abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 4 september 2016 @ 15:52:37 #1
424655 MisterCe
The B but not the C
pi_165082222
ROME - Paus Franciscus heeft zondag tijdens een feestelijke kerkdienst in het Vaticaan Moeder Teresa heilig verklaard. Honderdduizenden mensen zijn volgens Italiaanse media naar Vaticaanstad gekomen om de plechtige heiligverklaring bij te wonen, velen op het Sint-Pietersplein. De Albanese non, geboren als Agnes Gonxha Bojaxhiu, werkte in de Indiase stad Calcutta en gold als icoon van menslievendheid.

Sint-Teresa van Calcutta werkte in de armste buurten van de Indiase metropool Calcutta, in het Bengaals Kolkata geheten. Ze kreeg voor haar werk en naastenliefde in 1979 de Nobelprijs voor de Vrede. De orde die ze stichtte voor het werk onder de armen heet Zusters van Naastenliefde. Italiaanse media meldden dat 1500 daklozen over wie de orde zich heeft ontfermd, zondag na de mis een lunch van de paus hebben gekregen.

De heiligverklaring is volgens Vaticaankenners uitzonderlijk snel gedaan. Moeder Teresa werd al zes jaar na haar dood zalig verklaard. Ze heeft ook veel kritiek gekregen op haar werkwijze. De heiligverklaring is een hoogtepunt in het Heilige Jaar van de Barmhartigheid en beklemtoont de wil van de paus een kerk voor de armen te zijn.

Namens Nederland is minister Lilianne Ploumen (Buitenlandse Handel en Ontwikkelingssamenwerking) naar de mis gegaan.

http://www.telegraaf.nl/b(...)lig_verklaard__.html

pi_165082292
Het blijft schattig hoe die mensen in wonderen en zo geloven.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 4 september 2016 @ 15:59:18 #3
862 Arcee
Look closer
pi_165082373
Fijn, kan ik deze quote van shmoopy weer een keer posten:

quote:
13s.gif Op zondag 19 oktober 2003 18:04 schreef shmoopy het volgende:
Dit gestoorde individu heeft mensenlevens op d'r geweten door oa anticonceptie te veroordelen.
Zaligverklaren my ass, gewoon nog een keer verbranden, op de hoogste stand wmb.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zondag 4 september 2016 @ 16:08:57 #4
443405 BaardaapAd
hasa diga eebowai
pi_165082581
Ik heb de bijbel wel eens gelezen; daar staan dingen in die, als ik een christen zou zijn, voor mij als LEEFREGELS zouden gelden.

quote:
Gij zult u geen gesneden beeld, noch enige gelijkenis maken, van hetgeen boven in den hemel is, noch van hetgeen onder op de aarde is, noch van hetgeen in de wateren onder de aarde is.
Exodus 20. Nou is die heiligverklaring een Rooms Katholieke hobby en tenzij ik mij heel erg vergis staan die Roomse kerken vól met gesneden beelden.

Regelmatig wordt in de bijbel verafgoding veroordeeld, dus is het nogal vreemd om iemand heilig te verklaren; dat riekt toch heel sterk naar het aanmoedigen van verafgoding.
De tijd is een rivier waarin įlles verzuipt.
  zondag 4 september 2016 @ 16:10:19 #5
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_165082600
quote:
14s.gif Op zondag 4 september 2016 15:59 schreef Arcee het volgende:

[..]

<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zondag 4 september 2016 @ 16:11:11 #6
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_165082626
quote:
14s.gif Op zondag 4 september 2016 15:59 schreef Arcee het volgende:

[..]

Uiteindelijk de ondergang van alle beschavingen aan explosieve overbevolking en retardatie.
  zondag 4 september 2016 @ 16:33:45 #7
443405 BaardaapAd
hasa diga eebowai
pi_165083068
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 15:52 schreef MisterCe het volgende:Namens Nederland is minister Lilianne Ploumen (Buitenlandse Handel en Ontwikkelingssamenwerking) naar de mis gegaan.
Is toch wel heel twijfelachtig dat een Nederlandse minister naar die onzin wordt afgevaardigd. Ook al is Lilianne de dochter van een katholieke melkboer; ze is tenslotte van de PvdA en niet van een gristelijke partij of zo. Hiermee geeft onze regering toch een vreemd signaal af.

Het zou anders zijn als een politicus of politica op eigen titel zo iets bezoekt, of namens haar partij (zoals Rutte af en toe nadrukkelijk iets zegt of doet met een 'andere pet op'). De PvdA was vroeger behoorlijk anti religie (opium voor het volk!) en werft al jaren veel onder etnische medelanders, dus ook als partij zou het sturen van Ploumen enige vraagtekens oproepen.

De VVD verklaart neutraal te staan ten opzichte van religie en is van mening dat de overheid neutraal moet zijn; ook in dat opzicht dus RAAR om een vertegenwoordiger uit de coalitie te sturen.
De tijd is een rivier waarin įlles verzuipt.
pi_165086313
Vanmorgen gehoord in OVT op Radio 1 tussen 10 uur en 11 uur.
Moeder Therisia was niet zo zuiver dan dat zij de wereld wilde doen geloven.
Zij stelde het lijden van mensen meer centraal dan om zich om die mensen te bekommeren.
Er schijnen veel arme mensen in haar hospices doodgegaan te zijn, maar die gemakkelijk en eenvoudig te genezen te waren door ze door te sturen naar doctors of een ziekenhuis.

Zij drong het lijden op aan mensen, die wel nog geholpen konden worden.

radiofragment van 10 minuten
pi_165099558
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 18:48 schreef Idisrom het volgende:
Vanmorgen gehoord in OVT op Radio 1 tussen 10 uur en 11 uur.
Moeder Therisia was niet zo zuiver dan dat zij de wereld wilde doen geloven.
Zij stelde het lijden van mensen meer centraal dan om zich om die mensen te bekommeren.
Er schijnen veel arme mensen in haar hospices doodgegaan te zijn, maar die gemakkelijk en eenvoudig te genezen te waren door ze door te sturen naar doctors of een ziekenhuis.

Zij drong het lijden op aan mensen, die wel nog geholpen konden worden.

radiofragment van 10 minuten
En dat terwijl er miljoenen op de bank stonden..

Echt een afschuwelijk mens was het :r
Robert Moog died for our synths
  maandag 5 september 2016 @ 10:47:46 #10
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_165099587
Ach ja, een corrupt systeem verklaart een controversiėle vrouw heilig. Volgens de maatstaven van een of andere entiteit waar je maar net in moet geloven. Dat doe ik niet, dus boeien.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  Moderator maandag 5 september 2016 @ 15:12:29 #11
8781 crew  Frutsel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')