![29345653355_d1b157685d_b.jpg]()
![28724484883_eb2a6076d1_b.jpg]()
Bovenstaande foto's van gisterenavond na ons 'bad'

Van eerder dit seizoen:
![29237572922_1a37437660_b.jpg]()
Nu in het derde seizoen, hebben we gezegd dat we volgend jaar voor een vast bad gaan. Dus deze jacuzzi mag weg. We gaan 'em sowieso binnen 2 weken weghalen ivm vakantie, dus snelheid is geboden als je 'em nog werkend wilt zien.
Het gaat om een 1540 liter jacuzzi van Lay-Z spa, type Monaco.Specs van
de site van Lay-Z Spa:
• Heats up to 40°C (104°F)
• Comfortably fits 6-8 people
• Unique & durable inflatable rigid wall design
• Lay-Z Massage Jet System
• Easy set-up in 10 minutes, no professional installation required
• Fuss free easy to fit top cover with inflatable disc lid
• Digitally controlled pump for massage system, water filtration and rapid heating
Nieuwprijs van het kale bad is 700 EURO.
![lay-z-spa-digital-control-panel.jpg]()
Bekijk de reviews hier:
https://www.amazon.co.uk/(...)Person/dp/B0068484VYhttp://inflatablegardenho(...)-hot-tub-spa-review/Op dit plaatje (van internet) kan je goed zien wat het formaat is gerelateerd aan een aantal forse amerikanen:
![lay-z-spa-monaco-review2-300x179.jpg]()
Vergeleken met de meeste opblaasbaden die je te koop ziet voor een paar honderd euro, is dit bad:
- veel groter, door een hele dunne rand hou je netto veel meer ruimte over (Ruim 2 meter diameter!)
- veel steviger, door de harde dunne rand (waar je zelfs op kan zitten zolang je geen tientonner bent)
- veel warmer, dit bad haalt zelfs bij 12 graden buiten temperatuur nog 40 graden en dat met de standaard isolatie. Ook is het bad relatief -snel- warm omdat de pomp veel liters per uur doorpompt
- voorzien van lekkere massage bubbels uit de onderrand
Inbegrepen:
- jacuzzi zelf met isolatie-afdek en kunststof (leer-look-a-like) cover
- verwarmingspomp met capaciteit om tot 40 graden te verwarmen
- isolatie plaatjes om het bad op te zetten, rond afgeknipt
- 6 filters, dus goed voor zo'n 12 weken
- wat chemicaliën die ik over heb, om je voor water langere tijd goed te houden (ook al beveel ik zout aan)
- pomp met manometer en plugje om ook je afdek op te blazen
- kokertje met minimaal 10 PH en chloor meetstrookjes
- originele doos
Niet inbegrepen
-
ControlOMatic Chlor maker Drape over (DO) ... dit seizoen heb ik voor het eerst met zoutwater gewerkt en da's super, ik kan dit ook zeker aanraden! Ik ga dit dus ook in m'n volgende bad gebruiken. Ik ben bereid 'em te verkopen, maar realiseer je dat deze net 6 maanden oud is en 330 EURO nieuw kost.
- Schoonmaakspullen
Foto's van het opzetten dit seizoen:
![29345669645_406704b616_b.jpg]()
![29058462010_176c1f27d7_b.jpg]()
Twee aandachtspuntjes:
- zowel het bad als de isolatie-afdek moeten toch wel zo'n 1 x per week bijgepompt worden. In het bad heb ik al eens een lekje geplakt, maar er zit er nog ergens eentje sinds dit seizoen. Is een beetje lastig zoeken alstie vol zit, dus ik heb geen idee waar deze zit, maar het resulteert er in dat ik standaard voordat we er in gaan, even bijpomp. Let wel: de constructie buitenkant van dit bad is erg solide, dus zelfs als de druk op de rand heel laag is, blijft het water gewoon in het bad zitten. Het bad is dan alleen veel gevoeliger voor de bewegingen van het water en bovendien kan je niet meer op de rand zitten. De isolatiemat is met name het meest effectief als deze goed aan de randen aansluit, ook daarvoor moet je dus minimaal 1 x per week ff bijpompen. Dit is de belangrijkste reden dat ik zo weinig vraag voor het complete bad.
- de pomp is vorig jaar onder garantie vervangen, dus het is een vrijwel nieuwe pomp
Mijn vraagprijs is 149 EURO, maar sowieso gaattie niet voor minder dan 100 EURO weg (dan gebruik ik gewoon de pomp voor m'n volgende bad), dus als je wilt bieden, dan heeft lager zeker geen zin. Voorwaarde is wel dat je BINNEN 2 weken wilt op komen halen.
Mijn voorkeur gaat uit naar iemand die het bad op komt halen als het nog staat (komende 2 weken). Ik leg het één en ander uit, dan laten we het bad samen leeglopen (met mijn dompelpomp duurt dat ongeveer 2 uur) en laden we 'em samen in je auto. Verzending hiervoor doe ik niet aan.