Samantha de Jong, beter bekend als realityster Barbie, en haar man Michael van der Plas hebben een heftige periode achter de rug. Het stel uit Scheveningen, dat onlangs emigreerde naar Spanje om daar met hun twee kinderen hun geluk te beproeven, gaf vanavond in RTL Boulevard toe dat een scheiding zelfs ter sprake is gekomen. Elkaar meer vrijheid geven moet hun liefdesleven een boost geven.![?appId=21791a8992982cd8da851550a453bd7f&quality=0.9]()
De keuze om te verhuizen naar Spanje, het openen van een bar aldaar, de opnames van Samantha en Michael: Enkeltje Torremolinos en de daaropvolgende heimwee dreigden de 27-jarige Samantha op te breken. Het deed haar liefdesleven allemaal geen goed, geeft ze toe. ,,We hebben een heftige tijd achter de rug'', vertrouwt ze RTL Boulevard-presentator Frank Dane toe. Het kwam tot een pittig gesprek. ,,Michael zei: Dan is er maar één oplossing, en dat is scheiden.''
Vorige week keerden Michael en zijn 'Samant', die in 2010 bekend werd door Oh Oh Cherso, terug naar Nederland om deze winter na te denken over hun toekomstplannen.
StressBarbie, opgelucht: ,,Ik ben weer helemaal thuis en mijzelf. Ik ben mijn leven weer gaan oppakken. Alles wat ik daar niet had, heb ik hier weer.'' Ze legt uit dat haar relatie voor hete vuren kwam te staan toen Michaels bar goed ging lopen. ,,Ik at niet meer, de blaren zaten in mijn mond.'' Ze vertrok zonder haar man, maar met de kinderen, terug naar haar geliefde Scheveningen. Michael volgde later.
,,Het was een hele beslissing om hem achter te laten. We belden elkaar huilend op, maar het was ook wel goed voor onze relatie. We waren zo dik met elkaar dat we weinig vrijheid hadden. Nu laten we elkaar vrijer; dat vind ik ook wel leuk. De kinderen konden daar niet de deur uit, er was geen speeltuin, niets. Op het strand en de zee raak je uitgekeken.''
Samantha geeft toe dat het huwelijk op knappen stond. ,,Maar onze relatie is sterker dan ik dacht en ondanks de ruzies zijn we nog samen. Als je elke dag op elkaars lip zit, dan is de lol er vanaf. Iedereen denkt dat we een break hebben, maar dat is niet zo.''
Het nieuwe plan van Michael is om in het voorjaar terug naar Spanje te gaan. Zijn gezin blijft in Nederland.
SussenHet is niet de eerste keer dat de gebruinde realitysterren met relatieproblemen kampten. Tijdens de opnames van Huisje Boompje Barbie - de opvolger van de series Barbies Bruiloft en Barbies Baby, red. - liepen de ruzies zo hoog op, dat manager Jake van Hampel tussen beiden moest komen om de boel te sussen. ,,Als Jake de scheidingspapieren had gehad, hadden we ze getekend'', gaf de hoogblonde Samantha in 2013 toe.
![?appId=21791a8992982cd8da851550a453bd7f&quality=0.9]()
De Hagenezen gaven elkaar in 2012 op een sprookjesbruiloft het jawoord en kregen een zoon en een dochter: Angelina (3) en Milano (1). Michael heeft nog een zoon uit een eerdere relatie.
http://www.ad.nl/den-haag(...)zwaar-weer~a882185b/
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !