Bedankt voor de reply. Zal zien of ik die Elderflower kan vinden. De gewone Gordon's smaakt in ieder geval vrij "medicinaal" als je die al geproefd hebt.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 21:16 schreef Dumpafval het volgende:
De Damrak Gin voldoet volledig aan je beschrijving. Als je toch voor Gordon's gaat, ga dan voor Gordon's Elderflower: die is fris en heeft een wat zoetere smaak door de vlierbloesem.
Bombay is wat kruidiger, zou daar niet voor gaan.
Kan je beide smaken beetje beschrijven zodat ik weet wat je bedoelt. Klopt het dat die Bombay (Sapphire) wat kruidiger smaakt en niet uitgesproken citrus?quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 22:02 schreef yosander het volgende:
Gordon's dry smaakt nergens naar, als je Bombay Sapphire gewend bent
Ik mix het altijd met tonic en limoen/citroen, dus de pure smaak ken ik niet. Maar de Sapphire is meer kruidig dan citrus naar mijn idee. De Gordon's dry smaakt als een gin zonder extra toevoegingen, erg vlak.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 22:06 schreef marcus99 het volgende:
[..]
Kan je beide smaken beetje beschrijven zodat ik weet wat je bedoelt. Klopt het dat die Bombay (Sapphire) wat kruidiger smaakt en niet uitgesproken citrus?
Ik krijg het idee dat we hier te maken hebben met een echte gin kenner.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 22:02 schreef yosander het volgende:
Gordon's dry smaakt nergens naar, als je Bombay Sapphire gewend bent
Tenminste nog 1 yuppie die in de verjongingsmarketingspoging van die Jenever bedrijven is getrapt.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 23:31 schreef Spanky78 het volgende:
Gin bullshit...neem dan gewoon Jenever... dat probeerden ze na te maken...
Neu hoor, ik vind het meuk.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 23:33 schreef MCH het volgende:
[..]
Tenminste nog 1 yuppie die in de verjongingsmarketingspoging van die Jenever bedrijven is getrapt.
Ja manquote:Op vrijdag 26 augustus 2016 23:30 schreef MCH het volgende:
[..]
Ik krijg het idee dat we hier te maken hebben met een echte gin kenner.
Bruine jenever met ginger ale is de nieuwe ginto, dat weet iedereen.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 23:33 schreef MCH het volgende:
[..]
Tenminste nog 1 yuppie die in de verjongingsmarketingspoging van die Jenever bedrijven is getrapt.
Ik schijt ook elke ochtend bruine jenever als ik teveel gezopen heb. Gewoon pure alcohol uit m'n darmkanaal.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 23:39 schreef yosander het volgende:
[..]
Bruine jenever met ginger ale is de nieuwe ginto, dat weet iedereen.
Je kunt naar mijn menig idd beter een euro of twee extra besteden aan de tonic dan aan de gin.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 23:39 schreef Spanky78 het volgende:
En oja, je mengt die gin meestal ook nog met 70% tonic... dat is ook meuk. Dus culinair gaan zitten doen over gin... tsja.
yosander doet weer ff wat deuren openquote:Op vrijdag 26 augustus 2016 23:41 schreef yosander het volgende:
[..]
Je kunt naar mijn menig idd beter een euro of twee extra besteden aan de tonic dan aan de gin.
Geen dankquote:Op vrijdag 26 augustus 2016 23:42 schreef MCH het volgende:
[..]
yosander doet weer ff wat deuren open
Euh nee.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 23:36 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Neu hoor, ik vind het meuk.
Mixology is best grappig, maar gin is gewoon en fabrieksdrankje met een fabrieksaroma. Niets bijzonders. Vooral marketing.
Zelfde geldt voor Jenever trouwens.
Wel eens korenwijn gedronken?quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 23:33 schreef MCH het volgende:
[..]
Lekker!quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 17:58 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wel eens korenwijn gedronken?
Jep. Wordt helaas als ouwe lullendrankje gezien. Maar is een mooi product. Sake werd in Japan trouwens ook zo gezien tot de tsunami kwam, om de een of andere reden begonnen jongeren daarna het te drinken uit hun regio en kent het een revival.quote:
OK, inderdaad zijn er ook een aantal kleine bedrijfjes die wel goede producten maken, maar 99,9 procent is saai fabrieksspul.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 17:57 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Euh nee.
Er zijn in de UK tegenwoordig heel veel kleine artisinale ginmakers die met echte ingredienten werken
Leuke podcast daarover
http://www.bbc.co.uk/programmes/b018888d
Dat is ook zo voor wijn om maar wat te noemen.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 18:35 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
OK, inderdaad zijn er ook een aantal kleine bedrijfjes die wel goede producten maken, maar 99,9 procent is saai fabrieksspul.
Zeker. Het geldt voor heel veel producten. Alhoewel er wel verschil zit tussen gefermenteerde producten en samengekwakte zooi als frisdrank.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 18:54 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat is ook zo voor wijn om maar wat te noemen.
Nee Piet. Kun je dat ook in Duitsland kopen en hoe heet het dan? Ik steun liever de Duitse regering met accijnzen dan die - namens alle Nederlanders bedankt aan Albert Verlinde - Mark Rutte.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 17:58 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wel eens korenwijn gedronken?
klopt en sommigen zetten dat zelfs op hun verpakking.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 23:41 schreef yosander het volgende:
[..]
Je kunt naar mijn menig idd beter een euro of twee extra besteden aan de tonic dan aan de gin.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |