abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_164823394
Hallo,

Is het mogelijk om voor de bouwstroom van een bestaand huis te gebruiken?
Mijn broer woont zeer dicht bij het kavel waar we willen gaan bouwen. Hier zou ik een haspel kunnen uitrollen en op een apparte groep in zijn schuur kunnen aansluiten.
Voor water zou ik gewoon een tuinslang uit kunnen rollen.

De vraag is dan met name wat de grote gebruikers zijn, hoeveel stroom ze vragen
Zijn er zaken die krachtstroom nodig hebben?

Het gaat over een "normale" vrijstaande woning. dus ik verwacht dat er niet veel exotisch materieel nodig zal zijn.

De aanvraag voor bouwstroom duurt volgens netwerkbeheerder ca 3 maanden.
Tevens heb ik dan twee keer kosten, één keer voor bouwstroom, één keer voor bouwstroom omzetten naar meterkast. en hetzelfde geldt voor water.

Alvast bedankt voor jullie antwoord.
pi_164823675
Totdat de aannemer met drogers of hittekanonnen komt die op krachstroom werken.
.
pi_164824068
Ik zou toch maar gewoon bouwstroom aanvragen.

Had je voor de watervoorziening een tuinslangetje vanaf zijn buitenkraantje uit willen rollen zeker?! :')
With a Song in my heart and a smile on my face...
  woensdag 24 augustus 2016 @ 21:31:13 #4
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_164824500
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 21:14 schreef Fer het volgende:
Totdat de aannemer met drogers of hittekanonnen komt die op krachstroom werken.
Ik weet er niks van maar de meeste huizen hebben wel krachtstroom lijkt me? Kun je niet bij je broer op het erf een paaltje neer zetten om in de toekomst een elektrische auto op te kunnen laden? Heeft hij alvast zo'n paaltje. En kun jij daar stroom tappen tijdens het bouwen.
pi_164824508
Wat is er mis met een tuinslang? beetje pragmatisch, maar het werkt wel.

Buiten de dubbele kosten voor bouwstroom, duurt het sowieso een paar maanden voordat het geregeld is. Alternatief lijkt me dan een aggregaat neerzetten totdat bouwstroom geregeld is.
Zijn weer extra kosten (huur en brandstof)
pi_164826153
quote:
7s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 21:31 schreef borbit het volgende:

[..]

Ik weet er niks van maar de meeste huizen hebben wel krachtstroom lijkt me? Kun je niet bij je broer op het erf een paaltje neer zetten om in de toekomst een elektrische auto op te kunnen laden? Heeft hij alvast zo'n paaltje. En kun jij daar stroom tappen tijdens het bouwen.
Lang niet alle woningen hebben krachtstroom. Ik heb geen weet van cijfers, maar ik denk dat de meeste woningen juist géén krachtstroom hebben, tenzij de bewoners de hoofdaansluiting hebben laten verzwaren. Een eenfase aansluiting van 25 of 35 ampere is niks geks voor een woonhuis.

En zelfs al is er krachtstroom, dan nog is het maar de vraag of de 3x25A hoofdaansluiting voldoende is voor de bouwplaats én het woonhuis van de buurman. Een professionele zaag- of slijpmachine vreet al snel 10A. Bouwdrogers nog meer.

Grote kans dat het niet zo'n succes wordt. Want de buurman moet ook nog kunnen wassen, drogen, stofzuigen, eten bereiden in de oven of magnetron en warm water uit de boiler tappen tijdens de bouw.
pi_164828568
Ik zou gewoon een aggregaat huren of 3 maanden wachten met bouwen.
5 Ferrari's op videoband!
pi_164828627
quote:
4s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 21:22 schreef Mr.Galaxy. het volgende:
Ik zou toch maar gewoon bouwstroom aanvragen.

Had je voor de watervoorziening een tuinslangetje vanaf zijn buitenkraantje uit willen rollen zeker?! :')
En 1 haspel waarop hij een stekkerdoos op aansluit voor tientallen apparaten tegelijk zoals de betonmolen, boormachines, zaagtafel, koffiezetapparaat, koelkastje. etcetera.
5 Ferrari's op videoband!
pi_164835283
3 maand wachten voor bouwstroom ? Dat ging bij mij toch aardig sneller.
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 22:56 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Ik zou gewoon een aggregaat huren of 3 maanden wachten met bouwen.
Daar word je niet vrolijk van met het brandstofverbruik..
Want met een Lidl aggregraatje red je dat niet, die leveren meestal geen krachtstroom.

Ga je het huis zelf bouwen of laat je het door een aannemer doen ?
Als het door een aannemer gedaan wordt, dan zou ik toch eens vragen hoe zwaar zijn machines zijn.
De meeste aannemers gebruiken toch echt een bouwcirkelzaag op krachtstroom, en vaak ook niet van die hele lichte dingen.....
Bouwlift, stenenzaag etc
Tegenwoordig heb je er ook genoeg bij die er gelijk een bouwkraan neerzetten, die ook krachtstroom nodig heeft.

En de stucadoor heeft ook krachtstroom nodig.

[ Bericht 13% gewijzigd door bluemoon23 op 25-08-2016 09:25:22 ]
pi_164835470
Idd gewoon krachtstroom aanvragen. Dit is niet de fase om al te gaan beknibbelen op kosten.
  Moderator donderdag 25 augustus 2016 @ 09:20:10 #11
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_164835561
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 22:58 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

En 1 haspel waarop hij een stekkerdoos op aansluit voor tientallen apparaten tegelijk zoals de betonmolen, boormachines, zaagtafel, koffiezetapparaat, koelkastje. etcetera.
Precies dat ^O^
Dat gaat hem gewoon niet worden :)
pi_164842738
Netbeheerder heeft vaak vaststaande termijnen waarin ze iets verplicht moeten leveren, vaak geven ze deze termijn op als je vraagt hoelang iets duurt.

En wat verwacht je van de (onder)aannemer? Als die dit voorstelt hoort dan zal dat geen positief effect hebben op de prijs.
pi_164845332
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 21:07 schreef ethefrankenic het volgende:
De vraag is dan met name wat de grote gebruikers zijn, hoeveel stroom ze vragen
Zijn er zaken die krachtstroom nodig hebben?

Het gaat over een "normale" vrijstaande woning. dus ik verwacht dat er niet veel exotisch materieel nodig zal zijn.
Ik heb volgens mij nog steeds nog niet van je gehoord of je broer nu wel of geen krachtstroom heeft.
Want dat heeft de aannemer en onderaannemer toch echt nodig.

Met een tuinslang is in principe niets mis.
Dat gebruikt een aannemer ook ;)
Die zit dan rechtstreeks op een kraan in een bouwwatermeter put, maar goed...
pi_164845405
Mijn broer heeft krachtstroom, maar ik begrijp dat het totale vermogen van de apparatuur het probleem gaat worden.
pi_164845573
Tja dat kan ik mij ook wel voorstellen.
1x 230V haspel / verlengkabel op een aparte groep en 1 x een 400 V groep, dat is vrij mager voor de bouw van een huis hoor.

Als aannemer zijnde zou ik daar niet blij mee zijn.
Ben je net aan het zagen en een collega zet tegelijkertijd de slijptol aan, BAM vliegt de zekering eruit.
En dan is er niemand thuis bij je broer, en wat dan ?

Wanneer jij dat huis geheel in eigen beheer gaat bouwen en je hebt een sleutel van het huis van je broer dan kan het nog wel een keer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')