Hopelijk komt er een patch voor de PS4 Proquote:
Ze zijn bezig.quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 21:21 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Hopelijk komt er een patch voor de PS4 Pro
Hier stopte ik met lezenquote:
quote:
Na wat Reddit posts te hebben gelezen betwijfel ik dat ten zeerstequote:
46 miljoen is niet genoeg om te rentenieren op een prive eiland, dan ben je na een paar jaar wel klaar.quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 12:17 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
[..]
Na wat Reddit posts te hebben gelezen betwijfel ik dat ten zeerste
Iemand heeft ingeschat op basis van publieke info hoevel Sean verdient heeft aan NMS:
[ afbeelding ]
Die kerel zit ergens op een prive eiland met z'n laptopje op het strand onder een palmboon te lachen om al die boze Reddit posts.
Vooralsnog zijn ze heel erg stil. Ik vraag me af of er ooit nog een update komt.quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 12:33 schreef jogy het volgende:
Ik heb het een tijdje niet gevolgd maar zijn ze eigenlijk nog bezig met updates en het uitbreiden van het spel qua speelervaring? Of alleen bugfixes en verder niets?
Zonde. Hello games had zichzelf helemaal kunnen herpakken als ze er nu gewoon vol voor waren gegaan. Nu zijn ze het initiatief kwijtgeraakt.quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 12:54 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Vooralsnog zijn ze heel erg stil. Ik vraag me af of er ooit nog een update komt.
Heh wat?quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 12:52 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
46 miljoen is niet genoeg om te rentenieren op een prive eiland, dan ben je na een paar jaar wel klaar.
Als je niet meer dan een miljoen per jaar uitgeeft kun je het een jaar of 40 volhouden.quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 12:52 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
46 miljoen is niet genoeg om te rentenieren op een prive eiland, dan ben je na een paar jaar wel klaar.
quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 12:52 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
46 miljoen is niet genoeg om te rentenieren op een prive eiland, dan ben je na een paar jaar wel klaar.
Gehackt?quote:
quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 14:51 schreef Typisch het volgende:
twitter:hellogames twitterde op vrijdag 28-10-2016 om 14:48:04No Man's Sky was a mistake. maar iedereen kan dit toch aanpassen? sean murray lied! reageer retweet
Update: Forbes is reporting that they have spoken to a representative who verified that the tweet was sent from a “disgruntled employee.”quote:
Oefquote:
Als jij denkt dat dat serieus zo is ben je enig besef kwijt.quote:
Twee maanden geen woord over de flop die je game is geworden, maar wel volop tweeten over deze hack. Onvoorstelbaarquote:Op vrijdag 28 oktober 2016 16:36 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Update: Forbes is reporting that they have spoken to a representative who verified that the tweet was sent from a “disgruntled employee.”
Update 2: Mashable is reporting that Sean Murray told them, “The tweet came from a disgruntled employee” and “We're currently trying to solve the issue internally.”
Misschien is dit de trigger om het stilzwijgen te doorbreken...quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 18:11 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Twee maanden geen woord over de flop die je game is geworden, maar wel volop tweeten over deze hack. Onvoorstelbaar
Ik koop dit eiland 8 miljoen USD. Op de Bahama's waar er geen hoge belastingdruk is. :quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 16:41 schreef KneusTeun het volgende:
leven als een koning?
Ik weet vrijwel zeker dat het je niet gaat lukken om de rest van je leven te chillen.
hahaha lol!!quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 20:39 schreef redboyke het volgende:
[..]
ik dacht dat je het verzonnen had dermee lol
Buiten het hele punt om wat een eiland kost wou ik gewoon zeggen dat die ergens zit te chillen met z'n geld. Niet of dat nou op een prive eiland moet zijn oid.quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 16:41 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Als jij denkt dat dat serieus zo is ben je enig besef kwijt.
Denk je dat je een soevereine staat hebt zonder belastingen? En wil je ook de robinson gaan uithangen of nog een beetje leven als een koning?
Ik weet vrijwel zeker dat het je niet gaat lukken om de rest van je leven te chillen.
Eensch, denk dat hij het niet voor elkaar krijgt ooit nog een hype te maken voor een releasequote:Op zaterdag 29 oktober 2016 04:46 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Buiten het hele punt om wat een eiland kost wou ik gewoon zeggen dat die ergens zit te chillen met z'n geld. Niet of dat nou op een prive eiland moet zijn oid.
M'n punt is, die gast komt niet meer aan NMS werken.
Dat roept men ook al 20 jaar over Peter Molyneuxquote:Op woensdag 2 november 2016 10:18 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Eensch, denk dat hij het niet voor elkaar krijgt ooit nog een hype te maken voor een release
Met het verschil dat Molyneux al daadwerkelijk toffe games heeft gemaaktquote:Op woensdag 2 november 2016 10:18 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Dat roept men ook al 20 jaar over Peter Molyneux
Alleen heeft ie inmiddels een hele porseleinwinkel aan gort geholpenquote:Op woensdag 2 november 2016 12:41 schreef ems. het volgende:
[..]
Met het verschil dat Molyneux al daadwerkelijk toffe games heeft gemaaktAls je Dungeon Keeper op je CV hebt staan dan mag je best een potje breken wat mij betreft.
True, maar Fable was ondanks de beloftes toch nog een zeer vermakelijke game. Althans, dat vond ik. Dat is wat mij betreft van een heel ander kaliber dan Sean die allemaal dingen roept die ronduit leugens zijn en een spel tevoorschijn tovert wat echt verschrikkelijk kut is.quote:Op woensdag 2 november 2016 12:58 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Alleen heeft ie inmiddels een hele porseleinwinkel aan gort geholpen
had de man hoog zitten door Populous, Dungeon Keeper en (in mindere mate) black & white, maar vanaf Fable begon hij toch echt zwaar met overpromis and underdeliver. Met als dieptepunt het godus debacle.
Fable was een leuke game, maar de lijst met features die Molyneux presenteerde kwamen behoorlijk overeen met wat Sean deedquote:Op woensdag 2 november 2016 13:59 schreef ems. het volgende:
[..]
True, maar Fable was ondanks de beloftes toch nog een zeer vermakelijke game. Althans, dat vond ik. Dat is wat mij betreft van een heel ander kaliber dan Sean die allemaal dingen roept die ronduit leugens zijn en een spel tevoorschijn tovert wat echt verschrikkelijk kut is.
Lees voor de grap even de steamfora van Godus en Godus Wars over en over de hele soap rondom de winnaar van die cubus-game van Molyneux. Dat is ook een prachtig staaltje mismanagement / miscommunicatie.quote:Qua beloftes doen komen ze misschien overeen, maar het verschil is dat Molyneux iig enigszins degelijke games heeft voortgebracht.
Ik had laatst op een nerdig youtube kanaal al het hele verhaal gehoord inderdaad. Moet ook eerlijk zeggen dat ik sinds ik fable 3 20 minuten had gespeeld me verder ook nooit meer wat van de man heb aangetrokkenquote:Op woensdag 2 november 2016 14:01 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Lees voor de grap even de steamfora van Godus en Godus Wars over en over de hele soap rondom de winnaar van die cubus-game van Molyneux. Dat is ook een prachtig staaltje mismanagement / miscommunicatie.
ik ben een van de kickstarter-backers van Godus, want 'jeej nieuwe god-game van peter molyneux'quote:Op woensdag 2 november 2016 14:06 schreef ems. het volgende:
[..]
Ik had laatst op een nerdig youtube kanaal al het hele verhaal gehoord inderdaad. Moet ook eerlijk zeggen dat ik sinds ik fable 3 20 minuten had gespeeld me verder ook nooit meer wat van de man heb aangetrokken
Dat was een lange stiltequote:Foundation Update Incoming
Hello Games | November 25, 2016
Hello,
This week Hello Games will be releasing an update to No Man’s Sky. We’re calling it The Foundation Update, because we have added the foundations of base building, and also because this is putting in place a foundation for things to come.
Detailed patch notes will follow, and release will be soon.
Coming from five years of intense development, immediately after No Man’s Sky released the team spent six weeks updating the game with 7 patches across both platforms (the last of these was 1.09 on Sept 24th which you can read about them all here http://www.no-mans-sky.com/log/). These fixed many of the most common or critical bugs and issues post-release.
In the nine weeks since then our small team has been hard at work on development, testing and certification for the Foundation Update. It won’t be our biggest update, but it is the start of something.
The discussion around No Man’s Sky since release has been intense and dramatic. We have been quiet, but we are listening and focusing on improving the game that our team loves and feels so passionately about.
Positive or negative feedback, you have been heard and that will truly help to make this a better game for everyone.
This update will be the first small step in a longer journey. We hope you can join us.
Thank you,
Hello Games
Bron: http://www.no-mans-sky.com/news/
Yup, maar stiekem wel benieuwd wat ze gemaakt hebben.quote:
het zelfde gebouw in eindeloos mogelijkheden aan kleuren?quote:Op vrijdag 25 november 2016 19:12 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Yup, maar stiekem wel benieuwd wat ze gemaakt hebben.
Dit ja. In het begin is het 'mooi' maar het gaat gewoon irriteren.quote:Op zaterdag 26 november 2016 13:58 schreef -CRASH- het volgende:
Ik ben die kleuren zat als je in de ruimte wel zat. Gewoon een zwarte ruimte ...
Dat ze dat maar eens veranderen is voor mij genoeg (voorlopig)
Het is een keuze die jezelf maakt...quote:Op zaterdag 26 november 2016 21:47 schreef Necrodeath het volgende:
Eerlijk gezegd vind ik het idee van een base bouwen in een game die voornamelijk om het exploren van het heelal gaat, een beetje tegenstrijdig.
Wie zegt dat ze dat niet gedaan hebben? De patchnotes zijn er nog niet eens.quote:Op zondag 27 november 2016 08:01 schreef totalvamp het volgende:
meest domme update ooit. Ze zouden wat moeten doen aan de basis gameplay die zo saai is.
In 2017 krijgen we dus grotere updates.quote:"It won’t be our biggest update, but it is the start of something.
The discussion around No Man’s Sky since release has been intense and dramatic. We have been quiet, but we are listening and focusing on improving the game that our team loves and feels so passionately about.
Positive or negative feedback, you have been heard and that will truly help to make this a better game for everyone.
This update will be the first small step in a longer journey. We hope you can join us."
quote:General Gameplay
-Fixed technology becoming instantly fully charged when repaired
-Fixed ship appearing on incorrect pad in space station after loading
-Added interactable objects that required certain tech to collect
-Added shootable objects that require certain tech to mine
-Rebalanced resource availability and technology charge requirements
-Fixed initial game flow - where travelling to space too quickly after visiting the monolith could prevent the first atlas station notification appearing
-Prevented player being prompted to scan for buildings before leaving the system after visiting the monolith
-Prevented laser and melee attacks while in space from attempting to edit terrain
-Improved calculation of resources received when mining terrain
-Renamed Signal Scanners to Signal Boosters
-Signal booster objects updated to search for playable bases, suit upgrade pods, and mineable resources
-Removed signal booster from being distributed on terrain, as player can now build them
-Improved accuracy of environment detection, fixing cases where it rained inside caves
-Fixed galactic waypoints not loading correctly across saves
-Removed atlas pass v1 requirement from doors in stations
-Suit upgrade pods are no longer spawned in stations
-Suit upgrade pods can now only be used once
-Fixed collision in anomaly that was causing issues when exiting larger ships
-Increased the number of different NPC character models generated per system
-Fixed the game always remaining in day time for players who began their save prior to patch 1.03
-Fixed a potential crash in foliage instance renderer
-Localisation
-Fixed stats page in asian languages
-Fixed multiple issues with asian language formatting
-Multiple improvements and fixes to localisation text in all languages
UI
-Added new icons for specific types of primary resources
-Fixed health bars not appearing on some targets
-Added hazard and life support drain indicators
-Fixed mission messages not appearing in a timely fashion
-Beacons now notify the player that they will save the game
-Fixed crash when creature IK animations were updated under certain conditions on the discovery screen
-Improved navigation in discovery UI
-Massive speed improvements to browsing huge discovery lists
-Increased size of discovery storage
-Added option to load "Earliest" previous save in Options menu
-Fixed weapon naming
-Added icon to remind players of the reload button when weapon is empty
-Multiple fixes for viewing discoveries
PS4
-Added photo mode
-Large optimisations to the engine to accommodate base building
PC
-Added support for up to 8 mouse buttons
-Fixed better order position history for mouse smoothing
-Fixed bug where setting gamma to zero gave a fully bright rather than fully dark image
-Fixed hard-limiting on save sizes, with appropriate warning about free space on boot
-Player is now notified when shaders are being loaded
-Fixed occasional crash on exit
-Fixed performance of trail renderer for some AMD cards
-Large optimisations to the engine to accommodate base building
Generation
-Added biome specific plants
-Adopted new method of distributing resource plants on terrain, for more lifelike clumps of plants
-Improved distribution of plant life across all terrain types
-Introduced visual differentiation of red, green and blue star systems
-Introduced new mineable terrain resources found only in red, green and blue star systems
-Reduced average building frequency
-Introduced planets with elevated building density
-Introduced planets with no buildings or sentient life
-Increased the proportion of lush and tropical planets
-Decreased the proportion of lifeless planets
-Fixed bug where multiple ships could appear, overlapping, at the player's start scene
-Prevented certain building types being incorrectly placed underwater
-Prevented multiple buildings occasionally being placed in overlapping positions
-Prevented buildings occasionally being placed intersecting with the terrain
-Improved and altered per-planet terrain resource generation, improving gameplay and visuals
Creatures
-Fixed elevation cache mismatches, causing errors in creature knowledge and pathing
-Fixed slow memory leak in creature role allocation
-Improved creature animation speeds
-Fixed issues where some creatures turns had the incorrect frame count
-Fixed occasional crash when interacting with creatures
Atmospherics
-Increased proportion of vibrant blue skies
-Corrected cloud levels for clear skies
-Improved average cloud level settings
-Fixed cloud rendering while flying in your ship
-Improved atmosphere depth when transitioning to space
-Increased fidelity of atmosphere rendering on nearest planet
-Improved atmospheric fog as you fly to a planet
-Improved fog method for planets seen on the horizon
Terrain
-Improved terrain generation algorithms
-Improved and extended blend areas between different terrain noise types
-Terrains now generate more open spaces
-Smaller features now appear at nearer lods to improve visuals in the distance
-Fixed objects being placed on incorrect terrain material types
-Improved resolution of distant planet terrain
-Decreased differences between planet as seen from space and actual planet terrain
-Fixed seams on planets when seen from space
-Improvements to terrain material selection and terrain material blending
-Terrain generation priority and cost calculation improvements
-Fixed terrain generation angle calculations, which would previously prevent nearest region being generated first
-We now generate caves on lower terrain lods to decrease visual differences in lower detail terrain
-Introduced more varied and vibrant colouring to terrain for each biome
-Decreased frequency of brown terrain colour selections
-Changed texture scales to improve transition between terrain lods
-Improved terrain colour combinations to add variety and better match terrain contouring
-Improved terrain texture blending method to better retain vibrant colours
-Improved settings for hue, saturation and value noise variation on terrain
-Fixed a number of issues causing holes to be seen in the planet terrain
-Fixed occasional crash when mining terrain
Visuals
-Fixed colour of muzzle flashes on player weapons
-Added muzzle flashes to ship weapons
-Added cockpit lighting for damage and weapon firing
-Added debris to freighter explosion effect
-Improved freighter cargo explosions
-Improved photon cannon hit and space explosion effects
-Improved turret explosion effect
-Improved grass colour selection
-Improved grass colouring method to match underlying terrain colour
-Improved grass placement to match gradient of terrain, and rocky terrain slope patches
-Improved lighting on grass
-Improved alpha cutoffs and blending for grass in the distance
-Improved colouring method for on-planet buildings
-Fixed "pop" in lighting when flying between planets
-Fixed incorrect lighting seen in shadow areas
-Improved lighting method when rendering tree leaves
-Fixed procedural texturing on objects with multiple overlapping textures
-Fixed size of certain texture atlas normal maps
-Fixed texture scaling on asteroids
-Zinc plant is now more obvious when it has been gathered
-Fixed occasional rendering errors due to precision on cockpit during warp
-Fixed pulse lines not appearing when pulse driving out from planet atmosphere
-Fixed shadowing artefacts on imposters
Space
-Improved asteroids to allow much denser fields
-Improved explosion effects
-Fixed scale of moons on the space map
-Added freighter groups to the space map
-Changed distribution of resources in asteroids
-AI ships will now clear asteroids in their path
-Planets are now scannable from space to see their resources
Space Combat
-Fixed bounty targets warping out too soon
-Improved HUD indicators in space combat
-Added damaged ship effect on AI starships
-Added formation flying
-Improved locking on passive starships
-Improved AI combat flight patterns
-Added new ship weapon technology
-Holding brake whilst turning now activates drift for fast turns
-Improved AI ship freighter attacking
-Improved freighter targeting code when under attack by enemy ships
Freighters
-Fixed pulse drive to prevent travel through freighters
-Improved docking code
-Added hangar to the lead freighter
-Added docking in freighters
-Added icon to accessible freighter hangars
-Added colouring to cargo drops to identify what is in them
-You can now only pick up cargo drops that will fit in your inventory
-Added auxiliary freight ships to freighter groups
-Added alert lights and alarm audio for when freighters are in combat
-Improved turret lights and explosions
-Improved muzzle flashes on freighter turrets
-Added indicator of cargo contents
-Freighter Commanders now give rewards for rescuing them from pirate attack
-Fixed collision on freighter cargo containers
Audio
-Updated the lush ambience to make the wind sounds less noisy
-Ambient background fauna now checks for the presence of creatures
-Added rain on foliage
-Added rain on ship
-Added freighter specific footsteps
-When on a dead planet, no music will play
-Round table prop now plays an appropriate sound
-Added more music to the loading sequence and game start
-Added audio to new base building props
-Created sounds for new base building props
-Added audio to freighter doors and internal freighter ambiences
-Added freighter explosions
-Added freighter alarm
-Added ambient radio comms when approaching a freighter
-Fixed missing sounds when in a space station due to the mix settings
-Multi-tool upgrades now affect audio
-Lots of minor mix changes
-Changed some compression settings for PS4 audio to make the sub-channel audio play more reliably
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |