abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_165056135
Hoi.

Ik wil afvallen en ben daarom zo'n 2 maanden geleden gestart met krachttraining (2 a 3 keer per week, 1 u a 1.15 u per week). Daarnaast ga ik zo nu een dan daarnaast hardlopen (5km) of squashen (30 min), zeg maar eens in de 2 weken.

Qua voeding eet ik aardig gezond. S ochtends havermout, lunch salade, tussendoor fruit en s avonds vaak vegetarisch.

Goed, wat is nou mijn vraag? Ik val niet echt af nu ik zoveel sport. Nog geen 2 kilo in de afgelopen 2 maanden. Ik lees dat spier zwaarder is dan vet, maar ik zou toch ook veel meer moeten verbranden? Of ben ik gewoon te ongeduldig en moet ik in december nog maar eens meten..?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  zaterdag 3 september 2016 @ 14:08:32 #3
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_165056271
Kijk gewoon of je er nu beter uitziet dan voor je begon
pi_165056275
Hoezo eet je gezond? Hou je bij hoeveel kcal, vetten en eiwit je weet? Kip en vis is goed voor je icm sporten.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_165056311
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 september 2016 14:00 schreef Skv het volgende:
S ochtends havermout, lunch salade, tussendoor fruit en s avonds vaak vegetarisch.
Klinkt niet goed

quote:
1s.gif Op zaterdag 3 september 2016 14:00 schreef Skv het volgende:
Ik lees dat spier zwaarder is dan vet, maar ik zou toch ook veel meer moeten verbranden?
Met jouw eetpatroon lijkt het me sterk dat je veel spiermassa aangemaakt hebt eerlijk gezegd.

Ga eerst eens tracken wat je eet. Let daarbij ook de macro's (verhouding vet, koolhydraat, eiwit).
  zaterdag 3 september 2016 @ 14:11:09 #6
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_165056323
Denk dat het komt door de havermout
pi_165056379
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 september 2016 14:11 schreef Manke het volgende:
Denk dat het komt door de havermout
:')
pi_165056432
Je moet meer geduld hebben en je niet blindstaren op het getal op de weegschaal.
Maak elke 2/3 weken een progressiefoto op hetzelfde moment van de dag.
  zaterdag 3 september 2016 @ 14:17:35 #9
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_165056447
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2016 14:14 schreef Hochwinter het volgende:

[..]

:')
havermout eet je veel als je wil aankomen :%
pi_165056476
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 september 2016 14:17 schreef Manke het volgende:

[..]

Nee, het past gewoon een uitgebalanceerd dieet. Ook als je af wil vallen. Tenzij dat je keto nastreeft. Maar als je havermout eet, maar qua kcal per dag minder dan dat je verbrandt, val je uiteraard gewoon af.
pi_165056506
quote:

[..]

Dat geldt toch voor alles wat je eet.
Havermout kun je zo calorierijk maken als je zelf wilt.
pi_165056522
Bereken je TDEE. En daaruit kan je bepalen hoeveel je moet eten.
pi_165056579
Je zult eerst wat spieren opbouwen en een klein beetje vet verliezen. Dat zie n je op de weegschaal niet.

Houd dit een jaar vol en los van je gewicht zie je er een stuk beter uit. Overigens moet je wel echt voldoende eiwitten eten, anders bouw je te weinig spieren op. Dus regelmatig kwark, eieren en je portie vlees of vis iets groter... Koolhydraten kleiner. En veel groenten.
Whatever...
pi_165056654
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2016 14:23 schreef Spanky78 het volgende:
Je zult eerst wat spieren opbouwen en een klein beetje vet verliezen. Dat zie n je op de weegschaal niet.

Houd dit een jaar vol en los van je gewicht zie je er een stuk beter uit. Overigens moet je wel echt voldoende eiwitten eten, anders bouw je te weinig spieren op. Dus regelmatig kwark, eieren en je portie vlees of vis iets groter... Koolhydraten kleiner. En veel groenten.
Sorry, nog vergeten te melden dat ik ook regelmatig vis en kip eet bij het avondeten, en een paar halveliters kwark per week. En een paar eieren. :)
pi_165056664
quote:

[..]

?
Ik volg geen koolhydraatvrij dieet ofzo.
pi_165056694
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2016 14:16 schreef WHATSHESAID het volgende:
Je moet meer geduld hebben en je niet blindstaren op het getal op de weegschaal.
Maak elke 2/3 weken een progressiefoto op hetzelfde moment van de dag.
Dat is wel een goed idee. Ik zie zelf geen vooruitgang maar mijn vriendin ziet het wel.
  zaterdag 3 september 2016 @ 14:30:37 #17
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_165056748
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2016 14:18 schreef Hochwinter het volgende:

[..]

Nee, het past gewoon een uitgebalanceerd dieet. Ook als je af wil vallen. Tenzij dat je keto nastreeft. Maar als je havermout eet, maar qua kcal per dag minder dan dat je verbrandt, val je uiteraard gewoon af.
das waar. Dacht altijd dat het een flinke maar goede caloriebron is.
pi_165056776
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 september 2016 14:30 schreef Manke het volgende:

[..]

330 KCAL per 100 gram. Als je het met volle melk maakt, komt er nog een hoop bij natuurlijk.
pi_165056781
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 september 2016 14:30 schreef Manke het volgende:

[..]

Ik gooi er ook geen chocoladesaus door. Een half pannetje havermout met alleen amandelmelk (ongezoet) en wat lijnzaad elke ochtend.
  zaterdag 3 september 2016 @ 14:38:49 #20
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_165056906
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 september 2016 14:26 schreef Skv het volgende:

[..]

?
Ik volg geen koolhydraatvrij dieet ofzo.
dacht dat je er veel van at.
Maar goed, gewoon zo doorgaan, lijkt goed zo.
pi_165056912
Dan eet je teveel, simpel as that. Dat je gezond eet hoeft niet per definitie te betekenen dat je zal afvallen want het draait om de kcal die je binnenkrijgt. Je kan er een heel mooi verhaal van maken, maar als je na 2 maanden niet bent afgevallen met het plan zoals je hier hebt geschreven dan ben je een leugenaar of je eet teveel. Kies maar.
pi_165056916
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 september 2016 14:31 schreef Skv het volgende:

[..]

Ik gooi er ook geen chocoladesaus door. Een half pannetje havermout met alleen amandelmelk (ongezoet) en wat lijnzaad elke ochtend.
Hoeveel KCAL totaal?

Als je daar niet direct antwoord op weet te geven, hebben we gelijk het probleem al te pakken. Je weet niet hoeveel KCAL je per dag eet. Daar begint het. Meten is weten. NOFI
pi_165056960
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2016 14:39 schreef Azpilicueta het volgende:
Dan eet je teveel, simpel as that. Dat je gezond eet hoeft niet per definitie te betekenen dat je zal afvallen want het draait om de kcal die je binnenkrijgt. Je kan er een heel mooi verhaal van maken, maar als je na 2 maanden niet bent afgevallen met het plan zoals je hier hebt geschreven dan ben je een leugenaar of je eet teveel. Kies maar.
Ik ben 2 kilo afgevallen zoals ik in de OP schrijf.

Kan overigens wel zijn dat ik teveel eet (en met name drink) in het weekend, en met etentjes buiten de deur. In restaurants hebben ze vaak alleen maar ongezonde/ongebalanceerde zooi.

En ik moet denk ik meer water drinken, dat doe ik veel te weinig
pi_165056981
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2016 14:39 schreef Hochwinter het volgende:

[..]

Hoeveel KCAL totaal?

Als je daar niet direct antwoord op weet te geven, hebben we gelijk het probleem al te pakken. Je weet niet hoeveel KCAL je per dag eet. Daar begint het. Meten is weten. NOFI
Geen idee, ik zou niet weten hoe ik dat allemaal bij zou moeten houden. Staat niet in de kookboeken vermeld en kost waarschijnlijk ook teveel tijd.

Misschien moet ik maar beginnen met geen alcohol meer drinken. Hoewel mijn sociale leven dan ook instort. :')
pi_165057002
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 september 2016 14:28 schreef Skv het volgende:

[..]

Dat is wel een goed idee. Ik zie zelf geen vooruitgang maar mijn vriendin ziet het wel.
Je bent altijd kritischer naar jezelf toe. Ik wuif opmerkingen over mijn progressie ook vaak weg, maar nu ik elke twee weken foto's maak zie ik echt wel gains. Wees wel eerlijk en maak de foto's op hetzelfde moment van de dag, in dezelfde pose en met ongeveer dezelfde kleren aan.
Ik heb een heel onflateus voor- zij- en achteraanzicht waarbij ik niets flex. Is in het begin heel awkward, maar het helpt echt!

Zou je verder niet al te druk maken om je voeding, het klinkt alsof je op dat gebied wel wat common sense hebt. Gewoon genoeg en gezond eten, zorg dat je veel proteine uit je voedsel haalt en vul het eventueel aan met een shakeje of een reep.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')