Dit inderdaad. Whiskas is troep man.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 21:16 schreef Grems het volgende:
Dat komt omdat de meeste kattenkwaaltjes, net zoals bij mensen, het resultaat zijn van slechte voeding.
Dit niet weten
Dat niet, maar de sterkte van de geur van de uitwerpselen wordt wel heel erg beïnvloed door het soort voer dat je ze dagelijks geeft. Een goed kwaliteitsvoer is in dat opzicht echt een must, of het moet je niet uit willen maken dat je iedere dag boven de kattenbak staat te kokhalzen natuurlijk......quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 21:19 schreef Prego het volgende:
Terechte klacht wel. Denken dat poep lekker gaat ruiken en haren niet meer uitvallen door andere brokken
Poep van een carnivoor hoort ontiegelijk te stinken, het is juist onnatuurlijk als je niets ruikt.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 21:29 schreef Garfield1985 het volgende:
[..]
Dat niet, maar de sterkte van de geur van de uitwerpselen wordt wel heel erg beïnvloed door het soort voer dat je ze dagelijks geeft. Een goed kwaliteitsvoer is in dat opzicht echt een must, of het moet je niet uit willen maken dat je iedere dag boven de kattenbak staat te kokhalzen natuurlijk......
Ik weet niet wat voor huisdieren jíj in huis hebt en wat je ze voert maar die van mij krijgen gewoon brokken en zijn gewoon huiskatjes hoorquote:Op vrijdag 26 augustus 2016 21:39 schreef Vermon het volgende:
[..]
Poep van een carnivoor hoort ontiegelijk te stinken, het is juist onnatuurlijk als je niets ruikt.
Een beetje kwaliteit kattengrit kan al veel ''leed'' voorkomenquote:Op vrijdag 26 augustus 2016 21:53 schreef nuget het volgende:
Royal canin is prima voer, maar die kattenbak meurt net zo hard
Niet zo erg als de geur die je ruikt doordat de kat rotzooit eet.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 21:39 schreef Vermon het volgende:
[..]
Poep van een carnivoor hoort ontiegelijk te stinken, het is juist onnatuurlijk als je niets ruikt.
Het hangt overigens ook nog wel een beetje af van de kat zelf, dat kan onderling ook nog sterk verschillen. Mijn schildpad poes ruikt niet zo heel sterk qua ontlasting, maar mijn grijze kater die ruikt zó erg, dat is soms niet-te-harden, het lijkt serieus wel een koeienstal als die op de bak is geweest. En dan heb ik nota bene ook nog een koolfilter en klepje voor de bak en dan nóg riekt de hele kamer er soms naarquote:Op vrijdag 26 augustus 2016 21:58 schreef IDkaart het volgende:
[..]
Niet zo erg als de geur die je ruikt doordat de kat rotzooit eet.
Wat denk je dat er in die brokken zit?quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 21:48 schreef Garfield1985 het volgende:
[..]
Ik weet niet wat voor huisdieren jíj in huis hebt en wat je ze voert maar die van mij krijgen gewoon brokken en zijn gewoon huiskatjes hoor
Gadverdamme, ik had dat beest allang geslacht en in de oven gestopt.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 23:30 schreef Mucha-Girl het volgende:
Terechte klacht wel. Hier twee raszuivere Maine Coons met stamboom, waarvan er 1 een voedselallergie heeft. Als ik die verkeerd voer, gaat hij dermate ernstig aan de diarree dat hij letterlijk overal waar hij loopt een spoortje nalaat, en de kattenbak ZO erg stinkt dat je hem beneden in de woonkamer ruikt.
De bak staat op zolder.
Voeding maakt dus wel degelijk ontiegelijk veel uit, maar van die semi-dierenartsen die op elk probleem een antwoord hebben zijn vre-se-lijk.
quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 00:40 schreef havanagila het volgende:
Mensen die een huisdier aanschaffen en vervolgens niet genoeg ruimte in huis en/of tuin hebben, weigeren laatstgenoemde met netten af te bakenen en vervolgens huilen als poezel ineens ziek, vergiftigd, gewond of platgereden is
En dan dierenliefde als argument gebruiken om bovenstaande goed te praten, terwijl de vogeltjes, muizen, egels etc rustig uitgemoord worden....
Je moeder.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 23:38 schreef NobodyKerz het volgende:
[..]
Gadverdamme, ik had dat beest allang geslacht en in de oven gestopt.
Als ie een keer iets van het aanrecht pakt of buiten vlees krijgt gelijk schijt door het huis. kutkat moet naar het slachthuis.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 10:23 schreef Mucha-Girl het volgende:
[..]
Je moeder.
Kan dat beestje zelf toch ook niks aan doen? Voor mij een kleine moeite om gewoon goed voer te geven hoor.
Zucht......daar gaan we weerquote:Op zaterdag 27 augustus 2016 00:40 schreef havanagila het volgende:
Mensen die een huisdier aanschaffen en vervolgens niet genoeg ruimte in huis en/of tuin hebben, weigeren laatstgenoemde met netten af te bakenen en vervolgens huilen als poezel ineens ziek, vergiftigd, gewond of platgereden is
En dan dierenliefde als argument gebruiken om bovenstaande goed te praten, terwijl de vogeltjes, muizen, egels etc rustig uitgemoord worden....
Kat komt niet in de keuken (keuken is gesloten) en is raskat en komt derhalve ook niet buiten.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 15:09 schreef NobodyKerz het volgende:
[..]
Als ie een keer iets van het aanrecht pakt of buiten vlees krijgt gelijk schijt door het huis. kutkat moet naar het slachthuis.
Je perst ook niet alleen een kind uit om hem vervolgens te laten slachten in een slachthuis. Of zijn katten ineens meer waard dan koeien?quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 20:13 schreef Mucha-Girl het volgende:
[..]
Kat komt niet in de keuken (keuken is gesloten) en is raskat en komt derhalve ook niet buiten.
Kleine moeite; verantwoordelijkheid voor je beest nemen.
Je brengt je kind ook niet naar het slachthuis als ze een voedselallergie hebben en eens wat verkeerds eten.
Zodat het langer houdbaar is en je minder weg hoeft te gooien wanneer het nog niet verkocht is.quote:Op zondag 28 augustus 2016 15:06 schreef Opoefiets het volgende:
Nou, het is wel zo dat er in goedkoop voer veel vaker een veel hoger zoutgehalte zit. Best wel gek eigenlijk...
En jij ontbeert duidelijk enige vorm van empathie, bijna zielig eigenlijkquote:Op zaterdag 27 augustus 2016 19:03 schreef SebbeSwensje het volgende:
Moest lachen om die laatstedie ga ik zeker onthouden voor als de kat van een bekende is doodgereden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |