ESF1Gamer | maandag 29 augustus 2016 @ 16:44 |
![]() Na vier weken zomervakantie is het Formule 1-circus neergestreken in de Belgische Ardennen op het mooie Spa-Francorchamps. Het circuit staat bekend om zijn verraderlijke weersomstandigheden en mooie races, maar ook om de beroemde Eau Rouge, één dan de mooiste bochten van de kalender. Lewis Hamilton is de zomerstop in gegaan als leider in het kampioenschap, na meerdere magere races van teamgenoot Nico Rosberg. De Duitser zal om het kampioenschap spannend te houden sterk aan de tweede seizoenshelft moeten beginnen. Een waarschijnlijke dubbele motorwissel van Hamilton met de bijbehorende gridstraf zal helpen, maar Hamilton gaat ook alles op alles zetten om niet te veel punten te verliezen. Ook zal dit weekend blijken of Red Bull ook daadwerkelijk Ferrari definitief heeft ingehaald. De afgelopen races was het Oostenrijkse team keer op keer de betere van de twee, maar de verschillen waren klein. Voor Max Verstappen zal de GP van België aanvoelen als zijn thuisrace en aangemoedigd door de duizende Nederlandse fans en het wegvallen van Hamilton is een overwinning hier niet ondenkbaar. ![]() ![]() FIA Grand Prix van Belgie Informatie ![]() ![]() ![]() Coureurs: ![]() Constructeurs: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
ESF1Gamer | maandag 29 augustus 2016 @ 16:45 |
Vreemd, ik heb Massa nog niet horen zeuren over Max na deze gp | |
Geralt | maandag 29 augustus 2016 @ 16:45 |
Waarom zou die moeten zeuren dan? Die kan beter op iemand anders zeuren lijkt me zo ![]() | |
Lokale_Notabele | maandag 29 augustus 2016 @ 16:46 |
De volgende keer dat Kimi bij Max in de buurt komt zet hij hem er echt wel tussen/naast/tegenaan om zo een punt te maken. De rijder die Max een keer een koekje van eigen deeg geeft is de held van het paddock denk ik. | |
ESF1Gamer | maandag 29 augustus 2016 @ 16:47 |
Net als Villeneuve als de kippen erbij om Max te bekritiseren als Max een foutjes maakte in de race | |
Geralt | maandag 29 augustus 2016 @ 16:48 |
Ik heb Sjaak nog niet gehoord na deze race. Dat kan dus logischerwijs maar 1 ding betekenen: Max deed niets fout. Goed, we zijn er eindelijk over uit nu ![]() | |
Lokale_Notabele | maandag 29 augustus 2016 @ 16:49 |
Is de reactie van der Jacques eigenlijk al binnen? Ben wel benieuwd naar zijn visie op dit geheel. | |
ESF1Gamer | maandag 29 augustus 2016 @ 16:49 |
Misschien moet al die 22 coureurs een straatfeest houden op het circuit van Monza voor teambuilding enzo | |
Geralt | maandag 29 augustus 2016 @ 16:50 |
Weekendje kartles van Max lijkt me beter. Weten ze daarna ook allemaal weer hoe het wél moet. | |
S95Sedan | maandag 29 augustus 2016 @ 16:51 |
Je zag nu al dat Kimi meer afwachtend was. Vorige keer reed hij zijn vleugel eraf namelijk. Held op de paddock? Woorden zijn 1, iemand moedwillig eraf rijden om je punt te maken zal harder gestraft worden. | |
Geralt | maandag 29 augustus 2016 @ 16:53 |
Ik lees overigens dat er serieuze verdenkingen zijn dat Red Bull met een flexende diffusor rondrijdt. Benieuwd of daar nog protest aangetekend wordt of onderzoek naar komt. ![]() | |
Rossdale | maandag 29 augustus 2016 @ 16:56 |
Zolang hij binnen de testen van de FIA goedgekeurd wordt is dat een topvinding natuurlijk ![]() Net zoals die voorvleugels die pas gaan flexen als er genoeg kracht op komt en dit bij stilstand niet te testen valt. Zulk soort vindingen maken de F1 mooi en daar zit de innovatie wmb. De grenzen opzoeken binnen de regels door ze zo creatief mogelijk te interpreteren ![]() | |
davedavy | maandag 29 augustus 2016 @ 16:58 |
Wat een gemoddergooi weer overal op internet over Max ![]() Maar goed. Iedere keer als die weer in opspraak is snoert die bij de eerst volgende kans iedereen keihard de mond met zijn kunsten op het circuit. Oh.. en als die dan gepresteerd heeft hoor je niemand ![]() | |
MakkieR | maandag 29 augustus 2016 @ 17:01 |
Alsof Max en zijn vader de miljoenen euro's aan zich voorbij zouden laten gaan. | |
Geralt | maandag 29 augustus 2016 @ 17:01 |
En daar istie:
![]() | |
Cherna | maandag 29 augustus 2016 @ 17:01 |
Ferrari zal iets moeten. Ze halen alles uit de kast natuurlijk om alsnog tweede te kunnen worden. We wachten het af. | |
potjecreme | maandag 29 augustus 2016 @ 17:02 |
Je zoekt niet goed. http://nl.motorsport.com/(...)n-verstappen-811221/ edit: Toch wel!! | |
Cherna | maandag 29 augustus 2016 @ 17:04 |
Het is jammer dat het van Villeneuve moet komen. Hij die zelf ook op de grens reed en behoorlijk wat risico's nam met alle gevolgen. Dat snap je dan niet. | |
Geralt | maandag 29 augustus 2016 @ 17:04 |
Dan heeft ie nog niks laten zien. Pfff, hij heeft pas 1 wedstrijd gewonnen, dat is niks, hij kan niet eens meer kampioen worden dit jaar. Verwend rotjoch. Laat eerst maar eens wat zien. ![]() | |
Geralt | maandag 29 augustus 2016 @ 17:05 |
JV was inderdaad in zijn tijd zeer zeker ook niet het braafste jongetje van de klas ![]() ![]() | |
Cherna | maandag 29 augustus 2016 @ 17:07 |
Precies. Onbegrijpelijk dat juist hij zo negatief is. | |
marcodej | maandag 29 augustus 2016 @ 17:08 |
Ik zie nog steeds niet wat er mis is met zijn acties tov Kimi. Kimi komt met hogere snelheid uit zijn slipstream en Max beweegt mee terwijl Kimi er nog gewoon achter zit. Dit mag. "Als ik niet rem, knal ik tegen hem aan." Ja, daarom moet je ook remmen Kimi en is de actie van Max succesvol. Bij de andere move remt Verstappen net wat later, maar blokkeert niets en stuurt netjes in met Kimi nog naast hem. Hij moet iets corrigeren omdat de banden elkaar raken en belandt daarbij net iets buiten de baan. Als Kimi Verstappen niet raakt haalt Verstappen zijn bocht gewoon netjes, zonder blokkering of iets. Ook dit mag. | |
Nattekat | maandag 29 augustus 2016 @ 17:09 |
Jaaaaaa ![]() Ik was al teleurgesteld dat hij niet kwam. | |
Geralt | maandag 29 augustus 2016 @ 17:10 |
Dat mag ook gewoon, want de stewards deden niet. Verder weten we nu ook dat je een bocht gewoon blind in kan sturen ongeacht wie daar zit en of die ruimte maakt voor je en of je hem daarbij van de baan rost dat doet er niet toe. Want ook daar deden de stewards niks. Dus het mag. Overigens vraag ik me af of Vettel Kimi niet ook gewoon gebeukt had als Verstappen daar niet naast zat nog. Volgens mij wel, zo scherp als ie stuurde ![]() | |
Nattekat | maandag 29 augustus 2016 @ 17:10 |
Laten we voor het gemak vergeten dat er altijd wel één Mercedes onverslaanbaar is en dat er al diverse 2e en 3e plaatsen zijn geweest. | |
Nattekat | maandag 29 augustus 2016 @ 17:11 |
* Nattekat gifje van Vettels inhaalactie op Max maakt | |
Geralt | maandag 29 augustus 2016 @ 17:11 |
Hoef je mij niet te vertellen; dat moet je die trolls op de FP vertellen ![]() | |
fathank | maandag 29 augustus 2016 @ 17:13 |
je kunt er maar druk mee zijn je gelijk halen op internet | |
King_Merc | maandag 29 augustus 2016 @ 17:14 |
Eerste gedeelte een prima reactie, de ferrari,s hebben ook hun eigen race verpest | |
beantherio | maandag 29 augustus 2016 @ 17:14 |
Het gehaat van Villeneuve op Verstappen begint zo langzamerhand een grap te worden. Dat ie kritiek op hem heeft voor de situatie op het rechte stuk wil ik nog wel aannemen, maar hier zegt ie enerzijds dat het incident in de eerste bocht een race-incident is maar roept ie vervolgens dat het Verstappen is die daarmee de race voor Kimi en Vettel heeft verpest. Dan ben je niet meer geloofwaardig me dunkt. | |
Nattekat | maandag 29 augustus 2016 @ 17:14 |
En de complete F1-Reddit ![]() | |
Geralt | maandag 29 augustus 2016 @ 17:15 |
Dat was JV al lang niet meer hoor ![]() | |
Geralt | maandag 29 augustus 2016 @ 17:15 |
Daar durf ik me als Maxfan niet eens te begeven ![]() ![]() | |
marcodej | maandag 29 augustus 2016 @ 17:15 |
Overigens vond ik Jack Plooij wel een zak hooi in zijn interviewtje met Max door direct de stelling in te nemen dat Max niets fout deed. "Je deed toch gewoon alles goed daar? De Ferrari's knepen je gewoon af en jij blokkeerde niets?" Hij had best mogen vragen of zijn eerste actie niet te risicovol was en voortkwam uit overcompensatie van zijn slechte start. Wat een terechte vraag zou zijn. Jack is een fanboy. | |
Nattekat | maandag 29 augustus 2016 @ 17:16 |
![]() Kijk die Vettel zijn auto in de remzone eens vol voor de wagen van Max gooien, waardoor Max blokkerend en al een ontwijkactie moest doen ![]() | |
marcodej | maandag 29 augustus 2016 @ 17:17 |
Is dit niet gewoon twee keer van je lijn afwijken? 1x om te passeren, 1x om hem voor Max te gooien? ![]() | |
Geralt | maandag 29 augustus 2016 @ 17:19 |
Zoals ik al zei:
| |
Weltschmerz | maandag 29 augustus 2016 @ 17:22 |
Onzin, er is niks gewoons aan de nr 2, 3 en 4 die niet heel uit de eerste bocht komen. Ja, maar dat is ook tactiek. Ferrari houdt er niet van dat RBR ze zo agressief op de hielen zit en Lauda heeft graag een bliksemafleider voor Hamilton. Ik vind de kritiek puur inhoudelijk niet terecht maar ik vond wel dat Verstappen onvolwassen gefrustreerd rond reed en zijn ook zijn opmerkingen achteraf veel frustratie en onvolwassenheid lieten zien. Dat is gewoon niet handig want het draagt er allemaal aan bij dat zijn acties onder een vergrootglas komen te liggen. We weten allemaal dat de stewards niet tegen druk van de Britten kunnen en op Monza komt die van Ferrari daar nog eens bij. Maar je hoeft ook geen gevaarlijke rijder te zijn om een crash in bocht 1 te veroorzaken. Gewoon de schuldige volstaat. | |
potjecreme | maandag 29 augustus 2016 @ 17:27 |
Voor dit nog niet heeft gezien. | |
sasquatsch | maandag 29 augustus 2016 @ 17:31 |
Nee, want het gaat om defending moves. En dat was er maar 1, de laatste. | |
Nattekat | maandag 29 augustus 2016 @ 17:46 |
Zit een flinke dosis sarcasme in ![]() | |
Greys | maandag 29 augustus 2016 @ 17:52 |
Ik vroeg me hetzelfde af en ik denk ja. | |
Fer | maandag 29 augustus 2016 @ 18:01 |
Waarschijnlijk wel en dan hadden we een hele boze Sergio Marchonne gehad. Nu is het makkelijk Max de schuld te geven. Overigens ben ik die blinde instuuracties een beetje zat. Vettel deed het nu, vorige keer Hamilton op Rosberg. Ik zie hem niet, dus stuur ik maar in. Soms hoort daar ook niemand te zitten, zoals Rosberg, maar echt slim om maar in te sturen is het ook niet. | |
Cherna | maandag 29 augustus 2016 @ 18:05 |
Tja in bocht 1 ging het dan mis. De eerste keer dat Verstappen direct na een start in de ellende terecht kwam. Dat kan gebeuren. Dat hij zich dan onvolwassen gedraagd na een race kan ik nog wel begrijpen. Het zijn mensen. Dat daar nu zo de nadruk op leggen en ook nog eens zijn moves bekritiseren is belachelijk. Zelfs de meest ervaren coureurs gaan zo nu en dan vol op het orgel. De druk, thuisrace, verwachtingen, de massa NL aanhang. Nu volg ik sinds 2 jaar weer de F1 na al die jaren indycar te hebben gevolgd(Door Verstappen en ook Sainz). Maar bij indycar heb ik nooit en te nimmer dit soort analyses gezien van verkeerde moves, blocken, van de lijn af. | |
Peterselieman | maandag 29 augustus 2016 @ 18:08 |
daar was maar net genoeg ruimte en niet slim van Max om daar een flatspot op te lopen | |
Nattekat | maandag 29 augustus 2016 @ 18:13 |
Dat komt doordat Vettel gewoon een enorm risico neemt, had net zo goed om tranen kunnen eindigen ![]() | |
Waffle | maandag 29 augustus 2016 @ 18:19 |
Nieuwe Limited edition 1:43 van Max in de verstappenshop. | |
Lokale_Notabele | maandag 29 augustus 2016 @ 18:27 |
Op zich vind ik het wel mooi dat Villeneuve zich er zo druk om kan maken. Je hebt ook oud F1 rijders die heel blase gaan lopen lullen over dat ze niet naar de races kijken en dat ze F1 alleen boeiend vinden als ze zelf meedoen bla bla bla. Jacques slaat alleen een beetje door in zijn negativiteit. Zelfs na Barcelona had hij kritiek. Beetje onvolwassen zo'n heksenjacht. | |
franklop | maandag 29 augustus 2016 @ 18:27 |
HAM driver of the day. Daar hadden 3 andere namen kunnen staan.. | |
Klopkoek | maandag 29 augustus 2016 @ 18:28 |
Ziggo en Max hebben een zakelijk contract met elkaar. Simpel. Ziggo is sponsor van Max. | |
4-elements | maandag 29 augustus 2016 @ 18:32 |
Ik heb Jack nog nooit op een interessante vraag kunnen betrappen. Snap niet dat ze daar niet iemand anders neerzetten. Zijn functie is sowieso vrij nutteloos, want interessant nieuws brengt hij nooit. | |
Rossdale | maandag 29 augustus 2016 @ 19:01 |
Dat had natuurlijk Alonso moeten zijn | |
Peterselieman | maandag 29 augustus 2016 @ 19:16 |
of de Hülk | |
Nattekat | maandag 29 augustus 2016 @ 19:17 |
Of Verstappen | |
#ANONIEM | maandag 29 augustus 2016 @ 19:22 |
Zou niet weten waarom. | |
Peterselieman | maandag 29 augustus 2016 @ 19:22 |
die reed gisteren als een oude krant rond | |
BaasBanaan | maandag 29 augustus 2016 @ 19:24 |
http://autoweek.com/artic(...)houldnt-be-minimized | |
Nattekat | maandag 29 augustus 2016 @ 19:25 |
Wel mooi eigenhandig heel Ferrari uitgeschakeld ![]() | |
tja77 | maandag 29 augustus 2016 @ 19:27 |
Hypocriete seniele ouwe gek die Lauda! | |
#ANONIEM | maandag 29 augustus 2016 @ 19:27 |
Misschien was dat wel de bedoeling? Kan RBR makkelijker Ferrari voorblijven in de stand ![]() | |
aesop | maandag 29 augustus 2016 @ 19:34 |
Na alles wat er gezegd en geschreven is en nog gaat worden deze week, ben ik wel erg benieuwd naar Max reactie naast en op de baan komend weekend. Ik neem aan dat ie weer mag aanschuiven bi de persconferentie. Naast Kimi ![]() | |
Swetsenegger | maandag 29 augustus 2016 @ 19:35 |
Niet allemaal ![]()
| |
Swetsenegger | maandag 29 augustus 2016 @ 19:37 |
Alonso vond ik passender in die zwabberbak | |
motorbloempje | maandag 29 augustus 2016 @ 19:39 |
die aluhoed theorie had ik ook al gegrapt. ![]() | |
Swetsenegger | maandag 29 augustus 2016 @ 19:40 |
"well everybody may have his opinion. I have mine and I think I did nothing wrong and I won't change my style of driving" | |
aesop | maandag 29 augustus 2016 @ 19:46 |
Ik hoop toch meer op: "Maybe the older guys forgot how to race." | |
ESF1Gamer | maandag 29 augustus 2016 @ 19:51 |
Max bij peptalk nu o het is complicatieaflevering ![]() | |
motorbloempje | maandag 29 augustus 2016 @ 19:51 |
Die heeft 'ie wel nodig. ![]() | |
ESF1Gamer | maandag 29 augustus 2016 @ 19:56 |
Max volgende week bij Peptalk op Ziggo Sport | |
Peterselieman | maandag 29 augustus 2016 @ 19:59 |
best een goede reactie. Kimi had eerst een dummy moeten doen, waarna Max de verdedigende move zou maken en dan er aan de andere kant voorbij. | |
Swetsenegger | maandag 29 augustus 2016 @ 20:09 |
Ja ik vond hem ook wel verhelderend eigenlijk. Waarom zou je op het rechte stuk de ander maar met DRS zonder slag of stoot voorbij moeten laten rijden? Het was ver genoeg voor de bocht, Kimi had gewoon voorbereid moeten zijn dat iemand verdedigt. Hoe moet je anders verdedigen? Beetje als een keeper blind een kant kiezen. | |
Meike26 | maandag 29 augustus 2016 @ 20:10 |
Dan wel een double dummy, Max is super alert, kijk naar hoe hij heel smooth weer naar buiten ging bij Rosberg in Canada. En dan moet Kimi hem ook nog uitremmen bij Les Combes ?? Weinig kans ![]() | |
Geralt | maandag 29 augustus 2016 @ 21:01 |
Dat is het hele eiereneten. Die knakers weten niet meer wat echt racen is op een enkeling na. Of je het nu leuk vind of niet, met Max is het altijd en racen en spektakel. Tevens heeft hij in zijn korte carrière toch al een behoorlijke naam opgebouwd en gaat het bijna elk weekend weer over hem. Dus dan doe je toch iets goed (en soms iets fout, maar dat doen ze allemaal). | |
Swetsenegger | maandag 29 augustus 2016 @ 21:07 |
Er wordt in ieder geval veel over het weekend geluld. En niet dat het zo saai was. | |
bloodymary1 | maandag 29 augustus 2016 @ 21:09 |
Wat was het lekker rustig om F1 nieuws te lezen toen Max nog geen race gewonnen had en niet heel NL een mening over hem had. Toen ze nog gewoon zeiden "die Max is niet zo goed he, net zijn vader...". | |
Geralt | maandag 29 augustus 2016 @ 21:10 |
Ik vond dit wel een mooi stukje:Zo op het oog een vrolijk kereltje die Max, maar eenmaal die helm op is het gewoon een klootzak van het zuiverste water. Ik mag dat wel hoor. Niks geen respect voor de gevestigde orde, gewoon de spreekwoordelijke beuk erin en gaan en achteraf ook zeker niet op zn mondje gevallen om te zeggen waar het op staat (of waar hij vind dat het op staat ![]() Er rijden dit jaar in totaal aan 11 wereldtitels mee. En Verstappen komt net goed en wel kijken en geeft geen ene neuk. ![]() | |
Peterselieman | maandag 29 augustus 2016 @ 21:16 |
mja, deel 2 van zijn uitspraken zijn gewoon niet slim. Dan ben je in je hoofd meer bezig met wrok en wraak dan met het proberen om alsnog het beste resultaat te halen. | |
daNpy | maandag 29 augustus 2016 @ 21:17 |
Draaikont much. | |
Beach | maandag 29 augustus 2016 @ 21:23 |
Nu is het echt wachten op de eerste die niet zomaar aan de kant gaat voor Max. | |
Geralt | maandag 29 augustus 2016 @ 21:24 |
Prima toch ![]() | |
daNpy | maandag 29 augustus 2016 @ 21:25 |
Helaas voor de meesten is Max enorm berekenend. Hij weet prima hoe je in moet halen en heeft dat al een flink aantal keren laten zien. Hij verwacht ook helemaal niet dat mensen aan de kant gaan voor hem, hij is degene die de actie maakt. | |
Geralt | maandag 29 augustus 2016 @ 21:26 |
Die zijn ook in the heat of the moment gedaan natuurlijk. De soep wordt niet zo heet gegeten zegmaar, hij gaat echt niet iemand van de baan rossen hoor. Maargoed, PR technisch gezien is het wellicht niet heel handig, maar dat zal het team hem ook wel duidelijk maken, geen zorgen daarover ![]() | |
Geralt | maandag 29 augustus 2016 @ 21:27 |
Lewis ook. Die heeft er welgeteld (als ik goed geteld heb tijdens de race) maar liefst 4(!!!!!) ingehaald. En dat met een Mercedes!!! Wát een driver of the day! Echt super verdient!!!!!! Man man man. Had die award aan Alfons gegeven ofzo. | |
Ferry_76 | maandag 29 augustus 2016 @ 21:27 |
http://www.motorsport.com(...)54/?tp%5B0%5D=19&s=1 | |
VEM2012 | maandag 29 augustus 2016 @ 21:41 |
Dat liep gisteren in de eerste bocht toch niet goed af. | |
davedavy | maandag 29 augustus 2016 @ 22:01 |
En hoeveel F1 races heb jij al gewonnen? Oh ja.. Die gast zit nog geen half jaar in een competitive wagen op enkele circuits en jij klaagt dat die pas 1 wedstrijd heeft gewonnen ![]() ![]() ![]() | |
Sjemmert | maandag 29 augustus 2016 @ 22:02 |
Inderdaad ja. Driver off the day was 100% Alonso vond ik. Alonso zijn start was ook beter volgens mij want tijdens de rode vlag situatie zat die gewoon voor Hammilton terwijl die erachter begonnen was. | |
Geralt | maandag 29 augustus 2016 @ 22:05 |
Ik was sarcastisch en deed de trolls na ![]() | |
Wertha | maandag 29 augustus 2016 @ 22:17 |
Tsja.. het zijn natuurlijk pogingen van de gevestigde orde om Max te beïnvloeden en zijn ontwikkeling af te remmen. Ze willen hem de fout in dwingen, zodat hij aan zichzelf gaat twijfelen. Het zal waarschijnlijk niet lukken, maar ze hebben op kwaliteit nu al moeite om de - in verhouding nog altijd onervaren - Max de baas te zijn. | |
Swetsenegger | maandag 29 augustus 2016 @ 22:20 |
Dat bedacht ik me vandaag ook. Al sinds hongarije diverse coureurs aan het klagen over zijn verdedigende acties. Dat zij n natuurlijk ook mind games. | |
Sjemmert | maandag 29 augustus 2016 @ 22:28 |
Kimi klaagt er al over sinds USA 2015 ![]() | |
Ener-G | maandag 29 augustus 2016 @ 23:44 |
Dat was helemaal op het conto te schrijven van Vettel. Max dook (terecht) het gat in naast Kimi, die netjes ruimte liet. Totdat Vettel als een idioot naar binnen kwam zeilen. Ik denk dat er in het ferrari paddock nog wel de nodige Italiaanse scheldwoorden zijn gevallen, aangezien het ook een barcelonaatje kon worden met een dubbele DNF voor ferrari. | |
aesop | maandag 29 augustus 2016 @ 23:55 |
Ik denk dat alle argumenten nu wel voorbij zijn gekomen. Op naar Monza! | |
Abed | maandag 29 augustus 2016 @ 23:56 |
Amen. | |
King_Merc | dinsdag 30 augustus 2016 @ 00:25 |
moet het nu wel laten rusten.. niet die blinde woede mee nemen naar de volgende race, Gilles Villeneuve heeft zich daardoor doodgereden.. (wilde zich perse voor Pironi plaatsen, maar deed nog 1 rondje op versleten quali banden en bij het inhalen van Mass dacht ie niet na, (teveel bezig om maar voor Pironi te staan op de grid, (waar hij geen kans meer ophad) | |
Meike26 | dinsdag 30 augustus 2016 @ 00:27 |
In de categorie 'Hoe is het nu met", Magnussen lijkt gewoon te gaan rijden in Monza, maar een blessure aan je enkel met tig keer gasgeven of remmen per rondje en dat keer 51... En dat is slechts alleen de race.. hoe zou dat gaan als hij niet gaat rijden, Ocon die in zijn 2e GP gelijk 'promoveerd' zal wel tof zijn zeg ![]() | |
opreis | dinsdag 30 augustus 2016 @ 04:22 |
Hadden de stewards een dagje vrij ofzo? NIet per ce vanwege max zn acties maar er waren wel meerdere dingen die op zn minst een investication verdiende. Alonso zn release in de pitlane en het incident met wehrlein en button bijvoorbeeld, en dan waren er nog wel een paar. Maar volgens mij heeft maar 1 iemand een 5 second tme pentalty gekregen, kan alleen niet meer herinneren wie | |
Sjemmert | dinsdag 30 augustus 2016 @ 04:47 |
Nasr dacht ik. En die penalty kreeg die ook alleen maar omdat zijn offtracks automatisch gedetecteerd werden met sensors ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Sjemmert op 30-08-2016 04:52:40 ] | |
Sjemmert | dinsdag 30 augustus 2016 @ 05:22 |
Ik ga er vanuit dat Magnussen gewoon rijd. Ik weet niet meer welke enkel het was, ik dacht zijn linker ? Als het inderdaad links is kan het nog wel pijnlijk zijn met remmen. Met rechts hoef je alleen gas te geven daarvoor hoef je bijna geen kracht te gebruiken. Mocht hij toch niet rijden dan rijd Ocon in de Renault en mag Haryanto nog een keer de Manor besturen. Weet alleen niet of dat een voordeel is voor Ocon. De Manors gaan als een raket op de rechte stukken. Dus die zouden komend weekend zomaar eens best goed kunnen gaan. | |
Fopje | dinsdag 30 augustus 2016 @ 07:49 |
Er is weer een model (gelimiteerde oplage van 1500 stuks) verkrijgbaar bij in de verstappen webshop. Editie 4 ! 1 / 43 Rusland 2016, laatste race bij STR. ![]() | |
nils7 | dinsdag 30 augustus 2016 @ 08:21 |
Ja heb m besteld ![]() | |
Geralt | dinsdag 30 augustus 2016 @ 10:29 |
![]() ![]() | |
ESF1Gamer | dinsdag 30 augustus 2016 @ 10:32 |
![]() ![]() | |
motorbloempje | dinsdag 30 augustus 2016 @ 10:32 |
Is niet echt representatief natuurlijk. Want. Tsja, Baku. De meeste fans zullen in West Europa zitten, sowieso. En dat er dan zo'n debiel getalenteerde Nederlander meedoet helpt natuurlijk ook nog mee als het dan in België is ![]() | |
motorbloempje | dinsdag 30 augustus 2016 @ 10:33 |
Neemt neit weg dat het in Baku wel echt schandalig was. Kan je beter bedenken of je het niet beter ergens anders kunt gaan houden. Gewoon kosten omlaag gooien en op beide circuits in Duitsland doen ipv om het jaar ofzo ![]() | |
Geralt | dinsdag 30 augustus 2016 @ 10:34 |
Idem ![]() | |
ESF1Gamer | dinsdag 30 augustus 2016 @ 10:35 |
Of op Magny cours in Frankrijk of Imola of Zandvoort | |
motorbloempje | dinsdag 30 augustus 2016 @ 10:38 |
Zandvoort ![]() ![]() Compleet niet haalbaar om daar nog en groot evenement te houden zoals F1. Als NL, dan moet er een compleet nieuw circuit aangelegd worden ergensin de Flevopolder ofzo. Maargoed, die discussie is ook al honderdmiljoenmiljard keer gevoerd ![]() | |
Dimauro | dinsdag 30 augustus 2016 @ 10:38 |
Die lege tribunes maken hem weinig uit, zolang de droefhertog van Azerbeidzjan maar die paar honderd miljoen overmaakt. | |
Geralt | dinsdag 30 augustus 2016 @ 10:39 |
Wanneer komt die van barcelona eigenlijk? Die heb ik al maanden in preorder staan ![]() | |
Geralt | dinsdag 30 augustus 2016 @ 10:40 |
Loopt Carmen daar nog steeds rond? Dat zou ook wel een publiciteitsstunt zijn natuurlijk ![]() | |
Rossdale | dinsdag 30 augustus 2016 @ 10:53 |
Niet als ze buiten de 107% valt natuurlijk ![]() | |
Rossdale | dinsdag 30 augustus 2016 @ 10:55 |
Of Zolder, ook lekker dicht bij de grens. Met een flinke makeover kan dat ook best mooi zijn ![]() | |
Nattekat | dinsdag 30 augustus 2016 @ 11:02 |
Dat valt ook wel mee ![]() | |
ESF1Gamer | dinsdag 30 augustus 2016 @ 11:18 |
http://formule1nieuws.nl/modules/news&storyid=43112 Ik denk dat de stewards de straf wel de volgende race hadden laten toepassen | |
Abed | dinsdag 30 augustus 2016 @ 11:27 |
Idd, prachtig circuit. | |
Mano_ | dinsdag 30 augustus 2016 @ 11:39 |
Besteld ![]() | |
TagForce | dinsdag 30 augustus 2016 @ 11:43 |
Die makeover zou dan wel moeten zorgen dat de baan er precies zo uitziet als Zandvoort of een ander goed circuit. Als 1 van de redenen om het niet op Zandvoort te doen al is dat de paddock te klein is, dan is Zolder helemaal geen optie. Daar zit nog geen 10 meter tussen het rechte stuk achter de pits langs en het pitgebouw. | |
Mano_ | dinsdag 30 augustus 2016 @ 11:50 |
Zandvoort zit vooral met het probleem dat de baan aan het verzakken is, vooral op het rechte stuk. De boel is onderkelderd, maar dat staat helemaal vol met stutten om het nog een beetje overeind te houden. Om dat weer in orde te krijgen zal de hele baan opnieuw aangelegd moeten worden. | |
Fer | dinsdag 30 augustus 2016 @ 11:52 |
Met al die engelsen op Spa dacht ik eerder aan een 3e Maasvlakte. Mooi opgespoten eilandje Hollandse baggertechniek. Een ferryhaven voor de Britten, jachthaven, vliegstrip voor de privejets. A15 naar 6 stroken verbreden. En dan geen Tilke maar meer highspeed zoals Silverstone en natuurlijk wat van Zandvoort erbij. De rest van jaar een vakantiepark voor de Duitsers. | |
S95Sedan | dinsdag 30 augustus 2016 @ 11:53 |
Het heeft even geduurd maar onze zeikerd villeneuve heeft ook gereageerd; http://www.motorsport.com(...)ion-from-fia-811480/ | |
motorbloempje | dinsdag 30 augustus 2016 @ 11:55 |
Spuit 11. | |
S95Sedan | dinsdag 30 augustus 2016 @ 11:56 |
Oh ![]() Hij stond pas een uur op reddit. | |
Beach | dinsdag 30 augustus 2016 @ 12:05 |
is er ook een Spa editie met kapotte voorvleugel | |
Mano_ | dinsdag 30 augustus 2016 @ 12:15 |
Fopje heeft wel die zonder engine cover toch? | |
Nattekat | dinsdag 30 augustus 2016 @ 12:23 |
Dat is sowieso al nodig. Dit asfalt ligt er al millennia. | |
VEM2012 | dinsdag 30 augustus 2016 @ 12:35 |
Het grootste probleem is gewoon geld. Zelfs Spa hangt al jaren aan een zijden draadje. | |
Fer | dinsdag 30 augustus 2016 @ 12:39 |
Spa maakt 8M verlies ieder jaar. Zelfs met 30000 extra verkochte kaarten maak je dat niet goed. Daarom is de staat of infrastructuur van Zandvoort niet belangrijk. Je moet kijken wat je nog meer kan doen om de investering en de 50M Berrnie toeslag terug te verdienen. | |
Floriz87 | dinsdag 30 augustus 2016 @ 12:40 |
En jij hebt er nu persoonlijk voor gezorgd dat deze discussie hier voor de hondermiljoenmiljard + 1 keer gevoerd wordt ![]() | |
Sinister-D- | dinsdag 30 augustus 2016 @ 12:42 |
die 4,2km ![]() | |
Mano_ | dinsdag 30 augustus 2016 @ 12:49 |
Toch was het heerlijk wakker worden op de camping binnen het circuit ![]() Edit: oh parkeer-mogelijkheid. Ik las campeer-mogelijkheid ![]() | |
Abed | dinsdag 30 augustus 2016 @ 12:54 |
Binnenkort een paar Manor posters aan de muur ![]() http://www.manorracing.co(...)posters#&gid=1&pid=1 | |
Fopje | dinsdag 30 augustus 2016 @ 12:56 |
Volgens mij aan het eind van dit jaar. Die van gisteren is al verzonden ![]() | |
Geralt | dinsdag 30 augustus 2016 @ 12:59 |
De mijne ook. Kan in de bevestiging niet zien welk nummer ik heb; dat kon bij een eerdere bestelling wel. Wat was #3 eigenlijk, want die heb ik gemist volgens mij? ![]() | |
Mano_ | dinsdag 30 augustus 2016 @ 13:00 |
Was dat niet die van 1:18? Jammer dat ik die gemist heb... Die van mij is ook onderweg ![]() | |
Fopje | dinsdag 30 augustus 2016 @ 13:00 |
Nummer 3 was een 1/18 model. Nu staat er geen nummer bij omdat er geen certificaat bij zit denk ik. | |
Geralt | dinsdag 30 augustus 2016 @ 13:13 |
Nr1 baal ik wel van dat ik die niet had ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 30 augustus 2016 @ 13:20 |
| |
Geralt | dinsdag 30 augustus 2016 @ 13:29 |
Leuk, maar Verstappen deed gewoon een verdedigende actie uit het boekje. Dat het gros van de coureurs gewoon iemand voorbij laten met DRS wil niet zeggen dat dat zomaar moet. Kimi had beter een actie uit kunnen lokken en dan aan de andere kant ervoorbij steken, want dan had Max hem niet meer op mogen vangen. Kimi zou met zijn ervaring beter moeten weten. Vind ik dan. ![]() | |
antiderivative | dinsdag 30 augustus 2016 @ 13:44 |
Martin Brundle:meer hier: http://www.skysports.com/(...)re-track-controversy | |
Automatic_Rock | dinsdag 30 augustus 2016 @ 14:19 |
Maar wie moet wat stoppen? Moet de nieuwe regel worden dat de verdediger niet meer mag verdedigen als de aanvaller op 1 meter van zijn achterkant zit? Of zou de aanvaller eerder uit de slipstream moeten komen om de verdediger een kant te laten kiezen (waarna de aanvaller altijd nog via de andere kant er langs kan) | |
Beach | dinsdag 30 augustus 2016 @ 14:26 |
http://motorsport.nextgen(...)-ousting,108101.html Ik ben niet de enige die Haryanto mist. | |
habitue | dinsdag 30 augustus 2016 @ 15:18 |
Die lui moeten niet piepen en gewoon gaan racen. Als de FIA het nieteens waard vind om te onderzoeken moeten ze neit zeiken. | |
Wolve000 | dinsdag 30 augustus 2016 @ 15:56 |
Het is niet zo heel raar dat Ocon een stukje achter 'm zit. Hij zit voor het eerst een heel weekend in een F1 auto en voor het eerst in die specifieke auto. Het zou me niet verbazen als Wehrlein binnenkort stevige competitie van 'm gaat krijgen. | |
Swetsenegger | dinsdag 30 augustus 2016 @ 16:02 |
| |
fathank | dinsdag 30 augustus 2016 @ 16:04 |
welke complicaties heeft ie dan? | |
Beach | dinsdag 30 augustus 2016 @ 16:12 |
![]() | |
Swetsenegger | dinsdag 30 augustus 2016 @ 16:16 |
Een kapotte vloer. Hij reed te veel vooraan dus hij heeft voortaan een extra handicap | |
Sjemmert | dinsdag 30 augustus 2016 @ 16:17 |
O-benen en last van zijn onderrug. Dit komt door het extreme formaat en gewicht van zijn ballen. ![]() | |
Scrutinizer | dinsdag 30 augustus 2016 @ 17:16 |
Het is jammer dat er zoveel controverse is rond het rijden van Max afgelopen weekend. Eén van de mooiste inhaal-acties, buitenom bij Grosjean in rondje 23, blijft zo nogal onderbelicht. Weer op een plek waar niemand anders het ook maar probeert. | |
motorbloempje | dinsdag 30 augustus 2016 @ 17:21 |
| |
habitue | dinsdag 30 augustus 2016 @ 17:26 |
Precies mijn mening erover. | |
S95Sedan | dinsdag 30 augustus 2016 @ 18:00 |
Post dan meteen een filmpje ervan! | |
Scrutinizer | dinsdag 30 augustus 2016 @ 18:08 |
Ik kon 'm niet vinden maar hij staat bij de onboard beelden op de officiele Formule 1 pagina. https://www.formula1.com/(...)ard-best-action.html Van buiten zag het er nog opmerkelijker uit. Brundle zocht naar woorden om de actie te omschrijven maar kwam er niet uit. Kort daarna raakten Alonso en Hulkenberg elkaar bij het verlaten van de pits, zodoende kreeg het niet de aandacht die het verdiende. | |
motorbloempje | dinsdag 30 augustus 2016 @ 18:12 |
Jammer dat daar geen streamable van is ja. Dat was echt mooi weer ![]() | |
Fir3fly | dinsdag 30 augustus 2016 @ 18:15 |
Daar kun je ook duidelijk zien dat de move van Max naar de binnenkant helemaal niet laat was, Raikkonen gaat gewoon veel te laat van het gas. Ik vond eigenlijk die actie de ronde daarvoor minder, Max duwt Raikkonen gewoon naast de baan bij het uitkomen van die eerste bocht van de chicane. Maar dat mag ook gewoon. Dat vind ik eigenlijk het enige probleem, dat die divebombs gewoon toegestaan worden. | |
Greys | dinsdag 30 augustus 2016 @ 18:22 |
Ik vond dat stuk van Dinges (voornaam kwijt) Hamilton (toch?) op FB waar jij op reageerde ook wel goed. Maar kan het niet meer vinden. Of staat het hier al? ![]() | |
franklop | dinsdag 30 augustus 2016 @ 18:27 |
Lewis ? | |
Greys | dinsdag 30 augustus 2016 @ 18:37 |
Hahaha. Nee. | |
ESF1Gamer | dinsdag 30 augustus 2016 @ 19:19 |
Jezus wat stelt Frank Dane echt idiote vraag aan Max '''Verbrand je net zoveel rubber op baan als in bed'' | |
Monolith | dinsdag 30 augustus 2016 @ 19:25 |
Ik moest googelen, maar kennelijk is het familie van Robert Jensen, dus dat verklaart een hoop. | |
potjecreme | dinsdag 30 augustus 2016 @ 19:31 |
Ach de vraag werd niet in een serieus sportprogramma gevraagd maar waarschijnlijk bij RTL Boulevard. | |
Nattekat | dinsdag 30 augustus 2016 @ 19:31 |
Correct ![]() | |
ESF1Gamer | dinsdag 30 augustus 2016 @ 19:34 |
Aanstaande maandag bij peptalk op ziggo vragen met iets hoger niveau voor Max | |
Swetsenegger | dinsdag 30 augustus 2016 @ 19:43 |
Ik kan me niet herinneren die gezien te hebben? | |
Peterselieman | dinsdag 30 augustus 2016 @ 19:45 |
Dat hangt natuurlijk er helemaal vanaf op welke plek het interview opgenomen wordt ![]() | |
habitue | dinsdag 30 augustus 2016 @ 19:54 |
Ik vind sowieso dat ze de sport veel beter zouden kunnen uitzenden voor de fans. Tegenwoordig met interactieve tv zouden ze je mooie inhaalacties tijdens de wedstrijd terug kunnen laten kijken welke niet aan bod komen tijdens de race. | |
Swetsenegger | dinsdag 30 augustus 2016 @ 19:57 |
Als je voor ligt mag je de ideale lijn rijden. Dus ook daar deed hij niets fout, Kimi remde gewoon te vroeg. | |
Fer | dinsdag 30 augustus 2016 @ 19:59 |
Helaas Bernie vindt de sport meer voor mannen van 80 die een Rolex kunnen betalen. Die vroeger nog zwartwit tv hadden. | |
ESF1Gamer | dinsdag 30 augustus 2016 @ 20:02 |
Dan val ik helemaal buiten de doelgroep, want vrouw en jong | |
habitue | dinsdag 30 augustus 2016 @ 20:03 |
Em dat je gewoon kan kiezen dat je met Max mee kan kijken onboard ![]() | |
Scrutinizer | dinsdag 30 augustus 2016 @ 20:18 |
Ik was verbaasd dat ik er niets van teruglas hier in het topic. De regie was er ook aan de late kant bij en zoals gezegd: vrij vlak daarna ging het alleen nog maar over die actie van Alonso en Hulkenberg. Ook op Sky kreeg die actie daardoor weinig aandacht. Brundle was redelijk lost for words. | |
ESF1Gamer | dinsdag 30 augustus 2016 @ 20:20 |
In positieve zin toch? | |
Peterselieman | dinsdag 30 augustus 2016 @ 20:22 |
ja. Hij heeft daar nog nooit een inhaalactie gezien en vond deze actie misschien nog wel mooier dan vorig jaar bij Blanchimont | |
Scrutinizer | dinsdag 30 augustus 2016 @ 20:23 |
Zeker. Verbazing vermengd met bewondering vanwege de plek. | |
potjecreme | dinsdag 30 augustus 2016 @ 20:24 |
Peter Windsor zijn kijk op move van Max op Spa... ..en over de eerste bocht. | |
ESF1Gamer | dinsdag 30 augustus 2016 @ 20:25 |
Jammer dat geen beelden buiten de cockpit zijn van die inhaalactie | |
Sjemmert | dinsdag 30 augustus 2016 @ 20:27 |
Max lag er alleen voor omdat ie zelf veel te laat remde. Dat was een echte divebomb. Daardoor lag die inderdaad wel voor op de apex of in ieder geval gelijk aan Kimi. Maar hij remde zolaat dat die daardoor zelf de bocht niet haalde offtrack ging en Kimi aantikte, die daardoor ontwijkende actie moest nemen. Er zijn weleens penalty's uitgedeeld voor zulke acties (vettel en Massa in silverstone bv) maar hij kwam er gelukkig mee weg. Ik weet dat diegene die voor ligt recht heeft op zijn lijn. Maar die lijn moet wel binnen de track limits blijven. Als Max binnen track limits gebleven was dan was het een goede actie. Nu had hij mazzel dat de stewards lagen te pitten. T1 was wel gewoon legaal, niet heel slim naar mijn mening, maar wel binnen de regels. Hetzelfde geldt voor het verdedigen op Kemmel. Het is wel gevaarlijk om zo te verdedigen en het gaat ongetwijfeld nog een keer goed fout. Maar het is allemaal binnen de regels en het maakt het wel spannend elke keer. Kimi had ook wel moeten weten dat Max dat ging doen want het is niet de eerste keer dat die dit meemaakt. | |
Nattekat | dinsdag 30 augustus 2016 @ 20:28 |
Ik heb Max gewoon de bocht zien halen? | |
Greys | dinsdag 30 augustus 2016 @ 20:31 |
Stond deze al hier? ![]() http://www.theinsideline.(...)opic-max-verstappen/ | |
ESF1Gamer | dinsdag 30 augustus 2016 @ 20:42 |
Jack Plooij over Kimi ![]() | |
ESF1Gamer | dinsdag 30 augustus 2016 @ 20:43 |
Persdame van Ferrari stuurt Kimi eerst lang Jack om hem wat te laten ontdooien ![]() | |
Sjemmert | dinsdag 30 augustus 2016 @ 20:49 |
Kijk dan nog maar eens goed. 2e knik sneed die af. | |
marcodej | dinsdag 30 augustus 2016 @ 21:01 |
Hij raakt buiten de baan omdat ze bij de apex elkaar iets raken. Daardoor moet hij iets corrigeren (kijk maar naar de stuurbewegingen onboard) en haalt hij het net niet. Raken ze elkaar niet, haalt hij die bocht netjes, zonder blokkerend wieltje. Raikkonen dacht gewoon dat hij er daar al was, maar onderschatte daar dat Verstappen én later kon remmen én nog eens gewoon de bocht kan houden. | |
marcodej | dinsdag 30 augustus 2016 @ 21:01 |
"Ik ben geen journalist, ik ben een fan." | |
Fer | dinsdag 30 augustus 2016 @ 21:06 |
Ik vraag mij eigenlijk af waarom Raikkonen zo vroeg remt. Hij deed het bij T1 waardoor Max ernaast kon komen en nogeens na de inhaalmaneuvre. Als hij later had geremd had Max er ook weer naast kunnen gooien. Een divebomb is meer zoals Ricciardo deed op Vettel in Spanje, zo laat remmen dat je de bocht niet meer haalt en alleen maar rechtuit kan glijden. Misschien iets van de Redbull's? | |
Nattekat | dinsdag 30 augustus 2016 @ 21:08 |
Räikkönen had vroeg moeten remmen om achterlangs de kunnen kruisen. | |
Swetsenegger | dinsdag 30 augustus 2016 @ 21:50 |
Eh nee. Hij blokkeerde zelfs geen wiel. Hij hield alleen de bocht niet doordat Kimi 'm aantikte Andersom. Max hield de ideale lijn, kimi bleef meerijden in plaats van gewoon remmen en tikte Max aan Kimi heeft mazzel. | |
daNpy | dinsdag 30 augustus 2016 @ 22:08 |
Omdat hij al een dagje ouder is. Je ziet het bij heel veel van zijn inhaal-pogingen. | |
ZaZoe | dinsdag 30 augustus 2016 @ 22:46 |
![]() | |
Beach | dinsdag 30 augustus 2016 @ 22:50 |
Misschien weet Raikkonen wel dat de race niet gewonnen kan worden in bocht 1 en wil hij geen schade rijden. | |
edraket31 | dinsdag 30 augustus 2016 @ 22:58 |
Deze hier al geplaatst? racingnews365.nl/helmut-marko-laat-villeneuve-ophouden-zeuren/ | |
Bonobo11 | dinsdag 30 augustus 2016 @ 23:12 |
Meike26 | dinsdag 30 augustus 2016 @ 23:39 |
Haha, wel tof om dat enthousiasme te zien en te horen. Iemand die weet waar dat voorprogramma te vinden is van Sky met Johny Herbert?! | |
Meike26 | dinsdag 30 augustus 2016 @ 23:41 |
Verkeerde video/post quoten. ![]() | |
pvdplanet | woensdag 31 augustus 2016 @ 08:10 |
Column Gary Anderson - Autosport.com
| |
Tarado | woensdag 31 augustus 2016 @ 08:18 |
goed stukje ![]() | |
radeloosje1987 | woensdag 31 augustus 2016 @ 09:35 |
Wat een goede column zeg! Wauw. | |
motorbloempje | woensdag 31 augustus 2016 @ 09:36 |
Je bent er radeloos van geworden? | |
Spockjuh_ | woensdag 31 augustus 2016 @ 09:58 |
bijna vrijdag mensen, start van een nieuw raceweekend ![]() | |
Sinister-D- | woensdag 31 augustus 2016 @ 10:35 |
ik zat op dezelfe tribune strijdlustig mee te juichen ![]() | |
Beach | woensdag 31 augustus 2016 @ 10:36 |
http://www.motorsport.com(...)every-battle-811665/ | |
Fir3fly | woensdag 31 augustus 2016 @ 10:43 |
Het blijft gek dat men schijnbaar denkt dat als iemand met DRS op je af komt rijden dat je hem dan maar voorbij moet laten en niet zijn lijn mag blokkeren. Wat een bizar idee ![]() ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 31 augustus 2016 @ 10:48 |
Kimi klaagt alleen maar en gedraagt zich ook niet altijd naast de baan : Excentrieke figuren maakt de sport juist leuk. | |
franklop | woensdag 31 augustus 2016 @ 10:55 |
Het punt is natuurlijk dat het 9 van de 10 keer als je verdedigt het uiteindelijk weinig winst op levert, sterker nog, je verliest er eerder tijd door als je dan alsnog gaat verdedigen. Tijd die je later als jij iemand in wilt halen weer zelf nodig hebt.. Houdt niet in dat je zomaar alles moet laten lopen natuurlijk. Maar Max gaf wel aan dat het voornamelijk was om revanche te nemen toch? | |
Fir3fly | woensdag 31 augustus 2016 @ 10:58 |
Ik reageerde op het artikel boven mijn post, had ik wellicht even moeten quoten. | |
Dutchguy | woensdag 31 augustus 2016 @ 11:00 |
Dat zat mij ook niet lekker en dat soort gevoelens horen niet op de baan thuis vind ik. Maar ongetwijfeld zal hij wel even apart genomen zijn. Hij heeft talent zat en komt er wel maar het is een ruwe diamant waar ook nog wat aan geschaafd moet worden. Kan ook niet anders als je 18 bent. Hij heeft andere momenten al vaak genoeg laten zien dat hij toch op de juiste plek zit. | |
franklop | woensdag 31 augustus 2016 @ 11:01 |
Dat dacht ik ook, daarom ook mijn reactie. Kan het op zich best vinden in het commentaar van Charles Bradley. | |
motorbloempje | woensdag 31 augustus 2016 @ 11:01 |
Los van of het slim is om dat soort dingen te zeggen zou 't ook nog eens bedoeld kunnen zijn als 'ik blijf verdedigen totdat ze zichzelf op me stuk rijden' en ze dus effectief door hem van de baan gereden worden, verdedigend en al. Maargoed. | |
Fir3fly | woensdag 31 augustus 2016 @ 11:04 |
Dan heb je het verkeerd begrepen denk ik. Ik reageerde hier op:
| |
ondeugend | woensdag 31 augustus 2016 @ 11:34 |
grumpy old man ![]() | |
motorbloempje | woensdag 31 augustus 2016 @ 12:08 |
| |
admiraal_anaal | woensdag 31 augustus 2016 @ 12:16 |
![]() ![]() | |
Rossdale | woensdag 31 augustus 2016 @ 12:21 |
![]() | |
Geralt | woensdag 31 augustus 2016 @ 12:24 |
![]() | |
Geralt | woensdag 31 augustus 2016 @ 12:25 |
Eigenlijk absurd. Op heel internet gaat het al een week lang over Max Verstappen. Die 11de werd. Ik denk niet dat over een jaar nog iemand weet dat Rosberg deze race won ![]() | |
Nattekat | woensdag 31 augustus 2016 @ 12:27 |
Wie? | |
Beach | woensdag 31 augustus 2016 @ 12:32 |
Natuurlijk wel. | |
Geralt | woensdag 31 augustus 2016 @ 12:32 |
Nou vooruit, dat misschien nog wel, maar waar de Force India's gefinished zijn toch zeker niet. | |
Geralt | woensdag 31 augustus 2016 @ 12:33 |
Mijn 1:43 is onderweg en ik moet zo naar mn werk. Tevens doet de deurbel beneden het niet en moet ik dan maar hopen dat die DHL knaker en voor 1400 uur komt en bij een van de buren aanbelt om binnen te komen ![]() | |
Spockjuh_ | woensdag 31 augustus 2016 @ 12:37 |
waar heb je die aangeschaft? was iets met een nieuwe limited edition maar heb het even gemist | |
Geralt | woensdag 31 augustus 2016 @ 12:37 |
https://www.verstappensho(...)odel-1-43-russian-gp Ik vind dit overigens wel goed: Is allicht te omzeilen, maar eerdere edities werden gewoon massaal gekocht en doorverkocht voor veel te veel geld ![]() | |
Spockjuh_ | woensdag 31 augustus 2016 @ 12:37 |
![]() | |
Beach | woensdag 31 augustus 2016 @ 12:38 |
Briefje op de deur hangen. | |
Geralt | woensdag 31 augustus 2016 @ 12:39 |
Link aangepast, geen idee of er nog zijn maar ik zou niet te lang twijfelen. 1500 is zo weg. Overigens heb ik er eentje van Vettel waar er maar 400 van zijn en eentje van Lewis waar er maar 500 van zijn ![]() =edit= Die van Lewis zijn er maar 450 van ipv 500 zie ik nu net. Staan allemaal in een doos, er moet geschilderd worden hier en een vitrinekast gekocht worden om ze te stallen allemaal ![]() | |
aesop | woensdag 31 augustus 2016 @ 12:40 |
Ik blijf het bijzonder vinden dat zo veel volgers kennelijk zo'n fan zijn van drs dat ze vinden dat je niet mag reageren op een inhaalbeweging. Terwijl het probleem niet de verdedigende actie is, maar het gebrek aan vernuft bij degene die inhaalt. Die mag best wat meer moeite doen, lees: een voorbeweging maken en vervolgens de andere kant kiezen. Kiest hij ervoor om dat niet te doen en op het laatste moment pas een lijn te kiezen, is hij ook voor de volle 100% verantwoordelijk als het misgaat en hij erachterop knalt omdat de verdedigende coureur hem direct countert. | |
Spockjuh_ | woensdag 31 augustus 2016 @ 12:44 |
heb hier nog een paar staan van Villeneuve, Hill en Schumacher uit 1996 of 97. Die waren een paar jaar geleden al fiks meer waard maar verkopen no way.. . ![]() zal zo eens kijken of ik er ook een t-shirt voor de oudste bij doe. maatje 116 moeten ze wel hebben gok ik | |
Beach | woensdag 31 augustus 2016 @ 12:47 |
Kimi een gebrek aan vernuft verwijten? ![]() | |
Geralt | woensdag 31 augustus 2016 @ 12:47 |
Villeneuve heb ik wel interesse in, mits het Minichamps 430970003 model is; uit 97 dus en in uitstekende staat ![]() | |
habitue | woensdag 31 augustus 2016 @ 12:48 |
http://www.formula1.com/en/video/2016/8/2016_Circuit_Guide_-_Autodromo_Nazionale_Monza.html Nou dat wordt weer appeltje eitje voor Mercedes. ![]() | |
Spockjuh_ | woensdag 31 augustus 2016 @ 12:50 |
toch wel ![]() | |
Weltschmerz | woensdag 31 augustus 2016 @ 12:55 |
Wel opvallend dat niemand nog dat "shut up, I know what I'm doing" heeft gemonteerd onder de beelden van toen hij verdwaald was op Interlagos. | |
heywoodu | woensdag 31 augustus 2016 @ 13:19 |
Bij die inhaalfaal van hem op Kemmel, nogal ja. | |
Swetsenegger | woensdag 31 augustus 2016 @ 13:23 |
Er wordt in ieder geval veel over F1 gepraat. Bernie is wel blij met Max denk ik. | |
Swetsenegger | woensdag 31 augustus 2016 @ 13:24 |
![]() | |
Geralt | woensdag 31 augustus 2016 @ 13:26 |
Denk ik ook wel ![]() ![]() ![]() Ik ben ook blij met Max ![]() | |
heywoodu | woensdag 31 augustus 2016 @ 13:28 |
Minichamps is pas écht blij met Max. Lekker driehonderd 'verschillende' auto's uitbrengen enzo ![]() | |
Geralt | woensdag 31 augustus 2016 @ 13:31 |
Fuckers inderdaad. En die moet ik allemaal kopen. Godverdomme. Met dit tempo haal ik nooit alle Wereldkampioenen in huis. Deze maand komt zn overwinning in Spanje geloof ik ook uit. ![]() Teller staat momenteel op 15 waarvan 2 van Max zijn en dus eigenlijk niet meetellen. ![]() | |
heywoodu | woensdag 31 augustus 2016 @ 13:32 |
Ja precies ![]() Verstappen wint en hup, speciale GP Spanje-editie op de markt. Volgende keer dat hij een race wint zat er misschien ergens een sticker van 10 centimeter van een andere sponsor op de auto en dus hup, nieuwe editie op de markt. Men koopt ze toch wel ![]() | |
Beach | woensdag 31 augustus 2016 @ 13:42 |
Deze zondag zowel MotoGP als F1. | |
Fir3fly | woensdag 31 augustus 2016 @ 13:49 |
En zaterdag WEC ![]() | |
Mano_ | woensdag 31 augustus 2016 @ 13:59 |
Hier staat 'ie inmiddels gebroederlijk naast Edition 2 ![]() | |
Geralt | woensdag 31 augustus 2016 @ 14:06 |
Editie 1 gemist en editie 3 (de 1:18) overgeslagen net als mij? ![]() | |
Sjemmert | woensdag 31 augustus 2016 @ 14:10 |
Ik zou wel een in 1:18 willen. Maar vorige keer was ik te laat ![]() | |
Nattekat | woensdag 31 augustus 2016 @ 14:20 |
* Nattekat wacht nog op Spanje 2016 Inb4 uitverkocht voor ik de kans krijg ![]() | |
Peterselieman | woensdag 31 augustus 2016 @ 14:28 |
![]() | |
Mano_ | woensdag 31 augustus 2016 @ 14:44 |
Jah, die 1:18 had ik wel graag willen hebben, maar ja. Edit: goejemorgen zeg... Dit is natuurlijk 4 ![]() | |
Beach | woensdag 31 augustus 2016 @ 14:57 |
https://www.instagram.com/p/BJw6Pghhu8D/ | |
motorbloempje | woensdag 31 augustus 2016 @ 15:00 |
'little princess' ![]() | |
Smacked_Actor | woensdag 31 augustus 2016 @ 15:06 |
Jaloers? | |
motorbloempje | woensdag 31 augustus 2016 @ 15:06 |
Niet echt. | |
Fopje | woensdag 31 augustus 2016 @ 15:27 |
Man man man, hij is weer mooi! Die van mij ligt op het ophaalpunt maar ik ben op vakantie ![]() | |
Fir3fly | woensdag 31 augustus 2016 @ 16:43 |
http://www.motorsportmaga(...)ppen-need-be-stopped Het begint nu toch wel echt wanhopig te worden hoor: Een zwarte vlag voor een simpele verdedigende actie zonder consequenties ![]() ![]() | |
Smacked_Actor | woensdag 31 augustus 2016 @ 17:08 |
Al die lui die het er mee eens zijn is toch wel zorgelijk.... ![]() | |
S95Sedan | woensdag 31 augustus 2016 @ 17:09 |
Een stelletje idioten zijn het, lekker het hele F1 steriel maken door elke actie waar dan ook keihard af te straffen. Dat is wat ze willen ![]() | |
heywoodu | woensdag 31 augustus 2016 @ 17:10 |
In zin 1 staat al 200mph, dan neem ik zoiets gelijk al niet meer serieus ![]() | |
Fir3fly | woensdag 31 augustus 2016 @ 17:10 |
Dit is dan ook weer een kutargument. Helemaal niet nodig, dit soort onzin. Er wordt gewoon een olifant van een mug gemaakt vanwege de omstandigheden van de situatie. Over drie races verdedigt iemand anders op deze manier en klaagt er niemand over. | |
heywoodu | woensdag 31 augustus 2016 @ 17:11 |
Dat is toch precies hoe je op zo'n stuk van een circuit je plek verdedigt? ![]() | |
Fir3fly | woensdag 31 augustus 2016 @ 17:12 |
Bovendien is het onwaar. Verstappen was de hele tijd aan het bewegen van de linkerkant van de baan naar de rechterkant. Kimi was gewoon zelf veel te laat met het maken van een move. | |
Fer | woensdag 31 augustus 2016 @ 17:17 |
Nu ik er wat langer over heb na kunnen denken, begin de kritiek op Max iets beter te begrijpen. Om duidelijk te zijn, de huidige regels verbieden de actie van Max niet. Je mag verdedigen, dmv een enkele actie beweging links of rechts. Je mag zelf bepalen wanneer, hoever en hoe snel je die beweging maakt. Ook mag je weer een beweging terug maken, om de bocht te kunnen nemen, echter dan moet er een autobreedte overblijven. Echter, er is een serieuze kans dat de wielen elkaar raken als Raikkonen niet afremt en met 300+ had hij weleens ergens tussen het publiek kunnen eindigen. De beweging is gevaarlijk en zou in de toekomst voorkomen moeten worden. Ik denk dat we genoeg mooie acties van Max gaan zien, zelfs als we dit verbieden. De vraag is alleen of we nog meer regels moeten invoeren hoe te racen. Het hele probleem ontstaat vooral door het grote snelheidsverschil van DRS. We kunnen extra regels invoeren voor op het DRS gedeelte, maar misschien is het beter om het helemaal af te schaffen en weer ouderwets te racen. Laten we eerlijk zijn, het heeft niet echt de actie gebracht, die we wilden. Meer inhalingen, ja, maar wat is iedere inhaling nog waard? Maar dat er momenteel iets niet klopt is duidelijk. De acties van Rosberg (rechtdoor blijven rijden en laat insturen) worden meteen bestraft en de acties van Max zijn niet eens under investigation geweest. Het is ook in het voordeel van ons kijkers dat de regels duidelijk en eerlijk zijn, zodat we veel actie kunnen zien op de baan. | |
Fir3fly | woensdag 31 augustus 2016 @ 17:22 |
Hier ben ik het dus totaal niet mee eens. Ten eerste is 'als als als' nooit een geldig argument wat mij betreft. Ten tweede, het is Raikkonen die hier zelf gewoon te laat een kant kiest. Max positioneert zijn auto in het midden van de baan en Raikkonen reageert gewoon veel te laat. Hij had al veel eerder rechts moeten gaan. Zie later Vettel die het veel beter doet. Eerst de aanval op rechts openen om Max tot een move te dwingen en daarna links er voorbij. Dit hele gedoe komt alleen maar omdat Raikkonen schijnbaar vergeten is hoe je moet inhalen. | |
Waffle | woensdag 31 augustus 2016 @ 17:37 |
Mijn str modelletje is ook binnen. Was er wel lekker snel bij blijkbaar, want heb nummer 15. Helaas geen nummer 33. Dat was wel gaaf geweest. | |
motorbloempje | woensdag 31 augustus 2016 @ 17:38 |
Niet insturen en iemand van de baan drukken daarmee is fout. Je plek verdedigen zonder dat je iemand van de baan afdrukt is niet fout. Zo moeilijk is 't niet. | |
Fer | woensdag 31 augustus 2016 @ 17:38 |
Zelfs al zou Raikkonen hem voor de gek houden, door een schijnbeweging naar rechts te maken, zelfs dan zou Max nog steeds terug naar links kunnen gaan in om de bocht te kunnen maken. Zelfs dat mag, zolang je maar een autobreedte overlaat, maar in de praktijk zou het weleens heel erg mis kunnen gaan. Weet je eigenlijk waarom er een witte lijn bij de pitsuitgang zit? Omdat een erg getallenteerde Duitser, graag gelijk het rechte stuk op dook met 200 vs 320km. Het is gevaarlijk met deze snelheidsverschillen. | |
Fir3fly | woensdag 31 augustus 2016 @ 17:40 |
Alles zou in de praktijk wel heel erg mis kunnen gaan. En nogmaals, Vettel lukte het wel met zijn DRS overspeed dus moet Raikkonen het ook lukken. | |
S95Sedan | woensdag 31 augustus 2016 @ 17:40 |
Dan moeten ze gaan zeiken op DRS en niet het feit dat Max iets doet wat gewoon toegestaan is. | |
Weltschmerz | woensdag 31 augustus 2016 @ 17:56 |
Een welkome bliksemafleider voor Hamilton. Er wordt nu zelfs voor het eerst gespeculeerd dat hem vanwege de commerciele belangen de hand boven het hoofd wordt gehouden. Als daar nou ooit aanleiding voor was dan was het wel de afgelopen anderhalf seizoen. | |
Sinister-D- | woensdag 31 augustus 2016 @ 18:01 |
wat al meerdere races zichtbaar is als Kimi achter Max zit op de baan. * Sinister-D- herinnerd zich ergens Spanje en Hongarije nog. | |
potjecreme | woensdag 31 augustus 2016 @ 18:35 |
Waarom steeds Hamilton erbij trekken? Je besteedt wel veel tijd aan een coureur die je niks vindt. Waar wordt er gespeculeerd dan? Op fora? | |
Swetsenegger | woensdag 31 augustus 2016 @ 18:37 |
whehehe op reddit nu een gozer die beweerd dat er geruchten zijn dat Max volgend jaar voor TR rijdt en Sainz voor RBR ![]() | |
Monolith | woensdag 31 augustus 2016 @ 18:38 |
Ach die geruchten zullen er ongetwijfeld zijn. Het internet staat vol met de meest stompzinnige geruchten namelijk. | |
motorbloempje | woensdag 31 augustus 2016 @ 18:42 |
Reddit is tof. Maar Reddit is vaak ook compleet debiel ![]() | |
Weltschmerz | woensdag 31 augustus 2016 @ 18:44 |
De link niet gelezen? Ineens begint de Britse pers moeilijk te doen over een agressieve rijstijl en hand boven het hoofd van coureurs houden vanwege commerciele redenen. Dat lijkt me nogal selectief en het verbaast me dan ook niet dat het van Britten afkomstig is. Hoe je erbij komt dat ik Hamilton niks zou vinden is mij een raadsel. Ik vind het een snelle maar niet erg complete coureur die heel vaak een uitstekende auto heeft gekregen en daar een potje van gemaak heeft. En nu hij een enorm superieure auto heeft moet hij door de stewards en zijn eigen teamleiding ook nog eens handje geholpen worden om Rosberg te verslaan. | |
motorbloempje | woensdag 31 augustus 2016 @ 18:49 |
| |
Fir3fly | woensdag 31 augustus 2016 @ 18:50 |
Bizar. Er zijn echt mensen die denken dat dat ook zou moeten. Het blijft wel grappig om te zien. F1 'fans' hebben over het algemeen het geheugen van een goudvis. | |
Peterselieman | woensdag 31 augustus 2016 @ 18:50 |
ja, en Hamilton rijdt volgend jaar in een Flintstonemobiel | |
motorbloempje | woensdag 31 augustus 2016 @ 18:51 |
Ik lees gewoon lang niet alles. En ben eigenlijk maar gestopt met het lezen van de commentaren op social media. Wat een AIDS is dat allemaal zeg, zowel de mensen die z'n reet uitlikken als de mensen die continu op 'm zitten te hakken. Wat een kansloosheid zeg ![]() ![]() | |
Ferry_76 | woensdag 31 augustus 2016 @ 19:23 |
Dat is anders. Toen mocht dat nog gewoon. ![]() | |
Ferry_76 | woensdag 31 augustus 2016 @ 19:23 |
Prachtige review over het eerste 'Max' boek: http://www.autoblog.nl/ni(...)iet-90496#post-90496![]() | |
Beach | woensdag 31 augustus 2016 @ 19:46 |
Reacties op social media moet je niet alleen overslaan aangaande F1. | |
#ANONIEM | woensdag 31 augustus 2016 @ 19:47 |
Serieus ![]() | |
Beach | woensdag 31 augustus 2016 @ 19:48 |
Ik had dat boek gedownload, tijd om het in de prullenbak te gooien in plaats van op de ereader. | |
THEFXR | woensdag 31 augustus 2016 @ 19:51 |
ik denk dat Kimi schrok en moest remmen, zo van als ik niet goed had opgelet had ik een crash gehad, door zijn move. misschien remt kimi de volgende keer iets later of minder. | |
daNpy | woensdag 31 augustus 2016 @ 20:13 |
Dus dan rem je extra vroeg zodat achterop komers makkelijker langs je kunnen? ![]() | |
jpjedi | woensdag 31 augustus 2016 @ 22:44 |
Ach het mooie is, iedereen aarzelt net een fractie langer om verstappen op volle snelheid in te halen. Het is gewoon investeren in later voor Max. | |
Swetsenegger | woensdag 31 augustus 2016 @ 22:53 |
Maar goed, het wordt wel tijd voor 1 of 2 clean races met hopelijk een paar mooie inhaal acties en voor Ricciardo. | |
Fir3fly | woensdag 31 augustus 2016 @ 23:06 |
Kimi remde niet. Next! | |
Blik | woensdag 31 augustus 2016 @ 23:13 |
Weinig kans op Monza | |
sasquatsch | woensdag 31 augustus 2016 @ 23:24 |
Er zijn wel degelijk regels hiervoor, al staan ze niet als zodanig beschreven in de openbare reglementen. Niet alle regels zijn openbaar. Dat is misschien ook een van de problemen. Ik meen me te herinneren dat Alonso ooit bestraft is voor zo'n block op Hamilton (Maleisië 2011?). En dan gaat het vooral om het snelheidsverschil tussen beide coureurs. Waarschijnlijk vonden de stewards het snelheidsverschil niet groot genoeg om het als gevaarlijk te beschouwen. | |
Nattekat | woensdag 31 augustus 2016 @ 23:27 |
In Spanje gebeurde PRECIES hetzelfde tussen Rosberg en Hamilton. Dat eindigde in tranen, maar is ook niemand voor gestraft. | |
Fir3fly | woensdag 31 augustus 2016 @ 23:43 |
Zou je denken? Schijnbaar heeft Max zelfs die niet-openbare regels dus niet overtreden. Is ook niet zo gek. Nu nuchter terugkijkend was er bij geen enkel incident daadwerkelijk iets aan de hand. | |
Nieuwschierig | woensdag 31 augustus 2016 @ 23:49 |
Zal er toch ook aan liggen hoe de andere collega's er tegenaan kijken. Als er veel gemor ontstaat dan zal er toch een keer ingegrepen worden denk ik. Wel of niet volgens de regels, maakt niet uit. Ook kan er achter de schermen veel druk op Horner uitgeoefend worden door andere teams om Max te temmen. | |
opreis | donderdag 1 september 2016 @ 05:19 |
Ik denk dat Horner daar schijt aan zal hebben, al zal er waarschijnlijk iets met de regels gebeuren als 21 coureurs A zeggen en Max als enige B. Ik denk dat Max alleen maar door de regels te beteugelen is, vooralsnog leveren zijn defensieve acties hem een voordeel op, dat geef je niet zo maar op, pas als er penalties voor worden gegeven en het niet meer loont zal hij er mee stoppen en ik denk dat iedere racer zo in elkaar zou moeten zitten. | |
nils7 | donderdag 1 september 2016 @ 09:12 |
Sommige coureurs moeten niet zo hypocriet zijn. De meeste hebben andere coureurs gewoon van de baan geramd: Hamilton/Massa 2008-2010 (meerdere keren), Vettel-Webber (2010) en zeker dhr. Villeneuve. Dan is een keer wat rauw verdedigen opeens een probleem. Van de jonge coureurs hoor je niemand lijkt het wel, alsof de oudjes moeilijk doen "de jeugd van tegenwoordig". | |
motorbloempje | donderdag 1 september 2016 @ 11:18 |
MORGEN ALWEER MENSEN! MORGEN! ![]() ![]() Gisteren tijdens een biertje nog een vriend die Max ging lopen afzeiken. Heb 't maar even langs me heen laten gaan. ![]() "He's going to kill people, they should really do something about him and his style" ![]() | |
motorbloempje | donderdag 1 september 2016 @ 11:24 |
http://racingnews365.nl/c(...)italiaanse-schwalbe/
| |
Abed | donderdag 1 september 2016 @ 11:26 |
Kan niet wachten tot dit weekend, dan is al dit gezeik eindelijk voorbij. | |
habitue | donderdag 1 september 2016 @ 11:27 |
![]() | |
Beach | donderdag 1 september 2016 @ 11:34 |
en vervolgens een wereldtitel verspelen omdat je uit frustratie prost van de baan beukt | |
Greys | donderdag 1 september 2016 @ 11:45 |
Het zou wel echt heel erg zijn als je regels aan gaat passen om iemand proberen te temmen die geen regels overtreedt. Dan ontneem je iemand de kans om zijn talent te benutten. Kunnen ze dan meteen ook even de snelheid van de Mercedessen een tandje terugdraaien, als ze toch dingen gaan aanpassen puur zodat bepaalde mensen dan minder winkansen hebben? | |
Floriz87 | donderdag 1 september 2016 @ 11:59 |
Nouja, als er gevaarlijke situaties ontstaan doordat de regels niet juist zijn kan ik me voorstellen dat ze de regels aanpassen. Net als gedaan is met de komst van Schumacher. Probeem hierbij is echter dat de F1 hiermee dichtslibt met regels, en men op een gegeven moment door de bomen het bos niet meer ziet. Wat mij betreft ontdoet de F1 zich juist van zo veel mogelijk regels, maakt de sport gelijk wat toegankelijker. Maar dat zal de veiligheid niet ten goede komen. Het lijkt alsof men op zoek is naar de gulden snede met aan de ene kant veiligheid en aan de andere kant attractiviteit. |