abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_165097984
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 12:48 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Mwah.

Draai het om; Het mannetje in de relatie wil dolgraag een open relatie om lekker vrij rond te kunnen neuken. Na veel overreden gaat het vrouwtje eindelijk akkoord. Feest denkt het mannetje.. tot hij er achter komt dat zijn vrouwtje dus ook echt bij anderen in bed ligt.

En dan moet opeens de relatie weer dicht.
Ik denk dat dat wel een grote simplificatie is van wat er bij TS speelt. Hij heeft vanuit zijn opvoeding iets meegekregen, maar zijn persoonlijkheid is heel anders geworden dan zijn ouders, en waarschijnlijk ook dan hij zelf verwacht.

Eigenlijk had hij natuurlijk keurig netjes hetero moeten worden met een leuke vrouw en twee bloedmooie kinderen en zijn vrouw trouw tot in den dood moeten zijn. Dat is het burgerlijke ideaal.

Als je uit de kast komt dan doe je iets wat ook betekent dat je je hele identiteit opnieuw vorm moet geven, en moet bedenken welke aspecten van het burgerlijk ideaal belangrijk zijn om te blijven koesteren en of huwelijkse trouw iets nastrevenswaardig is. Dat is vaak ook iets dat zich in de praktijk moet bewijzen: het voordeel van meerdere partners kan zijn dat het een verrijking is van het (seks)leven. Nadelen zijn behalve jaloezie ook dat de kans op geslachtsziekten een stuk groter wordt (zeker als je niet 100% veilig doet).

TS zal naast praten met zijn partner, ook moeten bedenken waar hij zelf in het leven staat en welk stuk hij van zijn opvoeding wil meenemen voor de rest van zijn leven.
pi_165098003
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2016 08:40 schreef jaha het volgende:

[..]

Ik denk dat dat wel een grote simplificatie is van wat er bij TS speelt. Hij heeft vanuit zijn opvoeding iets meegekregen, maar zijn persoonlijkheid is heel anders geworden dan zijn ouders, en waarschijnlijk ook dan hij zelf verwacht.

Eigenlijk had hij natuurlijk keurig netjes hetero moeten worden met een leuke vrouw en twee bloedmooie kinderen en zijn vrouw trouw tot in den dood moeten zijn. Dat is het burgerlijke ideaal.

Als je uit de kast komt dan doe je iets wat ook betekent dat je je hele identiteit opnieuw vorm moet geven, en moet bedenken welke aspecten van het burgerlijk ideaal belangrijk zijn om te blijven koesteren en of huwelijkse trouw iets nastrevenswaardig is. Dat is vaak ook iets dat zich in de praktijk moet bewijzen: het voordeel van meerdere partners kan zijn dat het een verrijking is van het (seks)leven. Nadelen zijn behalve jaloezie ook dat de kans op geslachtsziekten een stuk groter wordt (zeker als je niet 100% veilig doet).

TS zal naast praten met zijn partner, ook moeten bedenken waar hij zelf in het leven staat en welk stuk hij van zijn opvoeding wil meenemen voor de rest van zijn leven.
Die tekst was een reactie op een andere tekst. Niet te serieus nemen als losstaande reactie dus!!!!!
pi_165098495
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 september 2016 23:11 schreef Kaas- het volgende:
Hij heeft besloten eigenlijk te willen stoppen met een open relatie, omdat hij het gevoel heeft dat het beter is voor ons eigen seksleven.
Lijdt jullie seksleven er dan onder? Waarom zou jullie seksleven beter worden als jullie monogaan zijn?

quote:
Bovendien is hij er ook wel een beetje klaar mee dat andere mannen dan ook achter hem aan zitten en dat er dan berichtjes op
z'n telefoon binnen kunnen komen waardoor hij dat thuis bij ouders altijd moet afschermen en zo.
Dit vind ik dan weer wel een flauwekul reden. Hij heeft toch zelf helemaal in de hand wat hij met die telefoon doet? Hij kan het toestel uit zetten, hij kan op airplane-modus, hij kan gesprekken muten (op WhatsApp bijv.), hij kan eerlijk zijn, hij kan er geen aandacht aan besteden, noem het maar op.

Ik zou het overigens wel een beetje vreemd vinden als er geen middenweg wordt gevonden, maar dat jij accepteert wat hij wil. Hij wil een monogame relatie, maar jij ziet de nut van zoiets niet in.
pi_165098630
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2016 08:24 schreef MissMSX het volgende:

[..]

Mwah, vind dat er wel makkelijk gezegd wordt: Hoe moeilijk kan het zijn om je pik bij je te houden?

Misschien is dat ook helemaal niet moeilijk, maar kost het TS wel wat tijd om aan het idee te wennen.
Het heeft weinig te maken met 'moeilijk' zijn... Het heeft te maken met het nut ervan, de waarom zou je als je het wel prima zo vindt, het gaat om de overtuiging om het wel of niet te doen, niet om het wel of niet kunnen.
pi_165100887
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2016 08:24 schreef MissMSX het volgende:

[..]

Mwah, vind dat er wel makkelijk gezegd wordt: Hoe moeilijk kan het zijn om je pik bij je te houden?

Misschien is dat ook helemaal niet moeilijk, maar kost het TS wel wat tijd om aan het idee te wennen.
Het is misschien niet eens zozeer moeilijk, maar vooral een beperking. Het lijkt me jammer dat wanneer je in een situatie terecht zou komen waarin jij en een ander persoon eigenlijk heel graag iets willen delen, dat dat op voorhand al uitgesloten zou moeten zijn. Mijn vriend en ik wonen ook nog niet samen of zo, wat de zaak ook al zou veranderen in mijn ogen, maar zitten beide nog in verschillende steden in een studentenhuis.
pi_165101000
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2016 09:27 schreef zarGon het volgende:

[..]

Lijdt jullie seksleven er dan onder? Waarom zou jullie seksleven beter worden als jullie monogaan zijn?
Soms. Meer seks buiten de relatie vertaalt zich bij hem ook wel in minder seks binnen de relatie. Ik heb daar persoonlijk geen last van, want ben eigenlijk altijd wel ready, maar ik sprak hem er een tijdje terug op aan dat ik het te weinig vond worden tussen ons en toen was het de de periode erna ineens weer als in de eerste weken van de relatie, dus perfect. Nu hoorde ik afgelopen weekend dat hij na die opmerking van mij destijds dus eenzijdig gestopt is met de open relatie, en dat hij dat als de reden beschouwt dat alles op dat gebied ook weer perfect is. Ik vind dat dus ook wel een goede reden voor hem om ermee te stoppen.

Maar aangezien dit bij mij helemaal geen verschil maakt vind ik de praktische noodzaak om zelf ook te stoppen eigenlijk niet zo groot. Dit zou dan enkel zijn vanwege 'gelijke monniken, gelijke kappen'. Wel denk ik dat het beter is als ik meer aandacht voor hem heb wanneer ik er ben, i.p.v. dan ook te chatten met anderen. Dat creeert soms wel een soort vage afwezigheid en dat moet eigenlijk ook wel gewoon stoppen ja. Met de telefoon op vliegtuigstand heb je toch veel meer echte aandacht voor elkaar wanneer je samen bent.
pi_165101480
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2016 12:16 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Soms. Meer seks buiten de relatie vertaalt zich bij hem ook wel in minder seks binnen de relatie. Ik heb daar persoonlijk geen last van, want ben eigenlijk altijd wel ready, maar ik sprak hem er een tijdje terug op aan dat ik het te weinig vond worden tussen ons en toen was het de de periode erna ineens weer als in de eerste weken van de relatie, dus perfect. Nu hoorde ik afgelopen weekend dat hij na die opmerking van mij destijds dus eenzijdig gestopt is met de open relatie, en dat hij dat als de reden beschouwt dat alles op dat gebied ook weer perfect is. Ik vind dat dus ook wel een goede reden voor hem om ermee te stoppen.

Maar aangezien dit bij mij helemaal geen verschil maakt vind ik de praktische noodzaak om zelf ook te stoppen eigenlijk niet zo groot. Dit zou dan enkel zijn vanwege 'gelijke monniken, gelijke kappen'. Wel denk ik dat het beter is als ik meer aandacht voor hem heb wanneer ik er ben, i.p.v. dan ook te chatten met anderen. Dat creeert soms wel een soort vage afwezigheid en dat moet eigenlijk ook wel gewoon stoppen ja. Met de telefoon op vliegtuigstand heb je toch veel meer echte aandacht voor elkaar wanneer je samen bent.
Als ik dit zo lees is het probleem niet per se de seks, maar aandacht voor elkaar wanneer jullie bij elkaar zijn.

Hij heeft minder vaak behoefte aan seks wanneer hij bij jou is, want hij kan het kwijt bij anderen. De lichamelijke behoefte aan seks is dan minder aanwezig, maar het emotionele wil hij wel. De vraag is echter of hij dan ook alleen met jou bezig is wanneer hij bij jou is, vermoedelijk niet (telefooncontact met anderen).

Jij merkt dat het minder is geworden tussen jullie, maar je hebt op zich niet veel last van, want open relatie. Net zoals je vriend kun je die behoefte kwijt bij anderen. En wanneer jullie dan samen zijn, heb jij óók aandacht voor anderen (telefooncontact).

De reden waarom de seks nu zoals vanouds is, is omdat hij het lichamelijke kwijt bij jou wil. In plaats van zijn aandacht aan anderen besteden, wil hij het bij jou besteden.

Wat nou als jullie allebei leren om de tijd dat jullie bij elkaar zijn ook echt aan elkaar te spenderen?
pi_165106676
Misschien ook eens een boek als "More than two" lezen, daar zouden jullie iets aan kunnen hebben mbt kijken op wat voor manieren je een relatie kunt vormgeven, en hoe je dat goed bespreekt.
pi_165135577
Krijg nu net tijdens voetbal kijken ineens bericht van m'n vriend dat hij al z'n scharrels heeft geappt dat het klaar is, en dat hij bij deze dus echt definitief stopt met de open relatie van zijn kant, en dat ik zelf mag weten of ik hetzelfde doe.
pi_165135630
Hoe voel je je daarbij? Klinkt als een goede tijd voor gesprek deel 2 als je t mij vraagt!
pi_165135703
Betekent dat nou dat ik dat werkelijk mag, of verwacht hij dan dat ik zelf tot de conclusie kom dat ik het ook doe?
pi_165135744
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2016 21:09 schreef Koettie het volgende:
Hoe voel je je daarbij? Klinkt als een goede tijd voor gesprek deel 2 als je t mij vraagt!
Nou eerste gedachte is ok toppie. ^O^ Maar misschien voel ik me wel schuldig als ik het als enige doe.

Maar goed, na het voetbal maar even over nadenken.
pi_165135793
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 september 2016 21:11 schreef Kaas- het volgende:
Betekent dat nou dat ik dat werkelijk mag, of verwacht hij dan dat ik zelf tot de conclusie kom dat ik het ook doe?
Daar zou ik goed over praten. Want ik kan me voorstellen dat hij doet alsof het hem niet uitmaakt maar het toch niet leuk vindt. Dat is zo lastig (in mijn ogen) aan dat don't ask don't tell idee, de communicatie is niet heel makkelijk. Haal een fles wijn, zet je telefoon uit en ga er eens met 'm voor zitten.
pi_165136375
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2016 21:12 schreef Koettie het volgende:

[..]

Daar zou ik goed over praten. Want ik kan me voorstellen dat hij doet alsof het hem niet uitmaakt maar het toch niet leuk vindt. Dat is zo lastig (in mijn ogen) aan dat don't ask don't tell idee, de communicatie is niet heel makkelijk. Haal een fles wijn, zet je telefoon uit en ga er eens met 'm voor zitten.
Het is ook een beetje dat ik aanvoel komen dat als ik aan het einde van dit cursusjaar (hopelijk) afstudeer, dat hij echt stappen wil gaan zitten. Dus samenwonen en dan als de $$$ er is trouwen. Dit voelt dus ook een beetje als mijn laatste jaar als vrije studerende jongen.

Verder heb je wel gelijk hoor. Gaan we even goed over praten.
pi_165136561
Tja, natuurlijk helemaal jouw keuze hoor, zijn ook lastige beslissingen enzo. Samenwonen hoeft ook geen belemmering te zijn, ik woon nu ruim twee jaar samen en we doen het nog steeds. Maar als je partner niet meer wil, tja..
pi_165193286
Hoe is het nu?
  vrijdag 9 september 2016 @ 07:33:52 #92
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_165193305
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2016 13:15 schreef Kaas- het volgende:
In R&P en SEX lees ik dat veel Fokkers ervaring hebben met open relaties. Ik vraag mij af of er ook Fokkers zijn die ervaring hebben met de omgekeerde stap: een open relatie weer een gesloten relatie maken.

Mijn vriend heeft aangekondigd vanavond met me te willen praten over onze relatie, omdat hij onze open relatie misschien weer een gesloten relatie wil maken. Ik weet nog niet zo goed hoe ik hier over denk.

Ik ben nogal conservatief opgegroeid en het hele idee van open relaties stond mij verschrikkelijk tegen. Toen dit ooit voor het eerst door een partner tegen me werd geopperd vond ik dat echt een gruwelijk idee en zei ik meteen nee. De mogelijkheid was nog nooit ook maar in me opgekomen als een serieuze mogelijkheid en vond ik ook simpelweg niet normaal.

Het onderwerp bleef af en toe echter spelen en de mogelijkheid had voor het eerst m'n hoofd bereikt. Via een stage bij een organisatie waar heel veel homo's van mijn leeftijd (in de twintig) bleken te werken, kwam ik er toevallig mee in aanraking dat verreweg de meeste homo's (die ik er sprak althans) een een open relatie vrij normaal vinden en ook vaak zo inrichten. Dit was een onbekende wereld voor mij. Wat ik altijd als iets vreemds beschouwde, werd zo langzaam normaal voor mij en op een gegeven moment was ik om. Het gevolg hiervan was dat met mijn instemming mijn relatie uiteindelijk ook alsnog een open relatie werd.

Nu wil mijn vriend dat dus waarschijnlijk weer omdraaien. Het lastige is het volgende. Ik heb het gevoel dat mijn voorkeuren aangaande dit onderwerp, en mijn hele karakter rondom dit punt, in een proces van meerdere jaren langzaam maar zeker onomkeerbaar zijn veranderd. Waar ik vroeger zou gruwelen bij de gedachte dat mijn vriend in een ander bed ligt, interesseert dit me eigenlijk echt zo goed als niets niets meer. Waar ik vroeger zou gruwelen bij de gedachte om zelf in een ander bed te liggen, vind ik dit ook geen punt meer. Mijn hart is volledig trouw aan mijn vriend en dat gegeven ben ik uiteindelijk volledig los gaan koppelen van fysieke trouw / monopolie op iemands lichaam. Hoewel er wel degelijk nadelen/moeilijkheden zijn van/in een open relatie, ben ik het voornamelijk als een verrijking van m'n relatie gaan beschouwen.

Nu bevalt een open relatie mij inmiddels dus eigenlijk prima en geef ik het liever ook niet meer op. Het duurde lang voor ik open relaties als een optie ben gaan beschouwen, maar nu staat het op het menu bij mij, vind ik het een goed recept, en wil ik het niet meer van het menu afhalen. Of lijkt het me vooral moeilijk om het eraf te halen. Immers: waar het vroeger niet ook maar in me op zou komen om fysiek ontrouw te zijn, vind ik dat nu eigenlijk niet langer een issue. Hoe houd ik me er in hemelsnaam aan om opnieuw fysiek trouw te zijn, terwijl ik er tegenwoordig eigenlijk geen kwaad meer in zie om het niet te zijn?

Wanneer je iets niet langer als een misstap beschouwt en iets als compleet onschuldig bent gaan beschouwen, maak je die 'misstap' waarschijnlijk super-eenvoudig weer. Alleen zou het dan waarschijnlijk plotseling betekenen dat het ineens eigenlijk vreemd gaan is, en dat het iets is waar m'n vriend me de deur voor kan wijzen. Ik vrees dan ook dat als onze relatie plotseling weer een gesloten relatie wordt, dat ik relatief eenvoudig vreemd zal gaan (iets dat ik nog nooit van m'n leven gedaan heb overigens) onder het mom van 'tja dat heeft toch nooit iets uitgemaakt?'. Dat is geen knopje dat ik zomaar even a la minute weer omschakel naar hoe het was. De eerste keer duurde immers ook jaren, en wellicht is dat wel onomkeerbaar.

TL;DR: Hoe maak je in hemelsnaam van een open relatie weer een gesloten relatie? Zijn er mensen die daar ervaring mee hebben? M'n voorkeuren en opvattingen hierover zijn in de loop der jaren dusdanig veranderd dat ik op dit moment niet denk dat ik dat heel graag kan of wil. Nog niet althans.
Dus eigenlijk hou je niet genoeg van je vriend om het alleen nog maar met hem te doen?
Ik zou mijn conclusies trekken.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_165193507
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2016 13:18 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Onze afspraak is don't ask, don't tell, dus dat weet ik niet.
En het dan een wonder vinden dat zoveel homo's HIV besmet raken :')
pi_165193547
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 07:51 schreef LittleLady het volgende:
Jij bent zeker het vrouwtje in de relatie, wat een gezeik, als je een open relatie wil houden omdat je dan met jan en alleman in bed kan krikken dan maak je de relatie uit en ga je gewoon als vrijgezel door het leven, dan geef je je partner ook de kans om iemand te vinden die geheel voor hem gaat.
Daarbij hoeveel geef je om je partner als deze vraagt of je voor alleen voor elkaar wil kiezen en je zegt, moah moah dat is mooi maar wil wel zelf iedereen kunnen blijven neuken, dat snap je toch wel??
Hoe voelt dat voor hem? Jij bent alleen maar bang dat je iets misloopt, als je daar zo bang voor bent, maak je iets uit en ga je lekker in het rond sletten.
Helemaal mee eens.
pi_165193571
quote:
1s.gif Op zondag 4 september 2016 11:19 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Oké. Dus als jouw partner na twee jaar zou vinden dat je alleen nog met hem een film mag kijken want hij wil zelf liever niet meer met anderen naar films kijken. Dan zeg jij natuurlijk direct oké want je liefde is sterker dan je drang om films te kijken? En je denkt niet dat het heel moeilijk voor je gaat zijn, omdat er in je hoofd voor jouw gevoel niet iets mis is met films kijken met vrienden? Je bent niet bang dat je het eigenlijk al vergeet omdat het zo gezellig is, je beste vriendin wil een filmpje met je kijken en tijdens de opening credits denk je opeens 'fuck, dat was ook zo, dit mocht niet meer'?

Ik vind het maar vreemd dat hij opeens niet genoeg van z'n partner zou houden als hij twijfelt over of zo'n relatie voor hem gaat werken.
Wat een belachelijke vergelijking!
pi_165193590
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2016 07:33 schreef avotar het volgende:

[..]

Dus eigenlijk hou je niet genoeg van je vriend om het alleen nog maar met hem te doen?
Ik zou mijn conclusies trekken.
Dit soort kortzichtigheid... :').
pi_165193591
Ik krijg de indruk dat je vriend z'n wilde haren aan het verliezen is en klaar is voor een relatie.
pi_165193704
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2016 12:10 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Het is misschien niet eens zozeer moeilijk, maar vooral een beperking. Het lijkt me jammer dat wanneer je in een situatie terecht zou komen waarin jij en een ander persoon eigenlijk heel graag iets willen delen, dat dat op voorhand al uitgesloten zou moeten zijn.
Bij dit soort zinnen van open-relatie-mensen moet ik altijd al een beetje grinniken :')

Zeg dan gewoon "neuken". Want meer is het niet. Het is echt geen spirituele ervaring. Maak het maar niet bijzonderder dan het is.
pi_165193990
Ik vind open relaties maar weird. In een relatie houd je van elkaar en zoek je geen verlangens bij anderen, dat is althans mijn mening. Alsof je iets mist bij degene waar je van houd en diegene jou dat niet kan bieden of iets dergelijks.

Als ik je zo aanhoor dan is het meer een stap terug dan vooruit wanneer dit plaatsvind.
pi_165194010
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2016 08:51 schreef HulkHeld het volgende:
Ik vind open relaties maar weird. In een relatie houd je van elkaar en zoek je geen verlangens bij anderen, dat is althans mijn mening. Alsof je iets mist bij degene waar je van houd en diegene jou dat niet kan bieden of iets dergelijks.

Als ik je zo aanhoor dan is het meer een stap terug dan vooruit wanneer dit plaatsvind.
Maar goed, dat is jouw mening. Er zijn genoeg mensen die daar anders over denken. Dat hoeft niets met missen te maken te hebben
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')