Maak er toiletpapier van.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 15:39 schreef Scuidward het volgende:
Als het pamflet van de PVV nu twee kantjes had gehad was dit een mooie voor de achterkant.
Oja en dit!quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 15:29 schreef PesteNoire het volgende:
Ik heb dat nooit begrepen.
Ik zit sinds 6 weken bij een diëtiste. Vind dat je altijd open moet staan voor adviezen en kritiek. Ik heb licht overgewicht en heb er totaal geen problemen mee als mensen dat zeggen. Want het is ook gewoon waar.
Helaas zijn er veel mensen die totaal niet met dit soort kritiek om kunnen gaan. Geldt overigens ook voor alcoholverslaafden. Je kan de grootste ruzie krijgen als je tegen iemand vertelt dat hij/zij teveel drinkt.
Waarom zit je in hemelsnaam bij een diëtiste wanneer je licht overgewicht hebt? Heb je nog verdere aandoeningen? Anders kan je zelf toch ook wel bedenken hoe je afvalt?quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 15:29 schreef PesteNoire het volgende:
Ik zit sinds 6 weken bij een diëtiste.
Ik loop toch harderquote:Op zaterdag 27 augustus 2016 17:11 schreef aloa het volgende:
Je mag zeggen wat je wilt...
Zeg het niet tegen de verkeerde
Het punt zal niet zitten in 'dit soort kritiek' maar in het niet kunnen omgaan met kritiek in het algemeen. Dat kunnen vrij veel mensen niet. Overigens komt het over alsof je de betreffende kritiek ongevraagd uit, in dat geval in het onredelijk om te verwachten dat ze er op zitten te wachten. Wat je daarmee doet is namelijk impliceren dat jij een probleem ziet waar je verwacht dat zij iets mee gaan doen. Ongeacht of de kritiek inhoudelijk klopt of niet (wat voor gewicht wel redelijk objectief valt te bepalen maar voor gokken een stuk minder) wil dat niet zeggen dat het probleem van dien aard is dat het een probleem is van de omvang (dat er iets aan gedaan moet worden) als jij het inschat.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 15:29 schreef PesteNoire het volgende:
Helaas zijn er veel mensen die totaal niet met dit soort kritiek om kunnen gaan.
Ik voel me niet beter dan wie dan ook. Dat is het punt ook helemaal niet. Het gaat om het taboe dat hier op heerst.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 15:49 schreef Dven het volgende:
Waarom voel je eigenlijk zo de noodzaak om mensen te vertellen dat ze dik/lelijk/dom/alcoholist/watdanook zijn? Geeft dat je eigen leven meer inhoud? Voel je jezelf iets beter wanneer je iemand ergens op wijst? Wat is het?
Ik slik al jaren Olanzapine (anti-psychotica) en het is een bekende bijwerking dat je daar dik van wordt.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 16:07 schreef Hochwinter het volgende:
[..]
Waarom zit je in hemelsnaam bij een diëtiste wanneer je licht overgewicht hebt? Heb je nog verdere aandoeningen? Anders kan je zelf toch ook wel bedenken hoe je afvalt?
Je hebt helemaal gelijk.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 17:52 schreef cricket het volgende:
[..]
Het punt zal niet zitten in 'dit soort kritiek' maar in het niet kunnen omgaan met kritiek in het algemeen. Dat kunnen vrij veel mensen niet. Overigens komt het over alsof je de betreffende kritiek ongevraagd uit, in dat geval in het onredelijk om te verwachten dat ze er op zitten te wachten. Wat je daarmee doet is namelijk impliceren dat jij een probleem ziet waar je verwacht dat zij iets mee gaan doen. Ongeacht of de kritiek inhoudelijk klopt of niet (wat voor gewicht wel redelijk objectief valt te bepalen maar voor gokken een stuk minder) wil dat niet zeggen dat het probleem van dien aard is dat het een probleem is van de omvang (dat er iets aan gedaan moet worden) als jij het inschat.
Moet ik hier even serieus op reageren of ga je even naar de spiegel (en dan heb ik het niet over je gewicht)quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 19:13 schreef PesteNoire het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk.
Als mensen tegen mij zeggen dat ik te dik ben, denk ik "ik ga er wat aan doen". Maar bij andere mensen werkt dat blijkbaar anders.
Dat werkt ook bij jou vast niet zo bij elke mogelijke vorm van kritiek die je zou kunnen krijgen. In sommige gevallen zul je het er mee eens zijn, in een (waarschijnlijk vrij kleine) subset van die gevallen had je het zelf nog niet in de gaten, maar in de meeste gevallen leg je de opmerking naast je neer. Ofwel omdat je het er niet mee eens bent, ofwel omdat je van mening bent dat het punt in kwestie het niet waard is om iets aan te doen.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 19:13 schreef PesteNoire het volgende:
Als mensen tegen mij zeggen dat ik te dik ben, denk ik "ik ga er wat aan doen". Maar bij andere mensen werkt dat blijkbaar anders.
Dat is nonsens. Te dik wordt je van teveel eten. Wat wel zo kan zijn is dat er zaken spelen waardoor de hoeveelheid eten die je naar binnenwerkt bij verschillende personen een verschillend effect heeft. Dat is ongetwijfeld vet oneerlijk, maar dan nog steeds is de hoeveelheid voedsel die je naar binnen werkt de oorzaak van het dik worden, niet de medicijnen.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 19:12 schreef PesteNoire het volgende:
[..]
Ik slik al jaren Olanzapine (anti-psychotica) en het is een bekende bijwerking dat je daar dik van wordt.
Ook niet als het medicijn bijvoorbeeld je stofwisseling beïnvloedt?quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 19:36 schreef cricket het volgende:
[..]
Dat is nonsens. Te dik wordt je van teveel eten. Wat wel zo kan zijn is dat er zaken spelen waardoor de hoeveelheid eten die je naar binnenwerkt bij verschillende personen een verschillend effect heeft. Dat is ongetwijfeld vet oneerlijk, maar dan nog steeds is de hoeveelheid voedsel die je naar binnen werkt de oorzaak van het dik worden, niet de medicijnen.
Dat zit het probleem nog steeds in de eethoeveelheid. Het medicijn maakt je niet dik, dat doet het voedsel dat je lichaam binnenkomt. Dat dezelfde hoeveelheid voedsel in combinatie met het medicijn een ander effect heeft wil niet zeggen dat het aan het medicijn ligt, dat wil alleen maar zeggen dat je je voedselinname niet hebt aangepast op een gewijzigde situatie. Dat is niet anders dan wanneer je eerst veel sport/beweegt en daar vervolgens (opeens) mee stopt. Als je dan evenveel blijft eten zul je ook dikker worden. Dat komt ook niet door het stoppen met sporten, dat komt door het evenveel blijven eten.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 21:16 schreef Scuidward het volgende:
[..]
Ook niet als het medicijn bijvoorbeeld je stofwisseling beïnvloedt?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |