abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_165383163
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2016 12:34 schreef Dromer het volgende:
Oh ja.. gisteren de Yotaphone 2 binnen gekregen en hij valt niet tegen. Hij is al een dikke anderhalf jaar uit, maar kost ook nog maar 135 euro. Daarvoor heb je een nog altijd goed presterende Snapdragon 801 (Antutu boven de 50000), een 5" amoledscherm, een erg mooi e-inkscherm, QC, NFC, 2G/32G. Makkelijk te upgraden naar Lollipop. (lijkt wel het eindstation te zijn btw)

Minpuntjes tot nu toe: batterij lijkt wat aan de kleine kant, geen Android 6, iets verouderd design (bezels), camera niet indrukwekkend, niet dual-sim.

Russisch, maar wordt nu gedumpt in China, dus stiekem in dit topic. ;)

Het e-inkscherm ziet er niet uit als een e-reader omdat ze wit op zwart gebruiken, waarbij het zwart vrijwel gelijk is aan de rest van de achterkant van de telefoon. Daardoor lijkt het alsof de weergave (widgets, achtergrond bv) eruit ziet alsof het op de achterkant van de telefoon gedrukt is. Natuurlijk kun je hem wel als e-reader gebruiken. (gewoon zwart op wit dus)

Als je het beste van het beste wil en/of een bezelless scherm, moet je deze niet nemen, maar als je toch al iets zoekt in de budget-range en houdt van iets aparts, zeker een aanradertje imo. Ik denk dat ik hem zelf afwisselend ga gebruiken met m'n Lenovo Vibe Shot, tot er iets nieuws uitkomt (5" met qc en nfc) wat me meer bekoort dan het huidige aanbod.
Leuk om mee te stoeien. :)
Dit is inderdaad een interessant, achterkant e-ink.

zaterdag 17 september 2016 @ 17:53:04 #177
327191 RobertNL
For your gear.
pi_165385946
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2016 14:58 schreef Dragonetti het volgende:

[..]

Dit is inderdaad een interessant, achterkant e-ink.

Helaas is de Yota 3 nooit uitgekomen :'(
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  zaterdag 17 september 2016 @ 17:55:10 #178
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_165385975
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2016 17:53 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Helaas is de Yota 3 nooit uitgekomen :'(
Die komt toch nog? In samenwerking met ZTE? Ik dacht dit jaar nog.
  zaterdag 17 september 2016 @ 17:57:53 #179
327191 RobertNL
For your gear.
pi_165386010
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 september 2016 17:55 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Die komt toch nog? In samenwerking met ZTE? Ik dacht dit jaar nog.
Hmz, ah. Dat heb ik gemist of was ik vergeten. Had er ergens deze zomer nog naar gezocht maar toen was er nog weinig/niets over te vinden.
Gezien de 2 momenteel zo goedkoop is dus binnenkort de 3 :)?
  zaterdag 17 september 2016 @ 18:09:16 #180
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_165386167
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2016 17:57 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Hmz, ah. Dat heb ik gemist of was ik vergeten. Had er ergens deze zomer nog naar gezocht maar toen was er nog weinig/niets over te vinden.
Gezien de 2 momenteel zo goedkoop is dus binnenkort de 3 :)?
Zou je zeggen, maar ik zie ook geen recente nieuwsberichten meer. Dacht begin deze zomer gelezen te hebben dat hij er toch echt aan kwam. Ik vind het concept echt geniaal, maar vind de 2 nu wel echt een stap terug ten opzichte van de huidige mid-range Chinaphones. Vrij dik ding, verouderde SOC.

Maar mijn sympathie hebben ze. Ik zou ze hetzelfde wel eens willen zien doen met een 8 of 9 inch tablet. Dat zou voor mij een instant-buy zijn.
  zaterdag 17 september 2016 @ 20:22:34 #181
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_165388509
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2016 13:25 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Xiaomi en Gearbest hebben beide nu al geantwoord, dat ging al een stuk sneller dan verwacht. Xiaomi kan mijn niet helpen omdat mijn telefoon niet in deze regio wordt verkocht, wat niet heel verbazingwekkend is. Maar van gearbest mag ik mijn telefoon terugsturen naar China, waar hij gerepareerd gaat worden.
Iemand enig idee hoe een telefoon zo goedkoop mogelijk naar China te krijgen? Wat ik nu al heb:

Ok, dat valt me mee. Ik zal maar niet negatief doen over het vervolgtraject. ;)

quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2016 18:09 schreef BadderHaring het volgende:
Zou je zeggen, maar ik zie ook geen recente nieuwsberichten meer. Dacht begin deze zomer gelezen te hebben dat hij er toch echt aan kwam. Ik vind het concept echt geniaal, maar vind de 2 nu wel echt een stap terug ten opzichte van de huidige mid-range Chinaphones. Vrij dik ding, verouderde SOC.

Tuurlijk. Qua formaat (al valt 9mm dikte nog wel mee als ik 'm zo vasthoud) en SoC (al scoort ie nog beter dan de Snapdragon 610 in m'n andere telefoon) kan je vast beter krijgen momenteel. Wat zou jij kiezen op dit moment in deze prijsrange met Qualcomm SoC?

Ik heb hem, naast de nu zo lage prijs, dan ook gekocht voor de gein van het e-inkscherm en dat bevalt me beter dan verwacht. En, zoals gezegd, voelt hij goed gebouwd, premium aan.

Ik ben wel benieuwd of ze een telefoon veel platter kunnen krijgen met twee schermen. Ik ben verder bang dat ze hem dumpen omdat het geen succes is geworden; niet omdat de 3 er zo snel aan zit te komen. En als de 3 ook weer 700 dollar gaat kosten, zal ik hem niet snel kopen. :P

[ Bericht 21% gewijzigd door Dromer op 17-09-2016 20:33:07 ]
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_165390821
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2016 18:08 schreef shiznuts het volgende:

[..]

Ik doe niet aan screenprotectors. Heb nog nooit een kras of barst gehad. Alleen bij de speaker grill zit een krasje, maar daar gaat dan ook geen screenprotector over. Volgens mij is dat allemaal business om niks die screenprotectors. Maar dat moet ieder voor zich weten. Ben niet superduper zuinig ofzo, maar ga er wel mee om alsof het een ding is van een paar honderd euro, want dat is het dan ook. Hausverstand. Natuurlijk gebeuren er altijd ongelukjes, vooral als dat ding een glazen glijbaanachterkant heeft. Maar dat houdt heus wel wat uit. :P
Tempered protectors hebben mijn smartphone al enkele malen gered. :P
pi_165390994
Wat voor powerbank moet ik kopen voor een toestel dat fast charging via USB-C heeft?
Voldoen die Xiaomi powerbanks met een USB to USB-C kabel ook wel of moet het echt een andere type powerbank zijn?

[ Bericht 3% gewijzigd door Gruj0 op 17-09-2016 22:16:35 ]
  zondag 18 september 2016 @ 11:05:28 #184
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_165399193
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2016 22:00 schreef Brecht35 het volgende:

[..]

Tempered protectors hebben mijn smartphone al enkele malen gered. :P
Maar dat weet je niet zeker, hè. Misschien was het zonder ook wel goed gegaan.
Het echte scherm kan wat meer hebben dan zo'n ding. Mijn foons kletteren regelmatig en liggen ook vaak genoeg tegen sleutels e.d. aan in m'n broekzak.
Tot op heden heb ik nog nooit een noemenswaardige kras of barst gehad en ik ben heus niet zo zuunig op mijn telefoon.
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_165399228
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2016 22:08 schreef Gruj0 het volgende:
Wat voor powerbank moet ik kopen voor een toestel dat fast charging via USB-C heeft?
Voldoen die Xiaomi powerbanks met een USB to USB-C kabel ook wel of moet het echt een andere type powerbank zijn?
wat voor fast charging heeft hij?
  zondag 18 september 2016 @ 11:33:23 #186
327191 RobertNL
For your gear.
pi_165399631
quote:
3s.gif Op zondag 18 september 2016 11:05 schreef Dromer het volgende:

[..]

Het echte scherm kan wat meer hebben dan zo'n ding. Mijn foons kletteren regelmatig en liggen ook vaak genoeg tegen sleutels e.d. aan in m'n broekzak.
Tot op heden heb ik nog nooit een noemenswaardige kras of barst gehad en ik ben heus niet zo zuunig op mijn telefoon.
Ik snap mensen die niet van een protector houden ook wel. Maar ik heb ze er graag op zitten voor de (schijnveiligheid). Laatst was de protector stuk en het toestel niet, maar goed je weet het nooit zeker natuurlijk.

Overigens wil ik altijd full protectors, er is niets minder dan protectors die niet het hele scherm bedekken, dan doe ik er liever geen op :+
pi_165404837
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 11:06 schreef mschol het volgende:

[..]

wat voor fast charging heeft hij?
Quick Charging. Via een powerbank zal dat vast niet kunnen aangezien die QC adapters aardig groot zijn.
pi_165426972
quote:
3s.gif Op zondag 18 september 2016 11:05 schreef Dromer het volgende:

[..]

Ik denk dat ik aan mijn derde protector zit. Toegegeven, dat ding krast wss sneller dan het echte scherm, maar sowieso waren er kleine krasjes op mijn scherm gekomen zonder protector. Ik heb telefoons gebruikt zonder screen protector en heb me dat achteraf altijd beklaagd..

Trouwens, die ene val van een aantal meter waarbij mijn tempered volledig in stukken vaneen lag had mijn gewoon scherm niet zonder kleerscheuren kunnen verteren, denk ik dan. :+
pi_165428335
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 15:25 schreef Gruj0 het volgende:

[..]

Quick Charging. Via een powerbank zal dat vast niet kunnen aangezien die QC adapters aardig groot zijn.
QuickCharge 2.0 powerbank
QuickCharge 3.0 powerbank
Uitvinder van de biersmiley.
  dinsdag 20 september 2016 @ 08:22:00 #190
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_165444635
https://www.kickstarter.c(...)ble-smar/description

Mooi idee, ik denk alleen dat het ze niet gaat lukken.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  dinsdag 20 september 2016 @ 08:53:49 #191
327191 RobertNL
For your gear.
pi_165444906
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 08:22 schreef Catch22- het volgende:
https://www.kickstarter.c(...)ble-smar/description

Mooi idee, ik denk alleen dat het ze niet gaat lukken.
Ik vraag mij af wie of wat er nog meer achter zitten. Of welke grote OEM dit maakt voor ze.
3 ton is niet veel/te weinig voor de ontwikkeling van zo'n toestel naar mijn idee.
  dinsdag 20 september 2016 @ 09:13:06 #192
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_165445090
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 september 2016 08:53 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Ik vraag mij af wie of wat er nog meer achter zitten. Of welke grote OEM dit maakt voor ze.
3 ton is niet veel/te weinig voor de ontwikkeling van zo'n toestel naar mijn idee.
Ik krijg er nogal een Elephone vibe bij. Maar zelfs de goedkope dozenschuivermerken krijgen deze specs niet voor deze prijs. En die zitten dan in china, scheelt nogal in loonkosten en regelgeving.
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_165445327
https://www.aliexpress.co(...)148_32717858702.html

In de aanbieding vandaag (en gekocht)!
YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
  dinsdag 20 september 2016 @ 09:33:19 #194
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_165445340
Wauw wat een dieven, letterlijk de foto's van Ulefone gebruikt :').
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_165445505
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 september 2016 09:33 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Inderdaad. :')
pi_165445619
Hmm, teamlid reageert op Tweakers.

quote:
Ik zal het heel even verduidelijken.

Mijn naam is Mike Bonenkamp, werkend bij Mana Velocity B.V. geregistreerd te De Meern. Het afgelopen jaar hebben wij samengewerkt met Shapeprototype en Dragon Innovation om een OEM toestel te produceren, dit is een mix van zowel de Qiku als de Ulefone Future (designrechten zijn betaald). Echter hebben wij onze eigen hardware erin gezet waardoor het toestel mooier, sneller en functioneler werd.

Sorry voor de onduidelijkheden. Indien er vragen zijn, binnenkort zullen we in zowel Utrecht als Amsterdam staan voor een demonstratie van de prototypes. Een beperkte oplage zal hier ook aan journalisten meegegeven worden.

Greetz,
Mike
  dinsdag 20 september 2016 @ 09:59:17 #197
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_165445661
quote:
11s.gif Op dinsdag 20 september 2016 09:13 schreef Catch22- het volgende:

[..]

Ik krijg er nogal een Elephone vibe bij. Maar zelfs de goedkope dozenschuivermerken krijgen deze specs niet voor deze prijs.
Ook niet als je meeteld dat deze telefoon pas over een onbekend aantal maanden uitgebracht wordt? Het lijkt mij niet onmogelijk dat deze telefoon alweer achterloopt tegen de tijd dat je dat ding in je handen kunt hebben...

IMHO is dat toestel niet Kickstarter waardig. Er zit te weinig bijzonders aan.

Edit: een levertijd is wel gegeven. Mijn fout. Maargoed; het lijkt scam te zijn.

[ Bericht 5% gewijzigd door embedguy op 20-09-2016 11:08:30 ]
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
  dinsdag 20 september 2016 @ 10:06:07 #198
327191 RobertNL
For your gear.
pi_165445763
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 september 2016 09:33 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Daar moest ik zojuist in de trein toen ik de foto zag aan denken; denk hé dat lijkt op de Ulephone; maar het is ook nog zo :').

Het is dus een Future + andere achterkant van de zelfde OEM met daarin andere hardware. Nou, ik ga graag over 3 weken eens kijken in Utrecht naar die prototypes (samen met mijn Future natuurlijk :7)
  dinsdag 20 september 2016 @ 10:09:35 #199
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_165445814
check de update en reacties. Klinkt scammy
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  dinsdag 20 september 2016 @ 10:19:57 #200
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_165445941
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 10:06 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Daar moest ik zojuist in de trein toen ik de foto zag aan denken; denk hé dat lijkt op de Ulephone; maar het is ook nog zo :').

Het is dus een Future + andere achterkant van de zelfde OEM met daarin andere hardware. Nou, ik ga graag over 3 weken eens kijken in Utrecht naar die prototypes (samen met mijn Future natuurlijk :7)
Het is gewoon een scammer. Dat Tweakers het ook echt op hun voorpagina heeft geplaatst :'). Best schandelijk. Achterkant komt hier vandaan: http://m.qudong.com/pcarticle/257573
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')