Toch wel verrassend omdat het als ballad begint, maar snel omslaat in een dancenummer. Deze versie krijgt van mij een 8/10. De Green Court Remix krijgt van mij een puntje meer. 9/10.
80 To France - Novaspace
Aaaargh... Ik kan dat mens niet uit staan. Nederland is nu pas toe aan het tweede Novaspace gedrocht. In Duitsland is inmiddels een Masquerade cover uit namelijk "Guardian Angel". Okay, dit nieuwe nummer kan ik iets beter verdragen dan "To France", maar het is nog niet super.
Maggie Reilly's eigen remake als M.R. uit 1996 (of was het later) deed het toch beduidend beter dan dit ding. Doe mij maar de Beam & Yanou remixen van toen.
To France krijgt van mij een 4/10.
Toen het uit kwam vond ik het geweldig en was het zeker een 8/10 waard. Maar nu vind ik 'm best wel eentonig worden. 6.5/10
Voor ome Sjonny en tante Anita is het vast geweldig... 1/10
43 Stronger - Sugababes
Dit vind ik wel een leuk nummer, nadat ik m vaker had gehoord 8/10
Ben m nu aan het luisteren (KaZaA ) en het klinkt wel leuk, cover toch
(kan bijna niet missen...)
Hij geeft niet op hè? Tis een heel slecht nummer, maar ook wel weer leuk.
Ik vond het ook vrij opvallend dat Mariah Carey nu eindelijk weer eens een top 10 hit scoort. Van 20 naar 10 "Through The Rain".
Opvallende noteringen:
_O _ _O
_O
Hij kan veel beter. Ik vind dit net iets te zoet. Helaas Rob. 6,5/10
43 Stronger - Sugababes
Prachtig. De Sugababes zijn echt goed! En trouwens: Run For Cover, is dat ook niet een ballad? Maar goed, Stronger, erg mooi gezongen weer, zoals we inmiddels wel gewend zijn. De clip is opzich wel leuk, maar een beetje te zomers voor in de winter. 8.5/10
Alweer binnen? Wat een kutnummer. Saai. Stom. Duf. Saai. Saai. 2/10
Best leuk! Wordt opzich best veel gedraaid op de radio enzo, maar dan wordt het ook wel leuker enzo. 8/10
quote:Oeh, mooi zo. Ik moet bekennen dat ik Through The Rain best leuk vind eigenlijk. Maar alleen dan de powerzang van haar, dat krolse gehijg op het begin hoeft van mij niet zo.
Op woensdag 4 december 2002 11:37 schreef CJ het volgende:
Opvallende noteringen...Ik vond het ook vrij opvallend dat Mariah Carey nu eindelijk weer eens een top 10 hit scoort. Van 20 naar 10 "Through The Rain".
Opvallende noteringen:
-My friend - Groove Armada van 40 naar 23, It sounds good, sounds very good
-Promise - Krezip van 43 naar 26, dit vind ik eindelijk eens een lekker nr. van hun
-Echte Sint/Welkom Sinterklaas - Jochem van Gelder van 49 naar 28, humor wel lekkere meezinger
-Skin on skin - Sarah Connor van 95 naar 46, heb ik vaag gehoord, maar geloof dat het uit gapen ook gelijk is weggezapt.
---------------
Ik weet het niet maar het heeft zo'n lekkere deuntje erin zitten, die piano, die gitaar in het tussenstuk. Héérlijk!
Heb je een van z'n nr's gehoord, dan heb je ze allemaal gehoord toch? Conclusie:
43 Stronger - Sugababes
Wat Posting Girl al zegt, ze kunnen iedere keer anders klinken. Groovy, dansbaar, funky en dan deze van een heel ander kaliber. Maar oh-oh wat ligt hij lekker in het gehoor. Beetje met me winterdepressie te maken misschien
Jammer, erg jammer, eerlijk gezegd gewoon een suf nummer. Ben dan ook catchy tracks van Iglesias gewend. Mooie stukken in Escape, Be With You en Rhythm Divine. Diep teleurgesteld
Mwah, vaag gehoord maar het doet me dan ook werkelijk niks. Loop niet zo heel snel warm van dance muziek. Op een paar uitzondering na dan.
Ken ik ook niet, en misschien is dat maar goed ook
80 To france - Novaspace
Ja heb hem gehoord, en zoals eerder gezegd dat die dance, eurohouse hoek mij niet zo trekt. Beetje teveel van hetzelfde.
Loop niet zo warm van O-Town, weinig leuke nummers en deze mag zich er ook weer bij aansluiten. Een poging tot emotie te brengen in muziek lijkt zeer mislukkelijk over te komen bij hun. Maar dat kan aan mij liggen.
Tsja wat valt er over te zeggen, leuk in z'n genre maar daar blijft het ook bij.
Klinkt wel relaxed maar ik geloof dat het nummer zijn tijd toch al gehad heeft? Ik ben er in ieder geval mee dood gegooid maar al met al klinkt het niet onaardig.
Ja deze ken ik (Life & Cooking gezien ) Mwah mwah, klinkt wel voor nederlandstalig en het heeft wel iets maar ook weer niet iets waar ik warm van loop. Wel een goeie gooi voor de december maand. Over Tastbaar gesproken dan.
quote:Oei... dan ben je vast ook fan van Annemarijn aka Mariah on Power:
Op donderdag 5 december 2002 15:09 schreef Tom_Tom- het volgende:[..]
Oeh, mooi zo. Ik moet bekennen dat ik Through The Rain best leuk vind eigenlijk. Maar alleen dan de powerzang van haar, dat krolse gehijg op het begin hoeft van mij niet zo.
quote:Ja man, Annemarijn is geweldig
Op donderdag 5 december 2002 23:40 schreef CJ het volgende:
Oei... dan ben je vast ook fan van Annemarijn aka Mariah on Power:
De kerst nummer 1. Perfecte plaat!
Hoe vaker je hem hoort, des te briljanter steekt ie in elkaar.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |