Mathias Pogba heeft een contract voor een jaar getekend bij Sparta Rotterdam. De oudere broer van de Franse sterspeler Paul Pogba (Manchester United) komt over van Partick Thistle, dat eerder op de dag al liet weten dat het contract van de aanvaller was ontbonden. Daardoor kan hij transfervrij overstappen.![Mathias+Pogba]()
In de overeenkomst is een optie voor nog een seizoen opgenomen. De 26-jarige Guinees, die een Frans paspoort heeft, kwam eerder uit voor Quimper, Wrexham, Crewe Alexandra, Pescara en Crawley Town. Vorig seizoen was Pogba nog op proef bij ADO Den Haag.
Trainer Alex Pastoor is blij met de aanwinst. “Naast het feit dat hij groot en sterk is brengt hij ook meer mogelijkheden met zich mee qua speelwijze. Dat komt mede door zijn internationale ervaring, onder andere in de Schotse en Italiaanse competitie."
"De overgang naar Sparta is een mooie stap in mijn carrière", vindt Pogba. "De Eredivisie is een heel mooi podium voor voetbalspelers in Europa en staat nog altijd goed aangeschreven. Ik sluit vanaf morgen aan bij de selectie en kijk ernaar uit om te presteren met Sparta."
http://www.telegraaf.nl/t(...)oetbal/298/fixtures/
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !