abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_164981500

Bovenstaande foto's van gisterenavond na ons 'bad' :)

Van eerder dit seizoen:

Nu in het derde seizoen, hebben we gezegd dat we volgend jaar voor een vast bad gaan. Dus deze jacuzzi mag weg. We gaan 'em sowieso binnen 2 weken weghalen ivm vakantie, dus snelheid is geboden als je 'em nog werkend wilt zien.

Het gaat om een 1540 liter jacuzzi van Lay-Z spa, type Monaco.

Specs van de site van Lay-Z Spa:

• Heats up to 40°C (104°F)
• Comfortably fits 6-8 people
• Unique & durable inflatable rigid wall design
• Lay-Z Massage Jet System
• Easy set-up in 10 minutes, no professional installation required
• Fuss free easy to fit top cover with inflatable disc lid
• Digitally controlled pump for massage system, water filtration and rapid heating

Nieuwprijs van het kale bad is 700 EURO.

Bekijk de reviews hier:
https://www.amazon.co.uk/(...)Person/dp/B0068484VY
http://inflatablegardenho(...)-hot-tub-spa-review/

Op dit plaatje (van internet) kan je goed zien wat het formaat is gerelateerd aan een aantal forse amerikanen:

Vergeleken met de meeste opblaasbaden die je te koop ziet voor een paar honderd euro, is dit bad:
- veel groter, door een hele dunne rand hou je netto veel meer ruimte over (Ruim 2 meter diameter!)
- veel steviger, door de harde dunne rand (waar je zelfs op kan zitten zolang je geen tientonner bent)
- veel warmer, dit bad haalt zelfs bij 12 graden buiten temperatuur nog 40 graden en dat met de standaard isolatie. Ook is het bad relatief -snel- warm omdat de pomp veel liters per uur doorpompt
- voorzien van lekkere massage bubbels uit de onderrand

Inbegrepen:
- jacuzzi zelf met isolatie-afdek en kunststof (leer-look-a-like) cover
- verwarmingspomp met capaciteit om tot 40 graden te verwarmen
- isolatie plaatjes om het bad op te zetten, rond afgeknipt
- 6 filters, dus goed voor zo'n 12 weken
- wat chemicaliën die ik over heb, om je voor water langere tijd goed te houden (ook al beveel ik zout aan)
- pomp met manometer en plugje om ook je afdek op te blazen
- kokertje met minimaal 10 PH en chloor meetstrookjes
- originele doos

Niet inbegrepen
- ControlOMatic Chlor maker Drape over (DO) ... dit seizoen heb ik voor het eerst met zoutwater gewerkt en da's super, ik kan dit ook zeker aanraden! Ik ga dit dus ook in m'n volgende bad gebruiken. Ik ben bereid 'em te verkopen, maar realiseer je dat deze net 6 maanden oud is en 330 EURO nieuw kost.
- Schoonmaakspullen

Foto's van het opzetten dit seizoen:

Twee aandachtspuntjes:

- zowel het bad als de isolatie-afdek moeten toch wel zo'n 1 x per week bijgepompt worden. In het bad heb ik al eens een lekje geplakt, maar er zit er nog ergens eentje sinds dit seizoen. Is een beetje lastig zoeken alstie vol zit, dus ik heb geen idee waar deze zit, maar het resulteert er in dat ik standaard voordat we er in gaan, even bijpomp. Let wel: de constructie buitenkant van dit bad is erg solide, dus zelfs als de druk op de rand heel laag is, blijft het water gewoon in het bad zitten. Het bad is dan alleen veel gevoeliger voor de bewegingen van het water en bovendien kan je niet meer op de rand zitten. De isolatiemat is met name het meest effectief als deze goed aan de randen aansluit, ook daarvoor moet je dus minimaal 1 x per week ff bijpompen. Dit is de belangrijkste reden dat ik zo weinig vraag voor het complete bad.

- de pomp is vorig jaar onder garantie vervangen, dus het is een vrijwel nieuwe pomp

Mijn vraagprijs is 149 EURO, maar sowieso gaattie niet voor minder dan 100 EURO weg (dan gebruik ik gewoon de pomp voor m'n volgende bad), dus als je wilt bieden, dan heeft lager zeker geen zin. Voorwaarde is wel dat je BINNEN 2 weken wilt op komen halen.

Mijn voorkeur gaat uit naar iemand die het bad op komt halen als het nog staat (komende 2 weken). Ik leg het één en ander uit, dan laten we het bad samen leeglopen (met mijn dompelpomp duurt dat ongeveer 2 uur) en laden we 'em samen in je auto. Verzending hiervoor doe ik niet aan.
Poffervier
pi_164981532
Ohw, ongetwijfeld zal de vraag "wat kost dat nou aan stroom?" opkomen. Ik heb exact beeld, het kan nooit veel zijn, want mij stroomrekening is niet gestegen in de afgelopen jaren, zelfs iets gedaald afgelopen jaar. En dat terwijl het bad vorig jaar van ongeveer april tot augustus heeft gestaan. Consensus lijkt een beetje te zijn dat men zegt dat het ongeveer 10 EURO / maand kost.
Poffervier
pi_164981608
Klinkt interessant, waar te koop?
pi_164981620
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 09:47 schreef unlimitedzxr het volgende:
Klinkt interessant, waar te koop?
Zo'n uitgebreide OP en precies dát vergeet ik nog :)

Op te halen in Maassluis
Poffervier
pi_164981995
En voor wie weinig ruimte heeft: het bad kan relatief compact opgeborgen worden. De originele doos is 68 cm diep, 50 cm breed en 90 cm hoog. Het bad en de hoes krijg ik daar meestal gewoon in, dan bewaard ik de pomp meestal los ernaast, die heeft het formaat van een kleine bbq.
Poffervier
  Moderator woensdag 31 augustus 2016 @ 11:11:22 #6
5023 crew  Geckoo
Good news everyone
pi_164982875
¤100 geboden zonder toestemming van de baas, dus zie het maar als tvp
Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.
pi_164983056
Jammer, te ver weg :(!
pi_164984462
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 11:22 schreef Jano9 het volgende:
Jammer, te ver weg :(!
Gewoon een dagtripje van maken :)

quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 11:11 schreef Geckoo het volgende:
¤100 geboden zonder toestemming van de baas, dus zie het maar als tvp
Benieuwd naar de mening van de baas. Voor dit geld kan je nog eens een uitspattinkje maken toch? :D
Poffervier
pi_164984755
DM verzonden :)
pi_164985039
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 12:54 schreef rood_wit_blauw het volgende:
DM verzonden :)
4 DM's terug omdat DM's maar zo kort mogen zijn. Misschien verder PM als je nog meer vragen hebt?
Poffervier
pi_164985146
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 09:38 schreef W4 het volgende:
<knip>
Inbegrepen:
- jacuzzi zelf met isolatie-afdek en kunststof (leer-look-a-like) cover
- verwarmingspomp met capaciteit om tot 40 graden te verwarmen
- isolatie plaatjes om het bad op te zetten, rond afgeknipt
- 6 filters, dus goed voor zo'n 12 weken
- wat chemicaliën die ik over heb, om je voor water langere tijd goed te houden (ook al beveel ik zout aan)
- pomp met manometer en plugje om ook je afdek op te blazen
- kokertje met minimaal 10 PH en chloor meetstrookjes
- originele doos

Niet inbegrepen
- ControlOMatic Chlor maker Drape over (DO) ... dit seizoen heb ik voor het eerst met zoutwater gewerkt en da's super, ik kan dit ook zeker aanraden! Ik ga dit dus ook in m'n volgende bad gebruiken. Ik ben bereid 'em te verkopen, maar realiseer je dat deze net 6 maanden oud is en 330 EURO nieuw kost.
- Schoonmaakspullen
Even voor de duidelijkheid van een ieder: je krijgt dus een ready-to-go bad met (verwarmings)pomp en wat accessoires. Als je van plan bent het water volledig te verversen iedere 1 a 2 weken heb je verder niets nodig.

Wil je echter het water langere tijd goed houden (3-6 maanden) dan heb je een onderhoudssysteem nodig, zoals chloor, organisch or zout (wat ik dus gebruik). Het is aan de koper om zelf te bepalen wat je gaat doen, het bad is geschikt voor alle drie de systemen.

Chloor is heel goedkoop, organisch heb je minder last van chloorogen/lucht en zout heb je apparatuur voor nodig, zoals de Chloromatic/Chlormaker DO. Die is dus niet inbegrepen in de 149 EURO.
Poffervier
pi_164985528
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 13:11 schreef W4 het volgende:

[..]

4 DM's terug omdat DM's maar zo kort mogen zijn. Misschien verder PM als je nog meer vragen hebt?
In dat geval PM :)
  woensdag 31 augustus 2016 @ 13:48:32 #13
121741 _Dizzy_
space, the final frontier
pi_164985654
Dat lekje, als het bad leeg is, kan dat makkelijk gerepareerd worden?
pi_164986120
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 13:48 schreef _Dizzy_ het volgende:
Dat lekje, als het bad leeg is, kan dat makkelijk gerepareerd worden?
Tja, dat weet ik dus niet ... ik had al eens een gaatje en dat is geplakt... er zitten niet superveel naden in het bad, alleen de bovenrand, de onderrand en daar waar de pomp is aangesloten. Ik vermoed dat het de onderrand is, want op de bovenrand kan ik niets vinden. Dus ik vermoed dat je bij een leeg bad (lees: zonder water) het gaatje wel moet kunnen vinden, maar je zal wel wat geduld moeten hebben.

Ik controleer en pomp nu minimaal 1 x per week.

Meestal zittie dan nog op zo'n 30 a 40%, maar bij warm weer zittie daar soms nog onder (lucht zet uit, dus de druk op het gaatje zal groter zijn?). Het is echter geen probleem want je verliest geen water omdat dit een zgn. "rigid wall" bad is, de rand blijft dus altijd opstaan, ook bij lage druk. Je moet er alleen niet ingaan met zo'n lage druk.

Dus wat ik nu doe:

- Minimaal 1 x per week bad en afdek bijpompen (al sinds een maand of 2-3)
- altijd bijpompen voordat we er in gaan

Dat werkt goed, maar ik kan natuurlijk niet garanderen wat de toekomst brengt.
Poffervier
pi_164986142
Overigens in onderhandeling met rood_wit_blauw nu, vraagprijs geboden, even kijken of het ophalen ook lukt op korte termijn.
Poffervier
pi_164986335
Oh, niet onbelangrijk om nog even te noemen: de pomp heeft een maximale runtime van 72 uur, een soort power-save functie. Je moet dus iedere 72 uur even -of- het display aanraken (even unlocken en locken) of de stroom er af en temp opnieuw instellen, dan looptie gewoon door.

Als je dus op vakantie gaat of zo, moet je besluiten 'em tijdelijk uit te zetten of bijv. vragen aan de buren of ze om de drie dagen even te laten weten aan de pomp dat je 'er nog bent' :)
Poffervier
pi_164988410
Morgen komt rood_wit_blauw langs, dus waarschijnlijk verkocht ... ik meld me vrijdag weer ...
Poffervier
pi_165020929
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 16:08 schreef W4 het volgende:
Morgen komt rood_wit_blauw langs, dus waarschijnlijk verkocht ... ik meld me vrijdag weer ...
Verkocht! Super ervaring met rood-wit-blauw, zal ik ook nog even in het verkoperstopic zetten.
Poffervier
  Moderator donderdag 1 september 2016 @ 22:45:53 #20
231857 crew  Housekeeper
Ik kies bewust
pi_165024226
Beetje jammer Geckoo. Jij zou dit ding regelen voor onze volgende V&A meet en nou gaat rood_wit_blauw er mee aan de haal :'(
Hier had jouw advertentie kunnen staan. Meer info via DM.
  Moderator vrijdag 2 september 2016 @ 07:06:32 #21
5023 crew  Geckoo
Good news everyone
pi_165028798
quote:
13s.gif Op donderdag 1 september 2016 22:45 schreef Housekeeper het volgende:
Beetje jammer Geckoo. Jij zou dit ding regelen voor onze volgende V&A meet en nou gaat rood_wit_blauw er mee aan de haal :'(
ja maar dit moest eerst hier intern in drievoud ingediend worden, en helaas is het administratieve gedeelte tijdrovend...
Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')